LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Daphnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2019 21:14

Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Daphnie »

Hallo,

Op dit moment is er iemand die op mijn adres producten bestelt en later laat betalen. Uiteindelijk betaalt diegene niks en ik krijg later gezeik met rekeningen waarschijnlijk.

Mocht diegene het pakketje bij mijn buren kunnen ophalen, dan haalt diegene het op. En doet hij alsof die op mijn adres woont, dit schijnt een jonge ventje te zijn van ong. 17 volgens mijn buurman. Dat is vandaag gebeurd. Het is niet vaak gebeurd....2 keer tot nu toe, maar heb er geen goed gevoel bij. Straks gaat diegene nog meer bestellen op mijn adres en komen er straks rekeningen binnen.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik hiertegen kan doen. Heb nu ook al postnl een bericht verzonden, maar die geven aan dat zij niks kunnen betekenen voor mij. De pakketjes worden niet op naam geleverd, maar op adres.

Hoop dat iemand tips heeft, want zit met een vervelend gevoel :( :( :? .


Met vriendelijke groet,
Daphnie Langeveld

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt er helaas niets tegen doen. Instrueer je buren vooral geen pakjes aan te nemen, tenzij ze op jouw naam staan. Als het vaker gebeurd, maak dan melding bij de politie en vraag daar een uitdraai van. Stuur eventuele rekeningen retour ovv “onbekend op dit adres”. Als ze je uiteindelijk zouden dagvaarden, kunnen ze nooit bewijzen dat jij de contractspartij bent - want dat ben je immers niet.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door piet987654 »

Erg vervelend wat er gebeurd. U zou bijvoorbeeld eens met uw buren kennis gaan maken en ze vertellen wat er
gebeurd, En hun vertellen dat, mocht er een pakketje voor uw adres komen, dat de dat NIET aan iemand anders
mee moeten geven, maar contact moeten opnemen met U om het persoonlijk daar af te gaan halen.
Ga vervolgens met dat pakketje naar de politie en doe aangifte van fraude. mogelijk dat hun kunnen achterhalen
wie hier achter zit, immers iedere besteller moet, voor zover ik weet, een mailadres opgeven bij een bestelling.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat er gaat gebeuren is dat u straks met veel rekeningen blijft zitten. Iemand besteld op uw adres en haalt het op met het verhaal van verkeerd adres ingegeven, foutief bezorgd of wat dan ook. Dit is een truc waar al jaren voor gewaarschuwd wordt.
De persoon haalt het pakje bij u op en de rekening komt later op uw adres. En probeer dan nog maar eens te bewijzen dat u niets besteld heeft en dat de pakjes zijn opgehaald.

El pakje dat niet op uw naam staat weigeren of terug sturen. Nooit afgeven aan iemand die het komt ophalen.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Buren moeten ook oppassen wat ze aannemen. Pakketten op naam voor mijn naaste buren (die ik ken) wil ik wel aannemen. Maar niet als ze zonder naamsvermelding zijn of voor verre buren.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een pakket zonder naamsvermelding? Heel bijzonder.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u veel "foute pakjes/facturen" gaat krijgen komt uw adres op een zwarte lijst, dat zal ook niet de bedoeling zijn. Is overigens een bekende truck. Op uw adres bestellen, en bij u wordt aangebeld door een vreemde die zegt dat hij zij het verkeerde adres heeft opgegeven. Boef de spullen, u de nota's .............

sake1987

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb al jaren een vermelding op de deur, post / pakketten niet afleveren op een ander adres. Neem zelf ook niets in ontvangst voor anderen ( in goed overleg met de buren) Probeer tegenwoordig indien mogelijk pakketten te laten bezorgen bij een afhaalpunt, hoef ik ook niet steeds thuis te zijn.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Costnix »

@sakke1987: En dat een zwaar pakket ophalen met de fiets of lopend?

