LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
rutgertuin
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:28

Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door rutgertuin »

Op 24-07-2019 heb ik een TV besteld bij BCC. Het ging om een outlet model waarvan alleen de originele doos niet aanwezig zou zijn. Dit zou t.o.v. de nieuwprijs ruim €300,00 schelen. Uiteindelijk ging het om een bedrag van €1525,00. Op 25-07-2019 werd de tv geleverd. Eenmaal uitgepakt bleek er van alles te ontbreken (2e afstandsbediening, stroomkabel, handleiding en overige kabels) ook paste de schroeven waarmee de "voetjes" in de tv gedraaid moesten worden niet. Ik kon BCC op de valreep nog bereiken en werd netjes door ene Ilias geholpen. Hij zei me dat dit niet goed was en hij zou de missende artikelen bestellen en laten naleveren. De schroefjes moesten nog even gezocht worden anders moesten er nieuwe voetjes besteld worden twv €50,00 en dat kon ook weer 4 weken duren. Iets later zag ik tot mij verbazing een lichte buiging in het scherm. Daarna via de mail een foto gestuurd met deze afwijking. Ik kreeg al snel te horen dat dit helemaal niet de bedoeling is en dat ik het product kon retourneren. Meteen daarna heb ik het product retour gemeld.
De volgende dag kreeg te horen dat de tv niet eerder opgehaald kon worden dan dinsdag 30-07-2019 en dat wij het geld terug zouden krijgen via retourpinnen. Wij kregen verder geen andere oplossing aangeboden (nieuw toestel of iets dergelijks). Belachelijk dat je zo lang moet wachten voordat zo'n groot product opgehaald kan worden. We waren al een behoorlijk klaar met de afhandeling van BCC, maar het kan nog erger.

Retourpinnen: Op de website van pinnen.nl staat dat het maximaal 2 werkdagen duurt voordat je geld weer op de rekening staat. De werkelijkheid is dat wij op dit moment nog steeds niet terug hebben gekregen. BCC zegt elke keer iets anders. De eerste keer dat ik belde was 31-07-2019. Ik kreeg te horen dat er een dag tussen kon zitten en dat ik morgen (01-08-2019) het geld weer op de rekening zou hebben. De medewerker kon ook zien dat het retourpinnen was gelukt en verifieerde nog even dat het om het juiste IBAN nummer ging. Tegen het eind van de middag op 01-08 stond er nog niets op. Mijn vrouw heeft diezelfde middag nog gebeld hoe het zat. Een vrouwelijk medewerker zei dat de transactie eerst nog verwerkt moest worden en dat het na het weekend maandag of max dinsdag terug moest zijn. Ze vond het ook raar dat de medewerker waar ik mee had gesproken, iets anders had gezegd. Geduldig hebben we maandag en dinsdag na het weekend afgewacht, helaas tevergeefs.Gisteren heeft mijn vrouw gebeld en had gesproken net ene Sharona die weer aangaf dat het uiterlijk donderdag op de rekening moest staan (hadden we dat niet al eerder gehoord?) Vandaag 07-08-2019 staat er ook nog niets op. Mijn vrouw gaat vanmiddag weer bellen met een minder aardige toon. Kortom wij kopen NOOIT meer iets bij de BCC en retourpinnen is ook een flop. We hebben nu geen tv én het geld is weg. We zitten zelfs te denken om hier aangifte van te doen tegen de BCC.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door berndv »

rutgertuin schreef:
07 aug 2019 09:21
Op 24-07-2019 heb ik een TV besteld bij BCC.
rutgertuin schreef:
07 aug 2019 09:21
Op 25-07-2019 werd de tv geleverd.
rutgertuin schreef:
07 aug 2019 09:21
Ik kon BCC op de valreep nog bereiken
Ok, dus op de 25e op de valreep nog kunnen bereiken. Dus op het eind van de kantooruren. Dat betekent dat eventuele logistieke planningen pas de volgende dag verwerkt kunnen worden, de 26e, een vrijdag. En ze kunnen dinsdag afhalen. Dat is 2 werkdagen in de vakantieperiode. Misschien kijk ik er anders naar dan u, maar ik vind dit relatief vlot hoor.
rutgertuin schreef:
07 aug 2019 09:21
We zitten zelfs te denken om hier aangifte van te doen tegen de BCC.
ach gut. Aangifte van wat? Welk strafbaar feit zou hier gepleegd zijn? U heeft een vordering op BCC, u kunt ze in gebreke stellen, u kunt ze vorderen te betalen en u kunt via een deurwaarder/rechter uw geld terugvorderen. Maar hiervoor zult u wel eerst wat stappen moeten ondernemen. Hoog van de toren blazen en met onvriendelijke toon bellen zal u op geen enkele wijze verder helpen, sterker nog, die medewerker die u aan de lijn krijgt zal niet extra zijn/haar best gaan doen als u of uw vrouw boos belt. Ik snap dat uw geduld op is, maar in emotie gaan zal geen postief effect hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor geld terug geld bij online winkels ook een maand... en retour pinnen gaat normaal sneller, wel vraag ik met af of ze retour storten of dat je moest pinnen met negatief bedrag of pasje door lees apparaat gehaald werd bij ophalen?

