LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo niet mogelijk in zeeland

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
malmol
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2008 18:03

Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door malmol »

Al jaren probeer ik een abonnement bij Ziggo te krijgen, maar als enige provincie is dit in Zeeland nog steeds niet mogelijk.Dit omdat ik nu zwart ( via abonnement dochter) en chromecast kijk naar de hockeywedstrijden van kleindochter . Liefst had ik gewoon een Ziggoabonnemt.
Dit zou door Zeelandnet tegengehouden worden. In winkel vermeld men dat ze elkaar "niet in het vaarwater zullen zitten "
Wat dan met alle andere providers. Zit er sterk aan te denken mijn Zeelandnetabonnement op te zeggen om deze reden.
marijke

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door scontra »

malmol schreef:
16 jun 2019 10:39
Al jaren probeer ik een abonnement bij Ziggo te krijgen, maar als enige provincie is dit in Zeeland nog steeds niet mogelijk.
Ziggo zal er geen brood in zien om ook in Zeeland hun diensten aan te bieden.
Een gezegde als 'ons bint zunig" en "geen cent te veel hé" zullen daarvoor een mogelijke verklaring kunnen zijn, want Ziggo is nu niet bepaald de goedkoopste provider van het land.
Maar even zonder gein, waar niet is houdt het op en zolang zult u het met het thans gebodene moeten doen, daar verandert ook dit consumentenforum niets aan !
Klop eens bij Delta aan, want dat is de eigenaar van Zeelandnet :idea:
Laatst gewijzigd door scontra op 16 jun 2019 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door sylvesterb »

malmol schreef:
16 jun 2019 10:39
Al jaren probeer ik een abonnement bij Ziggo te krijgen, maar als enige provincie is dit in Zeeland nog steeds niet mogelijk.Dit omdat ik nu zwart ( via abonnement dochter) en chromecast kijk naar de hockeywedstrijden van kleindochter . Liefst had ik gewoon een Ziggoabonnemt.
Dit zou door Zeelandnet tegengehouden worden. In winkel vermeld men dat ze elkaar "niet in het vaarwater zullen zitten "
Wat dan met alle andere providers. Zit er sterk aan te denken mijn Zeelandnetabonnement op te zeggen om deze reden.
marijke
Via coax hebben aanbieder een "monopolie" positie, zo kun je in een Ziggo gebied geen Zeelandnet nemen als aanbieder. Dit heeft niets te maken dat Zeelandnet dit tegenhoudt, Ziggo staat het in hun gebieden ook niet toe.

Ik weet vrijwel zeker als Ziggo zou zeggen "Als ik op jullie netwerk mag, dan mogen jullie op onze" dat Zeelandnet hier direct op zou instappen.

Ziggo zal op termijn wel verplicht worden hun netwerk open te stellen voor andere aanbieders, ze verzetten zich hier enorm tegen en daardoor zal het nog wel jaren duren voordat andere aanbieders hun diensten kunnen aanbieden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er in Zeeland velen zwart kijken is er natuurlijk niets te verdienen door Ziggo. Als je nog een telefoon Kabel van KPN hebt, daar is veel mogelijk mogelijk bij vele providers voor nette prijzen, ca de helft van Ziggo zelfs.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
16 jun 2019 10:52
malmol schreef:
16 jun 2019 10:39
Al jaren probeer ik een abonnement bij Ziggo te krijgen, maar als enige provincie is dit in Zeeland nog steeds niet mogelijk.
Ziggo zal er geen brood in zien om ook in Zeeland hun diensten aan te bieden.
Een gezegde als 'ons bint zunig" en "geen cent te veel hé" zullen daarvoor een mogelijke verklaring kunnen zijn, want Ziggo is nu niet bepaald de goedkoopste provider van het land.
Maar even zonder gein, waar niet is houdt het op en zolang zult u het met het thans gebodene moeten doen, daar verandert ook dit consumentenforum niets aan !
Klop eens bij Delta aan, want dat is de eigenaar van Zeelandnet :idea:
Ah, Scontra, als u nu per se Zeeuws wilt praten, het is: ons bin zuunig :D

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door 16again »

Het is volgens mij nog steeds een landelijk gegeven, dat er maar uit een aanbieder van kabel-TV gekozen kan worden:
Weliswaar verouderde gegevens, maar:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/waar/

Als er al coax kabel infra van aanbieder1 ligt, kan aanbieder2 niet hetzelfde network gebruiken, en is het voor aanbieder2 niet lonend om eigen infra er naast aan te leggen.
Op glasvezel en DSL kunnen wel meerdere aanbieders bestaande infra delen

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door scontra »

