Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
18 jun 2019 14:08
En dan nog even dit: als een TS het woord oplichting gebruikt, mag hij/zij er best op gewezen worden dat het gaat om een specifiek strafrechtelijk begrip.
Maar is het nou echt nodig om elke keer weer te dreigen (of volstrekt nodeloos waarschuwen) dat TS gedaagd kan worden voor smaad en laster? Let wel, smaad én laster, niet smaad of laster. En dat deze TS dit duur kan komen te staan.
Een kleine opmerking is nuttig, maar ik vind het onnodig én overdreven om steeds die S&L-kaart te trekken.
Het een kan een gevolg van het ander zijn. En of een bedrijf er wel of geen werk van wil maken, het waarschuwen van iemand die harde woorden uit is nooit verkeerd. In mijn ogen dan. Iemand mag best gewaarschuwd worden voor de gevolgen die uitspraken kunnen hebben.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zullen we dan afspreken dat je het alleen doet in topics waarin het daadwerkelijk kan? Wordt het een stuk rustiger op dit front.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Iemand kan over oplichting spreken omdat hij/zij wanhopig is.
Iemand kan over oplichting spreken om een hetze te beginnen.

Het maakt nogal verschil hoe iemand tegen zijn 'probleem' aankijkt, hoe we ermee om moeten gaan. Denk ik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Mensen kunnen zich idd opgelicht of bedrogen voelen i.p.v dat dat ook werkelijk zo gebeurd is.
Vaak komt dat omdat men ondoordacht bv een koop heeft gedaan of een dienst heeft afgenomen, zonder de voorwaarden cq de kleine lettertjes te lezen.
En als een bedrijf dan precies vlg hun voorwaarden handelt en de klant het nakijken heeft is Leiden in last en begint het getier.....

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
18 jun 2019 21:14
In mijn ogen dan. Iemand mag best gewaarschuwd worden voor de gevolgen die uitspraken kunnen hebben.
Van mij mag dat ook. Ik ben dan wel benieuwd wat die gevolgen in de regel zijn. Heeft u enig inzicht hoe vaak het woord oplichting op dit forum lichtvaardig wordt gebruikt, en hoe vaak daar een daadwerkelijke aanklacht wegens smaad én (niet óf) laster tegenover staat?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Erthanax schreef:
19 jun 2019 01:21
NeoDutchio schreef:
18 jun 2019 21:14
In mijn ogen dan. Iemand mag best gewaarschuwd worden voor de gevolgen die uitspraken kunnen hebben.
Van mij mag dat ook. Ik ben dan wel benieuwd wat die gevolgen in de regel zijn. Heeft u enig inzicht hoe vaak het woord oplichting op dit forum lichtvaardig wordt gebruikt, en hoe vaak daar een daadwerkelijke aanklacht wegens smaad én (niet óf) laster tegenover staat?
Dat is een hele goede opmerking.
Ik vraag me dat ook altijd af als ik die opmerkingen weer eens voorbij zie komen.
En of ze als een waarschuwing zijn bedoeld of als een terechtwijzing.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
19 jun 2019 01:21
NeoDutchio schreef:
18 jun 2019 21:14
In mijn ogen dan. Iemand mag best gewaarschuwd worden voor de gevolgen die uitspraken kunnen hebben.
Van mij mag dat ook. Ik ben dan wel benieuwd wat die gevolgen in de regel zijn. Heeft u enig inzicht hoe vaak het woord oplichting op dit forum lichtvaardig wordt gebruikt, en hoe vaak daar een daadwerkelijke aanklacht wegens smaad én (niet óf) laster tegenover staat?
Iemand die door rood rijdt kan ook aangesproken worden en verteld worden dat dit een boete kan opleveren. Ook daar krijg je niet altijd een boete voor.
Er worden niet veel zaken van gemaakt, maar zo af en toe komen er rechtzaken voorbij (de rechtbank, rijdende rechter, mr Frank Visser) waar mensen verplicht worden, op last van een dwangsom, om teksten te verwijderen van internet vanwege de onterechte belastende inhoud.
Het gaat dus niet alleen om het forum hier, maar overal op het internet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik voelde mij gister ook opgelicht!