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
11 jul 2019 10:58
En probeer dan nog maar eens te bewijzen dat u niets besteld heeft en dat de pakjes zijn opgehaald.
Dat hoef je natuurlijk niet te bewijzen.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
11 jul 2019 12:00
NeoDutchio schreef:
11 jul 2019 10:58
En probeer dan nog maar eens te bewijzen dat u niets besteld heeft en dat de pakjes zijn opgehaald.
Dat hoef je natuurlijk niet te bewijzen.
Laat ik het dan zo zeggen, de tijd die TS er mee kwijt om zijn/haar naam vrij te pleiten van bestellen zonder te betalen is onnodig lang.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door grun »

Ik verbaas me wel enigszins dat de buurman kennelijk niet weet dat er geen 17-jarig ventje naast hem woont. Dat kan makkelijk voorkomen worden door even een praatje te maken. Niet nodig om de hele straat bij langs te gaan, maar misschien wel bij de directe buren op de galerij of in hetzelfde portiek. Al geef ik toe dat even voorstellen, zeker in de grote stad, tegenwoordig eerder een uitzondering dan staande praktijk is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je briefje vind buren waarschuwen.... zodat deze persoon komt gelijk Politie inschakelen.

Hij heeft blijkbaar een zelden thuis adres gevonden om te frauderen.
Alle buren deze naam doorgeven dat als er een pakje komt, ze dit mogen aannemen, en de Politie zal hem op heterdaad kunnen oppakken. Niet pakje afgeven dus zij ook niet.....
De bedrijven waarschuwen helpt niet, hij zoekt tekens anderen....

Als je buren niet open doen en vraagt kun je over 15 minuten terug komen, ze zeggen onder douche te staan... .. is er voor de Politie in Burger voldoende tijd om hem op te wachten.....
Als je van alle bedrijven post kreeg om aan de Politie geven en ze weten hoeveel er reeds is gefraudeerd.
Dit is duidelijke fraude en jij en je buren hebben er alleen maar last van, ze kunnen niets claimen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Radar maakte een item over pakketfraude: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... fgeleverd/

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd, nu moet ik toch vreselijk om u lachen hoor met uw opmerkingen

“.... en de Politie zal hem op heterdaad kunnen oppakken.”

“... .. is er voor de Politie in Burger voldoende tijd om hem op te wachten..... “

In welke sprookjeswereld leeft u??

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door renewouters »

De kern van dit probleem is dat men elkaar in de buurt blijkbaar zo slecht kent dat het heel makkelijk is om je uit te geven als buurjongen. Als hier iemand zou aanbellen dat hij naast me woont, en ik hem nog nooit gezien heb, zou ik 'm even binnen vragen om kennis te maken met een kopje koffie of zo. Dan weet je zo of het echt of nep is.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
12 jul 2019 07:43
De kern van dit probleem is dat men elkaar in de buurt blijkbaar zo slecht kent dat het heel makkelijk is om je uit te geven als buurjongen. Als hier iemand zou aanbellen dat hij naast me woont, en ik hem nog nooit gezien heb, zou ik 'm even binnen vragen om kennis te maken met een kopje koffie of zo. Dan weet je zo of het echt of nep is.
Het is beter om alleen pakketjes aan te nemen van buren die u kent. Hoeft u ook geen vreemden uit te nodigen voor een kopje koffie, iets waar nu juist zo voor gewaarschuwd wordt.
Ik neem zelf geen pakketjes aan voor iemand die schijnbaar in mijn straat woont, maar die ik niet ken. Dan halen ze het maar op op een servicepunt.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Kolibrie »

edit

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door grun »

Lowieze schreef:
12 jul 2019 08:09
Het is beter om alleen pakketjes aan te nemen van buren die u kent.
Inderdaad, en omdat ik de enige in het portiek ben die vrijwel altijd thuis is (bezorgers blijken dat te onthouden) en regelmatig gevraagd wordt om pakjes aan te nemen, hou ik een actueel lijstje bij met de namen en huisnummers van de buren die zich destijds voorgesteld hebben. Dat lijstje hangt aan de binnenkant van de voordeur op ooghoogte, dus makkelijk te controleren. Van de andere buren neem ik niks aan, ook al omdat een naam op de voordeur of op de brievenbus op de begane grond ontbreekt. Verder niks mis mee, maar ik ken ze alleen als Meneer Baard en Juffrouw Spillebeen.

Daphnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2019 21:14

Re: Iemand bestelt pakketjes op mijn adres

Ongelezen bericht door Daphnie »

Lady1234 schreef:
11 jul 2019 11:10
Een pakket zonder naamsvermelding? Heel bijzonder.
Nee, is niet zonder naamsvermelding. Maar niet met mijn naam. Op de briefjes 'we hebben u gemist, staan iedere keer andere namen op. Dus diegene gebruikt ook nog eens verschillende namen.

Gesloten