LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ING mag van mij rustig weten wat ik koop bij de super of de slager. Enige waar ik cash betaal is in de coffeeshop en bij mijn cokedealer.

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

drie dubbeltjes korting en dan verhogen ze het betaalpakket p/m straks weer met een Euro. Ik ben benieuwd wat degenen dan gaan zeggen die nu vinden dat we ons aanstellen.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik ben niet bij de ING maar bij de RABO bank. Ik las van de week nog dat ook de RABO bank dit gaat overwegen.
Ook ik betaal nog veel dingen cash. De oplossing hiervoor is erg simpel. Hier in mijn omgeving zijn nog diverse
winkels waar ze heel graag hebben dat de klanten bijpinnen. Daar maak ik dan ook zeer regelmatig gebruik van.
Waarom ik niet meer pin bij mijn eigen RABO bank?? De reden daarvoor is dat het oude bank filiaal is gesloten,
en dat de geld automaat is vervangen door zo een soort van container in de buitenlucht. Geld pinnen ik de
buitenlucht?? NEE NOOIT. ik pinde altijd bij de binnen automaat, en dan ook nog altijd als de bank open was,
oftewel er iemand achter de balie zat die zicht had op die binnen automaat. Zolang ik kan bijpinnen in een winkel
heb ik geen bezwaar tegen dergelijke kosten, Die buiten geld automaat gebruik ik toch nooit.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

10 - 20 jaar geleden moest er bij pinbetalingen 0,25 ct extra worden betaald voor transactie kosten. Vind het nu tijd om diezelfde maatregel te gebruiken bij contante betalingen.

Vermoed dat dit de mensen eerder 'om' krijgt dan een paar centen korting op hun betaalrekening.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat bijpinnen in de winkel is leuk, maar doordat steeds meer mensen wél digitaal betalen, is dat straks natuurlijk ook steeds minder mogelijk.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door geengast »

U bent waarschijnlijk een wel zeer slechte klant bij ING. IK heb bericht gekregen dat ik een korting kreeg als ik minder geld zou afhalen. Nu is contant geld sowieso enkel nog in gebruik bij criminelen, dus ik betaal minder omdat ik geen crimineel ben en me goed gedraag. Daar is toch niets op tegen?


Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier bij de plus kun je niet meer bijpinnen. Daarom is er een pinautomaat binnen geplaatst.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
13 jul 2019 17:26
Veertig procent criminele betalingen in Nederland? Dacht het niet.

https://www.accountant.nl/nieuws/2018/1 ... tant-geld/#

https://www.dnb.nl/nieuws/nieuwsoverzic ... 379982.jsp#
Interessanter dan het aantal betalingen is daarbij denk ik om hoeveel geld het gaat. Als ik een ijsje bij de ijskraam haal, dan zal ik dat meestal contant betalen. Maar als ik een televisie koop, dan zal dat meestal met pin gaan. In de praktijk zal ik misschien eens in het halfjaar geld uit de muur halen, want de waarde van de contante betalingen is bij mij in de regel niet zo hoog. Ik denk dat dit bij heel veel mensen zo zal zijn. Het gros van die (kleine) betalingen zal dus ook niet om dubieus geld gaan.

Maar er zijn ook mensen die met een dikke portemonnee lopen vol contant geld. Dat zal heus niet allemaal dubieus verdiend geld zijn. Maar er zitten zeker ook een hoop dubieuze mensen tussen. Het kan dus goed zijn dat een groot deel van de waarde van de contacten betalingen wel dubieus is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door reggie2 »

geengast schreef:
13 jul 2019 17:07
U bent waarschijnlijk een wel zeer slechte klant bij ING. IK heb bericht gekregen dat ik een korting kreeg als ik minder geld zou afhalen. Nu is contant geld sowieso enkel nog in gebruik bij criminelen, dus ik betaal minder omdat ik geen crimineel ben en me goed gedraag. Daar is toch niets op tegen?

Wat een uitspraak , een groot deel van de Nederlandse bevolking betaalt contant, dus die zijn allemaal crimineel? Je spoort niet.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nu is contant geld sowieso enkel nog in gebruik bij criminelen

Volgens mij is dit een criminele uitspraak . :mrgreen: Wat een ontzettend domme opmerking.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door grun »

geengast schreef:
13 jul 2019 17:07
Nu is contant geld sowieso enkel nog in gebruik bij criminelen, dus ik betaal minder omdat ik geen crimineel ben en me goed gedraag.
Ik vroeg me al af waarom de verkoper me vreemd aankeek toen ik gisteren een ijsje van een euro bestelde en contant betaalde. Goed dat u me uit de droom helpt.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heb je mazzel gehad , voor het zelfde geld had hij de politie gebeld voor witwassen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik betaal als het even kan contant. Uiteraard niet als ik iets via internet koop, of tank bij een zelf tankstation.

Helemaal niets crimineels aan.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
14 jul 2019 14:32
Heb je mazzel gehad , voor het zelfde geld had hij de politie gebeld voor witwassen.
Vast een chocolade ijsje. :lol:

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
13 jul 2019 14:48
10 - 20 jaar geleden moest er bij pinbetalingen 0,25 ct extra worden betaald voor transactie kosten. Vind het nu tijd om diezelfde maatregel te gebruiken bij contante betalingen.
Dat is juridisch onhoudbaar. Voor het betalen mogen alleen de directe, daadwerkelijke gemaakte kosten in rekening worden gebracht, die worden gemaakt voordat of tijdens het betalen. Die 25 cent voor contante betaling is een boete op het contant betalen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

grun schreef:
14 jul 2019 14:29
geengast schreef:
13 jul 2019 17:07
Nu is contant geld sowieso enkel nog in gebruik bij criminelen, dus ik betaal minder omdat ik geen crimineel ben en me goed gedraag.
Ik vroeg me al af waarom de verkoper me vreemd aankeek toen ik gisteren een ijsje van een euro bestelde en contant betaalde. Goed dat u me uit de droom helpt.

Dat was omdat je een kinderijsje kocht. :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik zou zien dat een crimineel een kinderijsje zou kopen, dan zou ik ook raar opkijken.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
14 jul 2019 14:54
Als ik zou zien dat een crimineel een kinderijsje zou kopen, dan zou ik ook raar opkijken.

Tenzij de crimineel een kind is...

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dan zou ik ook raar opkijken.

Gesloten