Geen product ontvangen na bestelling Asos

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
guy.paulissen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2019 13:13

Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door guy.paulissen » 06 jul 2019 13:19

In April heb ik iets besteld op https://www.asos.com/nl/ twv 167 euro. Ik heb de producten teruggestuurd en de bevestiging gekregen dat ze het hebben ontvangen. Tot op heden heb ik geen cent van de terugbetaling teruggezien op mijn rekening. Als ik contact met ze opneem reageren ze slechts sporadisch (dat er een 'specialistenteam' naar aan het kijken is of dat er een storing was. Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen?

Hier kijkende zitten meer mensen met het probleem: https://www.klacht.nl/asos-com/

Moneyman
Berichten: 14808
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door Moneyman » 06 jul 2019 16:20

Wat een vage shop. Half vertaalde pagina`s, lidmaatschappen voor een jaar, een Engelse Limted, ik zou er weg blijven.

Je kunt ze in gebreke stellen en je geld terug eisen binnen een bepaalde termijn. Daarna kun je juridische stappen zetten. Maar gezien de buitenlandse entiteit is dat een dure en onzekere stap.

fonsflons
Berichten: 1675
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 jul 2019 16:29

Even topictitel aanpassen. Je hebt geen geld retour ontvangen.

Theotrucker
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door Theotrucker » 06 jul 2019 16:35

Die klachten op klacht.nl daar zullen ze in London weinig last van hebben. Ze vallen duidelijk onder het VK, als je actie wil ondernemen zal dat in London moeten gebeuren. Brieven sturen, vragen voor je geld maar veel meer kun je niet.

renewouters
Berichten: 3505
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door renewouters » 06 jul 2019 21:34

En mocht je stappen gaan ondernemen, doe het wel snel want je weet nooit wanneer ze zonder overeenkomsten uit de EU stappen. Nu valt het gelukkig allemaal nog onder EU regelgeving.

berndv
Berichten: 7708
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door berndv » 08 jul 2019 09:25

renewouters schreef:
06 jul 2019 21:34
En mocht je stappen gaan ondernemen, doe het wel snel want je weet nooit wanneer ze zonder overeenkomsten uit de EU stappen. Nu valt het gelukkig allemaal nog onder EU regelgeving.
Straks ook, de overeenkomst is gesloten onder europese wetgeving, dat ze binnenkort wellicht niet meer onder deze wetgeving vallen maakt niets uit omtrent welk recht van toepassing is op deze order.

Komkommertijd
Berichten: 3700
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 08 jul 2019 09:36

Ik zie dat op Retour pagina dat ze op 3 manieren kunnen sturen.

Je moet wel via dezelfde manier retour sturen, en niet een andere nemen.
Heb je de juiste uitgeprint en aangeboden.

Ik weet dat meerdere bedrijven afhankelijk van bestelde een bezorgdienst kiezen en dan moet je via zelfde weg ook je retour doen, en bewijs van inleveren bewaren.
Een verkeerd retour gestuurde is niet traceerbaar en dan ben je het geld kwijt!

pieterenien
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door pieterenien » 08 jul 2019 10:41

Staat er in Asos soms een s teveel?

Klaas Jan
Berichten: 1666
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 08 jul 2019 10:45

Als u met een credit card of pay pal betaald hebt kunt u contact opnemen met deze bedrijven.

guy.paulissen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2019 13:13

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door guy.paulissen » 08 jul 2019 17:33

Klaas Jan schreef:
08 jul 2019 10:45
Als u met een credit card of pay pal betaald hebt kunt u contact opnemen met deze bedrijven.
Ik heb gewoon met iDeal betaald.
Moneyman schreef:
06 jul 2019 16:20
Wat een vage shop. Half vertaalde pagina`s, lidmaatschappen voor een jaar, een Engelse Limted, ik zou er weg blijven.

Je kunt ze in gebreke stellen en je geld terug eisen binnen een bepaalde termijn. Daarna kun je juridische stappen zetten. Maar gezien de buitenlandse entiteit is dat een dure en onzekere stap.
Ik heb tot nu toe een jaar of vijf lang al besteld via deze winkel, zonder enig probleem.
9,4 miljoen volgers op Instagram krijg je ook niet zomaar.
https://www.instagram.com/asos/?hl=nl

Ze reageren gewoon niet op een mail als ik een termijn stel voor de terugbetaling.

Moneyman
Berichten: 14808
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door Moneyman » 08 jul 2019 19:44

guy.paulissen schreef:
08 jul 2019 17:33
Moneyman schreef:
06 jul 2019 16:20
Wat een vage shop. Half vertaalde pagina`s, lidmaatschappen voor een jaar, een Engelse Limted, ik zou er weg blijven.

Je kunt ze in gebreke stellen en je geld terug eisen binnen een bepaalde termijn. Daarna kun je juridische stappen zetten. Maar gezien de buitenlandse entiteit is dat een dure en onzekere stap.
Ik heb tot nu toe een jaar of vijf lang al besteld via deze winkel, zonder enig probleem.
9,4 miljoen volgers op Instagram krijg je ook niet zomaar.
https://www.instagram.com/asos/?hl=nl

Ze reageren gewoon niet op een mail als ik een termijn stel voor de terugbetaling.
Dat doet niets af aan de punten die ik noemde...

Komkommertijd
Berichten: 3700
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Geen product ontvangen na bestelling Asos

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 08 jul 2019 23:32

En ik kreeg geen antwoord!

Ze verzenden via 3 bedrijven en afhankelijk hoe zij stuurden moet je ook retour doen.
Heeft U zicht hier aan gehouden of per ongeluk de verkeerde gebruikt?

Dit is een vaker gehoord probleem bij bedrijven die meerdere bedrijven in schakelen voor bezorgen.

Plaats reactie