Hoe nu verder? Geen hypotheek, hoge huurlasten!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
ElleFlowers

Re: Hoe nu verder? Geen hypotheek, hoge huurlasten!

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 25 jun 2019 00:24

Ja eens. Ik denk niet dat je het pand door de investeerder wordt uitgezocht. Ik heb in de praktijk gezien dat je met een voorstel naar die investeerder stapt. Dus je stelt dit pand voor. Ik weet niet wat voor pand dit is en waar het ligt en of dit voor een investeerder zoals genoemd interessant genoeg is. TS zegt daar niets over. Ik weet wel dat een pand in stadscentra met een bedrijfsruimte eronder interessant kan zijn en dat ze daar interesse in hebben (Randstad).

Het deel van de bedrijfsruimte moet zelfstandig zijn. Dus eigen sanitair en eigen ingang etc. Uiteraard neem ik aan dat de TS dit in aanmerking heeft genomen...

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 jun 2019 00:50

Als 1 pand niet lukt bij Rabo stopt hij blijkbaar met zoeken......

Als hij de tips hier leest kan hij meerdere bekijken, soms wil investeerder een pand niet, lastig verkoopbaar met asbest of zo....
Alles kan, als je maar lang genoeg zoekt....

Zelfs een pand ruim onder de helft van de vraagprijs en ja, dat was met asbest besmet en wilde niemand kopen of huren!
Had ruim 11 jaren leeg gestaan en moest tegen hoogste bod (en enige vermoedelijk ) weg.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 00:57

Man houd toch op over dat asbest.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 25 jun 2019 06:09

MikeNL1985 schreef:
21 jun 2019 14:02

We betalen voor de huur (€680,-) per maand (sociale huurwoning) en € 1350,- voor het kantoor. Totaal dus een slordig bedrag van € 2030 elke maand. Nu hebben we een huis gezien van €369.000 qua vraagprijs met daarbij een kantoor
Wat de TS gezien heeft is geen bedrijfspand met bovengelegen woning; wat de TS gezien heeft is een woning met een kantoor. Ik heb ook geen idee waar dat staat, maar doorgaans vind je dat niet in drukke stadscentra. Dat is meer voor dorpen en buitenwijken. Zeker gezien de vraagprijs zal het niet in de binnenstad van Amsterdam of Rotterdam staan.

Ik denk niet dat veel investeerders er op zitten te wachten om iets dergelijks aan te kopen en vervolgens aan de TS te verhuren. Daarbij vraag ik me af wat de huurprijs dan moet gaan worden. Dat zou nog wel eens een paar stapjes meer kunnen worden als wat er nu betaald wordt.

Verder is het voor dit forum nog maar de vraag of dit echt om een woning met gescheiden bedrijfsruimte gaat. Zo ja, dan is dit al bij de belastingdienst bekend, en is er al een bepaalde verhouding privé/zakelijk. Zo nee, dan is het maar de vraag of het wel als kantoor gebruikt mag worden, gezien het bestemmingsplan.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 25 jun 2019 06:56

witte angora schreef:
25 jun 2019 06:09
Verder is het voor dit forum nog maar de vraag of dit echt om een woning met gescheiden bedrijfsruimte gaat. Zo ja, dan is dit al bij de belastingdienst bekend, en is er al een bepaalde verhouding privé/zakelijk. Zo nee, dan is het maar de vraag of het wel als kantoor gebruikt mag worden, gezien het bestemmingsplan.
Dat kan best meevallen. Er worden best vaak woon-werk panden aangeboden, waarbij er niet altijd een duidelijke grens is tussen het woondeel en het werkdeel. Zeker in het geval van een kantoor is die grens niet altijd zo zwart-wit.

Wat wel meespeelt is dat het vaak gaat om relatief grote panden en dat zulke werk aan huis panden soms in een aparte wijk liggen. Een woning met daarbij een beetje behoorlijke kantoorruimte zal een stuk groter zijn dan een gewone woning. Daar zal dan ook een beperkte vraag naar zijn. Een minder courante woning is voor een investeerder een minder fijn vooruitzicht, mochten er problemen komen en de woning verkocht moeten worden.

Ook kan het zijn dat de woning op een bedrijventerrein met meerdere woon-werk panden staat in plaats van een woonwijk. Dat woont dan toch behoorlijk anders, ook omdat vaak voorzieningen verder weg zijn. Daar moet je dan ook maar net willen wonen kennissen van mij hebben er zo wel een paar jaar over gedaan om een verder prima woning te verkopen. Ook dat vooruitzicht is voor een investeerder niet fijn.

Er zijn dus diverse redenen waarom investeerders (zoals je hypotheekbank) niet staan te springen om veel geld te steken in een woon-werk pand.

yan

Ongelezen bericht door yan » 25 jun 2019 10:59

Al een bij een andere bank geprobeert, of een zakelijke financiering overwogen ?

Maaike777

Ongelezen bericht door Maaike777 » 29 jun 2019 16:42

Vanuit een sociale huurwoning overstappen naar een eigen huis van 369.000 euro... dat roept bij elke bank de nodige vraagtekens op denk ik.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus » 30 jun 2019 19:24

Maaike777 schreef:
29 jun 2019 16:42
Vanuit een sociale huurwoning overstappen naar een eigen huis van 369.000 euro... dat roept bij elke bank de nodige vraagtekens op denk ik.

Waarom? Liggen de lasten zo ver uit elkaar?

Plaats reactie