En normaal Pinnen weet iedereen, retour pinnen moet je wel weten hoe moet, gaat vaker fout.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lang verhaal, ik was al bijna afgehaakt. Het probleem is in het kort dat er betaald is voor een ondeugdelijk product, partijen het eens zijn over dat er ontbonden kan worden en is, maar dat de betaling nu een paar dagen op zich laat wachten. Dit is duidelijk geen strafbare zaak en de politie zal hier ook geen werk van maken. Wat je kan doen is een ingebrekestelling versturen, waarin je zet welk bedrag je terug wilt, dat je dat binnen 7 dagen op je rekening bij geboekt wilt zien en dat je anders een incassobureau zal inschakelen. Als de hoofdsom €1525 is dan kun je als consument gelijk en maximaal € 276,79 als incassokosten vergoeden. De werkelijke kosten mogen hoger of later zijn, maar je moet wel iets aan kosten hebben.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door witte angora »

24 Juli was op een woensdag, het is nu weer woensdag, maar dan 2 weken verder.

Inderdaad, donderdag 25 juli op het laatste moment bellen maakt het helemaal niet zo gek dat de tv pas op dinsdag de 30e op kan worden gehaald.

Dan begin je op 31 juli al te bellen dat je je geld terug wil, terwijl het maximaal 2 werkdagen kan duren, dan hebben we het over 1 of 2 augustus. Sorry hoor... Loop je op dat moment al niet een beetje te hard van stapel?

Intussen is er gezegd dat het geld uiterlijk donderdag (dus de 8e) op je rekening staat, maar je loopt te klagen dat het er vandaag, de 7e, nog niet op staat en opent een topic hier.

Het is een hoop geld, en ik zou er zelf ook onrustig van worden, hou me ten goede. Maar als je dit op een rijtje zet, denk je dan niet dat je er wel heel erg boven op zit?
Kortom wij kopen NOOIT meer iets bij de BCC
Daar zijn jullie vrij in. Denk je dat BCC onder de indruk zal zijn?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door tttlocke »

rutgertuin schreef:
07 aug 2019 09:21
....Gisteren heeft mijn vrouw gebeld en had gesproken net ene Sharona die weer aangaf dat het uiterlijk donderdag op de rekening moest staan (hadden we dat niet al eerder gehoord?) Vandaag 07-08-2019 staat er ook nog niets op. Mijn vrouw gaat vanmiddag weer bellen met een minder aardige toon.....
Er kan van alles misgaan in de afhandeling en verschillende medewerkers geven reacties die in tegenspraak zijn met elkaar, maar de laatste medewerker (die hiervan op de hoogte was) heeft aangegeven dat het uiterlijk donderdag op de rekening staat.
Het heeft daarom geen pas om te klagen dat er woensdag 'ook nog niets op staat' (dat was u namelijk al bekend) en op woensdag opnieuw gaan bellen 'op minder aardige toon' is al helemaal vreemd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door crazyme »

Heb je bij het retourpinnen daadwerkelijk je pinpas gebruikt op de mobiele pinautomaat van bcc tijdens het ophalen ?

Dan zou je daar een transactiebon van moeten hebben.

Weet je nog welke pas toen is gebruikt ?

Is er iets van een kwitantie opgemaakt bij de retourbetaling ?

