LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
(Loes)
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2019 12:32

Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door (Loes) »

Samen met een vriendin kwamen we uit bij de super IPL deal (bikinilijn) van Just Wellness Amsterdam terecht. Hoe konden ze voor dit bedrag deze IPL behandelingen aanbieden? Vergeleken met andere instellingen en Beauty Salons is het namelijk erg uit verhouding en te mooi om waard te zijn? Daarom extra research geprobeerd uit te voeren en uiteindelijk op de vele lovende reacties de behandeling gestart. Nu zijn we inmiddels 8 behandelingen verder zonder enig resultaat. De meiden die ons helpen zijn vaak jong, en weten naar mijn idee niet altijd waar ze mee bezig zijn. Vragen over de behandeling en standen van de apparatuur worden altijd weggewuifd. Bij mijn vorige behandeling had ik een jonge meid die als klant was gestart met een IPL behandeling en was gevraagd daar te komen werken, zonder enige opleiding en met een korte cursus kon ze zo aan de slag. Naast het feit dat het geen zichtbaar resultaat heeft maak ik mij grote zorgen om de hygiëne en medische risico’s die eraan verbonden zijn op het moment dat mensen zonder verstand van zware laser apparatuur behandelingen uitvoeren. Na twee keer in een korte periode een bacteriële vaginose op te hebben gelopen kwamen de huisarts en ik tot de conclusie dat dit telkens kort na een IPL behandeling is geweest. Toch wel erg toevallig?! Ik hoop via deze recensie dames/heren te vinden die dezelfde problemen hebben ervaren bij Just Wellness. Hoe kunnen we zorgen dat gedupeerden hun geld terug krijgen en dat niet nog meer klanten het slachtoffer zijn van deze louche praktijken?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2019 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Te goedkoop en te mooi om waar te zijn. En dan toch daar gaan starten?
Met vermoedens kan niemand iets. Als u met bewijs kan komen dat de vaginose door de behandelingen is gekomen kunt u daar een klacht op indienen.
Verder zal er in de overeenkomst kunnen staat wat de regels zijn omtrent resultaten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lovende reacties die je vond waren dus gewoon commercieel ingekocht.

Een jonge firma is niets te vinden en krijg je vaker nep reacties.
Gelijk wegwezen en deze topic blijft voor iedereen wel te vinden.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door juliomariner »

@breien, een bacteriele vaginose komt bij mannen ook erg weinig voor 😆

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door moederslink »

Loes, je gaat ondanks al je bezwaren toch maar liefst 8x opnieuw (!) naar dat Welnesscentrum , dat begrijp ik dus niet.
Verder constateren jij en je HA dat de oorzaak van de bacteriële vaginose komt door de IPL behandelingen .
Wel , dat bestaat dus niet, deze aandoening ontstaat door de onbalans vd zuurgraad in de ****** en daar komt zo.n apparaat toch niet ?
Of je wast daar te intensief met zeep of het kan komen door onbeschermde sex.

NB : waarom wordt het woord vag..... met ** aangeduid? Tis toch een normaal net woord? :?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
10 mar 2019 18:25
@breien, een bacteriele vaginose komt bij mannen ook erg weinig voor 😆
Maar ook de mannelijke partner van een vrouw met vaginose kan daar klachten door krijgen. Hoewel hij dus geen ****** heeft.

Zelfs niet met sterretjes. Wat een onzin dat dat woord aangepast wordt.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Naast het feit dat het geen zichtbaar resultaat heeft maak ik mij grote zorgen om de hygiëne en medische risico’s die eraan verbonden zijn op het moment dat mensen zonder verstand van zware laser apparatuur behandelingen uitvoeren”

Als u het idee had dat IPL hetzelfde is als de bikinilijn laseren, dan bent u verkeerd voorgelicht. Bij een klein deel van de mensen werkt IPL niet en dat zou uw behandelaar na een paar behandelingen met u moeten bespreken. Dan zijn er namelijk nog andere behandelingen mogelijk.
Wat uw klachten betreft over een bacteriële vaginose, ben ik het helemaal eens met Moederslink.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er worden wel meer normale woorden door ***** vervangen o.a. ***** (J6)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens mijn wil Loes en vriendin helemaal geen gladde doos.... geen ****!
Maar een slank gesneden bikini dragen zonder ruige bende die eruit hangt zoals in Scandinavische landen heel normaal is.

Dan is die lijn ontharen voldoende.
Gewoon een alternatief gebruiken als je een * op je * kreeg!

