LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING |Bank en download spaarrekening transacties

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door JozJan »

Tja, TS geeft steeds aan dat die oplossingen niet zijn wat hij zoekt. Dus nee, het is niet raar iemand te wijzen op een mogelijke oplossing, maar die oplossing bijven herhalen als TS aangeeft dat dat niet is wat hij zoekt?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan misschien de bank maar wijzigen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door angel1978 »

JozJan schreef:
03 jul 2019 17:10
Tja, TS geeft steeds aan dat die oplossingen niet zijn wat hij zoekt. Dus nee, het is niet raar iemand te wijzen op een mogelijke oplossing, maar die oplossing bijven herhalen als TS aangeeft dat dat niet is wat hij zoekt?
Maar hier is het alsof de TS zoekt naar een voertuig op benzine met 4 wielen en een stuur waarmee hij zichzelf kan verplaatsen. De reageerders zeggen dat de oplossing een auto is, maar de TS vindt dat dat niet is waar hij naar zocht.. de oplossing is voor handen, maar ja..

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
03 jul 2019 17:10
Tja, TS geeft steeds aan dat die oplossingen niet zijn wat hij zoekt. Dus nee, het is niet raar iemand te wijzen op een mogelijke oplossing, maar die oplossing bijven herhalen als TS aangeeft dat dat niet is wat hij zoekt?
Ik zie TS vooral aangeven dat hij het is .CSV wil - en dat dat niet kan. Dat is pertinent onjuist. Dus ja, dan blijft men dat ook melden.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door JozJan »

Wat is er nou pertinent onjuist dan? TS wil een overzicht in csv , maar ING biedt dat niet aan. Vervelend voor hem, want de alternatieve oplossingen zijn kennelijk niet wat hij zoekt (dus die blijven herhalen heeft weinig zin).

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Erthanax »

De eigenlijke vraag was
AndreDierick schreef:
26 jun 2019 16:41
(...) ben ik de enige die het niet beschikbaar zijn van die download mogelijkheid (dan moet ik er blijkbaar mee leren leven) of zijn er nog meer ING Bank klanten die hier tegen aan lopen (...)?
Gezien de reacties lijkt het erop dat niemand hier er een probleem mee heeft en dat TS er mee moet leren leven.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
05 jul 2019 10:08
Wat is er nou pertinent onjuist dan? TS wil een overzicht in csv , maar ING biedt dat niet aan.
Het wordt niet voor niets steeds herhaald dat ING dat nu juist wél aanbiedt...

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Moneyman schreef:
05 jul 2019 10:34
JozJan schreef:
05 jul 2019 10:08
Wat is er nou pertinent onjuist dan? TS wil een overzicht in csv , maar ING biedt dat niet aan.
Het wordt niet voor niets steeds herhaald dat ING dat nu juist wél aanbiedt...
Kan Moneyman mij svp uitleggen hoe ik de website van ING opdracht geef de transactiegegevens (niet de bankafschriften!) van de spaarrekeningen als csv te downloaden? Heb de website van voor naar achter, links en rechts doorgespit en kan alleen vinden hoe ik de transactiegegevens van de lopende rekening als csv kan downloaden, en de gegevens van de spaarrekening als pdf, in de vorm van dagafschiften. Maar misschien moet ik een andere computer aanschaffen? Ik gebruik Windows10! Als het niet te veel werk is svp screenprintjes toevoegen, kan ik het hier ook proberen! Alvast dank, André

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

De manier waarop je de tansactiegegevens in .csv tot je beschikking krijgt, staat al meermaals in dit topic.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door kweenie »

Moneyman schreef:
07 jul 2019 15:57
De manier waarop je de tansactiegegevens in .csv tot je beschikking krijgt, staat al meermaals in dit topic.
Als dat de methode is... Je kunt ook de papieren afschriften overtypen en dat als CSV bestand opslaan. Dan zijn die afschriften in jouw optiek dus ook als CSV beschikbaar.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan begrijp je mijn optiek niet.

