LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lazylouis
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2019 11:37

Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door Lazylouis »

Hoi! Ik ben al meerdere keren benaderd door een partij genaamd 'thuiscollectief'. Zij benaderen mij over zakelijke energiecontracten bij oa. Total. Ik heb hier altijd afstand van gehouden, omdat ik vaak lees dat dit een slecht idee is als ondernemer aan huis.

Ik heb me begin dit jaar uitgeschreven als ondernemer, omdat ik in loondienst ben gegaan. Ik word nu door ze gebeld met de mededeling dat ik een contract heb bij Total, wat in oktober ingaat. Ik kan mij niet heugen dat ik hiermee akkoord ben gegaan, maar het is alweer een poos geleden. Ze claimen dat per april dit jaar het verboden is zakelijke energie te ontvangen op een thuisadres. Is dat überhaupt waar?
En dat ik dus strafbaar ben vanaf oktober, als dat contract bij Total ingaat. Ze bieden me als oplossing een contract bij BGD aan, als particulier. Zij annuleren dan mijn contract bij Total en zorgen dat alles geregeld wordt. Ik krijg tijdens het telefoongesprek een mail toegestuurd met een link waarmee ik dit direct kan accorderen. Ik werd onder druk gezet om dit direct te doen, terwijl ik aan de telefoon ben.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit soort ervaringen hebben met 'thuiscollectief'? Het zit me niet lekker. En na het telefoongesprek heb ik contact opgenomen met Total, die mij vertellen dat ik niet in het klantenbestand sta. Is dit alles een scam? Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij advies geven hoe ik erachter kan komen of ze echt iets hebben waar ik aan vast zit of niet?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2019 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door berndv »

Lazylouis schreef:
14 aug 2019 11:51
Ik word nu door ze gebeld met de mededeling dat ik een contract heb bij Total, wat in oktober ingaat. Ik kan mij niet heugen dat ik hiermee akkoord ben gegaan, maar het is alweer een poos geleden. Ze claimen dat per april dit jaar het verboden is zakelijke energie te ontvangen op een thuisadres. Is dat überhaupt waar?
En dat ik dus strafbaar ben vanaf oktober, als dat contract bij Total ingaat. Ze bieden me als oplossing een contract bij BGD aan, als particulier. Zij annuleren dan mijn contract bij Total en zorgen dat alles geregeld wordt. Ik krijg tijdens het telefoongesprek een mail toegestuurd met een link waarmee ik dit direct kan accorderen. Ik werd onder druk gezet om dit direct te doen, terwijl ik aan de telefoon ben.
Tuurlijk bent u dan niet strafbaar. Als er al iets of iemand strafbaar zou zijn, zou het de energieleverancier zijn, maar ook dat is niet het geval. Wie wel strafbaar is, is de verkoper die u gesproken heeft, want uw verhaal riekt gewoon naar misleiding.

even voor de duidelijkheid, de link die is toegestuurd, heeft u daar op geklikt?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door juliomariner »

pure misleiding. Niet op ingaan. U bent altijd te duur uit. Als u wilt overstappen zoek het dan zelf uit welke leverancier voor u het goedkoopste is op de diverse vergelijking sites.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als u dus wel op die link geklikt hebt, dus een overeenkomst bent aangegaan, hebt u 14 dagen opzegtermijn. Overigens dient u dan een contract te ontvangen wat u getekend moet retourneren.

Het is dus gewoon een complete leugen die u is voorgespiegeld.

In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Ex ondernemer mogen ze geen zakelijke meer aanbieden.
En als ze nogmaals bellen, hopelijk is het een mobiel en je kunt gesprekken opnemen en heb je tenminste bewijs van hun leugens en bedrog om er altijd onderuit te komen.

Vele ondernemers nemen zakelijke gesprekken ook op als bewijs.
Het is niet verboden zolang je er geen misbruik van maakte, maar wel om niet afgesloten contracten te bestrijden.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U zit nog nergens aan vast.
Lees in het toegezonden contract hoe u binnen de wettelijke bedenktijd het contract kunt annuleren.
U mag die nieuwe energieleverancier ook bellen om het contract te annuleren.
Let erop dat u binnen die 14 dagen een bevestiging krijgt van uw annulering.

Lees https://www.energievergelijken.nl/blog/ ... bedenktijd

en ook https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... op-energie

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door criticus2 »

U weet zelf toch wel waar u uw energie contracten heeft lopen..?? Ik verbaas mij dat dit soort dwingende verkopers vaak nog scoort ook....Bij mij gaan gelijk de waarschuwingslampen aan en worden het hele korte gesprekken. Ze worden wel steeds slinkser in het langs de telefoniste komen (die duidelijke instructie heeft alles mbt colportage af te houden).

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Zakelijk energiecontract voor eigen huis?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

niet intrappen, u weet toch zelf wel van wie u de rekeningen krijgt of wie deze afschrijft zeker???

Gesloten