Jm1994
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2019 09:12

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Jm1994 »

Ik kom hier al twee jaar, inmiddels eens in de drie weken (lijk wel gek), maar er gebeurt helemaal niks..
En dat terwijl ik donkere haartjes heb, wat het beter zou moeten maken.

Tas29
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:31

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Tas29 »

Mijn dochter is laatst geweest en al die keren ging het goed. Maar nu is het goed misgegaan. Het glasplaatje van het apparaat was stuk en toch hebben ze het apparaat gebruikt. Mijn dochter heeft nu flinke brandplekken! ik vind het schandalig. Onprofessioneel En die jonge meiden die totaal geen opleiding hebben gehad en niks weten. Hoe kun je nu hmde laser schoonmaken en niet zien dat het stuk is.
Ik heb een klacht ingediend en niet eens een ontvangstbevestiging gekregen. Toen ik ze belde kreeg ik weer zo'n jonge dame aan de telefoon die mij niet verder kon helpen want zij weet niets over klachtprocedure. De leidinggevende was in gesprek en ik zou misschien vandaag of anders morgen teruggebeld worden. Ik denk dat ik morgen maar een advocaat inschakel. Mijn vraag hoe nu verder? Kan ik inspectie inschakelen? Kan het meisje die daar onervaren staat te werken ontslagen worden? Als jullie de foto's van mijn dochter zien..het is echt zo erg! Ik hoop dat Radar ook iets voor ons kan betekenen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door berndv »

Tas29 schreef:
12 jun 2019 19:05
En die jonge meiden die totaal geen opleiding hebben gehad en niks weten.
Hier heeft u bewijzen voor?
Tas29 schreef:
12 jun 2019 19:05
Hoe kun je nu hmde laser schoonmaken en niet zien dat het stuk is.
Hoe zou men aan zo'n laser moeten zien dat die stuk is dan? Een laserstraal zie je normaal alleen als die ergens op reflecteert zoals stof of rook.
Tas29 schreef:
12 jun 2019 19:05
Ik heb een klacht ingediend en niet eens een ontvangstbevestiging gekregen.
Dat is niet netjes. Waar en hoe heeft u die klacht ingediend en wanneer?
Tas29 schreef:
12 jun 2019 19:05
Toen ik ze belde kreeg ik weer zo'n jonge dame aan de telefoon die mij niet verder kon helpen want zij weet niets over klachtprocedure.
Ja, dat is volgensmij wel waar ze hun personeelsbestand mee hebben gevuld, jonge meiden, maar dat is ook wel wat ik enigszins zou verwachten voor zo'n centrum.
Tas29 schreef:
12 jun 2019 19:05
Ik denk dat ik morgen maar een advocaat inschakel.
Om wat te doen? Uw dochter heeft brandplekken, zoiets mag natuurlijk niet gebeuren, dat vooropgesteld. Maar wat moet die advocaat voor uw dochter doen? Is uw dochter bij een huisarts geweest om de brandwonden te laten beoordelen en belangrijker, vast te laten leggen in het dossier? Is het verband ook aantoonbaar? Is er op enige wijze te bewijzen dat de brandwonden die uw dochter heeft alleen maar veroorzaakt kunnen zijn door het apparaat dat toen gebruikt is? U kunt de weg van letselschade op, dat is geen makkelijke weg en zal veel tijd kosten. Maar hievoor geldt wel dat er bewijzen moeten zijn. En een door u gemaakte foto zal weinig bewijzen.
Tas29 schreef:
12 jun 2019 19:05
Kan ik inspectie inschakelen?
U kunt ze hierover informeren ja. Of het iets uithaalt vraag ik mij wel af.
Tas29 schreef:
12 jun 2019 19:05
Kan het meisje die daar onervaren staat te werken ontslagen worden?
Ja natuurlijk kan dat meisje ontslagen worden. Maar niet omdat u daarom vraagt. Of dat meisje onervaren is kan ik niet beoordelen, en u denk ik ook niet, aangezien u aangeeft dat uw dochter de behandeling heeft ondergaan. Uw dochter is schijnbaar vaker geweest en toen was er niets aan de hand. Daarbij, een dergelijk apparaat vergt geen extra diploma's of certificaten om deze te mogen gebruiken, sterker nog, zo zijn gewoon voor iedereen vrij te koop.

Lauravanlogten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2019 20:20

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Lauravanlogten »

Ik voel me belazerd!!

