Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
dave_007

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door dave_007 » 11 jun 2019 22:59

Ik heb de nietigverklaring verstuurd. Ik kreeg onderstaande reactie van Trust and Law. Kunnen we ons niet meer beroepen op die zaak van Palden Finance?

U heeft in het verleden met Ferratum (Pluslening) twee leningsovereenkomsten gesloten ingevolge de Wet op het Consumentenkrediet 1974 (Consumer Credit Act 1974). Op grond van deze overeenkomsten heeft u een vast bedrag aan krediet ontvangen. Op u rustte de verplichting om het bedrag gelijk aan het kredietbedrag tezamen met de kredietvergoeding geheel aan Ferratum terug te betalen op of vóór de aflossingsdatum.

Om in aanmerking te komen voor het krediet, was u verplicht voor een garantiegever te zorgen, die garant staat voor het kredietbedrag en alle opeisbare betalingsverplichtingen uit hoofde van de leenovereenkomst. U had de keuze om een persoonlijke garantiegever (bijvoorbeeld een gezinslid of een vriend) aan te dragen of gebruik te maken van een particuliere garantiegever. U heeft gebruik gemaakt van de laatste optie. U bent daartoe een aparte garantieovereenkomst aangegaan met cliënte Global Finance Guarantee Management OU.

Gelet op het feit dat u heeft nagelaten de verstrekte lening aan Ferratum terug te betalen, heeft cliënte - conform de garantieovereenkomst - onmiddellijk het verschuldigde bedrag aan Ferratum betaald. Ten gevolge van die betaling heeft cliënte een recht van regres tegen u.

Uit uw brief maak ik op dat u de tussen partijen geldende overeenkomst nietig verklaart op grond van de uitspraak van de Rechtbank Rotterdam d.d. 13 juli 2018 zaaknummer 6568798. Primair stelt cliënte zich op het standpunt dat de desbetreffende juridische uitspraak niet van toepassing is op de onderhavige feiten en omstandigheden, aangezien de desbetreffende juridische procedure betrekking heeft op een ander bedrijf, met andere procedures. In de desbetreffende procedure heeft de kredietverstrekker (Palden Finance) bij dagvaarding gevorderd bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, de wederpartij te veroordelen aan haar terug te betalen de initiële leensom, alsmede de kredietvergoeding en de (tot aan dagvaarding) vervallen contractuele rente.

In onderhavig geval is er thans sprake van een geheel andere situatie, namelijk een vordering uit hoofde van een recht van regres. Het recht van regres van cliënte op u - uit hoofde van de verrichte betaling aan Ferratum ter voldoening van de leenovereenkomst - kan worden omschreven als het recht van cliënte om van u een betaling te vorderen van het bedrag dat cliënte heeft betaald aan Ferratum. De werkzaamheden van cliënte vallen per definitie niet onder de werkingssfeer van Richtlijn 2008/48/EG inzake kredietovereenkomsten. Immers, cliënte verleent geen krediet: de garantieovereenkomst kan niet worden gekwalificeerd als "een overeenkomst waarbij een kredietgever aan een consument krediet verleent of toezegt in de vorm van uitstel van betaling, een lening of een andere soortgelijke betalingsfaciliteit [...]" (artikel 3 sub c van Richtlijn 2008/48/EG inzake kredietovereenkomsten). Daarentegen verleent cliënte een dienst (i.e het garant staan voor de lening) waar u een vergoeding voor bent verschuldigd.

Subsidiair stelt cliënte zich op het standpunt dat zelfs wanneer de uitspraak van de Rechtbank Rotterdam d.d. 13 juli 2018 van toepassing is op de onderhavige overeenkomst, quod non, dan nog bent u nog een bedrag verschuldigd. Zoals hierboven uiteengezet, heeft u in totaal tweemaal EUR 400,00 geleend. Daarentegen heeft u tot op heden nog niks terugbetaald, zodat thans nog een vordering van op zijn minst EUR 800,00 - vermeerderd met de geldende rente - openstaat. Ik raad u derhalve met klem aan om in ieder geval het onbetwiste gedeelte terug te betalen, in gebreke waarvan u het risico loopt dat cliënte u in rechte gaat betrekken op basis van niet-nakoming van de overeenkomst dan wel op basis van een vordering uit hoofde van een onverschuldigde betaling. U kunt er van uitgaan dat in ieder geval een vordering op basis van de vordering uit hoofde van een onverschuldigde betaling succesvol zal zijn, zoals ook is bekrachtigd in de uitspraak van de Rechtbank Rotterdam d.d 13 juli 2018.

