LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken geleverd en alleen maar problemen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
stephanB
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2019 11:47

Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door stephanB »

Beste,

Eind december hebben mijn vriendin en ik een keuken aangekocht. Deze is op 5 April geplaatst door een installateur (via de keukenboer). Sinds de plaatsing hebben we al diverse problemen met de keuken gehad:

1) Kastjes / frontjes beschadigd geleverd (front lade¹, carcas keukenkastje², carcas grote keukenkast³)
1.1) front correct vervangen
1.2) carcas keukenkast correct vervangen
1.3) Foutief besteld, langer wachten, uiteindelijk in juli pas geleverd.
2) Keukenwerkblad is beschadigd door Warme (geen hete) pan op een keukenhanddoek (dubbelgevouwen) consumentenfout schijnt.
3) Koelkast (inbouw) is door normaal gebruik niet fatsoenlijk meer.
4) Grote keukenkast blijkt alsnog beschadigd (niet eerder gezien ivm haast).

Nu ben ik totaal niet meer happy met deze keukenleverancier + materialen .

Door deze problematiek zou ik graag willen weten welke rechten ik zou hebben om bijv een hele andere keuken te kunnen verkrijgen, want ik ben er helemaal klaar mee.

Omwille van referenties etc noem ik geen bedrijfsnamen,

Bedankt alvast.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een koelkast die niet meer fatsoenlijk is? Weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen.

Ja, pannen moeten op een onderzetter.

Een hele andere keuken? Dat kunt u wel vergeten,

stephanB
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2019 11:47

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door stephanB »

Lady1234 schreef:
31 jul 2019 12:07
Een koelkast die niet meer fatsoenlijk is? Weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen.
Koelkastdeur, de houders van het inbouw gedeelte is krom, alsmede het deel wat gemonteerd is aan de koelkast.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door crazyme »

Gezien bepaalde woordkeuze : is de keuken in nederland of België gekocht ?

stephanB
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2019 11:47

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door stephanB »

Ben zelf NL en in NL aangekocht :)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
1) Kastjes / frontjes beschadigd geleverd (front lade¹, carcas keukenkastje², carcas grote keukenkast³)
1.1) front correct vervangen
1.2) carcas keukenkast correct vervangen
1.3) Foutief besteld, langer wachten, uiteindelijk in juli pas geleverd.
Zo te lezen is dat dus opgelost.
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
2) Keukenwerkblad is beschadigd door Warme (geen hete) pan op een keukenhanddoek (dubbelgevouwen) consumentenfout schijnt.
Dat klopt, het is niet de schuld van de verkoper dat u een hete pan op het aanrecht zet.
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
3) Koelkast (inbouw) is door normaal gebruik niet fatsoenlijk meer.
Iets is er krom, geen idee wat. Daar kunt u de verkoper voor aanschrijven. Echter blijft de vraag of dit ontstaan is door gebruik of verkeerde montage.
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
4) Grote keukenkast blijkt alsnog beschadigd (niet eerder gezien ivm haast).
Op 5 april geplaatst en pas in juli een beschadiging gezien? U hebt de keuken nog nooit schoongemaakt? Dit komt bij mij ongeloofwaardig over.
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
Door deze problematiek zou ik graag willen weten welke rechten ik zou hebben om bijv een hele andere keuken te kunnen verkrijgen, want ik ben er helemaal klaar mee.
De enige klacht dit ik nu nog lees is dat er iets met de koelkast is. Dat is geen reden om een compleet nieuwe, cq andere keuken te eisen. Het recht dat u heeft is om een klacht in te dienen over de koelkast.

stephanB
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2019 11:47

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door stephanB »

4 is de grote kast ³, die al vervangen was.
Deze is in juli geplaatst en daarna ben ik met vakantie gegaan.

Vwb de lan was een warme en geen hete.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door riddert »

Blijkbaar was de pan toch te heet. Als de beschadiging u stoort kunt u altijd een nieuw werkblad bestellen, dat kan prima vervangen worden. Het gaat waarschijnlijk om een spaanplaat werkblad? Dat zal de wereld niet kosten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zie ook geen enkele reden om een nieuwe keuken te eisen. Ik vraag mij af waar deze overtrokken eis vandaan komt ? Schade wordt gewoon netjes door het bedrijf hersteld, ik begrijp niet zo goed waar uw frustratie vandaan komt.

