LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorgt niet meer aan huis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cheval
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2019 18:38

PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door cheval »

PostNl bezorgt niet meer maar laat pakketten botweg zonder bericht achter bij de dorpswinkel in Cromvoirt. Dit gebeurt sinds najaar 2018. PostNl reageert niet op schriftelijke of telefonische klachten.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2019 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid en informatie weggehaald vanwege privacy

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet gaan klagen bij de verzender. U als ontvanger weet niet wat de afspraken zijn omtrent bezorging.

Als het gaat om pakjes van bv ali, daar kan je aan de track en tracecode zien of een pakje thuisbezorgd wordt of dat het naar een afhaaldepot gaat.

Met de summiere info die u geeft is niet te achterhalen hoe of wat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door berndv »

alle pakketten? Of pakketten via AliExpress? Dat laatste gebeurt bij mij ook regelmatig dat ik het moet ophalen bij het dichtstbijzijnde depot.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door kweenie »

Tjonge, als Postnl alle pakketten achterlaat bij de dorpswinkel in Cromvoirt, dan zal dat wel een grote winkel zijn. Maar gelukkig voor mij worden mijn pakketten gewoon thuisbezorgd als dit bij bestelling is aangegeven. Ik kom namelijk niet zo vaak bij de dorpswinkel in Cromvoirt.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ben je wel thuis dan, als de postbode/postbezorger/pakketbezorger voor de deur staat? En zo ja, doet de bel het wel? Hoe weet je, zonder niet-thuis-bericht, dat je je pakjes bij de plaatselijke dorpswinkel op kan halen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door grun »

PostNL beschouwt de afzender als opdrachtgever, daarom reageren ze niet omdat u de ontvanger bent. Overigens, als u een track-en-trace code hebt, willen ze best behulpzaam zijn met uitzoeken waar het pakket is, mits u het netjes vraagt. Ik raad ook aan om de PostNL app te installeren op uw smartphone, dan krijgt u automatisch bericht als er post onderweg is, compleet met foto van het etiket. Ik krijg regelmatig een sms'je als er een pakket bij de supermarkt ligt.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Pakketten waar inklaringskosten voor moeten worden betaald, worden niet meer thuisbezorgd. https://www.postnl.nl/klantenservice/bu ... =position5

En https://www.emerce.nl/nieuws/veel-klach ... jes-postnl

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berndv schreef:
13 jun 2019 10:42
alle pakketten? Of pakketten via AliExpress? Dat laatste gebeurt bij mij ook regelmatig dat ik het moet ophalen bij het dichtstbijzijnde depot.
Maar krijg je daar dan wel bericht van ? Ik krijg nog steeds de China pakjes thuis geleverd, maar past bijna altijd door de brievenbus.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door berndv »

Teunbosseman schreef:
13 jun 2019 12:16
Maar krijg je daar dan wel bericht van ?
Jazeker, ik krijg dan via de normale postbezorging een afhaalbericht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In gebieden met tekort bezorgers en/of waar erg weinig online besteld word is het vele Km rijden voor 1 pakje.
Dan geven ze de postbezorger een briefje dat je kunt afhalen.

Bij zieke bezorger ook zo bij mijn opgelost, winkel werd gek van de bus vol die ze daar achter lieten, zoeken in een doolhof van dozen en pakjes!
Zijn vrouw bezorgde de post en hij geen pakjes en alles daar gelost!

Philomena53
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2018 09:03

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door Philomena53 »

Misschien zou het handig zijn als je weet dat je niet thuis bent op de dag van ontvangst dat je dan van te voren een ander adres opgeeft. Er wordt nooit stil gestaan bij de bezorgers. Die moeten voor die paar centen per pakje eerst naar jouw adres, je bent niet thuis, dan een briefje schrijven, en dan alsnog het pakket naar een postkantoor of dergelijke brengen. Als ik weet dat ik niet thuis ben of het komt me niet uit die dag, dan laat ik het gelijk naar een ander adres bezorgen. Het word je al zo makkelijk gemaakt, niet meer naar de winkel en niet met het pak(je) naar huis, maar er wordt nooit aan een ander gedacht. Misschien is dat een tip.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door zombo »

Nou geloof me, een bezorger levert liever een pakketje af dan een briefje. Vaak kiest een webwinkel er voor (vanwege de kosten) een pakketje direct bij een afhaalpunt te laten bezorgen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Dit is een best lastige vraag. PostNL is geloof ik niet verplicht op alle adressen in Nederland te leveren aan de deur.

Indien het bijvoorbeeld niet doelmatig x.q. duur is en er in de algemene voorwaarden van PostNL een uitzondering is gemaakt dan mogen ze dit doen denk ik, zie artikel 19 postwet.

Bijvoorbeeld er is maar 1 pakketje per week voor een gebied waar bijna niemand woont. Stel je zit op een waddeneiland bijvoorbeeld kan ik me voorstellen dat ze alles bij postkantoor daar droppen en geen rondje eiland doen. Dit is een extreem voorbeeld ;-)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door renewouters »

berndv schreef:
13 jun 2019 12:55
Teunbosseman schreef:
13 jun 2019 12:16
Maar krijg je daar dan wel bericht van ?
Jazeker, ik krijg dan via de normale postbezorging een afhaalbericht.
Je krijgt een brief met daarin het afhaalbericht???

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door witte angora »

renewouters schreef:
16 jun 2019 22:44
berndv schreef:
13 jun 2019 12:55
Teunbosseman schreef:
13 jun 2019 12:16
Maar krijg je daar dan wel bericht van ?
Jazeker, ik krijg dan via de normale postbezorging een afhaalbericht.
Je krijgt een brief met daarin het afhaalbericht???
Gefrankeerd met een gewone postzegel van 88 cent (of daaromtrent)?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door berndv »

renewouters schreef:
16 jun 2019 22:44
berndv schreef:
13 jun 2019 12:55
Teunbosseman schreef:
13 jun 2019 12:16
Maar krijg je daar dan wel bericht van ?
Jazeker, ik krijg dan via de normale postbezorging een afhaalbericht.
Je krijgt een brief met daarin het afhaalbericht???
Geen idee wat jouw definitie van een brief is, maar die van mij is een document met tekst in een envelop. Dat krijg ik niet nee. Geen idee of jullie ooit een afhaalbericht van PostNL gezien hebben, maar dat is een relatief eenvoudige postkaart met een melding dat er een poststuk af te halen is met daarbij het adres waar het af te halen is. Google anders eens op afhaalbericht postnl. Voor het gemak heb ik dat alvast gedaan en dan kom je plaatjes als dit tegen:
https://images.app.goo.gl/szwGDeZYnjyzWp6i8

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL bezorgt niet meer aan huis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je niet thuis bent elders bezorgen?

Hoe doe je dat met Ali Express?
Iets besteld met 30~60 dagen bezorgen en binnen 6 dagen per luchtpost thuis bezorgd!

Alleen Nederlandse webshop die voor x uur besteld meestal volgende werkdag bezorgd riep kun je met zekerheid op je pakje wachten....
Maar ook daar gaat het vaak fout, busje te klein, dan maar morgen!
Elk weekend is er zoveel in extra ruime dozen besteld dat vele pakjes er gewoon niet in passen op Maandag en tot Dinsdag moeten blijven liggen!
Een bezorger die elke maandag 3x een bus vol haalde, en Dinsdags de rest moet doen, helaas heel normaal.

Gesloten