LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XQD card Lexar gebroken frame

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
whisky4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:50

XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door whisky4 »

Zijn er meer mensen die problemen hebben met een gebroken frame met Lexar XQD 2933x geheugen kaart.
IMG_20190103_154442 Radar.jpg
(147.88 KiB) 1461 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wellicht is het wat handiger om uw probleem te verduidelijken. Is de card zo geleverd, of tijdens gebruik kapot gegaan? Wanneer is het gekocht en wat zegt de verkoper over de breuk? In welk apparaat is het gebruikt en is daar iets mee gebeurd?
Ervaringen van anderen zijn leuk, maar wat hoopt u daarmee te bereiken? Er zijn zoveel redenen te bedenken waardoor het kapot kan gaan, dan zou het toeval zijn dat iemand anders hetzelfde probleem ervaart.

whisky4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:50

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door whisky4 »

XQD cards zijn een soort SD cards (opslag) die in diverse fototoestellen zitten.
De webwinkel (Nederlands winkel) verwijst mij naar een adres in Polen.
Daar krijg ik nul op mijn verzoek voor garantie, frame zou buiten de garantie vallen.
Reden laten vallen of ondeskundig gebruik.
Dan mijn gebruik, ik open het klepje waarachter het kaartje in je fototoestel zit en maak het klepje dicht.
Na het fotograferen open ik het klepje waarachter het kaartje zit, druk hierop en het kaartje komt er gedeeltelijk uit.
Nu haal ik het kaartje met twee vingertoppen eruit en sluit het klepje of ik doe er een reserve kaart in.
Dan gaat het kaartje met de foto's in een reader en breng ze over naar de computer.
Weer bij het eruit halen van het kaartje lichtjes drukken tot de kaart eruit steekt met twee vingertoppen verder uitnemen en in een bijbehorende opslagdoosje bewaren.
Hopelijk heb u iets aan mijn antwoord op uw reactie.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kan me hooguit voorstellen dat het frame ergens achter is blijven hangen in de camera of de cardreader van je pc, en dat je het bij het eruit trekken kapot hebt getrokken. Het is maar heel dun plastic natuurlijk, dus dat hoef je niet meteen te merken. Maar dergelijke schade ontstaat natuurlijk niet vanzelf. En het kaartje is al een tijd in gebruik, als ik je omschrijving zo lees, dus het is niet zo geleverd.

whisky4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:50

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door whisky4 »

Het is gewoon een Lexar XQD card van zeer slechte qualiteit, Je kunt er weinig aan kapot maken.
En prijs technisch vele malen duurder als SD en niet te wisselen.
SD kaartjes zijn nog kleiner en dunner daar heb ik nog nooit last mee gehad.
Maar ik denk dat er hier gereageerd word door mensen die niet weten wat een XQD card is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien kun je het voorzichtig vastplakken met een druppel secondelijm.
Anders heb je gewoon pech gehad.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik via Google zie dat dit geen SD kaart is en de prijzen?

Sorry maar ik hoef geen Hard Infarct... en mezelf bij Yarden aan te bieden!
Als je een apparaat koopt die dit zeldzame nodig heeft, ik zie Sony en enkele anderen....

Toen ze van SD kaarten naar Micro en Mini gingen was ik ook de laatste overstappers...
Micro is nauwelijks gebruikt Mini in telefoon nu wel, en waarom verkopen ze geen adapters?

Ik zie totaal geen voordeel in voor weinig geheugen en dure zeldzame kaarten....
Het lijkt me richting de insteek moduul van kaartlezers te gaan....
Die gebruikte ik wel voor met aangepaste kaarten gratis Satelliet zender te bekijken en/of Ziggo...
De oude echte waren enkele jaren terug plotseling waardeloos en mijn universele even updaten!

Ik weet dat adapters en kaarten kwetsbaar zijn, maar waarom voor deze zeldzame, geen idee waar ik nog een apparaat
hiervoor kan kopen type behalve lang zoeken op marktplaats....?

Gewoon nieuwe kaart kopen of toestel weg doen.
Met meerdere kaarten wisselen niet opgeborgen en doosje lijkt me de oorzaak en eigen schuld of was je....
net als ik de bier voorraad aan het plunderen tijdens gebruik!
Ja, ik maak dan ook wel eens iets stuk.... die kaarten verkeerd om erin en zo... of vallen op vloer en tijdens het zoeken,
ja, ik voel hem nu onder mijn voet!

Een ervaringsdeskundige die weet hoe je niet met Micro SD kaarten moet werken!

whisky4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:50

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door whisky4 »

Geachte komkommertijd, eerst beter lezen waar het over gaat.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Moneyman »

whisky4 schreef:
09 jul 2019 10:23
Het is gewoon een Lexar XQD card van zeer slechte qualiteit, Je kunt er weinig aan kapot maken.
Dat blijkt...
whisky4 schreef:
09 jul 2019 10:23
Maatpr ik denk dat er hier gereageerd word door mensen die niet weten wat een XQD card is.
Tuurlijk... sprak deze fotograaf.

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Bekend probleem bij Lexar (maar ook Sony) XQD kaarten. Breken continu stukjes plastic af (maar meestal heeft dit weinig invloed op het functioneren. Is niet zelden een combinatie van zeer dun/breekbaar plastic en een gebruiker met weinig gevoel in zijn vingers .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zag bij Bol een slechts 64 Gb Sony kaart, zelfde snelheid en bij uitvergroten de in elkaar geklikte voor €169,-
Dan verwacht je wel wat degelijker, maar omdat dit merk en ook geen 128 Gb leverbaar zijn....

Ik vermoed dat je bij slopen een Micro SD vind die ze vast gesoldeerd in houdertje gemaakt hebben!
en ik weet hoe zwak de SD kaart adapters zijn, 1x gesloopt om te kijken..kreeg ze gratis!

Als je voor professional werk een dure camera en deze kaarten regelmatig moet wisselen is sneuvelen een kans.
Zelf zou ik nooit voor deze al enige tijd leverbare dure Camera gekozen hebben gezien de dure kaarten.

Druppel lijm is ook risico, alleen als goed gedroogd en met kans op vastlopen!
Daarom zal ik dat eerder hier gelezen advies niet nogmaals herhalen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U bent niet de enige waarbij dat plastic frame stuk gaat, op internet veel over te lezen.
Dat de webshop u naar en bedrijf in Polen verwijst is belachelijk.
Het kaartje blijft kennelijk wel werken maar u moet uitkijken dat er geen plastic achterblijft in de kaartsleuf van de camera.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
09 jul 2019 13:14
Ik vermoed dat je bij slopen een Micro SD vind die ze vast gesoldeerd in houdertje gemaakt hebben!
:lol: :roll: :lol: :roll:
zeg dan niets...

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: XQD card Lexar gebroken frame

Ongelezen bericht door Arizonakid »

whisky4 schreef:
09 jul 2019 11:01
Geachte komkommertijd, eerst beter lezen waar het over gaat.
Niet op letten, komkommer praat veel, maar er komt nooit iets zinnigs uit.

Over het kaartje, is een bekende klacht, het frame is ontzettend kwetsbaar, en wordt vrij snel stukgetrokken, zelfs als je niet het idee hebt dat je kracht zet. In mijn ogen een productiefout, maar dat ga je nooit hard maken natuurlijk.

Gesloten