LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ferdinand1954
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2019 14:48

In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Ferdinand1954 »

Wat is mij overkomen. Ik heb een kwartaal limiet rood staan bij de ing bank. Ik moest positief staan voor 2 mei .ik liet een storting doen waarmee ik postief kon komen. Ik deed dat op 30 april. Op 1 mei zag ik door mijn controle actie dat het geld er nog niet op stond. Ik belde gelijk klantenservice. Die melde mij dat er op 1 mei geen transacties plaats vonden. I.V.M. 1 mei. In Nederland is een mei een gewone werkdag. Ook voor de ing medewerker. Kwartaallimiet voorwaarde staat werkdag, het verbaasde mij. Zeker omdat meerderen medewerkers van niet wisten dat er in Nederland op 1 mei geen transacties plaats vonden. Hoe ik ook reageer naar de bank het standpunt blijft. Terecht ingetrokken. Ik voel me niet meer serieus behandeld. Een coulante houding van de bank had ik verwacht.!! Helaas. En dit in contrast wat er allemaal gebeurd is . De bankcrisis. De vele storingen. Heel recent wit was schandale waar onze bank Ing bij betrokken is. Kunnen we zonder bank? Of zijn er nog banken die een klant wil aanhoren. Of moeten we weer wachten op de volgende crisis. Ing bank, Rabobank, ABNAmRo scoren bij onderzoek naar klantenservice heel laag Ing 3,7. Waar gaan we naartoe????
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2019 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door mahadma »

Dit soort belangrijke stortingen moet je niet op het laatste moment (willen) doen. Als de wet van Murphy toeslaat ben je zuur.

Overigens, coulance is een gunst en geen recht. Wellicht kunt u uw financiën stroomlijnen zodat er geen/minder problemen zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door berndv »

Ferdinand1954 schreef:
14 aug 2019 15:36
Ik moest positief staan voor 2 mei .ik liet een storting doen waarmee ik postief kon komen. Ik deed dat op 30 april
Dat is natuurlijk ook wel heel erg kantje boord. En ja, 1 mei is voor ons inderdaad een gewone werkdag, de rest van Europa ligt wel plat. Ook het betalingsverkeer. Dat ze dit bij de klantenservice niet weten is wel heel knullig, want het is gewoon info die op hun eigen website staat:
https://www.ing.nl/zakelijk/klantenserv ... index.html
Op officiële feestdagen binnen de EU geldt een aangepaste dienstverlening voor het betalingsverkeer (bijvoorbeeld op 1 mei). Je kunt je betalingen tijdens officiële feestdagen wel altijd elektronisch aanleveren. Ze worden dan de eerstvolgende werkdag verwerkt met uitzondering van instant payments welke altijd direct worden verwerkt.
Als u een overboeking doet vanaf een andere bank naar de ING zal die overboeking als ik hun site goed lees pas de volgende werkdag verwerkt worden.
Ferdinand1954 schreef:
14 aug 2019 15:36
Een coulante houding van de bank had ik verwacht.!! Helaas.
Dit is geen recht maar een gunst.
Ferdinand1954 schreef:
14 aug 2019 15:36
En dit in contrast wat er allemaal gebeurd is . De bankcrisis. De vele storingen. Heel recent wit was schandale waar onze bank Ing bij betrokken is.
Mooi dat u de bankcrisis aanhaalt. Dat is nu juist 1 van de redenen dat men juist heel strikt is geworden op kredieten en leningen. Want één van de oorzaken van die door u aangehaalde crisis was natuurlijk het verstrekken van leningen en kredieten die vervolgens niet meer terugbetaald konden worden. Dat men hier streng in is geworden is een logisch gevolg.
Ferdinand1954 schreef:
14 aug 2019 15:36
Of zijn er nog banken die een klant wil aanhoren.
Probeer misschien eens de Regiobank, kleinschaliger, lokaal/regionale contactpersonen