Just Wellness in Eindhoven had een mooie openings aanbieding. Onbeperkt ontharen totdat de klant tevreden is. Ik heb erg blonde haren en had gelezen dat dat niet altijd mogelijk is met IPL, omdat er te weinig pigment in zit. Ik heb gebeld met JW ehv, gemaild én ik ben er naar toe gegaan om te laten zien of ik niet te blond was. Nee, dit was met de huidige apparatuur GEEN enkel probleem. Dus ik heb €200 betaald voor ontharen van schaamstreek en oksels.

Ik ben inmiddels al meer dan 2 jaar(!!) bezig met IPL behandelingen bij Just Wellness in Eindhoven, inmiddels zijn ze over gegaan op OPT behandelingen. Ik heb half februari 2019 aangegeven dat ik nu een concrete afspraak wilde over een eindtermijn of anders mijn geld terug wilde. Geld terug was absoluut geen mogelijkheid, ook al heb ik nu NUL resultaat. Er is met mij afgesproken dat we voortaan elke 3 wkn gaan behandelen ipv elke 6 wkn. Mócht dat nu ook niets doen zouden ze me gaan behandelen met een speciale gel. Vandaag, 4 mnd later, was ik er weer en heb aangegeven nog steeds geen resultaat te zien en ik nu met gel behandeld wil worden. De manager werd erbij gehaald en er werd verteld dat ik geen behandeling met gel kreeg, ook mijn geld niet terug kreeg en dat ik maar gewoon een paar maanden moest stoppen en het later nog eens proberen...DIT KAN ZO TOCH NIET!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door berndv »

Lauravanlogten schreef:
13 jun 2019 20:33
Onbeperkt ontharen totdat de klant tevreden is.
Tja, op zich krijgt u waar u voor heeft betaald. Tenzij ze een termijn afspreken waarbinnen u tevreden zou moeten zijn, houden ze zich keurig aan de overeenkomst.

Bebeber
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2019 09:26

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Bebeber »

Wow, wat een herkenbare berichten allemaal. En toevallig gister ben ik weer geweest en heb ik gezegd dat ik totaal geen resultaat zie ondanks bijna 1 jaar bezig te zijn.
Ik doe mn benen navel schaamstreek armen en oksels. Maar niks nada noppes!!!!

Terwijl ik 4 jaar terug ook ipl deed en na 4 behandelingen de helft van mn haren al weg was gebleven.
Daarna ben ij 2 keer zwanger geweest kort achter elkaar en heb ik het niet meer gedaan.
Toen zijn vrijwel al mijn haren teruggegroeid ook ivm hormonen etc en dat je het gewoon regelmatig moet doen ofcourse.

Maargoed. Sinds bijna een jaar dacht: wauw wat een super deal hoe kan dat! En ik geloofde wel dat de apparaten minder sterk zouden zijn en dat je miss het dubbele aantal behandelingen moet krijgen om hetzelfde resultaat te krijgen als bij een goed apparaat.

Maar ik zie niet eens dat er 1 haar niet meer terug komt. Alles komt gewoon terug en dat na 1 dag scheren al.

Als het zou kunnen wil ik meteen mn geld terug en ik kom daar NOOIT meer en ik raad het ook NIEMAND aan.

Romymdk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2019 16:16

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Romymdk »

Ook voor mij allemaal bekende reacties. Ik ben net voor de 13e(!) keer heen geweest en ook nog 0 resultaat. Ze zeggen dat de haren tussen de 8 en 12 behandelingen helemaal WEG moeten zijn. Afgelopen keer aangegeven dat er nog geen resultaat is waarop 'het meisje' zei dat ze was zorgvuldiger ter werk moeten gaan. Ik heb het iedere keer het voordeel van de twijfel gegevens in de hoop dat er haartjes weg zouden gaan of in ieder geval minder snel terug zouden groeien, maar nee. Ik ga er ook absoluut niet meer heen en raad het NIEMAND aan!!

mvdp99
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2019 00:10

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door mvdp99 »

