LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Tommytje112
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2018 00:57

ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Tommytje112 »

Zorgeloos op weg met de ANWB. Zo luid de slogan, maar niks is minder waar. De eerste dag van mijn vakantie ging mijn auto stuk meteen de ANWB gebeld. Aangezien ik in Duitsland was is deze afgesleept door de Adac. Toen werd mij verteld dat een dag later ze me zo vroeg mogelijk zouden bellen. Dit omdat ik op roadtrip was en een auto voor mij dus zeer belangrijk is. Helaas werd ik niet gebeld dus zelf maar gebeld. En vanaf dat moment begon het. Ze wisten nog helemaal niks en er werd mij beloofd dat ik wat van ze zou horen maar weer niks. En dat 5 keer op de zelfde dag iedere keer zelf maar gebeld anders wist ik ook niks. Eindelijk om 17:00 toch een auto gekregen net optijd om al mijn spullen bij de dealer over te pakken. Aangezien Mn auto bij de dealer in Hamburg gerepareerd zou worden zou ik daar 22 juni moeten staan. Nu vandaag te horen gekregen 21 juni dat de auto nog steeds niet gerepareerd is. En of ik dan maar even van Berlijn naar leiden moet rijden. Even zo op het laatste moment. Dit kan toch niet!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat waren uw verwachtingen van de wegenwacht? De voorwaarden zijn heel duidelijk. Mits het juiste pakket afgesloten krijgt u vervangend vervoer als de auto niet binnen 48 uur gerepareerd kan worden. Op het moment dat u afgesleept wordt gaat de auto naar een garage en zal beoordeeld moeten worden. Geen idee of u op een stoel zit te wachten tor er werk binnenkomt, maar bij garages kan het even duren dat ze kunnen gaan onderzoeken. De anwb kan dus geen uitspraken doen dat ze u op een bepaald moment kunnen bellen met uitsluiting aangezien zij ook afhankelijk zijn van de garage.
Als blijkt dat uw auto niet meer te repareren is, zullen er vervolgstappen komen. Afslepen naar Nederland, of in het ergste geval achterlaten.
Echter, de vervangde auto is voor een duur van maximaal 21 dagen (ligt aan het pakket wat u heeft) en zal op een afgesproken plek ingeleverd moeten worden.
Uw definitie van zorgeloos is anders dan wat bedoeld is. Zonder wegenwacht had u zelf opgedraaid voor de sleepkosten, had u zelf lopend naar een huurauto moeten gaan en was u met die huurauto de grens niet overgekomen. Zorgeloos betekend niet dat er op stel en sprong een auto voor u klaar staat en dat die onbeperkt gebruikt kan worden.
Als u zo aan tijd gebonden zit in uw road trip, wie had u de schuld gegeven als u een dag in de file had gestaan? Of als u ziek was geworden? Het lijkt dat uw verwachtingen iets aan de hoge kant zijn en niet aansluiten om wat er in de voorwaarden van de anwb staan.

Tommytje112
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2018 00:57

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Tommytje112 »

Dus als er word gezegd dat je word gebeld. Dan hoef je niet te verwachten dat je word gebeld? En dat ze je veder helemaal niks laten weten hoe het ervoor staat met de auto tot de laatste dag is ook een hoge verwachting. Daarnaast word er een dag voordat ik de leen auto terug moet brengen gezegd het word in plaats van Hamburg word het leiden. Dat zijn denk ik niet helemaal de goeie benaderingen. Dat er telkens maar word gezegd dat ze het niet weten op elke vraag.