Laatst gewijzigd door dave_007 op 12 jun 2019 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 12 jun 2019 13:14

1974 wet? Ze vragen nu dus 2 x €400 terug die geleend is en niet de rest?

Ik mis hier nog de leen datum en dat is bepalend of de garantkosten legaal waren of niet!
Vermoedelijk wel elders in Europa maar dit is in NL onder Nederlands recht gesloten.
Ook de uitbetaling van de 2x €400,- was via NL bankrekening en alles in Nederlandse taal.

Gewoon negeren deze brief zou ik zelf doen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 12 jun 2019 13:16

Bericht door dave_007 » 11 jun 2019 22:59

Ik heb de nietigverklaring verstuurd. Ik kreeg onderstaande reactie van Trust and Law. Kunnen we ons niet meer beroepen op die zaak van Palden Finance?

Daar kon u zich al niet op beroepen.

dave_007

Ongelezen bericht door dave_007 » 12 jun 2019 13:27

Komkommertijd schreef:
12 jun 2019 13:14
1974 wet? Ze vragen nu dus 2 x €400 terug die geleend is en niet de rest?

Ik mis hier nog de leen datum en dat is bepalend of de garantkosten legaal waren of niet!
Vermoedelijk wel elders in Europa maar dit is in NL onder Nederlands recht gesloten.
Ook de uitbetaling van de 2x €400,- was via NL bankrekening en alles in Nederlandse taal.

Gewoon negeren deze brief zou ik zelf doen.

De leningen ( 2 x € 400 ) hebben een begindatum van 19 december 2018 en 1 januari 2019.
Er wordt gerefereerd aan Consumer Credit Act 1974. Dit is blijkbaar een Britse wet.

Nog ter aanvulling. Voorafgaand aan deze brief ontving ik twee ingebrekestellingen. Per dossier was dat € 579,32. Deze kosten bestaan uit hoofdsom(€ 490,32), incassokosten(€ 73,55) en btw (€ 15,45). Het totaal was dus € 1.158,64

Bedankt voor het advies om het verder te negeren ! Ik ga dat ook doen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 12 jun 2019 13:50

€400 + 14% :12 maanden want U leende voor 1 maand?
Dat is dan €404,67 terug te betalen want meer vragen mag niet volgens de wet!

U heeft een Nederlands contract op Nederlandse website gesloten en buitenlandse aanbieders mogen hier niets aanbieden,
tenzij ze een adres hier hebben en aan onze regels houden!

Ze mogen een Hoofdkantoor in Brexit hebben maar moeten voor Nederlandse markt ook aan onze voorwaarden voldoen!
Als U de andere berichten op deze 103 pagina's vol gaat doorlezen en U weet dan hoeveel rechtszaken ze nog moeten voeren tegen
wanbetalers als U & Ik.

Hoofdsom €490,32 is voor deze korte periode veel tehoog, pas na 1 jaar hadden ze €456,- mogen claimen aan wettelijk maximale rente + hoofdsom.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 12 jun 2019 14:02

Ze hebben dus ook geen haast. Na enkele jaren rente plus eventueel incassokosten brengt het veel meer op.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 12 jun 2019 14:47

Betaal de 2 x 400,- euro terug, en je bent overal van af.

Of leun achterover, en kijk of ze je voor de rechter dagen.

Goldmine1984

Ongelezen bericht door Goldmine1984 » 15 jun 2019 00:17

mooi om te zien dat ferratum nog steeds bezig is met allerlei incassobureau’s om geld te innen wat ze toch niet krijgen. Dagvaarden durven ze niet. Ik zelf heb nog veel geld te goed van die oplichters. Betaal niet mensen , laat ze maar dagvaarden , lafaards.

Goldmine1984

Ongelezen bericht door Goldmine1984 » 15 jun 2019 00:18

OW ja als ze gaan dagvaarden dan kunnen zij hun koffers pakken hier uit Nederland .

