Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
BL2

Re: Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Ongelezen bericht door BL2 » 11 aug 2019 12:06

ZeerPrivé schreef:
11 aug 2019 10:12
Redactie, ik vind het onbegrijpelijk dat dit topic niet op slot en verwijderd wordt! Sinds wanneer is het hier toegestaan totaal ongenuanceerd met smerige modder te gooien enkel en alleen met het doel om een kleine hardwerkende ondernemer kapot te krijgen?
Vreemd dat TS gisteren elke minuut on-line was, en nu ineens niet meer reageert.....
Laatst gewijzigd door BL2 op 11 aug 2019 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 11 aug 2019 12:10

@BL2 Je hebt je reactie gewijzigd zie ik, slaat die van mij nergens meer op, dus verwijderd.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 11 aug 2019 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 12:13

moederslink schreef:
11 aug 2019 11:42
Mahadma, ken je Ellis ? Jullie zijn collega.s en heb jij haar de link naar Radar gestuurd?
Zo te lezen ben je geheel op haar hand....
Ten eerste vind ik je gedacht wel wat vreemd, ik woon 340 km bij de betreffende fotograaf vandaan en heb en had nog nooit eerder van haar gehoord. Dus Nee, ik ken ze niet.

Ik weet wèl wat er met kinderportretwerk in een voor de kids vreemde situatie komt kijken.
En Nee, ik heb niet die link verstuurd, hoewel ik je daar ook geen rekenschap voor af hoef te leggen.
Dat ik spreek uit 35 jaar ervaring in het gelijke vak betekent niet dat ik op haar hand ben/was, ik weet hoe dit soort shoot's gaan.
Zeker met kleine kinderen.
Zoals uit de enige post van Ellis bleek was mijn gedachte behoorlijk correct. Dat er geen foto's van 30 x 40 cm verstuurd worden is een logisch gegeven. Voor die prijs van € 17,50 per kind, in dit geval dus 3 kinderen € 52,50 all-in en het risico van zoekraken, beschadigen, extra kosten enz. zou ik ook kiezen voor afhalen.
Dat er door de opdrachtgever gesteld wordt dat de verkeerde foto's geleverd zouden zijn als ze zelf "zeggen", ze hebben immers zelf de nummers doorgegeven, noem ik wel erg opvallend.
En dan de opmerking eerst: er was geen enkele foto goed, en later er is 1 ingelijst en die was mooi. Rara.
Lees alle posten nog maar eens door, dan staat er misschien wel wie de link doorgestuurd heeft.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 11 aug 2019 12:24

Wat een onvoorstelbaar gedoe om een paar tientjes.

Neem uw verlies (áls dat er al is) en ga door met uw leven. Een uur rijden om voor een habbekrats een foto te laten maken? Ik zou het nooit doen. Zoek een volgende keer gewoon in de omgeving een fotograaf die mooi werk laat zien.

Nog een advies: Nooit meer van dit soort volstrekt oncontroleerbare wraaktopics plaatsen. Wie kaatst moet de bal verwachten, en karma is a bitch. Voelt u zich nu gelukkiger, na het plaatsen van al die berichten?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 aug 2019 12:27

Ik lees digitaal doorsturen op de Algemene voorwaarden.

Na lang zoeken dat voor €35,- 20x30 gemaakt en afgedrukt worden.
Een plaatselijke firma afdrukken in gewenste formaat laten afdrukken en bij winkel ophalen en kreukels gaan gratis over!

Verder 1x 4 sterren en 1x 1 ster van iemand op 11 december 2017, ja tijdens foto werk kun je geen Whatsapp of zo antwoorden, dus daar heb ik begrip voor....

Alle pagina's 5 sterren?
Als je veel verwijderde, 3 niet gevonden en 4 maar 1x....?

Wel mooie foto's maar zij kan en mag na toestemming ouders wel online op website zetten.
Maar een Huil baby met kapot gevallen kopje dan ook mooi zijn!

