LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook advertentieterreur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ruud.zwaaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2017 12:37
Contacteer:

Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door ruud.zwaaf »

De laatste tijd wordt mijn tijdlijn overstroomd met advertenties van bedrijven die ik helemaal niet ken. Vooral in het begin van de maand is dit het ergst: elke derde of vierde post is een advertentie. Ik vind dit advertentieterreur.
- De advertenties rapporteren is één mogelijkheid, maar daar heeft Facebook weinig interesse in: ze melden netjes de ontvangst van je rapportage en dat ze het zullen bekijken en vervolgens hoor je er niets meer over: ze doen er dus niets aan/mee.
- De advertenties verbergen is een andere mogelijkheid en je krijgt dan van Facebook de toezegging dat van het betreffende bedrijf of de instantie geen advertenties meer op je tijdlijn vertoond zullen worden. Het tegendeel is echter waar, want vaak binnen één tot een paar dagen verschijnen gewoon weer een advertenties van dat bedrijf of die instantie.
- De pagina van de adverteerder blokkeren is een derde mogelijkheid, maar ook daar heb ik de ervaring dat Facebook dat niet ziet zitten. Je krijgt binnen een dag of wat gewoon weer advertenties van dat geblokkeerde bedrijf te zien. Facebook meet hier overduidelijk met twee maten: als je een persoon geblokkeerd hebt, kan deze de blokkering niet opheffen. Een bedrijf lijkt dat dus wel te kunnen, of anders heft Facebook die blokkering gewoon weer op. Ik vind dit een GROVE inbreuk op mijn privacyrechten!

Hetzelfde geldt ook voor artiesten, groepen, celebrities, instantie en zo die ik nooit gevolgd heb en waarvan Facebook vindt dat ik ze moet volgen. Je moet nu dus elke keer een persoon, groep, celeb of instantie zelf 'ontvolgen'. Het door Facebook mij automatisch laten volgen van personen, groepen, instanties en zo waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben vind ik óók een ernstige inbreuk op mijn privacyrechten!

Ik heb al verschillende keren contact gehad met FacebookNL en natuurlijk leggen die de verantwoordelijkheid naast zich neer en zeggen dat de fout bij mij ligt. Het loslaten van diverse virusscanners geeft aan dat er geen virussen of spam- of malware gevonden is en na ook het uitloggen uit Facebook, instellen nieuw wachtwoord en opnieuw inloggen blijft het probleem bestaan.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier dezelfde klachten hebben, in de hoop dat het er voor Radar genoeg zijn om er uitgebreid aandacht aan te laten besteden op televisie, zodat de bron van de irritatie weggenomen kan worden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik geloof niet dat Facebook erg onder de indruk zal zijn van een club als Radar. Dit is part of the game als je "gratis" platforms gebruikt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is zo gemakkelijk op te lossen, gebruik geen Google en geen Facebook meer.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door gosewijn »

U gebruikt FB vrijwillig ,niemand verplicht u hier aan deel te nemen . Dus gooi het van uw pc en probleem is opgelost :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tijdlijn kan je afsluiten en zo zetten dat alleen jij er iets kan plaatsen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
05 jul 2019 16:13
Tijdlijn kan je afsluiten en zo zetten dat alleen jij er iets kan plaatsen.
Daar blokkeer je advertenties niet mee...

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door kuklos »

Ruud, een Engelstalig gezegd luidt: If you're not payng for the product, you're the product. Oftewel, jij hoeft niets te betalen voor facebook, omdat de adverteerders betalen om jou hun product/dienst te kunnen promoten.
Dat je je eraan ergert is begrijpelijk, dat heb ik zelf ook. Maar er is weinig aan te doen, anders dan stoppen met facebook te gebruiken. Radar zal weinig kunnen veranderen om Facebook ook ergens geld mee moet verdienen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zie nooit advertenties op internet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door renewouters »

Hoeveel heb je per maand over voor advertentievrije social media?

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door BL2 »

Nooit Facebook gehad en ik ben en blijf een gelukkig mens.
Moet je ook eens proberen, Ruud.zwaaf

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik heb nog nooit een advertentie op mijn facebookpagina gezien....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
05 jul 2019 16:27
Daar blokkeer je advertenties niet mee...
[/quote]

Zeker weten van wel.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vertrouw de informatie van Facebook zelf meer dan die van ene Reggie.
https://m.facebook.com/help/14695274204 ... _permalink

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat moet jij weten :-)

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Theotrucker schreef:
05 jul 2019 15:41
Dat is zo gemakkelijk op te lossen, gebruik geen Google en geen Facebook meer.

Gebruik bijvoorbeeld ook (eens) Yandex in plaats van Google. Krijg je een hoop neutralere zoekresultaten en verlaagt je bloeddruk enorm, figuurlijk gesproken..maar mogelijk ook letterlijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Facebook advertentieterreur

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik naar de enkele valt wel mee advertenties keek zijn het onderwerpen die ik net bekeken heb.
Als je via Fake Boek iets over zonnepanelen zou vragen en we sturen heen en weer komt er een reclame langs met......

Ja, gerichte reclame en door andere taal gebruik stopt dit.
Als ik over Pa & Neel schreef, 2 namen krijg ik geen huur een duur paneel voor op je dak reclame!
Tenzij ze dan reclame voor een sleutelclub of zo gaan sturen, je weet nooit zeker hoe ze foute info nog fouter gaan verwerken!

Gesloten