LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jet.kuil-snaterse
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2019 11:13

Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door jet.kuil-snaterse »

Als je denkt met de Consumentenbond een collectief energie contract af te hebben gesloten... FOUT!
Je hebt niets met de Consumentenbond afgesproken maar met Pricewise.
En de Consumentenbond heeft helemaal geen invloed, kan je niet helpen bij conflicten.. Eigenlijk NIETS.. alleen de NAAM.

Heb je wel eens een set gezien van een westernfilm. Dat je het gevoel hebt voor de Bank of de Saloon te staan maar dat het eigenlijk maar een loos houten front blijkt. Dat dus met de Consumentenbond.
Klantentrekker. Naamgever. Maar inhoudelijk wijzen ze alle verantwoording van zich af.

De Consumentenbond heeft een energie vergelijker.
Daar kan je collectief een energie contract afsluiten.
Sluit je daadwerkelijk een contract af - dan stuurt de Consumentenbond je een overstapbevestiging met ordernummer.

Geen probleem zou je denken.. Nou - Nu komt mijn probleem - Het klopt niet. Dat wat er op de website staat met dat wat er aangeboden wordt.
Op de website vullen wij onze gegevens in. Daar komt een kortingsbedrag uitgerold.
Op basis van het kortingsbedrag besluiten wij tot overstappen naar Eneco via de Consumentenbond.
Maar - kijkend op ons contract blijkt dat het kortingsbedrag wat ons beloofd wordt op de website niet klopt en veel lager is dan op de website vermeld.

Ik bel het nummer van "De Consumentenbond" dat op mijn overstapbevestiging staat.
Hun antwoord: Ik heb het contract op zondag 2-6 18.30 afgesloten en de korting ging pas op maandag 3-6 in volgens zeggen.
Helaas heb ik geen printscreen als bewijs van de korting die ons op 2-6 is aangeboden op de website - helaas.

Dus ik zeg: Nou cancel het contract van 2-6 en doe mij het contract van 3-6 MET de korting die mij beloofd wordt.
Nee.
Nee?
Nee, dat doen we niet. Want, u bent nu al klant van Eneco en deze korting geldt alleen maar voor nieuwe klanten.
Als we uw contract ontbinden, en hem een dag later in laten gaan bent u 1 dag klant van Eneco geweest en dan kunnen wij u helemaal geen korting geven.
Dus ik kan mijn nieuwe contract wel ontbinden - maar ik kan niet de korting krijgen die mij beloofd wordt. Die foutief vermeld wordt in het contract. Die anders is dan op de website. DE Website Van De Consumentenbond.

Het wordt gekker.. hou je vast. Ik bel Eneco. Hallo Eneco, jullie beloven mij een korting samen met / op de website van de Consumentenbond. Dit bedrag klopt niet, hoe kunnen we dat oplossen.
Nee mevrouw dat kan helemaal niet. U heeft een contract met Pricewise.
Pricewise? Met de Consumentenbond toch.. en met jullie?
Neee en wij als Eneco kunnen ook helemaal niets doen aan die afspraken.
Maar waarom zeggen jullie - je kan het contract wel ontbinden, maar niet opnieuw afsluiten want dan ben je al klant bij ons geweest.
Nee hoor, dat zijn niet ONZE regels, maar dat is gewoon wat Pricewise zelf mag bepalen.
:shock: :? :?:

Wij zijn klant van de Consumentenbond en ik bel ze op. Naar de klantenservice dit keer. Dus niet het nummer op mijn overstapbevestiging.

Consumentenbond, ik heb een probleem met... de Consumentenbond - Prijsvergelijker - Energiecollectief.

1. Op de website staat een ander kortingsbedrag dan dat aan mij gegeven wordt op het contract.
2. Ik bel het nummer op de orderbevestiging in de veronderstelling dat ik de Consumentenbond bel.. Maar ik bel eigenlijk met Pricewise die zich niet als zodanig kenbaar maakt - pas bij terugbellen.
3. Pricewise sluit in de naam van De Consumentenbond contracten af maar je hebt helemaal geen contract met de Consumentenbond terwijl die op alle mogelijke manieren doet voorkomen dat het Wel zo is.
Consumentenbond.. is dat geen oplichting? Of in ieder geval foute voorlichting?
De Consumentenbond zegt: wij hebben een samenwerkingsverband.
Sorry maar moet er op het contract, in de mail, in alle communicatie dan niet staan Consumentenbond >IN SAMENWERKING MET< Pricewise? Ze doet het echt voorkomen alsof het ALLEEN de Consumentenbond is.

Consumentenbond!!! Ik zou graag de korting ontvangen die jullie op je website AANBIED!!
Uhm.. nee want Pricewise wil het niet veranderen.. je hebt het gewoon een dag te vroeg afgesloten.
Maar het is toch JULLIE website, JULLIE contract, JULLIE mail, JULLIE aanbieding.
JULLIE hebben de fout gemaakt hier.. niet ik.
Uhm... nee...

U mag een gratis boek uitzoeken van onze website als compensatie.

En daar ben je dan lid voor - van de Consumentenbond.. om door hun op zijn zachts gezegd.. bedrogen uit te komen.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jun 2019 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een roman.

Zeg gewoon het contract op, want u zit nog binnen de 14 dagen en kijk op een goede prijsvergelijker, bijvoorbeeld Gaslicht.com, wat gunstig is voor u.

Ook dan sluit u niets af met Gaslicht.com, maar zij helpen wel als er een probleem zou zijn. Overigens met overstappen via hen nog nooit een probleem gehad.

jet.kuil-snaterse
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2019 11:13

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door jet.kuil-snaterse »

Ja.. Dat was ook de bedoeling.. we willen even gaan kijken wat het goedkoopste is.

Bij Gaslicht.com WEET je dat je niet bij hen, maar via hen een afspraak maakt.
De Consumentenbond doet het voorkomen of ZIJ degene zijn die voor jouw iets moois hebben onderhandeld terwijl ze in feite alleen maar de naam zijn om klanten te trekken en niet meer en niet minder.
Tegelijkertijd doen ze er alles aan om deze constructie zo ondoorzichtig mogelijk te houden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik gebruik ook gaslicht.com om over te stappen. Al zes jaar geen problemen. Wel nu al ruim voor dat mijn contract afloopt al mail van mijn vroegere leverancier. Met iets lager aanbod dan via gaslicht.com. Er zijn vele leveranciers die bonussen geven. Welke het beste bij U past ligt aan Uw verbruik.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

jet.kuil-snaterse schreef:
14 jun 2019 13:52
Ja.. Dat was ook de bedoeling.. we willen even gaan kijken wat het goedkoopste is.

Bij Gaslicht.com WEET je dat je niet bij hen, maar via hen een afspraak maakt.
De Consumentenbond doet het voorkomen of ZIJ degene zijn die voor jouw iets moois hebben onderhandeld terwijl ze in feite alleen maar de naam zijn om klanten te trekken en niet meer en niet minder.
Tegelijkertijd doen ze er alles aan om deze constructie zo ondoorzichtig mogelijk te houden.

CB verdient aan de mensen die via hun overstappen. Zet je klacht op www.klachtenkompas.nl

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Iedereen verdient, gaslicht.com krijgt ook een vergoeding. Maar ze doen er ook iets voor.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Theotrucker schreef:
14 jun 2019 14:00
Iedereen verdient, gaslicht.com krijgt ook een vergoeding. Maar ze doen er ook iets voor.

Dat klopt, maar die anderen zijn er heel duidelijk over.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door 16again »

CB doet weinig anders dan een deel van je overstappremie inpikken.
Van ondergeschikt belang daarbij is naar welke club je overstapt:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0630bbb/

jet.kuil-snaterse
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2019 11:13

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door jet.kuil-snaterse »

Ik vind dat iemand best mag verdienen aan een overstap. Maar zeg dat dan gewoon.
Zoals ik schreef - maak melding dat je het "in samenwerking met" doet, wat je alleen telefonisch te horen krijgt van de klantenservice zelf als je met een klacht komt.

Het is HUN corrupte website die mij een korting aanbied en het vervolgens NIET geeft!!

Consumentenbond houdt je voor de gek door het te doen voorkomen dat je met HEN een afspraak maakt.
En als er dan een probleem ligt geven ze geen gehoor.
Zelfs niet als je als lid van de bond je probleem aangeeft.

Afijn.. dat lidmaatschap.. Hmm.. dat ga ik ook nog even overdenken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ik een overstap doe via gaslicht.com print ik me de eerste drie uit, vergelijk ze ook wat betreft salderen etc. Dan klik ik op mijn keuze. Binnen een half uur komt er een mailtje van de leverancier met het contract als bijlage. Ik lees alles goed door. Dan klik ik op akkoord. Daarna kan er niets meer veranderen en zit ik weer een jaartje onder de pannen met een mooie bonus.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door renewouters »

Belangenverenigingen moeten dit uberhaupt helemaal niet doen. Zodra ze hiermee beginnen is hun onafhankelijkheid weg. Net als Vereniging Eigen Huis die collectieve diensten met externe partijen levert. Als er ooit een conflict is tussen klant en leverancier via deze constructie dan is het onduidelijk wie wie dient.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Soms hebben bepaalde partijen afwijkende voorwaarden van de echte leverancier!

Via gaslicht.com heb ik hoge maandelijkse kosten, gelijk als leverancier zelf.
Via VEH heb ik lagere maandelijkse kosten, stroom en gas hetzelfde!
Zowel Gaslicht als VEH boden dezelfde leverancier aan voor zelfde vaste periode maar met de aanbieder er zelf bij wel
3 verschillende prijzen en voorwaarden, zowel maandelijkse kosten als welkoms Bolus waren niet gelijk! :mrgreen:


Je moet gewoon alle vergelijk site's tegelijk vragen en dan kijken of ze een afwijkende extra korting afgesproken hebben.
Ook de Welkomst bonus is bij zelfde stroom& gas leverancier per tussenpersoon vaak iets anders.

Alleen stroom is je keuze beperkt dus van 't Gas af, daar zitten maar enkele op te wachten dus Erik Wiebes mag hier wel eens
achteraan gaan..... Kale stroom is minder korting voor nieuwe klanten en maar ¼ van alle aanbieders accepteren dit voor redelijke prijzen!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Consumentenbond schuift verantwoordelijkheid af voor fout met contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zonder gas daar zit natuurlijk geen energieleverancier op te wachten. Met genoeg zonnepanelen moet hij alleen maar uitbetalen. Wat dat betreft met gas kun je niet salderen en terug leveren. Dus we zijn als energieleverancier wel groen, maar er moet natuurlijk verdient worden!

Gesloten