Ja, de plaatselijke Fietsenmaker verkocht Banden lichters, duurder als bij de Action maar wel mooie gladde,
en dan beschadigde de band niet!

Prima opgelicht gister, voor €4,95 prima setje gekregen!
Alleen jammer van scherpe metalen doosje, had pleister van Action nodig om bloedbad te stoppen!
Daarom nu netjes na afloop bewaard in Plastic opbergdoos van Action....

Ik ben tenminste blij mee dat ik door de plaatselijke Vakhandel ben Opgelicht want de goedkopere Action zooi koste meer wegens de banden schade!

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
19 jun 2019 07:11
Er worden niet veel zaken van gemaakt, maar zo af en toe komen er rechtzaken voorbij (de rechtbank, rijdende rechter, mr Frank Visser) waar mensen verplicht worden, op last van een dwangsom, om teksten te verwijderen van internet vanwege de onterechte belastende inhoud.
Daarin heeft u volkomen gelijk. Toch gebruikt u nu zelf ook de woorden "zo af en toe" en "op last van een dwangsom". Een vrij lichte consequentie dus, die niet vaak voorkomt, zeker niet als ik verder kijk dan alleen dit forum.

Daarbij zijn er natuurlijk ook uitspraken waarin slechte recencies of negatieve kwalificaties van de (al dan niet rijdende) rechter niet onrechtmatig worden geacht.

Nogmaals, een opmerking of waarschuwing kan op zijn plaats zijn, al lijkt me zelfs dat in veel gevallen niet nodig.

Mijn standpunt is duidelijk en ik houd er verder over op. Ik wil het ook niet groter maken dan het is, namelijk een opmerking in de marge.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
19 jun 2019 10:46
:mrgreen: Ik ben echt opgelicht. De zonnebrandcreme meenemen helpt helemaal niet tegen verbranding door de zon. Zelfs niet bij zwaarbewolkt en koud (<30°C) weer. :mrgreen:
Als je het alleen maar meeneemt en er verder niks mee doet helpt het inderdaad niet nee... :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe open je zonder een mes de tube van de Action?
Was met plakband verzegeld!

Gelukkig had Rijks Wat Er Staat de duinen met prikkeldraad afgezet en dat werkte prima! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Omdat je zelf schreef dat het niet helpt als je het alleen maar meeneemt...
breien schreef:
19 jun 2019 10:46
:mrgreen: Ik ben echt opgelicht. De zonnebrandcreme meenemen helpt helemaal niet tegen verbranding door de zon. Zelfs niet bij zwaarbewolkt en koud (<30°C) weer. :mrgreen:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

breien schreef: ↑
19 jun 2019 10:46
Ik ben echt opgelicht. De zonnebrandcreme meenemen helpt helemaal niet tegen verbranding door de zon. Zelfs niet bij zwaarbewolkt en koud (<30°C) weer.


Bij die temperatuur laat je je gewoon insmeren door je partner met tijgerbalsum ,probleem opgelost :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ober de prijs van pierd. ?

Ben ik nu blijkbaar niet de enige met iets te kort gedronken heeft want we kunnen nog iets in tikken!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

@breien: Je hebt 6 CD’s gekocht, of bedoel je drievoudig?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik heb drie cd's gekocht die bij elkaar horen. Hier in een winkel die doet denken aan een kleine Media Markt.


Dat is ouderwets , de Lp is weer helemaal . :D

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog even en dan ook cassettebandjes. Of video 2000.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Buizenversterkers zijn nooit echt weg geweest.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Niet overdrijven Lady :D , Lp is helemaal in . Is wel wat duurder dan een cd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb ze kort geleden allemaal weggegeven.

Plaats reactie