LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gezien met kenteken...welk merk?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het kan een film opname zijn en even daar neergezet voertuig.... word gedoogd.
Fam Flodder en de daar plaatselijke Politie reden ook in vreemde kentekens!
En het leuke is dat die kentekens later in andere kinderserie terug kwamen op totaal andere auto's.

Zelf wel eens rond gereden met 0CCAS10N....
Mag ook niet maar wel leuk!
Dat was 40 jaren terug , toen ik nog ondeugende was met geleende Nummerplaten van plaatselijke garage leende...

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Een kennis van mij heeft in de jaren 70 rond gereden met het verzonnen kentenen VA-91-NA
Werd niet erg gewaardeerd door de politie.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Angora: je voelt je voor de gek gehouden omdat Ridder een foto plaatst van een bus met een paar - z.i. treffende gelijkenissen - niet meer dan dat. Hij weet heus welke auto hij gezien heeft.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Om Ridder te verzoeken om maar van het forum op te hoepelen vind ik kras! Je zou er ook voor kunnen kiezen er niet steeds als de kippen bij te zijn met reageren en even opmerkingen te laten bezinken.
Ik vind het net prettig dat Ridder wat
zelfverzekerder lijkt te worden.
En nee, hij/zij is geen alter ego, familie, vriend, verre kennis, maar iemand die - ondanks dat hem niet ter zake doende hemden van het lijf worden gevraagd,
onverstoorbaar vragen blijft stellen

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door witte angora »

De uitleg is dat hij al die tijd de boel in de maling heeft genomen.Daar is eerder een discussie over geweest, waar ik hem nog verdedigd heb. Maar ik geloof er nu dus helemaal niks meer van. Ik voel me compleet in mijn hemd gezet.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo denk ik er ook over. Ook al zouden we worden beetgenomen, wat dan nog? Er wordt niemand voor rotte vis uitgemaakt. Dat zien we ook wel eens anders.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat het nummer niet in de database van de RDW te vinden is, is logisch. Om veiligheidsredenen staan ze er niet in. Probeer maar eens een kenteken van het Koninklijk Huis te vinden. Die vind je niet.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Witte Angora, dat is geen fijn gevoel en ik wil graag nog een poging wagen ter verheldering (hopelijk). Niet ter verdediging van overigens.
Ridder heeft een aparte auto gespot en met de hulp vd forummers zijn merk en de herkomst van het kenteken duidelijk geworden. Dan post Ridder een foto van een bus die hem door iemand toegestuurd is. In mijn optiek is het woord "alhoewel" dat hij bij de foto schrijft de boosdoener omdat dat woord twijfel zaait. Naar mening van sommigen twijfels over de intenties van Ridder, volgens mij een ongelukkig gekozen woord.
De tijd zal het leren... Het uur 0 (20 juni a.s.) verschaft wellicht meer duidelijkheid.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Welnee, die heeft helemaal geen auto gespot. Die heeft kennelijk Baantjer gekeken, of is die foto ergens tegengekomen, en vervolgens heeft hij er een onzin topic omheen gemaakt. Terwijl nota bene het merk er overduidelijk op staat, daar vroeg hij ook nog om.

Vast wel grappig - maar niet in het licht van de geschiedenis van de afgelopen maanden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PietertjeTwee schreef:
15 jun 2019 17:02
Je voelt je in je hemd gezet omdat een onbekende op een internetforum wellicht een verhaaltje heeft verzonnen? :lol:

Kijk, dit verhaal rammelt natuurlijk aan alle kant, maar who cares. Ik snap echt niet waarom je je slecht over zou moeten voelen.
De meeste forumvrijwilligers komen hier om hun hulp te bieden aan mensen die een vraag hebben. Daar wordt, door de mening van anderen en zeker ook door die van mij, misbruik van gemaakt door Ridder. Zijn verhalen rammelen zo erg dat er regelmatig wedervragen worden gesteld waar geen reactie op komt. Als voorbeeld alleen al dat de vriendin van Ridder ineens werk zou hebben als nagelstyliste en op koningsdag ineens moest werken. Ook zijn er zat vragen gesteld waar goedbedoelde adviezen op zijn gekomen waar vervolgens niets mee gedaan is. Sterker, er komt een reactie dat Ridder iets heel anders gaat doen dan wat er voorgesteld is.