Retourpinnen lijkt mij overigens een onwaarschijnlijke betalingsmethode in dit geval, het is erg fraudegevoelig en risicovol voor bcc.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Misschien maar goed dat de tv retour is gegaan.
Ik weet niet welk merk en afmeting tv het is, maar nieuw toestel aanbiedingen genoeg voor zo’n €1500, voor zo’n groot bedrag moet u in principe geen outlet toestel kopen.
Zelfs oled tv’s van 55 inch al voor 1300 euro.
U leest in onderstaand artikel welk tv merk consumenten het meeste waarderen en welk merk tv de minste problemen geeft.
Ik behoor tot de genoemde 97,7 % zeer tevreden gebruikers van een Panasonic.
Lees ook eens wel merk volgens de consumenten de minste mankementen heeft.

https://www.consumentenbond.nl/tv/een-g ... evisie#no3

rutgertuin
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:28

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door rutgertuin »

Oke het aangifte gedeelte is overdreven. Mij werd wel verteld (door de helpdeskmedewerker) dat ophalen op vrijdag 26-07 of zaterdagochtend 27-07 mogelijk was. Bij de afdeling logistiek hoorde ik pas dat dit niet mogelijk was en dat de eerste datum dinsdag 30-07 was. Ik had expliciet aangegeven dat het toestel uiterlijk zaterdagochtend weg moest zijn ivm een kinderverjaardag later die dag. Gelukkig is het goed gegaan.

Wij krijgen na elk telefoontje steeds meer het idee dat het geld helemaal niet meer terugkomt. Een bestolen gevoel zeg maar. Geen geld en geen tv.

Uiteindelijk ook niet gebeld gisteren. Het is gewoon vreemd dat het terugbetaal moment iedere keer 2 dagen opschuift of over het weekend wordt getild als we bellen.

Waarschijnlijk is BCC hier niet van onder de indruk, toch hoop ik wel dat ze iets beter met de klanten omgaan.

Ja wij hebben de pinpas gebruikt in een mobiel terminal. Wij hebben hier geen bon van gehad. Wij hebben ook gepind aan de deur bij de aankoop.

Kijk als BCC aangeeft dat er alleen geen originele doos aanwezig is en verder (voor de aankoop naar gevraagd) technisch en optisch in orde is dan zou het een veilige aankoop moeten zijn. BCC zou een voorbeeld moeten nemen aan coolblue, die foto's plaatsen van hun "tweedekansjes" zodat je precies weet wat je koopt. BCC zou dit zo niet mogen verkopen, het was gewoon kapot en niet compleet in tegenstelling met dat wat op de website staat/stond.

Het gaat niet om een merkgerelateerd mankement, maar een beschadiging door BCC waardoor het scherm gebogen is. Je had de doos eens moeten zien waar ze de tv in hadden gedaan.

Overigs ben ik al ruim 20 jaar tevreden gebruiker van Philips en ik heb er nog nooit iets mee gehad. Mijn laatste 3 "platte" tv's zijn nog steeds in gebruik.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Kolibrie »

rutgertuin schreef:
08 aug 2019 09:09
Overigs ben ik al ruim 20 jaar tevreden gebruiker van Philips en ik heb er nog nooit iets mee gehad. Mijn laatste 3 "platte" tv's zijn nog steeds in gebruik.
Gewoon weer een Philips kopen dan maar, hopelijk heeft u dan dezelfde goede ervaring als de afgelopen 20 jaar.

rutgertuin
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:28

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door rutgertuin »

Update 09-08: nog steeds niets. Het geld zou onderweg zijn. Ziet iemand de trend?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door grun »

rutgertuin schreef:
09 aug 2019 07:03
Ziet iemand de trend?
Het patroon tot nu toe is dat u iedere dag een berichtje plaatst. Verder snap ik niet dat u een hoop geld betaalt en accepteert dat u daar geen kwitantie van krijgt.

Sassefras1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2018 11:51

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Sassefras1968 »

Als u bij BCC Outlet via hun website gekocht heeft staan er altijd duidelijke foto's bij van de eventuele schade.
U heeft het over "tweedekansjes" echter zijn het gewoon nieuwe artikelen met wat schade waar u gewoon garantie op heeft.
Ik heb onlangs zelf een koelkast gekocht bij BCC Outlet en zeer tevreden. Ik moest de krasjes die er op zouden zitten waardoor ik een leuke korting kreeg met een vergrootglas zoeken.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Dirkie »

rutgertuin schreef:
07 aug 2019 09:21
De medewerker kon ook zien dat het retourpinnen was gelukt en verifieerde nog even dat het om het juiste IBAN nummer ging.
Hoe kan de medewerker aan de telefoon het rekening nummer controleren. Bij retour pinnen moet de pas fysiek door het pin apparaat gehaald worden en moet er op de bevestiging knop gedrukt worden. En daar krijg je, net als bij gewoon pinnen, een bonnetje van. Ik denk eerder dat het geld terug gestort zou gaan worden en dat de termen retourpinnen en terugstorten door elkaar gehaald worden. Bij retourpinnen staat het geld inderdaard na 1 of max 2 dagen weer op de rekening, bij terug storten kan het veel langer duren omdat een bedrijf meestal dit soort betalingen verzameld en een maal per periode doet.
Maar dit is slechts een aanname natuurlijk.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Boesta »

Komkommertijd schreef:
07 aug 2019 16:46
Voor geld terug geld bij online winkels ook een maand... en retour pinnen gaat normaal sneller, wel vraag ik met af of ze retour storten of dat je moest pinnen met negatief bedrag of pasje door lees apparaat gehaald werd bij ophalen?

