LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 kosteloos opzeggen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
DeAardeIsPlat
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28

Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door DeAardeIsPlat »

Tele2 belooft in een mail, dat als je het niet eens bent met de wijzigen van de Algemene Voorwaarden je het contract kosteloos kunt beëindigen?

Mooi niet dus.

Beste Heer, Per 1 juli 2019 wijzigen de Algemene Voorwaarden van naam. Het is nu Tele2 Multi-mediadiensten, maar dat wordt Tele2 Thuis. En de datum waarop we jaarlijks onze tarieven mogen wijzigen volgens de CBS Consumenten¬prijsindex verschuift van 1 juli naar 1 januari (artikel 5.1). De Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis zijn vanaf 1 juli 2019 op uw overeenkomst met Tele2 van toepassing. Geen paniek dus, want alles blijft gewoon hetzelfde. De nieuwe Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis staan hier. Niet mee eens? Als u het niet eens bent met deze wijzigingen, kunt u uw overeenkomst met Tele2 kosteloos opzeggen indien u dit voor 1 juli 2019 doet. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice op 020 - 75 444 44.

Daarna heb ik een mail ontvangen met de volgende boodschap:
Beste meneer, Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. Einde abonnement We beëindigen je abonnement op 01 juli 2019. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incasso. Afkoop Je hebt je contract binnen de contracttermijn opgezegd. Dat mag, maar je moet natuurlijk wel het abonnementsgeld voor de resterende periode betalen. In jouw geval is dat € 57.34, berekend over de periode 01 juli 2019 - 27 september 2019. Dit totaalbedrag wordt eenmalig in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur. Modem en Decoder.

Mag dit zomaar?

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door BL2 »

Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2019 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig lange quote verwijderd

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u krijgt geen verhoging te betalen per 1 juli en daarom zegt u op?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door berndv »

Is dat werkelijk een mail van tele2? Ik lees er niets over op internet, en als ik het verhaal in uw topic zo lees, is de wijziging op 2 punten, de ene is de naam van het abonnement en de 2e is dat de inflatiecorrectie niet per 1 juli maar per 1 januari wordt uitgevoerd. Geen van beide is een wijziging die in uw nadeel uitvalt, en normaliter is de regel dat indien een wijziging van de algemene voorwaarden in uw nadeel is, u kosteloos mag opzeggen. Maar ik lees geen nadelige wijzigingen.

En ik lees nergens in uw verhaal hoe u heeft opgezegd, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik vind het maar een vreemd verhaal.

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-int ... oorwaarden

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Revoked »

Zo te lezen heeft TS niet zelf opgezegd, zoals het hoort, maar gebruik gemaakt van een overstapservice. En ja, da's echt niet zelf opzeggen. Dus ja, het mag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door kweenie »

Je moet voor 1 juli opzeggen, maar voor de daarom waarop die opzegging ingaat moet je wel rekening houden met het nog lopende en niet wijzigende contract.

DeAardeIsPlat
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door DeAardeIsPlat »

Ik heb telefonisch opgezegd met reden.
Als aan de echtheid van de mail getwijfeld word kan ik deze doormailen.
Heb vanaf het begin al problemen met Tele2.
Begint met een mobiel abonnement en daarna TV/Internet en Bellen.
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hoeft voor die bijna drie maanden maar € 57,34 te betalen? Over wat voor abonnement gaat dit dan?

En u bent toch verleden jaar september dat contract aangegaan of u hebt het verlengd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Revoked »

DeAardeIsPlat schreef: ...
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Voor nog geen 6 tientjes een rechtszaak beginnen? Ga dan eerst maar eens naar de geschillencommissie. Goedkoper en je belast het rechtssysteem niet met nonsens.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
28 jun 2019 10:46
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Moet dat dan?

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat lijkt me wel handig ja. Immers je geeft dan aan waarom je opzegd.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door 16again »

In openingspost staat de email van de provider. Daar wordt mogelijkheid tot kosteloze opzegging vermeld, maar er staat niet bij dat je wijziging AV als reden op moet geven. Alleen dat je moet bellen, hetgeen TS gedaan zegt te hebben.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
28 jun 2019 15:53
DeAardeIsPlat schreef: ...
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Voor nog geen 6 tientjes een rechtszaak beginnen? Ga dan eerst maar eens naar de geschillencommissie. Goedkoper en je belast het rechtssysteem niet met nonsens.
Het is aan Tele2 om dit voor geschillencommissie te brengen , stemt TS daar niet mee in, dan is het aan Tele2 om een rechtzaak te beginnen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.

DeAardeIsPlat
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door DeAardeIsPlat »

Ach, zou 1-07 afgelopen zijn, maar vanmiddag is de TV al uitgezet grrrrr blij dat ik van die firma af ben.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Revoked »

DeAardeIsPlat schreef:
29 jun 2019 21:32
Ach, ... blij dat ik van die firma af ben.
Dat hopen we dan maar.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
28 jun 2019 18:08
BL2 schreef:
28 jun 2019 10:46
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Moet dat dan?
Nee, maar het helpt wel.
Theotrucker schreef:
28 jun 2019 20:43
Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.
Ze gaan waarschijnlijk naar de kantonrechter en komen dan pas op de zittingsdag er achter dat ze geen kans van slagen hebben.

Gesloten