LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Keeske
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 16:16

Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Keeske »

- In 2013 een Samsung ecobubble wasmachine gekocht voor onze zoon.
- In 2015 een Samsung ecobubble wasmachine gekocht voor ons zelf, ter vervanging van onze 25 jaar oude Miele.
- 2016 wasmachinte van onze zoon doet het niet meer, Samsung gaat niets doen. Na het openen van de machine blijken de kunststof motor steunen afgebroken en ligt de motor onderin de machine.
- 2019 onze Samsung kan de trommel regelmatig niet meer ronddraaien. Wederom vind Samsung dit geen reden om hier iets aan te doen. Een machine van 3,5 jaar is dus afgeschreven.
Zoekend op het Internet vind ik talloze lotgenoten, waaruit blijkt dat veel machines dit probleem krijgen, vaak tussen de 1,5 en 3 jaar.
De stuurelektronica kan zijn warmte niet goed kwijt waardoor de soldeerverbindingen op de stuurprint loskomen. Gelukkig vond ik een goede tip van één van de slachtoffers en heb ik de machine zonder verdere kosten zelf kunnen repareren.

Conclusie :
Samsung wasmachines worden geleverd met ondeugdelijke elektronica. Ondanks het feit dat Samsung weet van de ontwerpfouten, wordt er geen coulance getoond wanneer de fout zich openbaart buiten de garantietermijn van twee jaar.
Wel kan de klant korting krijgen bij het aanschaffen van een nieuwe Samsung wasmachine. Iets, waar je na deze ervaringen natuurlijk geen interesse in hebt.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2019 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u zult die machines niet rechtstreeks bij Samsung gekocht hebben. U moet/uw zoon moest bij de leverancier zijn met uw klachten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vele Eco Bulk afgeleverd en niet zo vaak gehoord.
Alleen bij onbalans als je vrijwel lege machine op 1400 toeren laat centrifugeren met een of twee spijkerbroeken slaan die vaker kapot.
Dan hoorde de onbalans te werken, maar die weigerde wel eens.
Een ¾ tot volle machine gaat zelden stuk.

Ik denk dat de was bij centrifugeren in minder als ½ vol de oorzaak kan zijn.
Lager toerental kiezen of wachten op meer was.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Komkommertijd schreef:
04 aug 2019 22:30
Vele Eco Bulk afgeleverd en niet zo vaak gehoord.
Alleen bij onbalans als je vrijwel lege machine op 1400 toeren laat centrifugeren met een of twee spijkerbroeken slaan die vaker kapot.
Dan hoorde de onbalans te werken, maar die weigerde wel eens.
Een ¾ tot volle machine gaat zelden stuk.

Ik denk dat de was bij centrifugeren in minder als ½ vol de oorzaak kan zijn.
Lager toerental kiezen of wachten op meer was.
Advies van onschatbare waarde. Topicstarter is hier zeer mee geholpen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, onze wasadviseur. 😡😡

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, dit heeft er alles van weg dat de wasmachines ondeugdelijk zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als de maschine zo heet wordt dat de soldeerverbindingen smelten is de machine wel erg heet. Minimaal 220° graden Celsius. Dan moet alle kunststof allang gesmolten zijn.

reneh_
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018 13:42

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door reneh_ »

Hier ook problemen met de Samsung Eco Bubble wasmachine(s).
Net buiten de garantieperiode ging mijn wasmachine stuk, trommel bleef hangen.
Printplaat vervangen, Media Markt heeft een deel van de kosten op zich genomen.

Kort daarna gaan samenwonen, vriendin had ook een Samsung Eco Bubble wasmachine, maar een nieuwer model.
Precies hetzelfde probleem met deze wasmachine.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2013 Afgebroken steunen dus met weinig kleding en zware spijkerbroeken centrifugeren kan dit.

2015 die had printplaat en ik twijfel over de gebruikte soldeer.
Ik ben in 2016 gestopt met verkoop en heb de persoon die alles overnam nooit gehoord.
Maar vreemd zo heet dat soldeer weg vloeide, ga ook even op Google kijken.

In de Topic lijkt het of Samsung rommel leverde maar ik zie gewoon 2 totaal verschillende oorzaken/storingen in 1 Topic.
Mijn advies, bij wassen op 800 toeren centrifugeren!
Dan blijft het vochtig en minder kreukels.
En voor je het eruit haalde alleen Centrifugeren en nu wel 1400 toeren....
Bij lastige kleding als Jeans zelfs 2x en je wasdroger hoeft minder hard te werken, of de lijn is eerder droog.

Dan is op de 1e keer 800 toeren meeste water al weg en kreeg de machine geen zware klappen.
De machines die op 1600 toeren draaien en vooral de grotere trommels, van 4½ of 5 Kg naar 7 en 8 kg worden zwaarder belast,
de 10 Kg nog erger, grotere trommels en ik vind dan in meerdere stappen centrifugeren beter.

Extra centrifugeren is als het eenmaal draaide niet zoveel stroom en als je machine langer mee gaat en de droge kleren er niet zo lang in bleven minder kreukels dus minder strijken is energie voordeliger.

Maar die printplaat, heb ik gemist afgelopen jaren!
Ik weet ook niet alles.


Verder is verlengen tot 5 jaren garantie vaak mogelijk in winkel of bij merk.
En als verkoper die extra verzekering weigerde, dan is je volgende aankoop een Indesit of gelijkwaardig huismerk....!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb er ook zo eentje, al een jaar of negen. Wordt een keer per week gebruikt, en hij bevalt prima. Ik zorg er wel voor dat er minimaal 5 verschillende kledingstukken of andere dingen zoals handdoeken in zitten, voor een evenredige gewichtsverdeling. Soms gooi ik er twee of drie jeans bij die niet vuil zijn maar te klein vanwege een (te) gezonde eetlust.
Dat hij zo heet wordt dat zelfs de soldeer smelt komt me vreemd voor.

Keeske
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 16:16

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Keeske »

Nog even voor de duidelijkheid : Bij mijn eigen machine bleek de vermogenselektronica niet voldoende in staat om zijn warmte te dissiperen. Hierdoor kwamen de op de print vastgesoldeerde contacten los te zitten.
Bij het laten draaien van de trommel, valt er dan zoveel spanning over dit contact dat de motor niet kan draaien. De oorzaak van dit probleem is waarschijnlijk de manier waarop de print is ingegoten met kunsthars.
Bij het zoeken op Internet naar soortgelijke problemen, vond ik al snel veel lotgenoten, waarvan er één was die een goede oplossing had gepost.
Na het verwijderen van de kunsthars en het opnieuw solderen van de contacten, werkt de machine inmiddels weer perfect.
En ja, ik heb ook contact met de detailhandelaar gehad die de machines heeft geleverd, maar ook deze beroept zich op de verlopen garantie en biedt slechts oplossingen die de huidige waarde van de wasmachine te boven gaan.
En voor wat betreft de opmerkingen van komkommertijd, het heeft niets te maken met de manier waarop je een wasmachine gebruikt. We hebben 25 jaar lang zonder problemen met een Miele gewassen en gedroogd. We vonden ons zelf nu te oud om nogmaals voor een Miele te gaan, maar dat hadden we misschien toch moeten doen.
Ik ben wel blij dat hij het inmiddels weer doet, dan kunnen we nog even sparen voor een degelijk apparaat.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men is nooit te oud voor een Miele. Desnoods perfect erfstuk. :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De tijd dat Miele een eeuwigheid mee gaat ligt ook achter ons.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar een nieuwe Miele in de tegenwoordig goedkopere klasse heeft alleen de naam Miele gemeen met de apparaten van vroeger.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij hoeft ook geen eeuwigheid mee te gaan, maar ze doen heet in ieder geval probleemloos heel wat langer dan deze bubbles.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De nieuwste goedkope Miele's zijn hier ook al herhaaldelijk langsgekomen met problemen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan heb ik die topics blijkbaar gemist. :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In mijn webshop die ik tot 2016 had ontbraken van grote merken waaronder Miele bepaalde types die bekend waren in de werkplaats.

Naast Miele heeft ook Bosch / Siemens en AEG bepaalde die ik weigerde nog langer te leveren!
Zo had Indesit prima kookplaten en koelkasten, maar was en vaat wassers kwamen er niet in!

En zoals @ grun ook al schreef, vullen met schone jeans kan de levensduur verlengen en dat is prima tip, die ik ook vrijwel bij elke Order er bij gaf.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een onzin. Schone kleren mee gaan wassen, omdat anders je machine niet stabiel is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zo'n advies nog wel van de vroegere eigenaar van de grootste wasmachine webshop in Nederland.

Gesloten