LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Student90 »

alfatrion schreef:
Student90 schreef:Inderdaad. Zalando geeft duidelijk aan dat ze niet te gaan nakomen, waardoor je de 20 dagen-termijn die je gesteld hebt niet hoeft af te wachten. Ze zijn nu m.i. sowieso in verzuim.
Ik denk niet dat dit doorwerkt naar de ongedaanmakingsverplichting, die pas ontstaat op het moment van ontbinding. Ik zou nu dus een ontbindingsbrief sturen en daarin een termijn van 14 dagen opnemen. (Met werkdagen kun je jezelf in de voet schieten, bij hele korte termijn zou ik die term overigens wel gebruiken.)
TS mag pas (buiten rechte) ontbinden als Zalando in verzuim is en dat zijn ze volgens mij nu wel. Indien Zalando wat minder resoluut was in het afwijzen van de claim zou TS waarschijnlijk de gestelde termijn moeten hebben afgewacht alvorens de overeenkomst te kunnen ontbinden. Dat was waar ik in bovenstaand bericht op doelde.

Overigens denk ik dat de mail van Zalando voldoende aanknopingspunten biedt om aan te nemen dat zij ook bij een "nieuwe" verplichting niet zullen betalen. Zij wijzen de claim van TS af én geven aan niet meer op TS te gaan reageren. Dus ook wat betreft de ongedaanmakingsverplichting verkeert Zalando dan automatisch in verzuim en kan een ingebrekestelling achterwege blijven.

TS heeft Zalando m.i. naast een ingebrekestelling ook een ontbindingsverklaring gestuurd (opgenomen in dezelfde mail/brief, maar dat is toegestaan). Een ontbindingsverklaring hoeft dus niet nogmaals verzonden te worden.

@TS uiteraard zou je het op safe kunnen spelen. In dat geval zou je Zalando een ontbindingsverklaring moeten sturen, vervolgens afwachten of zij het betaalde bedrag terugstorten. Indien zij dat niet doen, weer ingebrekestellen, afwachten of zij het bedrag gaan terugstorten of in verzuim raken. Indien dit laatste, dan een incassobureau inschakelen of naar de rechter stappen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zolang je niet weet van welke stof deze jas gemaakt is ,kun je er geen zinnig woord over zeggen. Als TS vaak de handen in de zakken heeft kan het zo maar uit scheuren als de stof van microvezel is.

Marjon de Beer
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2019 12:07

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Marjon de Beer »

Beste Dave,

Jij krijgt van Zalando hetzelfde bericht over je kapotte jas als ik over nieuwe sandalen die zonder dat ik ze ooit gedragen heb kapot uit de koffer komen op vakantie, ze willen en kunnen volgens Zalando niks voor ons doen.
Ze verliezen hierbij 2 klanten, ik bestel tenminste nooit meer iets bij hun en laat aan iedereen weten dat de service van Zalando te wensen over laat !!!!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Lowieze »

Marjon de Beer schreef:
30 jun 2019 12:12
Beste Dave,

Jij krijgt van Zalando hetzelfde bericht over je kapotte jas als ik over nieuwe sandalen die zonder dat ik ze ooit gedragen heb kapot uit de koffer komen op vakantie, ze willen en kunnen volgens Zalando niks voor ons doen.
Ze verliezen hierbij 2 klanten, ik bestel tenminste nooit meer iets bij hun en laat aan iedereen weten dat de service van Zalando te wensen over laat !!!!
En de nieuwe sandalen waren nog heel toen ze door Zalando thuis bezorgd werden?
Ik heb pas een kledingstuk bij Zalando besteld en bij het uit de verpakking halen, zag ik dat de schoudernaad helemaal los was. Gelijk via mijn account dit aangegeven en gezegd dat ik het terug zou sturen. Geen enkel probleem, binnen 14 dagen mijn geld weer terug gehad.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door anita1971 »

Mensen, we hebben het hier over een topic van 2018!!!!!!!!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dave had een aankoop uit 2017. Dat is inmiddels geregeld of vergeten!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marjon de Beer schreef:
30 jun 2019 12:12
Beste Dave,

Jij krijgt van Zalando hetzelfde bericht over je kapotte jas als ik over nieuwe sandalen die zonder dat ik ze ooit gedragen heb kapot uit de koffer komen op vakantie, ze willen en kunnen volgens Zalando niks voor ons doen.
Ze verliezen hierbij 2 klanten, ik bestel tenminste nooit meer iets bij hun en laat aan iedereen weten dat de service van Zalando te wensen over laat !!!!
U koopt sandalen, past deze niet en stopt ze blind in de koffer om op vakantie pas te bekijken? Wonderlijk.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Lowieze »

anita1971 schreef:
30 jun 2019 13:25
Mensen, we hebben het hier over een topic van 2018!!!!!!!!
Marjon de Beer heeft daar op gereageerd en heeft zelf ook een klacht.
Dit is nu eenmaal het beleid van Radar om oude topics te laten staan.

Gesloten