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Frankhof »

Als je niet tevreden bent met de Wegenwacht kun je ook een andere pechhulpdienst kiezen. In tegenstelling tot vroeger zijn er tegenwoordig veel meer aanbieders.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien heeft Tommytje dat in de laatste dertien maanden wel gedaan?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door de auditu »

Beetje vaag verhaal.
Wat was er stuk?
Wat is de staat van onderhoud?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

de auditu schreef:
25 jul 2019 15:59
Beetje vaag verhaal.
Wat was er stuk?
Wat is de staat van onderhoud?
Zie de datum, TS zal al diverse andere vakanties gehad hebben.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door witte angora »

Frankhof schreef:
25 jul 2019 10:55
Als je niet tevreden bent met de Wegenwacht kun je ook een andere pechhulpdienst kiezen. In tegenstelling tot vroeger zijn er tegenwoordig veel meer aanbieders.
Het grappige is dan weer dat in sommige gevallen dan alsnog de Wegenwacht op komt draven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nog erger, RWS en ANWB wilde helpen, heb redelijke hoeveelheid gereedschap mee, en kon alles zelf doen.
Was totaal geen gevaar in het hoge gras en 2 die diensten aanbieden die ik niet nodig heb.

Het uitgelopen lager vervangen, had al riem met spanrol voor over paar weken mee en dus niet de oude riem maar rol/lager bleek stuk...... maar het leek wel of slepen of laten helpen verplicht is geworden!

Het is een klusje van maar 5 minuten maar als zij storen.... kwartier gestaan.... en het lijkt wel of DHZ langs de A2 niet meer toegestaan is.... wegslepen en op sleepauto wachten is duurder en kost ook tijd... ANWB heeft geen onderdelen op voorraad, ik wel!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
26 jul 2019 11:36
Nog erger, RWS en ANWB wilde helpen, heb redelijke hoeveelheid gereedschap mee, en kon alles zelf doen.
Was totaal geen gevaar in het hoge gras en 2 die diensten aanbieden die ik niet nodig heb.

Het uitgelopen lager vervangen, had al riem met spanrol voor over paar weken mee en dus niet de oude riem maar rol/lager bleek stuk...... maar het leek wel of slepen of laten helpen verplicht is geworden!

Het is een klusje van maar 5 minuten maar als zij storen.... kwartier gestaan.... en het lijkt wel of DHZ langs de A2 niet meer toegestaan is.... wegslepen en op sleepauto wachten is duurder en kost ook tijd... ANWB heeft geen onderdelen op voorraad, ik wel!
Vreemd he. U mag dan wel veilig staan, maar wat gebeurt er naast u op de weg? Mensen remmen af en gaan kijken. Iedere auto die op de vluchtstrook staat wordt afgesleept en op een veilige plek gezet.

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Frankhof »

NeoDutchio schreef:
26 jul 2019 11:45
Komkommertijd schreef:
26 jul 2019 11:36
Nog erger, RWS en ANWB wilde helpen, heb redelijke hoeveelheid gereedschap mee, en kon alles zelf doen.
Was totaal geen gevaar in het hoge gras en 2 die diensten aanbieden die ik niet nodig heb.

Het uitgelopen lager vervangen, had al riem met spanrol voor over paar weken mee en dus niet de oude riem maar rol/lager bleek stuk...... maar het leek wel of slepen of laten helpen verplicht is geworden!

Het is een klusje van maar 5 minuten maar als zij storen.... kwartier gestaan.... en het lijkt wel of DHZ langs de A2 niet meer toegestaan is.... wegslepen en op sleepauto wachten is duurder en kost ook tijd... ANWB heeft geen onderdelen op voorraad, ik wel!
Vreemd he. U mag dan wel veilig staan, maar wat gebeurt er naast u op de weg? Mensen remmen af en gaan kijken. Iedere auto die op de vluchtstrook staat wordt afgesleept en op een veilige plek gezet.
Lijkt me inderdaad logisch dat je daar zo snel mogelijk weg moet. Vroeger kon dat misschien allemaal, maar toen was het verkeer nog niet zo druk als nu.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er was geen afsleep auto aanwezig, volgens RWS medewerker kon dat meer dan half uur duren!

Wegenwacht wilde ook mijn Lid maken tegen extra kosten en had geen onderdelen op voorraad....

