LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door renewouters »

Bob Schurkjens schreef:
12 aug 2019 18:20


Onzin. Het wordt pas jatten wanneer je met opzet spullen uit de winkel meeneemt. Je zal maar licht dementerend zijn en meteen als dief met 181 euro boete naar huis worden gestuurd. Verder verbaas ik me er over dat mensen meedoen aan die zelfscan onzin.
Niet iedereen heeft zee-en van tijd om de rij voor de kassa te willen wachten. Als ik om half zeven eten ga halen heb ik geen zin om in een lange rij te staan. Dan wil ik naar huis om te gaan eten.

mariannnekuh
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:40

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door mariannnekuh »

Weet niet hoe t bij Jumbo is, maar Ah heeft 3 keuze opties. 1. de cassiere, 2. de zelfscanner, 3 de zelfscankassa. Ik doe het niet vaak omdat ik liever bij de cassiere langsga, maar deze week heb ik dat wel een keer gedaan bij de zelfscan kassa en ik kon niet verder toen ik klaar was, omdat ik eerst gecontroleerd moest worden. Omdat ik altijd en overal de eerlijkheid zelve ben (ze kennen me ook in deze winkel omdat ik er dagelijks kom) voelde het toch een beetje ongemakkelijk, net of ik er onbetrouwbaar uitzie of. Hoewel ik snap dat het nodig is voelde het toch ongemakkelijk en niet fijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door grun »

mariannnekuh schreef:
13 aug 2019 08:24
Ik doe het niet vaak omdat ik liever bij de cassiere langsga, maar deze week heb ik dat wel een keer gedaan bij de zelfscan kassa en ik kon niet verder toen ik klaar was, omdat ik eerst gecontroleerd moest worden. Omdat ik altijd en overal de eerlijkheid zelve ben (ze kennen me ook in deze winkel omdat ik er dagelijks kom) voelde het toch een beetje ongemakkelijk, net of ik er onbetrouwbaar uitzie of.
Die controles worden dacht ik willekeurig uitgevoerd, er zit geen camera in de scanner die je beoordeelt op je uiterlijk. Van valse schaamte heb ik niet zo veel last. Misschien dat je een verhoogde kans op controle hebt als je in het verleden ooit eens iets vergeten bent.

Wat me wel irriteert is dat er een fout in die controle app zit. Als je bijvoorbeeld drie dezelfde artikelen pakt en je wordt gecontroleerd, dan hangt het ervan af hoe je ze gescand hebt. Als je alle drie artikelen afzonderlijk gescand hebt, dan is er niks aan de hand. Maar heb je een artikel gescand en vervolgens op de handscanner het aantal verhoogt, dan snapt die controle app dat niet en kun je je hele tas uitpakken. Je zou als klant toch denken dat identieke producten dezelfde barcode hebben maar volgens de controleur is dat niet zo.

Voor de rest vind ik het zelfscannen makkelijker dan de traditionele manier van winkelen. De scanner attendeert je op aanbiedingen, bijvoorbeeld de tweede voor de halve prijs. Je hoeft je mandje niet eerst op de lopende band uit te storten en daarna weer in je tas, maar gewoon meteen in de tas tijdens het winkelen, ideaal vind ik dat.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Systeem geeft willekeurig een steekproef.
Ik blik of bloos er niet van.
Het is wat anders als bij een steekproef blijkt dat je een product niet gescand hebt, dan pas hoef je je ongemakkelijk te voelen.
En soms komt dat dan nog omdat je twee praktisch dezelfde producten hebt gepakt maar de een is bijvoorbeeld pittig en de ander mild. Ze zijn even duur maar je scant er een twee keer en de andere niet.
Dan geeft het systeem bij een steekproef aan dat het tweede artikel dus niet gescand is.

Mijn persoonlijke voorkeur is toch echt de zelfscan
Snel
Effectief
Geen vragen van de cassiere of je mee wilt doen aan wat voor spaaractie ook
Geen mensen voor je die allemaal klein geld bij elkaar moeten zoeken

mh73

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door mh73 »

In onze Jumbo is net het zelfscan systeem geïntroduceerd. Staat mijn man bij de zelfscankassa, blijkt daar geen caissière te zitten. Blijkt de caissière van de gewone kassa ernaast die zelfscan kassa erbij te doen. Ze kwam hem helpen toen ze de klanten bij de gewone kassa geholpen had. Die snelheid zie ik dus niet zo 🤣.

Een kennisje had al ruzie met het personeel. Als ergens geen code op staat, moet je de code op het vak scannen. Dat had ze gedaan, maar dat was toch op de één of andere manier mis gegaan. Ze werd gecontroleerd en kreeg gelijk de opmerking dat ze andere producten dan ook wel niet gescand zou hebben. Dat was dus niet zo, maar geen excuus of zo.

