LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aannemer in verzuim: hoe nu verder?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
FB48
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2018 16:12

Aannemer in verzuim: hoe nu verder?

Ongelezen bericht door FB48 »

Beste lezers, ik zit momenteel met mijn aannemer (kunststof kozijnen montagebedrijf) in een juridisch traject waarbij deze na in gebrekestelling straks door mn rechtsbijstand in verzuim zal worden gesteld.
Er is een hele voorgeschiedenis aan voorafgegaan van bijna een jaar en helaas had ik geen andere keus dan juridische stappen te ondernemen omdat aannemer geen afspraken kon nakomen en ik nog steeds met kromme en 1 te korte (!) Deur zit..niet ideaal voor mn gasrekening.

Nu zal het er hoogstwaarschijnlijk op gaan uitdraaien dat ik het door een andere, wel vakkundige partij zal moeten laten herstellen en alle facturen zal moeten verhalen op de prutsaannemer.

Maar hoe gaat dat in de toekomst dan met garanties? Ben toch bang dat de aannemer dan ook niet meer thuis geeft met de mededeling dat garantie is vervallen omdat derden aan de deuren hebben gewerkt.
En zit ook even met de financiële kant als de vakkundige partij als enige oplossing nieuwe kozijnen en deuren ziet. Want dan moet ik voor de tweede x duizenden euro's ophoesten en die heb ik niet meer (in de zak van prutsaannemer)

Iemand ervaringen hiermee en wat te doen?

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Aannemer in verzuim: hoe nu verder?

Ongelezen bericht door criticus2 »

verwacht je serieus dat met dit verhaal die aannemer nog garantie gaat geven? ik zou kijken of het mogelijk is daarvoor een post op te nemen, dus een extra vordering ter compensatie voor wegvallen garantie.
Overigens zal de aannemer die herstelwerk doet gehouden zijn garantie te geven op zijn stuk van het werk.
Maar: eigenlijk zijn dit vragen voor je jurist. Aangezien die er toch aan te pas gaat komen : leg dit gerust ook daar neer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aannemer in verzuim: hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je had niet goed opgeleverde kozijnen niet moeten betalen, als je grote kieren ziet, te lage deur en zo gewoon wachten met betalen.. en nooit vooraf betalen!

Nu moet je maar afwachten of er geld is en wanneer je het ooit kreeg.
Een andere aannemer een offerte laten uitbrengen voor herstel voor zover mogelijk of nieuwe en wanneer die tijd heeft moet je maar afwachten.
Met een andere aannemer offerte weet je hoeveel je kunt claimen, maar vraag eerst je rechtsbijstand verzekeraar...
die moet ook mee beslissen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aannemer in verzuim: hoe nu verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

FB48 schreef:
20 jun 2019 20:30
En zit ook even met de financiële kant als de vakkundige partij als enige oplossing nieuwe kozijnen en deuren ziet. Want dan moet ik voor de tweede x duizenden euro's ophoesten en die heb ik niet meer (in de zak van prutsaannemer)

Iemand ervaringen hiermee en wat te doen?
Ervaring in zoverre, ik zit in een zeer belabberd opgeleverd huurappartement. Daar komt de wbv keer op keer achter. Maar daar kun je niks mee.

Mijn bijdrage is, aangezien je kennelijk geen zicht hebt op wat herstelwerk gaat kosten: heb je al een expert in de arm genomen die ofwel een offerte heeft gemaakt, ofwel heeft gerapporteerd wat er aan herstelwerk nodig is? Met zo'n rapport sta je volgens mij veel sterker dan enkel een mededeling 'de deur is krom en te kort'.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Aannemer in verzuim: hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Komkommertijd schreef:
21 jun 2019 08:49
Je had niet goed opgeleverde kozijnen niet moeten betalen, als je grote kieren ziet, te lage deur en zo gewoon wachten met betalen.. en nooit vooraf betalen!

Nu moet je maar afwachten of er geld is en wanneer je het ooit kreeg.
Een andere aannemer een offerte laten uitbrengen voor herstel voor zover mogelijk of nieuwe en wanneer die tijd heeft moet je maar afwachten.
Met een andere aannemer offerte weet je hoeveel je kunt claimen, maar vraag eerst je rechtsbijstand verzekeraar...
die moet ook mee beslissen.
Nadeel is dat wanneer je geen aanbetaling doen de meesten je nooit zullen helpen. In de meeste gevallen dienen de kozijnen op maat gemaakt te worden, en zelfs dan heeft de verkopende partij wettelijk gezien recht op 50% aanbetaling wegens ''gepersonaliseerde'' producten. Uiteraard mag de verkopende partij ervoor kiezen om dit niet te doen, maar wanneer de consument achteraf niets betaald dan heeft hij alles zelf voorgefinancierd. Het niet betalen c.q. niet aanbetalen vooraf is erg lastig in dit soort markten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aannemer in verzuim: hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

50% aanbetalen kan nog, maar die andere 50% zou ik pas betalen als het goed gemonteerd is en op maat...
Die maten zie je zelf ook wel en dan lopen deze aannemers met dubieuze garantie die vaak niets voorstelde hard weg.

Maar vele vertrouwen de klant en 100% achteraf komt nog vaak voor.
Dat zijn meestal de betere bedrijven.

Gesloten