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

U bent niet in de problemen gekomen doordat er op de dag van de arbeid geen transacties plaatsvinden, maar omdat u dat niet wist. Steek hand in eigen boezem en accepteer je eigen fout.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik ben het volkomen met TS eens . Op de dag van de arbeid hoort men te werken ,anders had men die dag anders moeten noemen . :roll: :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vermoedelijk scoort U bij de banken nog veel lager (0-1). Daar een passende bank bij vinden valt niet mee. Inmiddels is dit al meer dan drie maanden geleden. Rood staan zal nu wel niet meer mogelijk zijn. Anders moeten ze U binnenkort rente uit betalen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik denk dat banken klanten als TS eigenlijk helemaal niet willen hebben.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom niet? Daar verdienen ze juist aan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door berndv »

Ferdinand1954 schreef:
14 aug 2019 15:36
Ing bank, Rabobank, ABNAmRo scoren bij onderzoek naar klantenservice heel laag Ing 3,7
Hoe zou een klant scoren die te lang rood staat, de kans krijgt om zijn saldo aan te vullen nadat die 3 maand rood heeft gestaan en dit dan doet, maar eigenlijk gewoon te laat is en vervolgens de schuld bij de bank neer legt, en er allerlei zaken bij haalt die totaal niets, maar dan ook niets met deze casus van doen hebben?

Uit de voorwaarden:
https://www.ing.nl/media/ING_voorwaarde ... -56528.pdf
Werkdag
Een dag waarop ING betaalopdrachten uitvoert. Niet alle
dagen waarop een ING-kantoor open is, zijn een werkdag.
De zaterdag en de zondag zijn in ieder geval geen werkdag.
Meer informatie over werkdagen vindt u op ing.nl.
Dan is het ook nog eens een BKR geregistreerd krediet, waarop u dus een achterstand heeft/had, ik hoop dat ze deze niet met een A of H melding nu hebben geregistreerd, anders is rood staan er niet meer bij, ook niet bij een andere bank.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
14 aug 2019 16:35
Ik denk dat banken klanten als TS eigenlijk helemaal niet willen hebben.
Moneyman schreef:
14 aug 2019 16:37
Waarom niet? Daar verdienen ze juist aan.
Maar dan had de bank juist coulant moeten zijn

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Ivo.w »

U bent niet in de problemen doordat de bank op de Dag van de Arbeid geen interbancair betalingsverkeer afhandelt.

U bent in de problemen omdat u kennelijk structureel rood staat en tekorten kennelijk niet tijdig kunt aanzuiveren.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Brainless »

gosewijn schreef:
14 aug 2019 16:00
Ik ben het volkomen met TS eens . Op de dag van de arbeid hoort men te werken ,anders had men die dag anders moeten noemen . :roll: :D
Daarom ben ik altijd vrij op vrijdag... die dag heet nl. niet voor niks zo :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door kweenie »

De regels zijn zo omdat er in het verleden vanuit de wetgeving bepaald was dat een krediet dat langer dan 3 maanden loopt als lening moet worden aangemerkt, met alle aanvullende regels (zoals bijvoorbeeld registratie bij BKR). Je kunt dan als bedrijf niet even simpel die regels oprekken omdat dat klantvriendelijker is, want dan krijg je flinke problemen met de toezichthouder.

Overigens zorgt ING er niet voor dat je in de problemen komt, dat doe je zelf door rood te gaan staan.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Brainless schreef:
15 aug 2019 02:27
gosewijn schreef:
14 aug 2019 16:00
Ik ben het volkomen met TS eens . Op de dag van de arbeid hoort men te werken ,anders had men die dag anders moeten noemen . :roll: :D
Daarom ben ik altijd vrij op vrijdag... die dag heet nl. niet voor niks zo :lol:
Dat geeft wel een dilemma in de jaren dat de Dag van de Arbeid op een vrijdag valt....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door berndv »

kweenie schreef:
15 aug 2019 08:07
De regels zijn zo omdat er in het verleden vanuit de wetgeving bepaald was dat een krediet dat langer dan 3 maanden loopt als lening moet worden aangemerkt, met alle aanvullende regels (zoals bijvoorbeeld registratie bij BKR).
Ja, maar een kwartaallimiet wordt wél aangemeld bij het BKR, zie de voorwaarden:
https://www.ing.nl/particulier/lenen/bkr/index.html
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... egistreerd

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het had op 1 mei bijgeschreven moeten zijn.