Het zullen wel opstartproblemen zijn.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd weet ik niet of ik in zo'n onvriendelijke omgeving nog boodschappen zou willen doen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Al ligt dat meer aan het personeel dan aan het systeem...

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Lady: dat over de datum was een grapje!
Het personeel werkt mee aan een systeem dat hij hun werk in de nabije toekomst overbodig maakt, blijf dan maar eens braaf lachen..

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het personeel zal niets te kiezen hebben. Persoonlijk blijf ik dan ook gebruik maken van de bediende kassa. Er wordt al genoeg gehaast.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
13 aug 2019 10:41
Er wordt al genoeg gehaast.
Voor mij heeft het niets met haasten te maken, maar gewoon met mij tijd besteden aan de dingen die ik wél leuk of belangrijk vindt. In de rij staan bij de (verkeerde) kassa hoort daar duidelijk niet in thuis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik maak nooit gebruik vd zelfscan . De caissières hier zijn vlot en goed en het stroomt goed door.
Het ligt er natuurlijk ook aan op welk tijdstip je daar bent.
Ik kan , bij wijze van spreken, ieder moment vd dag boodschappen doen terwijl een werkende pas rond 5- 6 uur nd winkel kan gaan en dan is het idd vaak druk en kies je dus voor een zelfscanner ivm de snelheid.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij de Jumbo waar ik kom zijn vier gewone kassa’s, een zelfscan en een kassa bij telefoonkaarten, batterijen enzovoort. En al staan er maar twee mensen bij een gewone kassa, dan gaat de andere al open. Dus ik heb totaal geen klachten over wachttijden of rijen.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, als ik mijn halfje bruin en een onsje pekelvlees direct kan afrekenen bij de zelfscan, dan ga ik niet in de rij staan.

Kortgeleden was de laatste klant al aan het afrekenen. Uit solidariteit met het personeel dus aangesloten, in de verwachting dat ik in enkele ogenblikken aan de beurt zou zijn. Toen bleek er iets niet goed gegaan te zijn met een aanbieding of Air Miles en volgde er uitvoerig overleg met de klant en later met de hoofdcassière, waarbij herhaaldelijk gegevens werden ingevoerd of "eruit" gehaald. Toen alles uiteindelijk naar ieders tevredenheid was afgehandeld en de klant vertrokken, bleek de kassarol vervangen te moeten worden, zodat het geruime tijd duurde voordat ik daadwerkelijk geholpen kon worden. Al die tijd stond ik stoïcijns solidair te zijn met caissières aller landen. In de ruime tijd die mij daarbij gegund was, overdacht ik dat mijn vergelijkbaar gedrag op de tolweg in Frankrijk de péagistes ook niet heeft kunnen redden. Ik neem sindsdien altijd de zelfscankassa.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door moederslink »

:( arme jij, je stond dus duidelijk in de verkeerde rij.... :(

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

6 Pak bier?

Ja, bij normale kassa 5 pakken van 6 blikjes bier gekocht.
Die bleken na pinnen en controle bon als 5x 1 blikje gescand!
Dat was buiten in auto, en toen bleek thuis dat als blikje verdraaid zit in krimpfolie je in plaats van 6 pack ook dit blikje kon scannen.

Voor mijn een leuk voordeeltje maar bij zelf scan en bon niet goed controleren strafbaar!
Nu niets aan de hand.
Wat doet Jumbo als ik bij hun een 6 pak de code van 1 blikje kan scannen en deze fout maakte?
Ik hoorde bliep van scan en zie bier, niet of 1 pack of 1 blikje!

En nee, ik zal dit niet gebruiken want bij Zelf Scan is Pinnen verplicht!
En ik betaal zoveel mogelijk contant.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
13 aug 2019 12:18
en toen bleek thuis dat als blikje verdraaid zit in krimpfolie je in plaats van 6 pack ook dit blikje kon scannen.

Voor mijn een leuk voordeeltje maar bij zelf scan en bon niet goed controleren strafbaar!
Dat is helemaal niet strafbaar. Het is immers geen diefstal.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door olaf79 »

breien schreef:
02 aug 2019 14:50
Als je vergeet te scannen dan is dat een vorm van winkeldiefstal.
Nee, voor diefstal moet je de intentie hebben om iets wederrechterlijk tot je te nemen. Als je iets vergeet te scannen, had je daartoe niet de intentie.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je het 'vergeet' had je wel de intentie...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sowieso raar dat je voor zelfscannen geen korting krijgt. Voor elk product dat je koopt, moet je een extra handeling verrichten. Korting, ook al is het maar 0,5 procent, lijkt dan logisch.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
13 aug 2019 12:51
Maar als je het 'vergeet' had je wel de intentie...
Maar dat is niet te bewijzen.

Gesloten