LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facturen Youfone kloppen niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dellon200
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019 18:14

Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Dellon200 »

Mijn klantnr [verwijderd]
ik heb een Abonnement bij youfone kost 3 euro per maand. Ik gebruik deze kaart niet. Ik kwam van lange vacantie naar huis mijn kaart was geblokkeerd en werkte niet. Tijdende uit te halen van telefon hij is beschadigd.ik heb een nieuve kaart aangevraagd en ontwangen. Op 08 Mei 2019 Ik zag een factuur bedrag van 83,30 € op mijn youfone.nl en heb ik gelijk via mijn Youfone idial betaald
Referencinummer betaling
[verwijderd]
Nu zie ik een nieuwe factuur van 42€
Hoe kandat ? Ik gebruik deze kaart niet ik heb een andere Abonnement bij simpel. Deze simkaart liegt in de kast
Nieuwe simkaart kost 15€ Deblokkeren kosten 25€ Kan zijn dat ik 42€ moet betalen voor deze kosten
Waarom moets ik op 8 mei 2019 een factuur van 83,30 betalen ??
Ik kan facturen zien maar er staat geen andere kosten. Ik zie allen dat ik paar keer kort gebeld heb.
Ik wil deze 83,30 terug op mijn Rekening ontvangen
Yuofone is niet goed met hun administratie en medewerkers
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2019 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt en persoonlijke informatie verwijderd

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u de kaart niet gebruikt, waarom zegt u het abonnement dan niet op?

En hebt u dan die paar keer gebeld met een kaart die u niet gebruikt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door berndv »

Dellon200 schreef:
18 jun 2019 18:44
ik heb een Abonnement bij youfone kost 3 euro per maand. Ik gebruik deze kaart niet. Ik kwam van lange vacantie naar huis mijn kaart was geblokkeerd en werkte niet.
Dellon200 schreef:
18 jun 2019 18:44
Tijdende uit te halen van telefon hij is beschadigd.ik heb een nieuve kaart aangevraagd en ontwangen.
Dellon200 schreef:
18 jun 2019 18:44
Ik zie allen dat ik paar keer kort gebeld heb.
Uw verhaal toont weinig samenhang. Kaart wordt niet gebruikt, maar toch merkte u dat na een lange vakantie de kaart geblokkeerd was. Hoe dan? En u gebruikte de kaart niet, maar toch is hij beschadigd en vraagt u een nieuwe aan. Waarom? Als u hem toch niet gebruikt, dan maakt een beschadiging toch niet uit. Ook geeft u aan dat u wel wat gesprekken ziet, dat is wel vreemd voor een kaart die niet gebruikt wordt. Wat voor gesprekken? Wat voor nummers? Heeft u die nummers gebeld? Als u ze niet heeft gebeld, wie dan wel? Iemand anders misschien toegang tot de simkaart? En als u op de specificatie kijkt, moet u toch kunnen zien waarom die factuur zo hoog is?
Dellon200 schreef:
18 jun 2019 18:44
Yuofone is niet goed met hun administratie en medewerkers
Op basis van uw verhaal kan ik dat niet zo concluderen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat is de volgorde in dit verhaal? Dat mis ik het een beetje.

Wat ik mij goed kan voorstellen:
Je gaat op vakantie en hebt je telefoon mee;
In het buitenland wordt er hier en daar, misschien zonder dat je het weet, door de telefoon van internet gebruik gemaakt;
Vanwege het hoge roaming-verbruik wordt tijdens je vakantie je kaart geblokkeerd;
Thuis aangekomen merk je dat de telefoon het niet meer goed doet (vanwege de geblokkeerde sim kaart) en je denkt daarom dat de kaart stuk is;
Je vraagt een nieuwe, vervangende, kaart aan en even later komt de rekening van het hoge buitenland verbruik.

Is dit wat er is gebeurd?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik gebruik deze kaart niet ik heb een andere Abonnement bij simpel. Deze simkaart liegt in de kast
Als u (of iemand met toegang tot de telefoon) op de een of andere manier een (betaald) abo op berichten services heeft afgesloten, tja, dan gaan die kosten door.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij lieg je zelf.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Doorgaans maak je betere grappen, Theo.

Hopelijk reageert Dellon200 nog op de gestelde vragen. De suggestie van Kweenie lijkt mij niet onlogisch.

Dellon200
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019 18:14

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Dellon200 »

Waarom moest ik oo 8 mei een bedrag van 83,30 betalin als factuur van mei en waar is deze geld ??? Op het factuur zie ik deze betaling ook niet !!!
Nu zie ik factuur van juni 42 € met kosten deblokkering en kosten nieuwe kaart. Dat kan kloppen
Maar factuur van mei 83,30 klopt niet
Ik wil te veel betaalde geld terug
Van youfone

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zult u dan aan Youfone moeten vragen. Wij geven niets terug.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag iemand anders die beter Nederlands beheerste dit aan Youfone te vragen.

