LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webcasso factuur verjaard

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Theotrucker schreef:
25 jul 2019 18:31
Dat is natuurlijk niet waar. Toen het ijzeren gordijn nog gesloten was werden ook groenten en fruit geoogst. Wij en onze ouders hebben goed geld verdient met aardbeien, bessen, asperges, appelen, peren en zelfs met komkommers. Groenten en fruit was misschien duurder geworden maar zeker niet minder. Als die grens was gebleven hadden we nu nog altijd met vrachtwagens gereden in plaats van de midden Oost Europeanen. Dan hadden we minder werkelozen gehad.
Toen het ijzeren gordijn nog dicht was werd er ook niet geëxporteerd naar deze landen. Ondertussen ligt Hongarije al vol met Nederlandse paprika’s terwijl de Hongaarse variant ligt weg te rotten. De productie gaat hier omhoog en zijn er dus meer handjes nodig.

Erthanax
Berichten: 9673
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een vraag over de juridische mogelijkheden om de achterblijvende huur van een zittende huurder in een studentenhuis te verhogen, werd, mijns inziens geheel terecht, ook niet enthousiast ontvangen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een hier niet meer actieve Juriste zoveel werk kreeg in geheel het land, is stoppen soms een oplossing.

Ook Moneyman zijn echte naam en adres nooit gezien, want dan raakt hij binnen enkele maanden overwerkt.

Zelf kreeg ik via Pb een vraag of ik op 138 km rijden een klusje kon doen,
gelijk geweigerd want voor je het weet werk je in geheel Nederland.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je hebt altijd al heel sterke verhalen komkommer maar dit slaat alles, iemand die jou via een PB een klus aanbied?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door gosewijn »

:D Ja ,en van werken wordt je moe en jou zo kennende moet je drie keer terug komen ,Sja dan zou ik het ook niet doen . :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Incassobureau webcasso met asbest saneren?

16again
Berichten: 16086
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
26 jul 2019 09:01
Als iemand vraagt hoe je vals geld kunt drukken ga je toch ook geen technische handleiding geven met als excuus: er werd om gevraagd.
Dat is een misdaad, zoek eens op valsmunterij.
Hier wordt gewoon gevraagd naar wettelijke rechten/plichten. Kromme vergelijking dus.

Erthanax
Berichten: 9673
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
26 jul 2019 13:13
Kromme vergelijking dus.
Wat vindt u van mijn vergelijking met het kamerhuurtopic? Daar werd ook naar wettelijke mogelijkheden gevraagd en vroeg u zich af waarom op een consumentenforum een huisjesmelker van advies moet worden voorzien.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 26 jul 2019 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9764
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
26 jul 2019 13:13
fonsflons schreef:
26 jul 2019 09:01
Als iemand vraagt hoe je vals geld kunt drukken ga je toch ook geen technische handleiding geven met als excuus: er werd om gevraagd.
Dat is een misdaad, zoek eens op valsmunterij.
Hier wordt gewoon gevraagd naar wettelijke rechten/plichten. Kromme vergelijking dus.
Oh je, wil het over wettelijke plichten gaan hebben. Betalen wat je afneemt aan diensten en goederen. Maar TS is dat niet van plan en roept daarmee weinig sympathie op. Met een vraag over de redelijkheid van incassokosten, terwijl ze wel de hoofdsom zou willen betalen had een pak minder kritiek opgeleverd.

16again
Berichten: 16086
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
26 jul 2019 13:35
16again schreef:
26 jul 2019 13:13
Hier wordt gewoon gevraagd naar wettelijke rechten/plichten. Kromme vergelijking dus.
Oh je, wil het over wettelijke plichten gaan hebben. Betalen wat je afneemt aan diensten en goederen. Maar TS is dat niet van plan en roept daarmee weinig sympathie op.
Dat is het nu juist. Na verjaring is die wettelijke plicht er niet meer.
TS vraagt niet om sympathie, maar om een juridisch onderbouwd antwoord.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door moederslink »

Amanda1989 schreef:
25 jul 2019 22:05
Bedankt allemaal voor jullie reacties / meningen.
Het is niet zo dat ik met opzet spullen koop en niet betaal. Maar ik weet dat er veel incasso bureaus dingen niet volgens de regels doen, en inspelen op mensen.
Dus ik dacht nu misschien de regels/wetgeving aan mijn kant te hebben en daar eenmalig de vruchten van kon plukken :wink:
Het juridisch onderbouwd antwoord is nu volop gegeven.
Wat gaat u nu doen??