Pas op dat uw houding naar het bedrijf de oplossing niet frustreert, want dät levert dan weer extra frustratie op.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door scontra »

stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
Beste,

Eind december hebben mijn vriendin en ik een keuken aangekocht. Deze is op 5 April geplaatst door een installateur (via de keukenboer). Sinds de plaatsing hebben we al diverse problemen met de keuken gehad:
Wat u "gehad" heeft is niet van belang omdat dat, naar ik zo lees, netjes vervangen is en waar nu geen problemen meer mee zijn.
U zou beter alleen vermelden wat er nog niet is hersteld en waar de leverancier nu nog wat aan zou moeten doen om u tot tevredenheid te stemmen.

Voor het door u zelf beschadigde keuken blad (al doende leert men) is de leverancier niet verantwoordelijk, maar zou u contact kunnen opnemen met uw verzekering of de tussenpersoon, naar mijn idee zou u hiervoor verzekerd kunnen zijn.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
2) Keukenwerkblad is beschadigd door Warme (geen hete) pan op een keukenhanddoek (dubbelgevouwen) consumentenfout schijnt.
Daar kun je inderdaad niets mee.
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
3) Koelkast (inbouw) is door normaal gebruik niet fatsoenlijk meer.
Kun je daar een toelichting op geven?
stephanB schreef:
31 jul 2019 14:19
Koelkastdeur, de houders van het inbouw gedeelte is krom, alsmede het deel wat gemonteerd is aan de koelkast.
Hoe is dit zo gekomen?
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
4) Grote keukenkast blijkt alsnog beschadigd (niet eerder gezien ivm haast).
Daar kun je wat mee. Je hebt recht op herstel daarvan. De keuken is geleverd op 5 april en je hebt dit ontdekt binnen zes maanden, dus wordt vermoed dat dit bij aflevering aanwezig was.
NeoDutchio schreef:
31 jul 2019 23:02
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
4) Grote keukenkast blijkt alsnog beschadigd (niet eerder gezien ivm haast).
Op 5 april geplaatst en pas in juli een beschadiging gezien? U hebt de keuken nog nooit schoongemaakt? Dit komt bij mij ongeloofwaardig over.
Mocht de verkoper stellen dat de koper dit eerder heeft ontdekt en niet binnen twee maanden heeft ontdekt, dan is de vraag hoe hij die stelling zal motiveren. Vervolgens kan de koper dat (gemotiveerd) betwisten. En dan is het aan de verkoper om zijn stelling te bewijzen.
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
Door deze problematiek zou ik graag willen weten welke rechten ik zou hebben om bijv een hele andere keuken te kunnen verkrijgen, want ik ben er helemaal klaar mee.
Je heb in beginsel een recht op een vrije keuze tussen herstel of vervanging, maar daarop zijn uitzonderingen. De kosten van herstel lijkt mij hier dermate lager dan de kosten van vervanging, dat je geen recht zal hebben op vervanging.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 aug 2019 10:37
NeoDutchio schreef:
31 jul 2019 23:02
stephanB schreef:
31 jul 2019 11:57
4) Grote keukenkast blijkt alsnog beschadigd (niet eerder gezien ivm haast).
Op 5 april geplaatst en pas in juli een beschadiging gezien? U hebt de keuken nog nooit schoongemaakt? Dit komt bij mij ongeloofwaardig over.
Mocht de verkoper stellen dat de koper dit eerder heeft ontdekt en niet binnen twee maanden heeft ontdekt, dan is de vraag hoe hij die stelling zal motiveren. Vervolgens kan de koper dat (gemotiveerd) betwisten. En dan is het aan de verkoper om zijn stelling te bewijzen.
Elke keuken krijgt met gebruik ook gebruikersschade. Als er 3 maanden lang niets te zien is en daarna ineens wel geeft dat vraagtekens.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is er ook getekend voor onbeschadigde ontvangst?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Keuken geleverd en alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die grote kast is in juli geplaatst.

Gesloten