Er hoeft niets overgetyped te worden - het stáát al in .csv.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts download zijn transactiegegevens van zijn betaalrekening in cvs en zet die dan in Excel.

Dat doe je, volgens mij, want ik gebruik een ander programma, met verschillende kolommen omdat je een overzicht wilt hebben van verschillende kostenposten.

Er moet dan ook een kolom “Sparen” zijn. En die kolom is gelijk aan zijn spaarrekening, enkel ontbreekt de rentebijschrijving van de spaarrekening. Moet hij zelf even erbijtellen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
07 jul 2019 19:44
enkel ontbreekt de rentebijschrijving van de spaarrekening. Moet hij zelf even erbijtellen.
Dat staat dus niet in de CSV.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee die rentebijschrijving niet. Maar is mijns inziens geen ramp, komt maar één keer per jaar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
07 jul 2019 21:34
Nee die rentebijschrijving niet. Maar is mijns inziens geen ramp, komt maar één keer per jaar.
Maar dat betekent dus dat ING dat overzicht niet in CSV aanbiedt. Dat je met een workaround en wat typwerk de gegevens van de betaalrekening zo kunt verrijken dat je ook het verloop van je spaarrekening wit kunt destilleren is wat anders dan dat ING het overzicht als CSV aanbiedt

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat zegt toch ook niemand. Hier staat het toch heel duidelijk
De manier waarop je de transactiegegevens in .csv tot je beschikking krijgt
En 1x per jaar een paar cent erbij typen is ‘wat typewerk’? Dat laat je doe paar cent toch gewoon weg.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
07 jul 2019 21:49
Lady1234 schreef:
07 jul 2019 21:34
Nee die rentebijschrijving niet. Maar is mijns inziens geen ramp, komt maar één keer per jaar.
Maar dat betekent dus dat ING dat overzicht niet in CSV aanbiedt. Dat je met een workaround en wat typwerk de gegevens van de betaalrekening zo kunt verrijken dat je ook het verloop van je spaarrekening wit kunt destilleren is wat anders dan dat ING het overzicht als CSV aanbiedt
Sorry, je kunt het met een uitgebreide omschrijving doen voorkomen alsof het heel veel werk is, maar dat is het natuurlijk totaal niet.
En zeker niet als je, zoals TS zelf in de OP aangeeft, er toch mee in excel of een ander programma wilt gaan knutselen. Dan is het echt gezeur in de marge als je die ene extra druk op de knop niet wilt doen.

Laat ik het zo zeggen: al het gezeur met ING en dit topic kost TS 1000 keer meer energie dan gewoon de beschikbare .scv gebruiken. Maar ja, principes...

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kan de Ts toelichten wat hij dan met die gedownloade gegevens in csv van zijn betaalrekening in Excel doet?

Maakt hij daar een kolom verzekeringen, of vaste lasten en dergelijke in, dan ook een kolom spaar. En dat zijn alleen maar plusjes en minnetjes van een en dezelfde rekening. Het geld van de spaarrekening gaat nergens anders naar toe, en komt ook nergens anders vandaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door kweenie »

Moneyman schreef:
07 jul 2019 21:57

Sorry, je kunt het met een uitgebreide omschrijving doen voorkomen alsof het heel veel werk is, maar dat is het natuurlijk totaal niet.
Nee, dat is het ook niet. Maar het is dus ook niet pertinent onjuist dat ING de gegevens van de spaarrekening niet als CSV aanbiedt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
08 jul 2019 06:00
Moneyman schreef:
07 jul 2019 21:57
Sorry, je kunt het met een uitgebreide omschrijving doen voorkomen alsof het heel veel werk is, maar dat is het natuurlijk totaal niet.
Nee, dat is het ook niet. Maar het is dus ook niet pertinent onjuist dat ING de gegevens van de spaarrekening niet als CSV aanbiedt.
Toch wel: want die gegevens zijn gewoon in .csv te downloaden. Dat je er vervolgens een extra muisklik voor moet doen, maakt dat niet anders. Het zijn maar details, maar toch :wink:

Gesloten