LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
SchlangenKyra
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2019 08:40

Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door SchlangenKyra »

In Maart een auto gekocht bij auto Allerts. Tijdens de proefrit problemen met de Accu. Dit zou worden vervangen want het zou komen omdat de auto al een tijdje stil stond. (Deze was immers van zijn vrouw geweest).

Na de eerste dag met de auto te hebben gereden bleek dat de radio het niet deed. Na terug te zijn gereden naar de garage werd dit de volgende dag gemaakt. Ik kreeg een telefoontje dat de auto klaar was. En ik gaf aan dat ik de auto kwam ophalen.

Halverwege de rit werd ik opgebeld dat hij weg moest en dat hij mijn auto buiten de poort had neergelegd met de sleutel op de achterband. Ik was verbaasd! Stel je voor iemand had dit gezien en mijn auto meegenomen!! Bij het wegrijden deden de knipperlichten het niet. Na wederom gebeld te hebben werd dit de dag erna geregeld. Hij was vergeten een stekkertje aan te sluiten. Levensgevaarlijk! Ook was er na deze reparatie opeens een andere radio in de auto. Ik nam dit voor lief en hoopte dat ik na 3 dagen eindelijk kon genieten van mijn auto.

Vervolgens begonnen de problemen met de accu. Accu was steeds leeg (zogenaamd vervangen) maar ik had deze accu gemarkeerd en kon dus zien dat dit zeker niet gebeurd was. Na de zoveelste keer stil te staan met de auto heb ik deze maar vervangen. Maar de problemen bleven. Het bleek een kapotte dynamo. Nadat ik ook deze had vervangen begonnen de problemen met de remmen. Nadat ik 1x fors had moeten remmen werkte deze helemaal niet meer. Na dat ik ook dit had verholpen kreeg ik problemen met schakelen. Versnellingsbak kapot, en tijdens controle bleken ook nog beide draagarmen versleten.

Kortom in een half jaar tijd alleen maar reparaties. En de manier van communiceren van deze meneer, ik zou er nooit meer een auto kopen. En ik snap niet dat deze man z’n auto aan een gezin met kinderen durft te verkopen. Vandaar dat ik dit verhaal ook met jullie wil delen!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2019 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik mis belangrijke details.
Bouwjaar van de auto, merk en type, kilometerstand, BOVAG garantie, aankoopkeuring?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wat heb je betaald en hoe is de garantie?

Bij oudere voertuigen onder de €4500,- is geen bovag meer mogelijk.
En ja, een goede garage en geen rommelaar die met gebruikte delen de auto minder slecht maakte.

Een radio verwisselen is goedkoper dan repareren.
Zelfde voor alle overige punten en een iets minder slechte accu erin zetten mag.
Als hij de dynamo niet gemeten heeft of die voldoende stroom leverde, of vervuilde polen waardoor deze slecht geladen werd.....

Maar zonder info over deze gebruikte is niet te oordelen of hij werkelijk rommel verkocht.
Als ik dit zo lees, als je gelijk een grote beurt had laten doen bij goede garage waren de kosten vermoedelijk boven de €1000,- hiervoor en wel betrouwbaar geweest.
Maar ik verwacht een voordelig en nog mooi uitziende maar niet goed onderhouden voertuig en kale APK + Olie is niet voldoende.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door BL2 »

SchlangenKyra schreef:
04 aug 2019 08:52
In Maart een auto gekocht bij auto Allerts...... Deze was immers van zijn vrouw geweest.....
Ha, ha, de bekende grap. Toen had ik al zeer snel het pand van Allerts verlaten !

kyra.eggen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2019 18:40

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door kyra.eggen »

Auto was een daewoo matiz uit 2003 met 180.000 op de teller. Heb hem ook zien staan.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door witte angora »

Grappig, twee Kyra's in één topic, beiden met één bericht, en beiden vandaag aangemeld.
SchlangenKyra schreef:
04 aug 2019 08:52
In Maart een auto gekocht bij auto Allerts...... Deze was immers van zijn vrouw geweest.....
Net als BL2 was ik na deze opmerking al vertrokken.

En dat doe ik ook uit dit topic. Twee Kyra's is me een beetje teveel van het goede. Succes met je strijd.

Overigens, Daewoo Matiz... :roll: Slechtere auto's zul je niet snel vinden.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door witte angora »

Trouwens ook erg lezenswaardig, inclusief een reactie van de handelaar op een flinke klacht:

https://www.klantenvertellen.nl/reviews ... allerts-bv

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je die reviews leest, zou je meteen in je auto stappen en er daar een gaan aanschaffen. Ze doen van alles en nog wat gratis. :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie ook enkele slechte reviews.....

