Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

mooi om te zien dat ferratum nog steeds bezig is met allerlei incassobureau’s om geld te innen wat ze toch niet krijgen. Dagvaarden durven ze niet. Ik zelf heb nog veel geld te goed van die oplichters. Betaal niet mensen , laat ze maar dagvaarden , lafaards.

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

OW ja als ze gaan dagvaarden dan kunnen zij hun koffers pakken hier uit Nederland .

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Goldmine1984 schreef:
15 jun 2019 00:17
Ik zelf heb nog veel geld te goed van die oplichters.
Ik dacht dat je daar een dagvaarding voor uitgebracht had en ons zou informeren over de voortgang van je zaak tegen Ferratum om je betaalde garantkosten terug te vorderen? Jammer dat je nooit meer geupdate hebt. Aangezien je nooit meer een update gegeven hebt en je aangeeft nog geld van ze te krijgen zal dit wel niets geworden zijn?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 Ze werken met .nl website
2 Hebben hier een adres.
3 Rekenen de hier toegestane legale rente van 13.99% per jaar.
4 Hebben website in Nederlandse taal.
5 Geld ontvangen van Nederlandse ING bank.

Op deze punten zouden ze elke zaak moeiteloos winnen!
Maar..... de volgende punten niet!
1 Naast de rente van maximaal 14% is dat inclusief bijkomende kosten. De hoge Garantkosten mag niet omdat je dan boven 14% komt.
2 Engels recht, mag niet want buitenlandse aanbieders moeten voor aanbieden op NL markt Nederlandse recht accepteren.
3 Incasso, die mag uit vreemd land komen mits ze zich aan Nederlands recht zouden houden en doen ze niet.


13,99% gedeeld door 12 maanden voor flitskrediet = 1,1658333 dus voor flitskrediet mogen ze per €1000,- maar €1011,66 terug eisen!
Dit is gezien de administratie en risico voor geen enkele aanbieder leuk, voor jaar wel, dan word het €1139,90
Omdat de garantkosten al hoger waren dan de wettelijk hier toegestane 14% hadden ze dit product wegens hier aanbieden op Nederlandse markt niet mogen aanbieden.

Elke Nederlander met paspoort word beschermd door De Nederlandse Bank en omdat ze duidelijk op ons gericht aangeboden hebben is het nietig verklaren mogelijk.
Of de rechter na zolang en met dergelijke bedragen bedreigen voor innen illegaal product de oorspronkelijke lening terug laat betalen is nog maar de vraag.
Vooral omdat ook zij goed weten dat de Nederlandse wet het verbood, en toch doorgingen.
Ik verwacht dat de Nederlandse rechters het Seponeren als illegaal aangeboden dienst.
Het is niet toegestaan diensten die verboden zijn te leveren en dan is een claim gewoon na ontvangst griffie kosten afwijzen de beste manier.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
15 jun 2019 07:59
Goldmine1984 schreef:
15 jun 2019 00:17
Ik zelf heb nog veel geld te goed van die oplichters.
Ik dacht dat je daar een dagvaarding voor uitgebracht had en ons zou informeren over de voortgang van je zaak tegen Ferratum om je betaalde garantkosten terug te vorderen? Jammer dat je nooit meer geupdate hebt. Aangezien je nooit meer een update gegeven hebt en je aangeeft nog geld van ze te krijgen zal dit wel niets geworden zijn?
Inderdaad. Ik lees veel grote woorden, geen onderbouwing en geen resultaat.
Goldmine1984 schreef:
15 aug 2018 15:49
Dagvaarding is onderweg, door collega-advocaat in Engeland van *******. Ik wil er voorals nu nog niks over kwijt m.b.t Ferratum ‘ze lezen mee’. Wat ik voorals nu kan zeggen is, dat ik wel zeker recht heb op mijn garantkosten ‘woekerrente’ terug te vorderen. Het is als een molensteen om je nek die telkens zwaarder wordt en die mensen nog meer in problemen brengen, omdat ze bij banken en andere financiële instelling niet terecht kunnen, en terecht natuurlijk! Zulke constructies moeten heel snel van de markt af. , hoop binnenkort inhoudelijk meer over te vertellen. Nogmaals betaal de hoofdsom min garantkosten kunnen ze je niks meer maken. Als je nog garant terug krijgt zoals mij en velen denk ik, dan kan je echt een zaak beginnen... to be continue

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
15 jun 2019 08:13
Of de rechter na zolang en met dergelijke bedragen bedreigen voor innen illegaal product de oorspronkelijke lening terug laat betalen is nog maar de vraag.
Vooral omdat ook zij goed weten dat de Nederlandse wet het verbood, en toch doorgingen.
Ik verwacht dat de Nederlandse rechters het Seponeren als illegaal aangeboden dienst.
Het is niet toegestaan diensten die verboden zijn te leveren en dan is een claim gewoon na ontvangst griffie kosten afwijzen de beste manier.
Complete onzin. De onderliggende vordering is gewoon hard en wordt ook gewoon toegewezen. Dat weet jij net zo goed als ik, dus stop alsjeblieft met nog meer ruis toevoegen aan dit toch al lastige topic.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke in Nederland afgesloten lening moet bij BKR geregistreerd worden, dus deze officieel ook.

Zolang Ferratum niets registreerde is er dus juridisch geen legale lening.
Ik kan voor relatief lage kosten aantonen dat er nooit geld is uitgeleend door de BKR uitdraai.

Verder is het voor de Nederlandse rechtbanken die voldoende werk hebben maar de vraag of ze dit echt gaan behandelen
of dat ze het als niet volgens de regels gegeven lening afwijzen als hamerstuk.
99% van alle leners zitten een inkomen ruim onder modaal.

Meer als 14% inclusief kosten mag niet, zonder BKR ook niet, dus dubbel fout.
Als je in een willekeurig land leningen wilt aanbieden moet je vooraf de regels lezen en je daar aan houden.
De vordering seponeren word hoger beroep en daar is bij geen aanvullend bewijs van dat ze wel aan de Nederlandse regels voldoen vermoedelijk hetzelfde.

Helaas is het voor mensen die reeds deze illegale woekerrente + kosten betaalden het zeer moeilijk terug te krijgen.
Of ze nog een hoge lening en dit mogen verrekenen betwijfel ik.

Als Ferratum wel een rechtzaak gaat starten, voor de €1500 leningen alleen maar bedrag terug is gezien hun kosten
niet rendabel, de lagere leningen is het verliesgevend.

Ook verwacht ik voorrang van alle wel bij BKR geregistreerde leningen, daarna normale schulden en deze als laatste betaald hoeven worden als er nog geld is.

Verder kan nooit iemand voorspellen wat een rechter zwaarder laat doorwegen, maar ik vermoed dat ze gezien de
manier van geld uitlenen buiten onze regels dat dit wel eens in ons voordeel uit zou kunnen pakken.
Maar ik kan geen enkele garantie geven hierop helaas!
Een zaak is pas hard als ook zij aan alle regels hier in Nederland hebben voldaan en daar is zeker geen sprake van.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je roept van alles, maar het blijft evengoed onzin. De onderliggende lening wordt gewoon als onverschuldigd betaald toegewezen, waarbij hooguit al betaalde garantkosten verrekend kunnen worden. Dat weet jij ook en dat bewijst de praktijk.

De BKR heeft hier al helemaal niets mee te maken.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@komkommertij

U blijft met uw volstrekt onjuiste verhalen bij mensen die daar leningen hebben uitstaan, de verwachting voeden, dat ze niets zullen hoeven te betalen.

Kwalijke zaak.

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

Ik heb het laten rusten inderdaad . Heeft geen zin om ferratum te gaan dagvaarden op advies. Maar goed wel mooi om te zien dat hun verdienmodel gaat stoppen binnenkort 🤣. Ik lach er hartelijk om nu.!! Veel betweters hier, maar dit draadje gaat nog wel even duren zo en er gebeurd helemaal niks. Bey Bey ferratum !!

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bye, bye? Ondertussen bieden ze hun financiële diensten nog steeds aan; kennelijk is dat nog steeds lucratief.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

En zolang dat lucratief is zonder wanbetalers te dagvaarden…...gaan ze hun eigen verdienmodel niet om zeep helpen door te dagvaarden

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Goldmine1984 schreef:
16 jun 2019 23:37
Veel betweters hier...
Inderdaad. Van die mensen die eerst van alles roepen, en vervolgens niets doen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ik hier ben geweest krijg ik tussendoor ook reclame van Ferratum!

Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

Elke keer maar post van die lui krijgen is ook maar heel vervelend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoeveel tijd mag Ferratum wachten tot deze een wanbetaler voor de rechter brengt?

Ik heb niets betaald omdat rente+ kosten hoger waren dan maximale 14%.
Ik vind dat als je iets claimde en dreigde met deurwaarders dat je binnen redelijke termijn een werkelijke deurwaarder moet inschakelen!

Als je 2½ jaren moet wachten voor ze de vaak beloofde Deurwaarder met uitnodiging rechtbank langs sturen?
Ik zal ze geen verhuis bericht sturen.... en ik had graag de uitslag hier gemeld maar loze beloftes? Daar ben ik ook zelf goed in.

Ik heb via toenmalige voorwaarden een lening afgesloten.
Daar staat alleen maar een Engels Hoofdkantoor in genoemd, niet het Engelse recht of lening volgens die rechten.
De betaling is via Nederlandse bankrekening gedaan en contract is volledig in Nederlandse taal.
Ook de pagina website is opgeslagen en ze stuurde incasso brieven met huidige voorwaarden, maar die gelden niet,
ik val onder de toenmalige voorwaarden en de nieuwe accepteerde ik niet.

Vele brieven kreeg ik soms ontvangstbevestiging, maar geen antwoorden, of een antwoord waar mijn vraag niet
beantwoord werd.

Ook enkele in het Engels en ik vraag Nederlands.
Als ik 14% rente bereken over deze 2½ jaren kom ik op ruim €2200,- als ze dat toewijzen!
Hun claim is iets hoger.... maar een product wat niet aan NL wetten voldoet hoef ik me ook niet aan hun voorwaarden te houden!

Kijken wat ooit de rechter zal zeggen, en ik mag in Hoger beroep gaan gezien de claim.
Maar ze moeten dan wel een uitnodiging sturen via een Deurwaarder, en dat duurt nu wel erg lang voor een lening van maar 1 maand!

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Komkommertijd schreef:
17 jun 2019 23:46
Hoeveel tijd mag Ferratum wachten tot deze een wanbetaler voor de rechter brengt?
Zoek eens op verjaring.....en stuiting van die verjaring

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus ze mogen wachten tot de rente zich loont. Voor een paar maanden zijn het peanuts maar over vele jaren overstijgt de rente de hoofdsom. Dan wordt het natuurlijk interessant. Nog wat bijverdienste voor de deurwaarder dan heeft die ook zijn boterham.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze jaarlijks claimen verjaarde het nooit!

Maar ik kan nergens een termijn vinden waarin je de beloofde juridische stappen moet uitvoeren.
Ze dreigen nu al bijna 2½ jaar en alles van binnenkort komt de Deurwaarder beslag leggen of een uitnodiging rechtbank ontbreekt nog steeds.

Ik heb gevraagd om de beloofde uit te voeren en tot die tijd zal ik niets doen.
Dus ook niet gehele bedrag betalen met kosten!
Ik heb dus bewust om de door hun beloofde zitting bij een Nederlandse rechtbank gevraagd, dus geen Brexit!
Omdat ik niet voldoende Engelse taal en rechten beheers en het hier is afgesloten moet de zitting dus ergens in NL plaats vinden!

Als ik vraag of ze beloofde willen uitvoeren, en ik krijg, betaal binnen 1 week, anders nog duurder wegens gerechtelijke kosten!
En daar vroeg ik tot 3x toe juist om!

Mijn vraag is dus daarom ook;

Mag een bedrijf een zitting rechtbank beloven als ik niet binnen 1 week zou betalen en dat nog ruim 2 jaren volhouden?



Verder lees ik nergens eerdere uitspraken ter informatie, want dan weet ik naast die uitslag ook of andere nog enige kans maken of dat zij fouten maakte waardoor andere enige kans zouden maken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze zorgen wel dat die schuld niet verjaard. Opbrengst bij rente is rente maal tijd. Dus als je die rente niet mag verhogen dan laat je de tijd door de schuldenaar verhogen. Dat is pure winst. 14% over enkele jaren is toch prima voor een bank! Mijn hypotheekbank moet het doen met 2,3%. Dacht je dat je gratis geld kreeg?

Plaats reactie