Dan voel je je inderdaad in je hemd gezet als blijkt dat je voor de gek gehouden wordt door iemand terwijl je wel je best doet om iemand te helpen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door scontra »

Ik heb vanmiddag ook een hele mooie auto gespot, alleen het kenteken kon ik niet zien vanuit mijn positie !
Zag wel een merkteken van een Amerikaanse auto op het stuur en links en rechts staat Toronado.
Iemand enig idee welk kenteken hier bij zou kunnen horen. Ik weet dat hij van om en nabij, plusminus, ongeveer, precies 1966 zal zijn ! ;-(

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Bij mij staat er een voor de deur, een Oldsmobile . Mooi karretje maar ik mag helaas het nummer niet doorgeven. :D

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik zag nog zo’n autootje met een voordeur erin en er naast een met een glazen koepeltje (Messerschmidt en BMW isetta) 😁
https://www.messynessychic.com/2012/04/ ... ever-made/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Messers ... inenroller
Laatst gewijzigd door Costnix op 15 jun 2019 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door juliomariner »

scontra schreef:
15 jun 2019 17:51
Ik heb vanmiddag ook een hele mooie auto gespot, alleen het kenteken kon ik niet zien vanuit mijn positie !
Zag wel een merkteken van een Amerikaanse auto op het stuur en links en rechts staat Toronado.
Iemand enig idee welk kenteken hier bij zou kunnen horen. Ik weet dat hij van om en nabij, plusminus, ongeveer, precies 1966 zal zijn ! ;-(
Dit is een forum voor moeilijke vragen , voor simpele vragen als deze moet u bij de collega's van dat andere consumenten forum zijn 😆

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:
15 jun 2019 19:22
scontra schreef:
15 jun 2019 17:51
Ik heb vanmiddag ook een hele mooie auto gespot, alleen het kenteken kon ik niet zien vanuit mijn positie !
Zag wel een merkteken van een Amerikaanse auto op het stuur en links en rechts staat Toronado.
Iemand enig idee welk kenteken hier bij zou kunnen horen. Ik weet dat hij van om en nabij, plusminus, ongeveer, precies 1966 zal zijn ! ;-(
Dit is een forum voor moeilijke vragen , voor simpele vragen als deze moet u bij de collega's van dat andere consumenten forum zijn 😆

Als een simpele vraag al niet te beantwoorden is, wat moet er dan van de beantwoording van een 'moeilijke' vraag terecht komen. :lol:

Hoewel ik wel het volste vertrouwen heb in het verschil van beantwoording van een serieuze vraag t.o.v. een lol vraag die is ingegeven door de (vele) vragen van Ts.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou , wat een commotie rond Ridder777 :)
Maar ik kijk er zo tegenaan :
Ridder heeft bij dat zebrapad die dure auto gespot met dat kenteken en letters Kalf Trans .
Ridder ' herkent ' hem wanneer Fonsflons een foto post van zo.n Finker , alleen was het geen zilveren maar een lichtblauwe vlg Ridder.
Daarna stuurt iemand hem via PB een foto van een transportbus , zilver met blauw met hetzelfde kenteken en letters Kalf-Trans erop.
Ridder zegt nu toch niet : " ja dat was hem " ? ?
Doordat hij wel het woordje - alhoewel- gebruikt , wordt twijfel gezaaid......dus niet zo handig.