En normaal Pinnen weet iedereen, retour pinnen moet je wel weten hoe moet, gaat vaker fout.
??????

Wettelijk hebben webwinkels 14 dagen om het geld terug te betalen. Geen maand!

Heeft u wel enig idee wat retour pinnen inhoudt? Dat is gewoon een geautomatiseerd proces dat het bedrag via dezelfde methode terug stort op de bankrekening waarmee gepind is. Als het bedrijf in kwestie de opdracht geeft om het bedrag terug te betalen kan er eigenlijk niets mis gaan. Ook met retour pinnen heeft een bedrijf 14 dagen de tijd om het bedrag terug te betalen...

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Boesta »

crazyme schreef:
08 aug 2019 04:19
Heb je bij het retourpinnen daadwerkelijk je pinpas gebruikt op de mobiele pinautomaat van bcc tijdens het ophalen ?



Retourpinnen lijkt mij overigens een onwaarschijnlijke betalingsmethode in dit geval, het is erg fraudegevoelig en risicovol voor bcc.

Heeft u wel enig idee wat retour pinnen inhoudt? Dat is gewoon een geautomatiseerd proces dat het bedrag via dezelfde methode terug stort op de bankrekening waarmee gepind is. Als het bedrijf in kwestie de opdracht geeft om het bedrag terug te betalen kan er eigenlijk niets mis gaan. Ook met retour pinnen heeft een bedrijf 14 dagen de tijd om het bedrag terug te betalen.

Dat dat fraudegevoelig zou zijn, is nonsense, het houdt simpel gezegd enkel in dat het bedrag op dezelfde rekening gestort word door BCC. Retour pinnen is geautomatiseerd proces.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Retour Pinnen bij Action, was zelfs zonder pincode en binnen enkele seconden klaar.
Thuis op bank gekeken en de tijd op bon en online klopte precies, dus binnen 1 minuut bij de plaatselijke Action.

En dan heeft een Elektronica winkel als BCC er moeite mee?

Bij de Action terug gebracht, pin pas erin en bon mee... dus hoe traag is deze Computer verkopende winkel?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
08 aug 2019 04:19
Retourpinnen lijkt mij overigens een onwaarschijnlijke betalingsmethode in dit geval, het is erg fraudegevoelig en risicovol voor bcc.
O, vertel! En ook hoe dit fraudegevoeliger zou zijn dan bijvoorbeeld contant geld teruggeven. (hint: het is gewoon een dienst die door de banken wordt aangeboden, die denken er echt wel over na).

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door crazyme »

renewouters schreef:
25 aug 2019 16:21
crazyme schreef:
08 aug 2019 04:19
Retourpinnen lijkt mij overigens een onwaarschijnlijke betalingsmethode in dit geval, het is erg fraudegevoelig en risicovol voor bcc.
O, vertel! En ook hoe dit fraudegevoeliger zou zijn dan bijvoorbeeld contant geld teruggeven. (hint: het is gewoon een dienst die door de banken wordt aangeboden, die denken er echt wel over na).
Het is gevoeliger voor fraude in vergelijking met gewoon overmaken. Bezorgers met veel contant geld laten rondrijden is natuurlijk geen optie, dat snap je zelf nog wel toch ?

En jouw vertrouwen in banken is bewonderenswaardig. Gelukkig hebben die de afgelopen decennia nog nooit fouten gemaakt....

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Outlet artikel & Retourpinnen BCC

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
26 aug 2019 08:24
Het is gevoeliger voor fraude in vergelijking met gewoon overmaken. Bezorgers met veel contant geld laten rondrijden is natuurlijk geen optie, dat snap je zelf nog wel toch ?
Bij retourpinnen komt geen cash geld bij. Het werkt exact hetzelfde als pinnen, maar in plaats van dat er geld van jouw rekening naar die van de verkoper gaat, gaat het nu van de verkoper naar jouw rekening toe. Veiliger kan niet, aangezien het gestort wordt op het rekeningnummer dat op het pasje staat.

Je loopt echter een klein risico, als het bedrijf op dat moment failliet gaat ontvang je geen geld.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 26 aug 2019 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten