LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
yvonnebelonje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2019 23:29

Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door yvonnebelonje »

Heb via Bol.Com een Samsung TV besteld en op zaterdag 10 augustus ontvangen. Tijdens de installatie bleek dat er en zwarte balk boven in het beeld liep en uitmondde in een soort van pegel. Tevens liepen er midden in het scherm 2 verticale dunne strepen. Onmiddellijk Bol.Com gebeld en de door mij gemaakte foto's van de schade gestuurd per mail. Zelf vandaag (maandag 12 augustus) contact opgenomen met de oorspronkelijke leverancier TVPLAZA die mij doodleuk vertelde dat het apparaat niet vervangen wordt als er langer dan 6 uur TV gekeken is. In dat gevel wordt het apparaat gerepareerd. Het kan in ieder geval om die reden niet geretourneerd worden!
Ik was geshockeerd. Mag dit? Kan dit?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2019 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn twee mogelijke sporen: het herroepingsrecht en een beroep op nonconformiteit. Bij het herroepingsrecht kan ik me iets voorstellen bij de eis van 6 uur, bij nonconformiteit is dat onzin.

Maar ik lees dat je er bij installatie achterkwam: dan is er uberhaupt nog geen sprake van 6 uur kijken, lijkt mij.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemd verhaal. Er is dus blijkbaar geen schade maar een defect, dat is toch wel wat anders.
Hoe wordt bepaald of er 6 uur TV gekeken is, zit er een bedrijfsurenteller op ?
En dan heb je nog de wet: koop op afstand, terugzenden zonder reden binnen 14 dagen. Helaas heb je nu wel al aangegeven dat TV defect is....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kennelijk is de TV al wel in gebruik genomen (er is langer dan 6 uur gekeken). Dat kan, ook als je direct tijdens de installatie een defect constateert.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door thecure »

Geshockeerd zelfs.. nou nou. Wat gebeurd er Met je als er een echte ramp is?

Maar wat is er mis mee dat de tv gerepareerd wordt? Als hij dan weer goed is dan is het prima toch?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tv Plaza had zeker een partijtje van deze zeperds op de kop getikt.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 5318681a44

Ze zijn wel van 3 naar 6 draaiuren gegaan dus da's best coulant.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon een nieuwe bestellen op achteraf betaling.
en dan de defecte terug sturen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door tttlocke »

yan schreef:
13 aug 2019 11:54
Gewoon een nieuwe bestellen op achteraf betaling.
en dan de defecte terug sturen.
Komkommer 2

Daar komt men echt wel achter bovendien.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sinds wanneer is huidige TV te repareren?

Meestal is bij scherm schade een nieuwe leveren de enige optie.
Ik weet hoe ze in elkaar zitten en een USB poort vervangen omdat ik de kabel van Harde Schijf was vergeten wat al hele klus...
Hoe maak je plastic open?

Deze is met defect afgeleverd en niet stuk gegaan door te kijken, ongeacht hoeveel uren dat duurde.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Draaiuren". Alsof ze wasmachines verkopen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door yan »

Komkommer 2
Daar komt men echt wel achter bovendien.
Natuurlijk komt men daar achter, dat is ook helemaal niet erg. maar dan heb je wel een werkende tv en zoekt de leverancier welke niet gewoon wilt mee werken het zich zelf maar uit.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door tttlocke »

yan schreef:
13 aug 2019 15:27
Komkommer 2
Daar komt men echt wel achter bovendien.
Natuurlijk komt men daar achter, dat is ook helemaal niet erg. maar dan heb je wel een werkende tv en zoekt de leverancier welke niet gewoon wilt mee werken het zich zelf maar uit.
De leverancier wil wel gewoon meewerken.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door thecure »

Komkommertijd schreef:
13 aug 2019 12:10
Sinds wanneer is huidige TV te repareren?

Meestal is bij scherm schade een nieuwe leveren de enige optie.
Ik weet hoe ze in elkaar zitten en een USB poort vervangen omdat ik de kabel van Harde Schijf was vergeten wat al hele klus...
Hoe maak je plastic open?