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 12:37

Allereerst goedemorgen iedereen,

Allereerst wil ik Ellis bedanken voor haar reactie. Ik zal proberen hier nog een duidelijk toelichting op te geven en verzoek Ellis nogmaals met klem om telefonisch contact met mij op te nemen. Ik heb er geen enkel belang bij om Ellis op welke manier dan ook negatief in het nieuws te brengen, maar je weet zelf ook dat je elke grens van fatsoen bent overschreden door het contact op te nemen met de werkgever van mijn partner en door de vervelende reactie te plaatsen bij mijn partner haar Facebook over onderwerpen die niks te maken hebben met deze fotoshoot. Dit gezegd hebbende:

Is het app gesprek wat ik net nog even heb terug gelezen geef jij aan dat wij geen recht hadden op een achtergrondwissel of kledingwissel omdat het bij deze shoot niet ging over broertjes en zusjes maar over neefjes. Doordat wij uit 2 gezinnen kwamen en het ging om neefjes verviel ons recht op een achtergrond- en kledingwissel terwijl dit van te voren duidelijk met jouw besproken is.

Wat betreft het wel of niet ophalen van de foto's. Op het moment ben ik er niet bij geweest, wel heb ik zojuist terug gelezen dat er is verzocht vanuit onze kant om de foto's op te sturen en dat wij eventueel risico op beschadiging voor onze rekening nemen. Hiermee ging je niet akkoord. Je stond erop dat wij ze kwamen ophalen en dan ook nog op een door jouw gekozen dag en tijd, dat was de enige mogelijkheid. Na aangeven van onze kant dat dit niet lukt, heb jij voorgesteld om ze langs te brengen omdat je voor andere zaken ook bij ons in het dorp moest zijn. Een prachtige oplossing en goede service dachten wij en we hoopten dat het daarmee klaar was. We ontvangen echter niet de foto's die we besteld hadden, ook dit app gesprek heb ik zojuist voor de volledigheid nog even terug gelezen. Er wordt aangegeven dat dit niet de foto's waren, de foto's waren genummerd en wij hebben een aantal nummer doorgegeven. Jouw letterlijke reactie hierop was "dat hebben jullie foto's verwijderd want bij mij zijn dit wel die nummers"

(deel 1 i.v.m. teveel tekens)

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 12:39

Wat betreft de aantijgingen die jij doet omtrent de negatieve berichten kan ik je 1 ding vertellen. Alles wat er vanuit ons gepost, gereageerd is, is op eigen naam gedaan. Net zoals nu hier, net zoals op jouw Facebook en op Google. Van andere negatieve berichten heb ik geen idee en vind het belastend dat je de indruk wil wekken dat wij hier iets mee te maken hebben.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik er geen enkel belang bij heb om jouw op wat voor manier dan ook zwart te maken, wel wil ik dat de waarheid op tafel komt en heb daarom aangifte gedaan en jouw daarvan keurig op de hoogte gebracht en jouw nogmaals verzocht om telefonisch contact met mij op te nemen. Het gaat mij dan ook niet om het wel of niet tevreden zijn over een fotoshoot, verkeerde afspraken of wat dan ook, het gaat mij erom waarom gaat een fotograaf na het plaatsen van een negatieve review of laten we het een klacht noemen contact opzoeken van de werkgever van mijn partner. Wat is het nut en noodzaak van deze stap? Waarom verzend je foto's van mijn partners Facebook met vervelende berichten erbij?

Samengevat is er na mijn inziens een conflict tussen een consument en een bedrijf. Er ontstaan een klacht over de dienstverlening en de consument uit dit. Consument en bedrijf komen er samen niet uit en er kan mocht de consument dit willen naar de rechter gestapt worden. Leek mij een duidelijk verhaal, mijn advies was dan ook ga maar opzoek naar een andere fotograaf en kijk of je wel leuke foto's kunt laten maken. Ellis ik wil echt begrip hebben voor jouw standpunt maar begrijp oprecht niet waarom je contact bent gaan opzoeken met de werkgever van mijn partner en waarom je mij niet telefonisch te woord wil staan en dat we nu op deze manier dit moeten uitvechten, helaas geeft jouw bericht geen antwoord op deze vragen.