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 15 jun 2019 07:59

Goldmine1984 schreef:
15 jun 2019 00:17
Ik zelf heb nog veel geld te goed van die oplichters.
Ik dacht dat je daar een dagvaarding voor uitgebracht had en ons zou informeren over de voortgang van je zaak tegen Ferratum om je betaalde garantkosten terug te vorderen? Jammer dat je nooit meer geupdate hebt. Aangezien je nooit meer een update gegeven hebt en je aangeeft nog geld van ze te krijgen zal dit wel niets geworden zijn?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 jun 2019 08:13

1 Ze werken met .nl website
2 Hebben hier een adres.
3 Rekenen de hier toegestane legale rente van 13.99% per jaar.
4 Hebben website in Nederlandse taal.
5 Geld ontvangen van Nederlandse ING bank.

Op deze punten zouden ze elke zaak moeiteloos winnen!
Maar..... de volgende punten niet!
1 Naast de rente van maximaal 14% is dat inclusief bijkomende kosten. De hoge Garantkosten mag niet omdat je dan boven 14% komt.
2 Engels recht, mag niet want buitenlandse aanbieders moeten voor aanbieden op NL markt Nederlandse recht accepteren.
3 Incasso, die mag uit vreemd land komen mits ze zich aan Nederlands recht zouden houden en doen ze niet.

13,99% gedeeld door 12 maanden voor flitskrediet = 1,1658333 dus voor flitskrediet mogen ze per €1000,- maar €1011,66 terug eisen!
Dit is gezien de administratie en risico voor geen enkele aanbieder leuk, voor jaar wel, dan word het €1139,90
Omdat de garantkosten al hoger waren dan de wettelijk hier toegestane 14% hadden ze dit product wegens hier aanbieden op Nederlandse markt niet mogen aanbieden.

Elke Nederlander met paspoort word beschermd door De Nederlandse Bank en omdat ze duidelijk op ons gericht aangeboden hebben is het nietig verklaren mogelijk.
Of de rechter na zolang en met dergelijke bedragen bedreigen voor innen illegaal product de oorspronkelijke lening terug laat betalen is nog maar de vraag.
Vooral omdat ook zij goed weten dat de Nederlandse wet het verbood, en toch doorgingen.
Ik verwacht dat de Nederlandse rechters het Seponeren als illegaal aangeboden dienst.
Het is niet toegestaan diensten die verboden zijn te leveren en dan is een claim gewoon na ontvangst griffie kosten afwijzen de beste manier.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 jun 2019 12:06

Cro schreef:
15 jun 2019 07:59
Goldmine1984 schreef:
15 jun 2019 00:17
Ik zelf heb nog veel geld te goed van die oplichters.
Ik dacht dat je daar een dagvaarding voor uitgebracht had en ons zou informeren over de voortgang van je zaak tegen Ferratum om je betaalde garantkosten terug te vorderen? Jammer dat je nooit meer geupdate hebt. Aangezien je nooit meer een update gegeven hebt en je aangeeft nog geld van ze te krijgen zal dit wel niets geworden zijn?
Inderdaad. Ik lees veel grote woorden, geen onderbouwing en geen resultaat.
Goldmine1984 schreef:
15 aug 2018 15:49
Dagvaarding is onderweg, door collega-advocaat in Engeland van *******. Ik wil er voorals nu nog niks over kwijt m.b.t Ferratum ‘ze lezen mee’. Wat ik voorals nu kan zeggen is, dat ik wel zeker recht heb op mijn garantkosten ‘woekerrente’ terug te vorderen. Het is als een molensteen om je nek die telkens zwaarder wordt en die mensen nog meer in problemen brengen, omdat ze bij banken en andere financiële instelling niet terecht kunnen, en terecht natuurlijk! Zulke constructies moeten heel snel van de markt af. , hoop binnenkort inhoudelijk meer over te vertellen. Nogmaals betaal de hoofdsom min garantkosten kunnen ze je niks meer maken. Als je nog garant terug krijgt zoals mij en velen denk ik, dan kan je echt een zaak beginnen... to be continue