Als ze niet storen is de dynamo riem + defecte rol met lager minder als 5 minuten werk... naast het groen nog ruim 4 meters asfalt en aan de voorkant sleutelen zie ik echt wel alles langs komen.
Als ik op de vluchtstrook ga staan is het gelijk rechter baan Rood kruis en dat geeft wel file.

Met handschoenen voor zowel hete motor als vieze handen te voorkomen een eenvoudig klusje.
Wel ging 2x de rechter strook op rood omdat zij op de vluchtstrook stopten!

Wegen wacht is vooral vaak lang wachten!
En met erg veel sleutel ervaring kan ik heel erg veel zelf.....
Kon nog 3 km doorrijden tot ik hier stil ging staan... parkeerplaats is ver weg zonder Airco en Dynamo en vaak overvol met wachtende vrachtwagens!

Omdat je als ouderen niet meer 2 dingen tegelijk kunt doen stop ik dus als ze in gesprek gaan en hun verhaal kwijt willen!
Ook als zij denken dat de hete katalysator het hoge gras in brand kan steken en daar is die afdek plaat onder de motor ook voor bedoeld..... dus zij denken en ik mag uitleg geven!

Ik had dus ruim kwartier werk dankzij deze goedbedoelde heren die het beter wisten!
Anders binnen 5 minuten weer weg!
Juist hun Zwaai naar iedereen lampen en ze gaan juist kijken wat hier aan de hand is!

Verder was wegslepen nog een hele klus geweest, stond in de schaduw tussen 2 stevige bomen en dat was krap insteken!
Ik hoorde het lager gieren en wist gelijk wat het was... dat kan nog wel paar KM verder maar niet te lang.
Op ruim 1 meter van asfalt tussen 2 stevige bomen zie ik geen gevaar meer!

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit is een nog beter verhaal dan de asbestverwijdering.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wie neemt er nou lagers en riemen met spanrollen mee voor het geval je er onderweg mee stil komt te staan?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had ook kunnen zeggen dat u asbest onder de auto bevestigd had, dus dat er geen gevaar voor brand was.

De volgende keer slepen ze u naar de Efteling. U hebt een voorraad aan sprookjes, waar ze daar nog jaren mee toe kunnen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door witte angora »

De nieuwste Efteling-attractie: knutselen aan een komkommermobiel (het is nog een bestaand woord ook). Onder begeleiding van Harm Weg-en-wacht.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
26 jul 2019 12:32
Maar wie neemt er nou lagers en riemen met spanrollen mee voor het geval je er onderweg mee stil komt te staan?
Altijd handig bij een lekke band, of een lege tank.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lege Tank, de A2 was ver weg van Schiphol.

Lekke band, ik heb pomp en smurrie en op lege achterband kun je moeiteloos 100 km doorrijden..... bij voor even naar achter zetten.....

En ja, ik kocht deze auto eind Juni, bestelde wat nodig was en ben druk bezig.
Met verse APK en alles gezien bestel ik veel.
Tandriem niet gedaan, was te warm en ik kan er niet van onder bij.

Dynamo riem was 17 jaren jong en dus niet Dealer onderhouden!
Na aankoop gelijk besteld maar nog geen tijd voor gehad.
Het lager niet gehoord of gevoeld toen, en wel bijbesteld voor zekerheid, kost maar weinig extra.

Verder is dit merk na 1995 asbest vrij geworden, laatste uitlaat pakkingen!
De vorige eigenaar heeft er dus 17 jaren in gereden en nu eerste storing?
Ja, APK & Olie bij K. F. die ik niet zie zitten.
Ook de fusee kogels moeten nieuwe rubbers hebben, net als aandrijf assen, nog niet lek!
En nee, de koppeling met drukgroep wel reeds achterin maar dat doe ik wel op de brug!

Niet alles kan onderweg, maar wel erg veel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB Wegenwacht komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
26 jul 2019 12:59
Lege Tank, de A2 was ver weg van Schiphol.
De A2 is ook best lang, vanuit Maastricht is het een end naar Schiphol.

Gesloten