Maar deze goedkope auto is volop goedkope onderdelen voor en een goede monteur kan zowel gebruikte als nieuwe delen monteren voor nog jaren plezier, mits ze weten hoe het moet.
Er rijden er nog vele rond, maar vele dumpen hem omdat ze een duurdere garage hebben.
Vooral DHZers hebben er een makkelijk te onderhouden en voordelig vervoermiddel aan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een Matiz, nog nooit zo goedkoop mee gereden en helaas moeten verkopen omdat de auto meer stil stond dan reed (3km in de week voor de boodschappen). Maar dan wel als 2de eigenaar bij een dealer met garantie gekocht. Elk jaar een grote beurt (vanwege de vele korte stukjes rijden) en voor €250 kon ik er weer een jaar mee rijden.
Echter is de ene Matiz de andere niet.
De accu zou vervangen zijn en dit bleek niet het geval. Waarom dan niet meteen aan de bel trekken? En alle andere zaken, zo te merken geen aankoopkeuring laten doen. 180.000km voor een Matizje is enorm. Des te meer reden om de auto voor aankoop te laten nakijken. Kost een paar centen, maar dat is nog altijd goedkoper dan geld weggooien. En inderdaad, de reviews zijn lachwekkend. Op auto's met een verkoopwaarde van gemiddeld €3.000 een gratis versnellingsbak geven, en dag lang aan werken en dan weer inruilen tegen verkoopprijs en zelfs een gratis uitlaat en radiator bij een auto van 24 jaar oud. Ik denk dat de aanschafprijs minder was dan de onderdelen en het inbouwen daarvan. En toch bestaat deze garage nog steeds?

U hebt recht op een deugdelijke auto die doet wat die moet doen. Echter is de vraag wat u kunt verwachten van een dergelijke 16 jaar oude auto. Het zal heel lastig zijn om het gelijk te gaan halen. Waarschijnlijk zal een jurist er iets uit kunnen halen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is niet zo moeilijk, NeoDutchio. Om dat te bepalen kijk je gewoon naar de overeenkomst. Dan kom je uit op dat de overeenkomst bestaat uit het leveren van een tweedehandse auto die geschikt is om mee te rijden om het Nederlandse wegennetwerk. Wat TS heeft gekregen is een probleem auto. Een accu's die niet werkt, dan weer de knipperlichten, remmen, dynamo... veel van wat TS opnoemt betreft de basis.

Maar TS komt hier om zijn verhaal te delen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door de auditu »

SchlangenKyra schreef:
04 aug 2019 08:52
en tijdens controle bleken ook nog beide draagarmen versleten.
Hoe zat het met de apk? Normaal gesproken komt een auto niet met versleten draagarmen door de keuring.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

de auditu schreef:
05 aug 2019 07:19
SchlangenKyra schreef:
04 aug 2019 08:52
en tijdens controle bleken ook nog beide draagarmen versleten.
Hoe zat het met de apk? Normaal gesproken komt een auto niet met versleten draagarmen door de keuring.
Het ligt er aan wie de APK doet. Wat voor de een nog net wel kan zal door een ander afgekeurd kunnen worden. Daarbij zal een andere garage vaker negatief zijn over het werk van zijn concurrent.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Theotrucker schreef:
04 aug 2019 09:01
Ik mis belangrijke details.
Bouwjaar van de auto, merk en type, kilometerstand, BOVAG garantie, aankoopkeuring?
Dit zou ik ook wel graag willen weten. Wat kan je verwachten van een prijs en bouwjaar.
Ik google nog wel eens een kenteken en schrik er van hoe oud de auto`s zijn.

AFJBrookhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:20

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door AFJBrookhuis »

Beste Mensen,

Ik heb ook even op de website gekeken en er stonden 2 negatieve berichten en de rest positief.

Wel wil ik erop wijzen dat geschreven reacties bij een bedrijf ook kunnen worden aangemaakt door derden om het bedrijf positiever op de verkoop van iets te laten lijken. Maar niet altijd wordt alles weergegeven zoals het is en moet je altijd alert blijven als je iets gaat aankopen. Bij grote uitgaven adviseer ik ook om eerst een goede afspraak te gaan maken en of je kunt kijken of er een betaal mogelijkheid is bijvoorbeeld in 2 of 3 termijnen een betaling te gaan doen zodat als er problemen komen met een voertuig dat je dan altijd het resterende deel van de aanschaf van de reparatiekosten kunt gaan verrekenen.

En zorg ervoor dat je alles op schrift hebt staan ondanks dat papier geduldig is moet je toch een bewijs hebben om iets te kunnen gaan ondernemen als het niet goed gaat naar een overeenkomst met wie dan ook.

Ik hoop dat de lezers iets mee kunnen met deze informatie.

Met vriendelijke groeten,

Anthony Brookhuis.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zoiets zou ik onder de categorie "rijdt nog zolang het duurt" scharen. Er zal wel niet over garantie gerept zijn op het koopcontract. Dat mag nooit meer dan enkele honderdjes gekost hebben. Gelukkig krijg je nog een beetje terug als je hem inlevert bij een sloopbedrijf.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door berndv »

AFJBrookhuis schreef:
05 aug 2019 15:38
Bij grote uitgaven adviseer ik ook om eerst een goede afspraak te gaan maken en of je kunt kijken of er een betaal mogelijkheid is bijvoorbeeld in 2 of 3 termijnen een betaling te gaan doen zodat als er problemen komen met een voertuig dat je dan altijd het resterende deel van de aanschaf van de reparatiekosten kunt gaan verrekenen.
heeft u voor mij de adressen van garages die dit doen? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen. Buiten het feit dat je bij aflevering gewoon het bedrag verschuldigd bent en de verkoper verplicht is om een deugdelijk product te leveren. Het gaat om een product, niet om een montagebedrijf dat een nieuwe keuken komt monteren.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Kort na aankoop auto problemen met radio, remlichten, accu en remmen

Ongelezen bericht door thecure »

Nou Kyra????

Gesloten