Nogmaals het dringende verzoek om telefonisch contact met mij op te nemen om deze vervelende kwestie uit de lucht te halen. Mocht je dit opnieuw weigeren dan zit er niks anders op om af te wachten wat er gebeurt met de aangifte.

(deel 2 (laatste deel) i.v.m. teveel tekens)

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 12:43

Erthanax schreef:
11 aug 2019 12:24
Wat een onvoorstelbaar gedoe om een paar tientjes.

Neem uw verlies (áls dat er al is) en ga door met uw leven. Een uur rijden om voor een habbekrats een foto te laten maken? Ik zou het nooit doen. Zoek een volgende keer gewoon in de omgeving een fotograaf die mooi werk laat zien.

Nog een advies: Nooit meer van dit soort volstrekt oncontroleerbare wraaktopics plaatsen. Wie kaatst moet de bal verwachten, en karma is a bitch. Voelt u zich nu gelukkiger, na het plaatsen van al die berichten?
Bedankt voor uw reactie. Ik wil nogmaals benadrukken dat het mij niet gaat om de inhoud van de shoot en over het wel of niet tevreden zijn. Het gaat mij erom dat de fotograaf n.a.v. een klacht en negatieve review vervelende berichten gaat sturen naar de werkgever van mijn partner en op Facebook over dingen die niks te maken hebben met de zaak inhoudelijk. De naam van het topic is dan ook "fotograaf valt lastig na negatieve recensie" want dat is wat er is gebeurt.

Het gaat er dus niet om of ik mij gelukkiger voel, ik wil dat ze ophoudt met dingen posten en/of mensen benaderen die hier niks mee te maken hebben.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 11 aug 2019 12:47

Moderator mag er ajb een GROOT SLOT op dit weerzinwekkende wraaktopic?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 11 aug 2019 12:50

Alsjeblieft, alsjeblieft, stop met dit geruzie André om een paar fotootjes. Je maakt jezelf echt compleet belachelijk.
Steek je tijd in nuttige dingen of ga ontspannen op de bank liggen.
Gebruik dit consumenten forum niet om een ruzie tot het bot uit te vechten !!
Snap werkelijk niet waar je de energie vandaan haalt om maar te blijven schrijven, terwijl alles nu wel tig keer is geschreven.

Overigens is de topictitel niet door jou bedacht, maar aangepast door de moderatie !

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 11 aug 2019 12:56

Prachtig voor meester Read of meester Visser

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 11 aug 2019 12:58

Ik heb een duidelijke voorkeur voor de een , die ik meer geloof dan de ander, maar ik zal wijs zijn en mijn mening maar voor me houden 8) en zoals gewoonlijk zal de waarheid wel ergens in het midden liggen en ik vind dat ze het samen maar verder moeten uitvechten buiten dit forum om.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 13:03

BL2 schreef:
11 aug 2019 12:50
Alsjeblieft, alsjeblieft, stop met dit geruzie André om een paar fotootjes. Je maakt jezelf echt compleet belachelijk.
Steek je tijd in nuttige dingen of ga ontspannen op de bank liggen.
Gebruik dit consumenten forum niet om een ruzie tot het bot uit te vechten !!
Snap werkelijk niet waar je de energie vandaan haalt om maar te blijven schrijven, terwijl alles nu wel tig keer is geschreven.

Overigens is de topictitel niet door jou bedacht, maar aangepast door de moderatie !
Waarom wil het nu maar niet duidelijk worden dat deze ruzie niet gaat over een paar foto's maar over het feit dat n.a.v. van het niet tevreden zijn over de fotoshoot er contact wordt gezocht met de werkgever van mijn partner en er negatieve berichten worden gepost met foto's van onze kinderen die door de fotograaf van de Facebook pagina van mijn partner zijn gehaald.

Mijn energie komt uit het feit dat ik mijn partner hier gister huilend en wanhopig naast mij heb zitten n.a.v. het zoveelste vervelende bericht van de fotograaf over zaken die totaal niets met deze zaak te maken hebben.