Een duidelijke vraag zullen ze eerder oplossen als wat U hier schreef.
Een nieuwe kaart + actieveren , dat is niet gratis en heeft U wel de juiste weg gevolgd?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beter Nederlands, altijd leuk en handig.

Dellon200
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019 18:14

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Dellon200 »

Ik heb youfone paar keer gebeld, ook Emal gestuurd. Ik vraag informatie over betaling van 8 mei 83,30
Ik krijg uitleg over factuur van maand juni en
Zij kunnen deze betaling niet vinden . Medewerkers van youfone zijn jonge mensen en onervaren !!!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij bellen geven ze vaker foute antwoorden.

Na E mail en duidelijk om die juiste maand vragen en afboeking vermelden dus datum en bedragen erbij kunnen ze hierna zoeken.

Als fout antwoord nogmaals vragen en de foute antwoorden als bijlage erbij zodat ze niet deze bleven sturen.
Bij matige medewerker word je meestal dan wel doorgestuurd naar iemand met meer ervaring.

Vraag ook even iemand om voor versturen jou mail te controleren, die ziet naast taalfoutjes ook foute vragen, en als deze
persoon jou vraag niet of verkeerd begreep moet je vraag aanpassen.

Bij onduidelijke vragen of te lange krijg je al snel even snel fout antwoord.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dellon200 schreef:
19 jun 2019 17:43
Waarom moest ik oo 8 mei een bedrag van 83,30 betalin als factuur van mei en waar is deze geld ???
Daar zitten mogelijk de kosten die buiten het abonnement zijn gemaakt in April bij. Dat kunnen ze vooraf natuurlijk nog niet weten.

Heeft u toevallig vanuit Nederland naar het buitenland gebeld voor langere tijd of mogelijk een ander duur nummer?

Was uw vakantie eventueel buiten de EU en heeft u deze telefoon daar gebruikt om te bellen?

Of heeft u mogelijk roaming aan gehad in het buitenland en geen internet abonnement?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier weet niemand dat. Alleen jouw telefoon maatschappij kan je de belgegevens in detail geven. Als je iets op 8 mei hebt betaald en je vraagt ernaar kunnen ze dat niet vinden omdat een betaling die je op 8 mei doet waarschijnlijk niet op 8 mei binnen komt. Je kunt beter de factuurdatum van de rekening gebruiken om details na te vragen.

Dellon200
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019 18:14

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Dellon200 »

Ik heb simkaart van youfone niet mee genommen naar vacantie
Ik heb Abonnement bij simpel had mee genommen en ik heb ook buitenlandse simkaart ook
Met youfone bel ik niet Deze Abonnement is voor 2 jaar ik wacht tot dat hij afloopt.
Zij kunnen mijn betaling niet vinden
Zij zien facturen van mei en juni maar daar staat niets geen andere kosten
Bellen En Mail help niet ik word alleen maar van eene naar andere doorverwezen verbonden
Ee word gezegd dat zij gaan uitzoeken
Ik krijg emal over de kosten nieuwe simkaart en Deblokkering dat op de factuur staat van juni 42€
Deze kosten zie ik ook op mijn youfone.nl
Mijn vraag gaat over de betaling van 83,30

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door berndv »

Dellon200 schreef:
20 jun 2019 10:23
Zij zien facturen van mei en juni maar daar staat niets geen andere kosten
en april?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een betaling op 8 mei kan nooit over mei zijn maar over maart of april. Je betaalt altijd achteraf. Ze kunnen van te voren je kosten niet weten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door kweenie »

Dellon200 schreef:
20 jun 2019 10:23
Zij kunnen mijn betaling niet vinden
Zij zien facturen van mei en juni maar daar staat niets geen andere kosten
Bellen En Mail help niet ik word alleen maar van eene naar andere doorverwezen verbonden
Ee word gezegd dat zij gaan uitzoeken
Weet je zeker dat die rekening echt van Youfone was? En dat het niet een mailtje of brief van een oplichter was, met een ander rekeningnummer?

Dellon200
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019 18:14

Re: Facturen Youfone kloppen niet

Ongelezen bericht door Dellon200 »

Ik heb betaald via mijn youfone.nl met idial
Oo website van Youfone. Daar kan ik alleen mijn gegevens zien na de inlogen
Toen zag ik factuur van 83,30 € en heb ook gelijk betaald. Ik kijk naar de rekening van deze betaling en eerdere betalingen Rekening nummers zijn zelfde .betalings kenmerk word automatisch gevuld door de youfone en bank, om dat ik via de website van Youfone betaal

Gesloten