Lowieze schreef:
16 jun 2019 11:03
scontra schreef:
16 jun 2019 10:52
malmol schreef:
16 jun 2019 10:39
Al jaren probeer ik een abonnement bij Ziggo te krijgen, maar als enige provincie is dit in Zeeland nog steeds niet mogelijk.
Ziggo zal er geen brood in zien om ook in Zeeland hun diensten aan te bieden.
Een gezegde als 'ons bint zunig" en "geen cent te veel hé" zullen daarvoor een mogelijke verklaring kunnen zijn, want Ziggo is nu niet bepaald de goedkoopste provider van het land.
Maar even zonder gein, waar niet is houdt het op en zolang zult u het met het thans gebodene moeten doen, daar verandert ook dit consumentenforum niets aan !
Klop eens bij Delta aan, want dat is de eigenaar van Zeelandnet :idea:
Ah, Scontra, als u nu per se Zeeuws wilt praten, het is: ons bin zuunig :D
Ik probeerde het slechts te verwoorden en als je iets probeert, dan wil dat nog wel eens verkeerd uitpakken. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor kabeltelevisie is er in iedere plaats altijd maar één aanbieder. Voor het grootste deel van Nederland is dat Ziggo, maar in diverse gebieden is dat een andere aanbieder.

Dat je jouw favoriete wedstrijden niet kunt zien ligt niet zozeer aan Delta, maar aan het simpele gegeven dat de providers zoals Ziggo en KPN de rechten voor bepaalde sporten (of programma's) kopen en niet met andere aanbieders willen delen. Blijkbaar is de kwaliteit van hun netwerk en van hoe zij de zenders doorgeven niet zodanig hoog dat ze alleen daarmee klanten krijgen, ze moeten zich verlagen tot zulke chantagemiddelen: als je deze soort wilt zien, dan moet je bij ons een abonnement afsluiten.

Als je boos zou willen zijn op een aanbieder, dan zou je dus eerder boos moeten zijn op Ziggo dan op Delta.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snuffel1 schreef:
16 jun 2019 11:38
Maar voor zover ik weet wordt er in de achterkamertjes wel over gesproken om aan die monopolie positie een einde te maken.
De achterkamertjes zijn al voorbij:

https://tweakers.net/nieuws/150980/voda ... kabel.html

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat de kabelnetwerken nog niet open zijn heeft vooral te maken met dat op veel plaatsen nog analoge tv en radio worden doorgegeven. Bij een kabelaansluiting je dan dus altijd ook (analoge) tv en radio van de netwerkaanbieder. Dit is wel snel aan het veranderen, op steeds meer plaatsen is alleen nog digitale tv en radio. Daarmee wordt het technisch mogelijk om meerdere aanbieders op het netwerk door te geven.

Maar die zal waarschijnlijk pas worden aangeboden als analoge tv en radio overal verdwenen is. Dat duurt dus nog eventjes.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ook nog altijd overstappen op een schotel van bijvoorbeeld Canal Digitaal, maar of dat nu aan te raden is? Ik heb ook geen idee of daar die wedstrijden te zien zijn.

Maar als het u alleen om die wedstrijden gaat, hebt u het nu toch prima geregeld?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door renewouters »

sylvesterb schreef:
16 jun 2019 10:55


Ziggo zal op termijn wel verplicht worden hun netwerk open te stellen voor andere aanbieders, ze verzetten zich hier enorm tegen en daardoor zal het nog wel jaren duren voordat andere aanbieders hun diensten kunnen aanbieden.
Tot voor kort was het ook onmogelijk om anderen toe te laten: zolang er nog analoge signalen worden getransporteerd is het technisch onmogelijk om anderen gebruik te laten maken van het netwerk. Een andere aanbieder op dezelfde fysieke verbinding levert dan automatisch analoge Ziggo content mee. Probeer dat contractueel maar eens rond te krijgen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ziggo en Zeelandnet hebben beide geïnvesteerd in een eigen netwerk, dus u kunt het Ziggo moeilijk kwalijk nemen dat Zeelandnet geen toegang geeft.

Er een netwerk naast leggen is vermoedelijk niet rendabel, los van of het nu wettelijk mag of niet.

U kunt ook Zeelandnet vragen de zender waarop u de wedstrijden bekijkt, op te nemen in hun netwerk.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ga uw gang.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door thecure »

Maar wat is er mis met ZeelandNet?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door berndv »

[/quote]
thecure schreef:
16 jun 2019 17:46
Maar wat is er mis met ZeelandNet?
Ik vermoed dat die niet de rechten heeft om die wedstrijd uit te zenden.
malmol schreef:
16 jun 2019 10:39
Dit omdat ik nu zwart ( via abonnement dochter) en chromecast kijk naar de hockeywedstrijden van kleindochter

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo niet mogelijk in zeeland

Ongelezen bericht door kweenie »

Overigens is in elk geval een deel van de sport die Ziggo uitzendt ook via een aanvullend pakket bij Delta te ontvangen. Waarschijnlijk kan TS met dat aanvullende pakket ook legaal via de app naar alle Ziggo sportzenders kijken.

Gesloten