Hoe zou u zich voelen als u een negatieve review plaats over de dienstverlening van een bedrijf en dat er vervolgens door dit bedrijf contact wordt opgenomen met uw werkgever met opmerkingen dat u uw werk niet goed doet en dat u ontslag zou moeten krijgen ?

De topictitel is wel door mij bedacht, alleen de naam van de fotograaf is eruit gehaald.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 13:04

"Mocht je dit opnieuw weigeren dan zit er niks anders op om af te wachten wat er gebeurt met de aangifte."

Vraagsteller: als ik de fotograaf van deze casus zou zijn geweest, zou ik zeggen: "Succes met je aangifte".
Er is een spreekwoord: "Je schiet in je eigen voet".

Vergeet overigens niet dat de meest cruciale factor in kinder fotografie DE KINDEREN zijn.
Laatst gewijzigd door mahadma op 11 aug 2019 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 13:05

ZeerPrivé schreef:
11 aug 2019 12:47
Moderator mag er ajb een GROOT SLOT op dit weerzinwekkende wraaktopic?
Wat mij betreft mag er ook een slot op, maar voel het wel als mijn verantwoordelijkheid om zo volledig en gedegen mogelijk te reageren aangezien ik deze topic ben gestart. Dus ik zal duiding blijven waar nodig.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 13:09

mahadma schreef:
11 aug 2019 13:04
"Mocht je dit opnieuw weigeren dan zit er niks anders op om af te wachten wat er gebeurt met de aangifte."

Vraagsteller: als ik de fotograaf van deze casus zou zijn geweest, zou ik zeggen: "Succes met je aangifte".
Er is een spreekwoord: "Je schiet in je eigen voet".
De aangifte die ik heb gedaan, gaat over het feit dat er contact wordt opgenomen met de werkgever van mijn partner n.a.v. een klacht richting de fotograaf en dat er daarnaast vervelende berichten worden gestuurd die totaal niets te maken hebben met deze zaak. Onze communicatie is telkens enkel gegaan over de inhoud van de shoot en de fotograaf heeft besloten om er andere partijen bij te betrekken. In mijn beleving is dit verwerpelijk. Wat zou u doen in een dergelijke situatie ?

NoNo123

Ongelezen bericht door NoNo123 » 11 aug 2019 13:11

André Eizinga schreef:
11 aug 2019 13:05
Dus ik zal duiding blijven waar nodig.
Dan ga ik maar weer wat bier en borrelnootjes halen. Het zal wel weer laat worden vanavond.

Man, man...
Besteed je energie aan wat positievers. ga je auto poetsen, maak een boswandeling, ruim de schuur op.
Maar laat het rusten.....

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 11 aug 2019 13:12

Mijn energie komt uit het feit dat ik mijn partner hier gister huilend en wanhopig naast mij heb zitten n.a.v. het zoveelste vervelende bericht van de fotograaf over zaken die totaal niets met deze zaak te maken hebben.
Ach gossie, en ze had jouw slappe schouder nodig? Nou daar voel je je vast meer man door....🤮🤮

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 11 aug 2019 13:14

André Eizinga schreef:
11 aug 2019 13:09

De aangifte die ik heb gedaan, gaat over het feit dat er contact wordt opgenomen met de werkgever van mijn partner n.a.v. een klacht richting de fotograaf
Misschien heb ik iets gemist in het bijna onnoemelijke aantal bijdragen, maar hoe kan deze fotograaf nu weten waar uw partner werkt !!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 11 aug 2019 13:16

Voor mij is dit topic verder wel klaar , alles is nu al wel tig keer gezegd .
Het is duidelijk , Andre , waar uw frustratie en boosheid vandaan komt en het wordt nu echt een herhaling van zetten.
Het contact opnemen met een werkgever van uw partner is not done , maar dat is slechts 1 facet uit het hele verhaal .

Zie er samen uit te komen, en zo niet, soit!
Ga iets leuks doen vanmiddag met uw gezin.

Gesloten