LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ida Nijgh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2019 01:49

FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Ongelezen bericht door Ida Nijgh »

Iemand ervaring met bedrijf FONQ? Ik had een vvv cadeaukaart gebruikt voor betaling product. Kreeg netjes een mail met daarin de tip de vvv cadeaukaart te bewaren totdat ik zeker was over aanschaf. Na levering zag ik toch af van aankoop en deze binnen de gestelde termijn geretourneerd. Het lukte FONQ echter niet om het geld terug te storten op de vvv cadeaukaart waarop zij mij mailden met de mededeling dat zij een nieuwe vvv cadeaukaart voor mij hadden aangemaakt. Tot 3x toe heb hen gemaild omdat ik de melding kreeg dat kaart ongeldig was. Telkens het antwoord dat zij wel zagen dat het geld op de kaart zou staan. Nu echter radiostilte. Krijg niemand meer te pakken. Baal hier goed van. Gaat om bedrag van 125 euro. Wat kan ik hier tegen doen?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees op de site van fonQ het volgende: “Op dit moment is het erg druk bij onze klantenservice. Hierdoor zijn we telefonisch moeilijker bereikbaar dan normaal en kan het langer duren voor je reactie krijgt op je e-mail. Onze excuses hiervoor. Wij doen ons uiterste best je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. ”

Mocht er helemaal geen reactie meer komen dan kunt u een klacht indienen https://www.fonq.nl/klantenservice/klacht/item/44/

Ik vind zelf fonQ een betrouwbaar bedrijf dat er veel aan doet om een klacht netjes af te handelen, dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit moet met een screenshotje van een actieve kaart toch op te lossen zijn ?

Maar hoe lastig maak je het jezelf: wanneer je niet zeker bent van je aankoop gebruik je toch geen cadeaubonnen ? Dan kun je toch verwachten dat het lastig is om de bon weer terug te krijgen ?

Of was dat de opzet om van die lastige vvv bonnen af te komen ?

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik shop regelmatig bij Fonq, alleen goede ervaringen mee. Ook met retourneren. Staat nu ook een doos klaar om naar Postnl punt te brengen. Alle vertrouwen in dat het goed komt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een verzoek tot bemiddeling indienen bij https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Fonq is daar lid. Zo zet je er druk achter.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:
26 jul 2019 12:44
Maar hoe lastig maak je het jezelf: wanneer je niet zeker bent van je aankoop gebruik je toch geen cadeaubonnen ? Dan kun je toch verwachten dat het lastig is om de bon weer terug te krijgen ?
Ik vind dit een rare gedachte. Een cadeaubon blijft minder lang goed dat geld, dus zou ik eerst de cadeaubon gebruiken. Het gebruik van een cadeaubon tast je herroepingsrecht niet aan en dus maf je verwachten dat de verkoper je een cadeaubon kan teruggeven.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: FONQ, geen geld terug na retourneren produkt

Ongelezen bericht door Aygulf »

Een VVV cadeaubon blijft heel lang "goed". Is namelijk onbeperkt geldig.

Gesloten