Ik ben in september 2018 begonnen met IPL-behandelingen voor mijn benen, schaamstreek en oksels bij Just Wellness in Eindhoven.
Een vriendin van mij deed dit en was erg enthousiast “ik heb al kale plekjes”. Ik dacht ooh ideaal hoef je niet meer te harsen en in de zomer geen haartjes die je toch ineens langs je bikinibroekje ziet zitten.
Wel twijfelde ik of de behandeling goed zou lukken aangezien ik redelijk veel pigment heb, en mijn beenhaar niet erg donker en vrij dun was. Mij was verteld (ik twijfel nu trouwens ook aan hun kennis over de behandelingen en het apparatuur) dat dit met hun “goede” apparatuur geen probleem was en dat ik mijn benen gewoon kon behandelen. Hier heb ik tot de dag van vandaag nog steeds spijt van!
Ik deed altijd mijn benen harsen en had mooie benen zonder stoppels. Nu heb ik dikke zwarte haren op mijn benen en stoppels. Ik zie totaal geen vooruitgang op mijn benen. Het lijkt juist erger geworden.... :(
Bij Just Wellness hebben ze de afspraak 3 dagen voor en 3 dagen na je behandeling niet in de zon komen. Deze zomer heb ik me een week voor ik op vakantie ging laten behandelen voor mijn benen, schaamstreek en oksels. Dat ik volgende week op vakantie zou gaan naar de zon, was geen probleem volgens het meisje dat mij deed behandelen. Wel moest ik mezelf goed insmeren met zonnebrand voor de zekerheid. Dit heb ik ook gedaan. Toch heb ik mijn benen nu wel verbrand, terwijl ik voorheen mijn benen nog nooit in mijn leven heb verbrand. Ik ben gaan zoeken op internet en andere sites geven aan 6 weken voor en na de behandeling geen contact te mogen hebben met zonlicht. Ook hierdoor twijfel ik weer meer aan de kennis van de (jonge) meiden die daar werken.
Mijn schaamstreek en oksels bevatten wat minder pigment. Ik merk dat ik hier wel iets minder haargroei heb. (Na 9 behandelingen). Maar dit is nog lang niet het resultaat wat ik graag zou willen bereiken. Ik twijfel nu of ik de behandelingen moet voortzetten, aangezien ik er toch wel een paar honderd euro’s aan uit heb gegeven.... Maar ik vraag me af of het wel zin heeft om daar nog naar toe te blijven gaan. En of ik het gewenste resultaat überhaupt wel ga krijgen. Naar mijn mening is het geldklopperij. De uitspraak “te mooi om waar te zijn” past goed bij de deals die zij aanbieden.
Ik raad niemand aan om naar Just Wellness te gaan voor IPL behandelingen.

Chika77
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2019 09:54

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Chika77 »

Ik ben ook allang bezig met mijn vriendin al 2 jaar en resultaat is slecht. Het bedrag en beloften die ze maken is te mooi om waar te zijn. Zoals eerder is genoemd dat er veel verloop is bij de dames, zijn jong maar dat zou geen probleem moeten zijn.
Het zou mooi zijn als er eens aandacht aan besteed zou worden op tv, en ze zeker een koude douche geven.
Dit moet stoppen, het is geld zo snel mogelijk naar binnen harken en hopen dat de mensen uiteindelijk ermee stoppen denk ik omdat er geen resultaat is behaald.

Fleur1701
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2019 09:12

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Fleur1701 »

Hier dezelfde ervaring. Al bijna 2 jaar bezig met alleen oksels, en nog niets aan haarvermindering of kale plekken. Elke keer (van de inmiddels 14 keer) weer een ander excuus. Lampstand moet hoger, andere apparatuur, kortere/langere tijd tussen de afspraken. Om nog maar te zwijgen over de wachttijden tegenwoordig. Ik ben ermee gekapt. Zou het mooi vinden als er een item van gemaakt wordt, Just Wellness zijn fouten toe moet geven en mensen de keus moet bieden hun geld terug te krijgen!

Tirram
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2019 22:32

Re: Twijfels over IPL-behandeling Just Wellness

Ongelezen bericht door Tirram »

Ik kom bij toeval op dit forum en schrik van al deze reacties op "Just Wellness"!!
Ik ben al bijna 3 jaar (!!!!!) In filiaal Amsterdam bezig met de ontharingsbehandelingen voor oksels, benen en schaamstreek en nog bijna geen resultaat.
Iedere keer dat ik dit aangeef krijg ik weer een ander antwoord, dat dit soms het geval is e.d.
Op verschillende vragen die ik stel krijg ik ook steeds weer een ander antwoord.
Aangezien je bij de start meteen het hele bedrag moet betalen, ga je er maar mee door.
Het zou goede zaak zijn als dit eens in de media aan de kaak zou worden gesteld, want dit begint op oplichting te lijken!
Ik ga zelf maar eens een serieuze klacht indienen, hoewel dat weinig zal uithalen als ik het zo lees?

Gesloten