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 jun 2019 12:18

Komkommertijd schreef:
15 jun 2019 08:13
Of de rechter na zolang en met dergelijke bedragen bedreigen voor innen illegaal product de oorspronkelijke lening terug laat betalen is nog maar de vraag.
Vooral omdat ook zij goed weten dat de Nederlandse wet het verbood, en toch doorgingen.
Ik verwacht dat de Nederlandse rechters het Seponeren als illegaal aangeboden dienst.
Het is niet toegestaan diensten die verboden zijn te leveren en dan is een claim gewoon na ontvangst griffie kosten afwijzen de beste manier.
Complete onzin. De onderliggende vordering is gewoon hard en wordt ook gewoon toegewezen. Dat weet jij net zo goed als ik, dus stop alsjeblieft met nog meer ruis toevoegen aan dit toch al lastige topic.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 jun 2019 13:01

Elke in Nederland afgesloten lening moet bij BKR geregistreerd worden, dus deze officieel ook.

Zolang Ferratum niets registreerde is er dus juridisch geen legale lening.
Ik kan voor relatief lage kosten aantonen dat er nooit geld is uitgeleend door de BKR uitdraai.

Verder is het voor de Nederlandse rechtbanken die voldoende werk hebben maar de vraag of ze dit echt gaan behandelen
of dat ze het als niet volgens de regels gegeven lening afwijzen als hamerstuk.
99% van alle leners zitten een inkomen ruim onder modaal.

Meer als 14% inclusief kosten mag niet, zonder BKR ook niet, dus dubbel fout.
Als je in een willekeurig land leningen wilt aanbieden moet je vooraf de regels lezen en je daar aan houden.
De vordering seponeren word hoger beroep en daar is bij geen aanvullend bewijs van dat ze wel aan de Nederlandse regels voldoen vermoedelijk hetzelfde.

Helaas is het voor mensen die reeds deze illegale woekerrente + kosten betaalden het zeer moeilijk terug te krijgen.
Of ze nog een hoge lening en dit mogen verrekenen betwijfel ik.

Als Ferratum wel een rechtzaak gaat starten, voor de €1500 leningen alleen maar bedrag terug is gezien hun kosten
niet rendabel, de lagere leningen is het verliesgevend.

Ook verwacht ik voorrang van alle wel bij BKR geregistreerde leningen, daarna normale schulden en deze als laatste betaald hoeven worden als er nog geld is.

Verder kan nooit iemand voorspellen wat een rechter zwaarder laat doorwegen, maar ik vermoed dat ze gezien de
manier van geld uitlenen buiten onze regels dat dit wel eens in ons voordeel uit zou kunnen pakken.
Maar ik kan geen enkele garantie geven hierop helaas!
Een zaak is pas hard als ook zij aan alle regels hier in Nederland hebben voldaan en daar is zeker geen sprake van.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 jun 2019 13:05

Je roept van alles, maar het blijft evengoed onzin. De onderliggende lening wordt gewoon als onverschuldigd betaald toegewezen, waarbij hooguit al betaalde garantkosten verrekend kunnen worden. Dat weet jij ook en dat bewijst de praktijk.

De BKR heeft hier al helemaal niets mee te maken.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 jun 2019 13:40

@komkommertij

U blijft met uw volstrekt onjuiste verhalen bij mensen die daar leningen hebben uitstaan, de verwachting voeden, dat ze niets zullen hoeven te betalen.

Kwalijke zaak.

Goldmine1984

Ongelezen bericht door Goldmine1984 » 16 jun 2019 23:37

Ik heb het laten rusten inderdaad . Heeft geen zin om ferratum te gaan dagvaarden op advies. Maar goed wel mooi om te zien dat hun verdienmodel gaat stoppen binnenkort 🤣. Ik lach er hartelijk om nu.!! Veel betweters hier, maar dit draadje gaat nog wel even duren zo en er gebeurd helemaal niks. Bey Bey ferratum !!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 17 jun 2019 00:49

Bye, bye? Ondertussen bieden ze hun financiële diensten nog steeds aan; kennelijk is dat nog steeds lucratief.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 17 jun 2019 08:16

En zolang dat lucratief is zonder wanbetalers te dagvaarden…...gaan ze hun eigen verdienmodel niet om zeep helpen door te dagvaarden

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 jun 2019 08:26

Goldmine1984 schreef:
16 jun 2019 23:37
Veel betweters hier...
Inderdaad. Van die mensen die eerst van alles roepen, en vervolgens niets doen.

Plaats reactie