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Eenmalig de vruchten plukken?

kuklos
Berichten: 9764
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
26 jul 2019 13:53
kuklos schreef:
26 jul 2019 13:35
16again schreef:
26 jul 2019 13:13
Hier wordt gewoon gevraagd naar wettelijke rechten/plichten. Kromme vergelijking dus.
Oh je, wil het over wettelijke plichten gaan hebben. Betalen wat je afneemt aan diensten en goederen. Maar TS is dat niet van plan en roept daarmee weinig sympathie op.
Dat is het nu juist. Na verjaring is die wettelijke plicht er niet meer.
TS vraagt niet om sympathie, maar om een juridisch onderbouwd antwoord.
Goed zo. Jij hebt je deugpunten weer verdiend vandaag.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er zijn ook klanten die het niet volgens de regels doen . Maar dat mag ,maar een incassoburo mag het niet .

Erthanax
Berichten: 9673
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn vraag over de kamerverhuurder wordt wijselijk ontweken. Daar zit ik niet mee hoor, maar waarom dan ineens zo anders reageren op iemand die het vertikt gewoon een rekening te betalen?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, en dan nog door iemand die blijkbaar twee jaar geleden flinke problemen had en al met dit incassobureau van doen had, omdat ze de zaken niet helder had. Ik zou zeggen, per omgaande betalen en vervelende periode helemaal op een volwassen wijze afsluiten.

Amanda1989
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2019 09:06

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Amanda1989 »

@lady1234:
Nu doe je nogal wat aannames over mij persoonlijk terwijl dit niks van doen heeft.
Omdat ik 2 jaar geleden dus 1 andere rekening had open staan bij dit incasso bureau en dus contact heb gezocht met dit incassobureau heb ik meteen flinke problemen en een vervelende periode gehad ? Dit impliceer je namelijk.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Amanda1989 schreef:
25 jul 2019 22:05
Bedankt allemaal voor jullie reacties / meningen.
Het is niet zo dat ik met opzet spullen koop en niet betaal. Maar ik weet dat er veel incasso bureaus dingen niet volgens de regels doen, en inspelen op mensen.
Dus ik dacht nu misschien de regels/wetgeving aan mijn kant te hebben en daar eenmalig de vruchten van kon plukken :wink:
Daar is een mooi spreekwoord voor "de pot verwijt de ketel tot hij zwart ziet".
Webcasso heb je er niet mee hoor. Die stuurt een rekening voor het proberen de factuur betaald te krijgen gewoon naar de opdrachtgever en dat is dus die webwinkel die jij niet wil betalen. Die wordt dan nu dubbel gepakt.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door de auditu »

Amanda1989 schreef:
25 jul 2019 22:05
Bedankt allemaal voor jullie reacties / meningen.
Het is niet zo dat ik met opzet spullen koop en niet betaal. Maar ik weet dat er veel incasso bureaus dingen niet volgens de regels doen, en inspelen op mensen.
Dus ik dacht nu misschien de regels/wetgeving aan mijn kant te hebben en daar eenmalig de vruchten van kon plukken :wink:
Ondanks de knipoog blijft het toch rieken naar oplichterij.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webcasso factuur verjaard

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Amanda1989 schreef:
26 jul 2019 15:52
@lady1234:
Nu doe je nogal wat aannames over mij persoonlijk terwijl dit niks van doen heeft.
Omdat ik 2 jaar geleden dus 1 andere rekening had open staan bij dit incasso bureau en dus contact heb gezocht met dit incassobureau heb ik meteen flinke problemen en een vervelende periode gehad ? Dit impliceer je namelijk.
Ja, dat impliceer ik zeker, want u schrijft:


Ik heb in mei 2017 zelfs nog contact gehad met Webcasso over een andere openstaande factuur en gevraagd of er nog meer open stond omdat ik het overzicht even niet meer had en ik kreeg bericht dat er verder niks stond.


Dus blijkbaar was u al bekend met dat incassobureau, en moest u aan hen navragen of er nog iets anders openstond. In mijn ogen is dat dus geen normale situatie, en kan dat alleen veroorzaakt zijn door problemen.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat u er een slordige betalingsmoraal op na hield, en/of een slordige administratie. En dat u dat geen probleem vond en ook niet vervelend.

Gesloten