LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Vandenbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2019 11:30

Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Vandenbos »

Hallo, ik heb op 31 juli 2019 een pakketje met een vervangende bankpas aangetekend verzonden via PostNL naar Italië. Dit pakket zou met 3 tot 5 werkdagen bezorgd worden. Eerst heeft het pakket 7 dagen op onbekend gestaan en nu staat het al sinds woensdag 7 augustus op bezorgmoment onbekend. PostNL wil pas na 15 augustus een onderzoek starten. Wat te laat is want ik moet voor 22 augustus een nieuwe pas hebben om hem maar persoonlijk naar haar te brengen. Wat kan ik doen? Kan ik het verzekerde bedrag bij ze claimen. De pas alsnog bezorgen heeft geen zin want we gaan een nieuwe aanvragen. Echt kansloos bedrijf. Dit ook vorig jaar met MacBook gehad die maar niet bezorgd werd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door berndv »

Vandenbos schreef:
13 aug 2019 11:51
Echt kansloos bedrijf
Weet niet of dit nu echt een PostNL ligt of aan de bezorger in het land waar u het heen heeft gestuurd. PostNL is weliswaar uw contractpartij en moet dit voor u regelen, maar de uitvoering zal niet door PostNL tot aan de deur in Italie worden uitgevoerd. Komt ook nog bij dat het vakantietijd is, en hoewel in Nederland alle diensten zoveel mogelijk door blijven draaien, is het niet heel vreemd dat er in het buitenland sommige diensten slechts zeer beperkt werken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Frankrijk en Italië zijn risicolanden. Ik verkoop online spullen en dat zijn de twee landen die ik op basis van mijn negatieve ervaringen heb geblokkeerd. Het gaat gewoon niet. In elk geval niet met PostNL. Ik denk niet dat het met DHL veel beter gaat. Vakantieperiode heeft er niks mee te maken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door tttlocke »

Italië is in augustus gesloten :) , dus wellicht dat dat toch meespeelt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb in December een aangetekende brief verstuurd naar het CBR. Die was een maand later nog niet aangekomen. Dan hebben we het over Nederland. Toen de kopieën nogmaals per gewone post verstuurd. Twee dagen later was de aangetekende brief met medische informatie bezorgd! Of het aan de post of het CBR ligt weet niemand.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

CBR, was dat postbus, dan moeten ze voor ontvangst tekenen en bij legen dit ophalen.

Maar naast NL ook land van bestemming en niet elk land is even snel helaas.
Een aangetekend stuk is niet altijd af te geven, en U heeft recht op vergoeding als poststuk weg gaat, geen garantie voor snelle bezorging helaas.

Voor snelheid moet je een stuk als Express sturen!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het was inderdaad de postbus 3012 Rijswijk. Hun eigen enveloppe.
Die laten ze gewoon liggen. Dus nooit meer aangetekend versturen.
Vergoeding heb je niets aan. Inmiddels heb ik gelukkig weer een rijbewijs.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Dit is niet de schuld van CBR.
PostNl levert de brieven af in de Postbus. Lees een grote zak.
Hierop zit één barcode waar alle T&T’s aangekoppeld zouden moeten zijn
En dat is meestal niet het geval.
Mijn aangetekende brief werd nooit “bezorgd”.
Bij persoonlijke navraag bleek deze wel ontvangen te zijn.
PostNL bleef mij als verzender verwijzen dat ik bij de ontvanger moest navragen waar mijn brief was.
Uit principe bleef ik PostNl vragen om de lokatie van mijn brief omdat ik dus geen bewijs van levering had.
Uiteindelijk klacht ingediend bij de Geschillencommissie en eerst nog tegenstribbelen maar toen zij alle screenshots zagen van Messenger wisten ze niet hoe snel ze het geld met de waarborgsom van de Geschillencommissie moesten overmaken tegen een verklaring dat de zaak was opgelost.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Klopt, aangetekend versturen komt vaak niet aan. Wel in die grote zak natuurlijk...maar dan.
Ik stuur het twee keer op, aangetekend en gewoon. Beetje overdreven maar het werkt wel bij TNT het is niet anders. De ontvanger vraagt altijd....kunt u aantonen dat u het verzonden heeft?

Ja hoor, dat kan ik.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Vrij simpel, Italië is een gigantische puinhoop, en daarnaast een dievenbende, als het op post aankomt. Aangetekend verzenden betekent dus dat er iets van waarde inzit, en dat zien de medewerkers van de post daar ook. Veel verkopers die internationaal via internet verkopen, sturen niet op naar Italië. Zelf als powerseller op Ebay actief geweest, en Italië gaf zoveel ellende met verdwijnende pakjes, dat ik ook niks meer daarheen verzond.
ALS je post aankomt is het standaard met vertraging.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door renewouters »

Obelix1 schreef:
14 aug 2019 12:55
Klopt, aangetekend versturen komt vaak niet aan.
Aangetekend versturen is ook helemaal geen garantie dat iets aankomt. Slecht een bewijs dat het is afgeleverd. Een postsysteem is zo complex dat niemand kan garanderen dat alles altijd aankomt. Iemand die het tegendeel beweert moet direct als consultant voor heel veel geld gaan uitleggen aan postbedrijven hoe het foutloos moet.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Aangetekend pakket PostNL al 2 weken onderweg

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Beter, het is een bewijs dat het verstuurd is. :wink:

Gesloten