LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge reparatiekosten door foutieve diagnose ANWB Wegenwacht

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoge reparatiekosten door foutieve diagnose ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door Erthanax »

Om wat voor auto ging het? Zat er nog een schokbreker "in" de veer, zodat hij nog op zijn plaats bleef?

Een veer staat onder zulke hoge spanning bij de beperkte bewegingsruimte, hoe kan die dan "ineens" scheef staan?
En bij asymmetrische ophanging trekt de auto toch naar een kant?

t541hoo
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2008 15:17

Re: Hoge reparatiekosten door foutieve diagnose ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door t541hoo »

Henk Terpstra schreef:
12 jul 2019 11:46
Als chauffeur behoor je te weten dat je motorolie op peil is, En koelwater, remolie en andere vloeistoffen. Ruiten sproeier en stuur bekrachtiging en koppeling, zo nodig.
Hydrauliek van stuurbekrachtiging en koppeling controleren als leek? Bij de remvloeistof houdt het meestal echt wel op. En daarnaast je kunt controleren hoe vaak je wil, maar plotseling verlies van vloeistoffen ontdek je daar natuurlijk niet mee. Net zoiets als een achterlicht dat stuk gaat tijdens het rijden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoge reparatiekosten door foutieve diagnose ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door berndv »

mercvrivs schreef:
12 jul 2019 12:11
Na een inspectie van de wegenwacht kon ik volgens de wegenwacht gewoon weer naar huis(30km)rijden.Echter volgens de garage heb ik veel geluk gehad,maar voor hetzelfde geval had ik een zwaar ongeval kunnen hebben.
Lijkt mij dus dat de inschatting van de wegenwacht volledig correct was :D

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hoge reparatiekosten door foutieve diagnose ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat wilde ik net zeggen.....

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Hoge reparatiekosten door foutieve diagnose ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Tja na ruim 55 jaar lidmaatschap bij de ANWB raak ik ook steeds meer teleurgesteld in de ANWB.
Als dit nou eens in een garage gebeurd was?

Ik kreeg bv de opmerking dat ze niets voor invaliden doen, zoals een boekje met alle uitzonderingen in Nederland, wat invaliden parkeren betreft en b.v. Amsterdam met eigen regels.

Het zou mooi zijn dat de ANWB zich hard maakt voor een invalidenregeling zeker in Nederland. Het is nu in zeer veel plaatsen onmogelijk om de juiste regeling te weten. Dit leverde al de nodige bekeuringen op. (Een keer nieuwe kaart op 22e in door verlate gemeentehandelingen en oude verliep op 20e. 300 boete werd gewenst wegens onrechtmatig parkeren. Gelukkig waren ze in Alkmaar niet zo rauw als Amsterdam en werd die boete verlaagd tot 25. Dit kostte in Amsterdam veel maanden meer moeite, bekeuringen na overlijden.

Alsook reis geboekt bij ANWB en 2 dagen later overlijdt mijn echtgenote, terwijl er nog geen handtekening gezet was. Er wordt ondanks onmiddellijke melding toch een te betalen rekening gestuurd voor de hele reis, 10 dagen na het overlijden. Uiteindelijk heeft de Univé reisverzekering het grotendeels betaald. maar....

Er is waarschijnlijk geen handtekening nodig bij het telefonisch afsluiten????????????????
Dit werd weliswaar goeddeels opgelost door reisverzekering, maar ik vind zulke dingen beneden alle pijl voor de ANWB

Mijn 2 laatste ervaringen met pech, 2x in 25 jaar, is dat de dealer er veel vlugger is.

Met dank voor uw aandacht: Het zou toch mijn eer te na zijn.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Hoge reparatiekosten door foutieve diagnose ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door Ivo.w »

t541hoo schreef:
12 jul 2019 14:29
Henk Terpstra schreef:
12 jul 2019 11:46
Als chauffeur behoor je te weten dat je motorolie op peil is, En koelwater, remolie en andere vloeistoffen. Ruiten sproeier en stuur bekrachtiging en koppeling, zo nodig.
Hydrauliek van stuurbekrachtiging en koppeling controleren als leek? Bij de remvloeistof houdt het meestal echt wel op. En daarnaast je kunt controleren hoe vaak je wil, maar plotseling verlies van vloeistoffen ontdek je daar natuurlijk niet mee. Net zoiets als een achterlicht dat stuk gaat tijdens het rijden.
Bij mijn auto kan ik gewoon onder de motorkap het vloeistofniveau van de betreffende hydrauliek controleren.

Voor wat betreft alle vloeistoffen geldt dat je met regelmatige controle vaak al in een vroeg stadium problemen kunt signaleren. Daarnaast weet je, wanneer je regelmatig vloeistoffen controleert en er op een zeker moment toch ineens heel veel vloeistof tekort is, dat dit komt door een acuut probleem. Simpelweg omdat de grote hoeveelheid vloeistof in korte termijn is verdwenen.

Gesloten