LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 aug 2019 06:58
https://www.russell.nl/publicatie/perso ... tratie-avg
Ook personeelsgegevens vallen onder de AVG.
Voor de werkgever is het een gerechtvaardigd belang , om ook individuele prestaties , zoals verkoopcijfers te verwerken. Om daar een competitie element van te maken en die lijst intern te openbaren gaat me te ver, en zou ik zeker geen "no brainer" willen noemen.

Die term wekt bij mij de indruk dat er niet eens over nagedacht is.
Het gerechtvaardigde belang voor de verwerking gaat verder dan jij omschrijft. Het geeft niet alleen een legitimatie om ze te verwerken, maar ook om met die verwerkte gegevens aan de slag te gaan. Dat is immers het hele doel waarvoor je die gegevens verzamelt. Je omschrijving "om er een competitie element van te maken" is te simpel. Het gaat niet om de competitie: het gaat erom dat een team meer bereikt dan de som der individuele medewerkers. Je kunt alleen maar de prestaties in teamverband verbeteren door de individuele prestaties daarin mee te nemen.

Zekerheidshalve heb ik een en ander nog eens nagevraagd bij onze FG. Die heeft exact op dit onderwerp advies gevraagd aan de AP ivm een soortgelijke publicatie middels een wallboard op één van de operationele teams. Zolang het gaat om pure bedrijfsresultaten is er geen enkel privacy-probleem. Pas als er daadwerkelijk persoonlijke gegevens (zoals bij een callcenter de tijd voor "persoonlijke verzorging") zichtbaar worden, ontstaat een strijdigheid met de AVG.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door 16again »

Eindelijk een inhoudelijke bijdrage van Moneyman!
Moneyman schreef:
13 aug 2019 09:01
Het gerechtvaardigde belang voor de verwerking …….
Je kunt alleen maar de prestaties in teamverband verbeteren door de individuele prestaties daarin mee te nemen.
Dat is zonder meer een gerechtvaardigd belang om die individuele prestaties te meten.
Maar de vraag is of individuele prestaties hiervoor echt geopenbaard moeten worden aan collegas.
Het beoogde doel kan ook worden bereikt door ieder zijn persoonlijke output mee te delen, en een gemiddelde van de hele afdeling.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:
13 aug 2019 09:29
Eindelijk een inhoudelijke bijdrage van Moneyman!
Wat is dit nu weer dan? Over het algemeen vind ik de berichten van MM allemaal informatief en to-the-point. Ik steek er in ieder geval veel van op, als leek op juridisch gebied zijnde.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 aug 2019 09:29
Eindelijk een inhoudelijke bijdrage van Moneyman!
Zodra jij eindelijk je eigen volledig ontbrekende onderbouwing geeft, zal ik er met plezier op reageren.
16again schreef:
13 aug 2019 09:29
Moneyman schreef:
13 aug 2019 09:01
Het gerechtvaardigde belang voor de verwerking …….
Je kunt alleen maar de prestaties in teamverband verbeteren door de individuele prestaties daarin mee te nemen.
Dat is zonder meer een gerechtvaardigd belang om die individuele prestaties te meten.
Maar de vraag is of individuele prestaties hiervoor echt geopenbaard moeten worden aan collegas.
Het beoogde doel kan ook worden bereikt door ieder zijn persoonlijke output mee te delen, en een gemiddelde van de hele afdeling.
Dat is onjuist. Het gaat juist om de individuele bijdragen aan de groepsbijdrage, om de wisselwerking tussen de diverse individuen, aan de zaken die je van elkaar en elkaars prestaties kunt leren, enzovoort. Maar dat had ik allemaal al lang geschreven...
grun schreef:
13 aug 2019 09:36
16again schreef:
13 aug 2019 09:29
Eindelijk een inhoudelijke bijdrage van Moneyman!
Wat is dit nu weer dan?
Dat is wat men een zwaktebod en een jij-bak noemt.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb na de invoering van AVG alleen nog met anonieme collega's gewerkt. Mijn werkgever durfde de namen niet langer bekend te maken. Om het toch nog een beetje werkbaar te houden, werd iedereen aangeduid met afdeling plus nummer. Toen Inkoop 4 per ongeluk haar verjaardag (herleidbaar persoonsgegeven!) wilde vieren met een zelfgebakken taart, werd zij op staande voet ontslagen door Directie 1.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, op postzegels vind je tegenwoordig ook geen waarden meer, enkel nog nummers 1 en 2.

Stel je voor dat een ander weet wat de afzender voor de postzegel betaald heeft.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Haar/zijn/het verjaardag?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door witte angora »

DE verjaardag.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door 16again »

grun schreef:
13 aug 2019 09:36
16again schreef:
13 aug 2019 09:29
Eindelijk een inhoudelijke bijdrage van Moneyman!
Wat is dit nu weer dan? Over het algemeen vind ik de berichten van MM allemaal informatief en to-the-point
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar niet op grond van zijn eerdere bijdragen in dit topic
Eerst iets een no brainer noemen, en daarna navraag doen bij de "FG" , die dit al eerder aan de "AP" gevraagd heeft.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 aug 2019 11:07
Eerst iets een no brainer noemen, en daarna navraag doen bij de "FG" , die dit al eerder aan de "AP" gevraagd heeft.
Grappig dat je werkelijk álles als negatief weet te verdraaien :lol: en dat terwijl iedere inhoudelijke onderbouwing jouwerzijds nog steeds volkomen ontbreekt. Je diskwalificeert jezelf zo wel volledig voor een serieuze discussie.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door 16again »

blijven ontkennen dat ik zaken onderbouw levert inderdaad weinig grond voor een inhoudelijke discussie.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mag werkgever behaalde targets doorsturen volgens AVG?

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
13 aug 2019 13:51
blijven ontkennen dat ik zaken onderbouw levert inderdaad weinig grond voor een inhoudelijke discussie.
Laat de rest waaronder moneyman dan gewoon die inhoudelijke discussie voeren en ga lekker wat anders doen.

Gesloten