Ik vind het allemaal niet zo vreemd hoor, zie hem ook niet als een vervelende trol en neem hem vooralsnog nog steeds serieus .
Hij mag wat mij betreft zn vragen gewoon blijven stellen , willen we reageren en helpen dan doen we dat , zo niet dan wordt er niet gereageerd, ook goed.
Ik laat mijn welbevinden echt niet afhangen van Ridder777 , hij is ook niet agressief of kwaadaardig.
Hij blijft netjes hoewel ik die vloek zeer ongepast vind.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
15 jun 2019 20:11
.
Ridder zegt nu toch niet : " ja dat was hem " ? ?
Nee, dat zegt hij inderdaad niet. Hij zegt:
Ik denk dat het probleem is opgelost...
Alhoewel iemand stuurde mij deze foto...
Het 'alhoewel' staat in relatie tot de vorige zin. Het probleem zou opgelost zijn, ware het niet dat hij in het bezit is van een foto van een bus met een identieke kentekenplaat en een identieke reclame. Oftewel, hij bedoelt dat het probleem niet is opgelost, althans niet zoals we het tot dan toe voor ogen hadden. Het is de gebruikelijke Ridder-communicatie: steeds weer komen er veel later, als er conclusies zijn getrokken, nieuwe details. Dit is zo'n detail: de foto van de bus. Wat hij in twijfel trekt is de oplossing die geboden was.

En daarmee zegt hij in feite dat het wél om die bus gaat.

De oplossing is gewoon de conclusie dat hij ons in de maling heeft genomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik snap jouw reactie en conclusie wel hoor WA .

Maar als hij zegt : " ik denk dat het probleem is opgelost " denk ik dat hij daarmee misschien die foto van Fonsflons bedoelde?
Dan zegt ie later bij die foto vd bus : - alhoewel- ....
hij had misschien beter kunnen zeggen :" en iemand stuurde mij deze foto met een :?: erbij.

Maar goed , dat is weer speculeren en invullen ......
Misschien houdt hij ons wel voor de gek, misschien ook niet , zolang hij maar niet gemeen is of op de man speelt en dat zie ik niet.

Misschien reageert Ridder zelf nog....

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ridder777 schreef:
14 jun 2019 15:55
55-PB-BB
dat moet een Volvo zijn...dat was het zeker niet.
Ik kon ook niet zien welk merk het was.
Ook niet op de achterkant van de auto of de wielen...
Ik geloof dat ik wel een reclame zag op de auto van : Trans Kalf??

Kom op, hier gaat hij toch helemaal nat? Dik voor die foto van die bus naar hem toe wordt gestuurd staat er al iets van Trans Kalf op die auto die hij zogenaamd ziet rijden......er is geen Fisker in Nederland waar dat op staat. Hij neemt de boel gewoon in de maling, of heeft aandacht tekort.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto gezien met kenteken...welk merk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

fonsflons schreef:
15 jun 2019 21:01
De grote vraag is natuurlijk wie er zo snel een foto van een auto met dat kenteken en die reclame tevoorschijn weet te toveren, en dit vervolgens via pb naar hem toestuurt. Degene die hier zochten zouden het gewoon in het topic posten.

Voor mij was dit niet de eerste keer dat een Fisker een 'wauw, wat is dat?' opleverde. Er heeft er eentje heel lang op het industrieterrein rondgereden waar ik ook het bedrijf heb. Vandaar dat ik met die foto op de proppen kwam.

Ook ik vind zijn topics redelijk vaak wat over de top, en dusdanig dat je inderdaad denkt dat iemand die hier goed bekend is zich kapot lacht om alle antwoorden die wij op het personage ridder geven. Daarentegen is gratis vermaak altijd welkom. Ik erger mij er in ieder geval niet aan. Ik zou het zelfs wel een te waarderen grap vinden. Het zou ook briljant zijn als komkommer een alterego van Alfa blijkt te zijn.
Dat zou wel een erge gespleten persoonlijkheid zijn.

Gesloten