Van andere naar ING koste tijd.

Dat het later op 1 mei wel binnen was, beetje dom van ING... bij 1 mei betalen 2 mei controleren zou ik zeggen...
Maandag 30 april is gewoon werkdag een geen weekend... binnenkort gaan alle banken sneller, maar van welke naar welke bank kan een vertraging nog opleveren.....

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Beste Ferdinand1954 ,

Vervelend dat het zo heeft moeten lopen. Op onze website staat duidelijk een overzicht van alle feestdagen: https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html. Het spijt me dat dit je niet duidelijk was.

Je dient inderdaad een volledige werkdag positief te staan. Bijvoorbeeld van maandag 0:00 tot dinsdag 0:00. Gebeurt dit niet dan wordt je limiet ingetrokken. In dit geval ben je te laat geweest met het aanzuiveren van je rekening.

Na 3 maanden kan je opnieuw een roodstand aanvragen.

Jildou
ING Webcare

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door scontra »

ingwebcareteam schreef:
15 aug 2019 10:24
Beste Ferdinand1954 ,

Vervelend dat het zo heeft moeten lopen.

Je dient inderdaad een volledige werkdag positief te staan. Bijvoorbeeld van maandag 0:00 tot dinsdag 0:00. Gebeurt dit niet dan wordt je limiet ingetrokken. In dit geval ben je te laat geweest met het aanzuiveren van je rekening.

Na 3 maanden kan je opnieuw een roodstand aanvragen.

Jildou
ING Webcare
Het stopzetten van het 'kwartaalkrediet" geeft wel behoorlijk meer bestedingsruimte, al zou je dat op het eerste gezicht niet zo willen zeggen.
De kosten van het "GIROROOD" staan spaar je sowieso uit en daar kan je dan weer andere en zinvollere zaken mee doen.
Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet dat iemand altijd maar achter de feiten wil aanlopen en altijd maar in de min wil staan op zijn/haar betaalrekening, terwijl positief staan veel goedkoper is en ook nog eens een positief effect heeft op de rekeninghouder.
Maar als je, met geleend geld naar het zich laat aanzien, je kwartaalkrediet moet redden, dan is er meer financiële rompslomp aan de hand dan je in eerste instantie zou denken en zou de bankinstelling zijn zorgplicht wel eens mogen/moeten nakomen !!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die drie maanden zijn inmiddels om! Dus alles goed.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: In de problemen door stop banktransacties op 1 mei

Ongelezen bericht door Cro »

Dat laatste lijkt me niet verstandig voor TS.

Verder vraag ik me ook af hoe TS in de problemen gekomen kan zijn hierdoor. Hij immers op 30 april zijn saldo aangezuiverd. Of dit dan op 1 mei of op 2 mei ervoor zorgt dat hij positief staat zou geen verschil mogen maken. Het tekort is immers aangezuiverd.

Tenzij TS natuurlijk direct weer flink rood wilde gaan staan. Maar dat zou ook niet direct logisch zijn.

Verder had TS gewoon beter moeten opletten, al met al is dit gewoon TS zijn eigen verantwoording. Ik begrijp dan ook niet waarom hij de bankencrisis e.d. er bij moet halen. TS heeft gewoon de regeltjes niet goed gelezen, kan gebeuren, geen probleem. Maar ga daar niet anderen de schuld van proberen te geven. Dat komt helaas vrij kansloos over.

Gesloten