Deze is met defect afgeleverd en niet stuk gegaan door te kijken, ongeacht hoeveel uren dat duurde.
Jaren in de tv reparaties gezeten, en geloof me, schermen zijn gewoon te vervangen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door trail46 »

Bob Schurkjens schreef:
13 aug 2019 13:14
"Draaiuren". Alsof ze wasmachines verkopen.
Elke *Smart tv* op de markt is voorzien van software waarop de monteur in 1 oogopslag kan zien en uitlezen hoeveel uur de tv dus aan heeft gestaan. Als je goed op google zoekt kan je wellicht ook vinden hoe dat moet maar verstandig is dat niet. Ts meld dat er direct met instellen al een raar scherm kreeg en ik zie niet in waarom je hem dan toch nog 6 uur of langer bekijkt. Vreend vind ik een dergelijk beding wel en zeker niet klantvriendelijk van tvplaza en bol. com.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je bij een bepaald merk in werkplaats zit zal dit kunnen maar voor onbekende of weinig voorkomende zijn schermen vaak niet leverbaar.

Het kan per merk zijn of ze losse schermen leveren of maken ze van 2 weer 1 werkende?
Ik heb enkele vrij jonge van minder als 3 jaren oud gezien die zonder schroeven waren en moeilijk open gingen en niets leverbaar voor was.
Wegens de losse scherm prijs, de transportkosten heen en terug is het vaak gezien het vele werk voordeliger om een nieuwe te geven dan een monteur er na te laten kijken.

Mijn zelf kapot gemaakte USB aansluiting was een ramp om open te klikken, dicht was stevige klap maar ik informeerde en moest van elders een losse USB erop zetten, niets leverbaar bij dit toch redelijk grote merk, Made in Polen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Sira »

trail46 schreef:
13 aug 2019 17:03
Bob Schurkjens schreef:
13 aug 2019 13:14
"Draaiuren". Alsof ze wasmachines verkopen.
Elke *Smart tv* op de markt is voorzien van software waarop de monteur in 1 oogopslag kan zien en uitlezen hoeveel uur de tv dus aan heeft gestaan. Als je goed op google zoekt kan je wellicht ook vinden hoe dat moet maar verstandig is dat niet. Ts meld dat er direct met instellen al een raar scherm kreeg en ik zie niet in waarom je hem dan toch nog 6 uur of langer bekijkt. Vreend vind ik een dergelijk beding wel en zeker niet klantvriendelijk van tvplaza en bol. com.
Hij heeft geen 6 uur gekeken, maar direct na constatering tijdens de installatie, Bol.com gebeld en foto's gestuurd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:
16 aug 2019 17:18
Hij heeft geen 6 uur gekeken, maar direct na constatering tijdens de installatie, Bol.com gebeld en foto's gestuurd.
Waar lees je dat in de OP?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Moneyman heeft leesbril nodig.

Bol gebeld zelfde dag, en de leverancier erachter is zaterdag gesloten dus maandag gedaan!

En er is niets achteraf aangepast en staat er toch echt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Sira »

Moneyman schreef:
16 aug 2019 20:34
Sira schreef:
16 aug 2019 17:18
Hij heeft geen 6 uur gekeken, maar direct na constatering tijdens de installatie, Bol.com gebeld en foto's gestuurd.
Waar lees je dat in de OP?
Tijdens de installatie bleek dat er en zwarte balk boven in het beeld liep en uitmondde in een soort van pegel. Tevens liepen er midden in het scherm 2 verticale dunne strepen. Onmiddellijk Bol.Com gebeld en de door mij gemaakte foto's van de schade gestuurd per mail.

En nog wel met mijn oude leesbril :shock:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
16 aug 2019 20:34
Sira schreef:
16 aug 2019 17:18
Hij heeft geen 6 uur gekeken, maar direct na constatering tijdens de installatie, Bol.com gebeld en foto's gestuurd.
Waar lees je dat in de OP?
Komkommertijd schreef:
16 aug 2019 20:39
Moneyman heeft leesbril nodig.
Bol gebeld zelfde dag, en de leverancier erachter is zaterdag gesloten dus maandag gedaan!
En er is niets achteraf aangepast en staat er toch echt.
Sira schreef:
16 aug 2019 20:55
Tijdens de installatie bleek dat er en zwarte balk boven in het beeld liep en uitmondde in een soort van pegel. Tevens liepen er midden in het scherm 2 verticale dunne strepen. Onmiddellijk Bol.Com gebeld en de door mij gemaakte foto's van de schade gestuurd per mail.

En nog wel met mijn oude leesbril :shock:
Moneyman heeft gewoon gelijk. Uit niets in de OP blijkt dat er niet tenminste 6 uur gekeken is. Alles kan gegaan zijn zoals beschreven: constateren van probleem, direct melden en na weekend ook direct contact opnemen, maar daarmee is niet uitgesloten dat de rest van het weekend gewoon TV gekeken is. De conclusie van Komkommertijd en van Sira is onjuist.

Gesloten