LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Decadentie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Decadentie

Ongelezen bericht door Revoked »

Mijn wederhelft wil haar 4 maanden oude iPace al inruilen op een E-tron of een EQC.
Iemand argumenten vóór- of tegen? Wachten op de nieuwe Taycan wil ze ook wel, levertijden zijn overigens nog onbekend.

Lady1234
Berichten: 27016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zolang ze u niet wil inruilen, moet u maar geen bezwaar maken. :lol:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Revoked »

fonsflons schreef:
17 aug 2019 00:46
Ik ken niet veel mensen die erg te spreken zijn over het bereik van hun ipace. Maat van mij had met zijn Tesla S (ruimschoots verste bereik van iedereen) voor een trip naar mijn vakantie adres (1250km) al 5 uur extra nodig ivm onderweg laden.
Range-anxiety. We hebben het niet. Want wees eens reëel. Hoe veel kilometers rijdt je dagelijks? Ik heb nog nooit zonder sap gezeten met mijn S100d. En ook ik wil em inruilen. Voor iets kleins. Omdat ik die grote bak niet echt nodig heb. Als er een elektrische Panda zou zijn...dan was ik er snel uit. Mijn wederhelft rijdt het liefst een tank. Een Titanic-op-wielen. Stadsbus, LZV , whatever. Als het maar groot is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Revoked »

Dat ding is antiek inmiddels. Bovendien rijdt een VolvoFH600 veel fijner. En de ramen gaan fatsoenlijk naar beneden met een drukknop.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door kokka »

tja, hier is geen fatoenlijk advies op te geven. de meeste mensen kopen een auto op gevoel, en niet zozeer op puur rationele afwegingen. elektrisch rij je in elk geval niet voor het milieu. de eventuele milieu winst die je zou kunnen halen is pas na een jaar of 10.. niet na een paar maanden

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door kweenie »

Niemand zal je hierin kunnen adviseren als je niet aangeeft waarom je wederhelft de auto wil inruilen. Wat viel er tegen of wat lijkt bij de andere auto's beter te zijn?

witte angora
Berichten: 30689
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door witte angora »

Revoked schreef:
17 aug 2019 01:06
fonsflons schreef:
17 aug 2019 00:46
Ik ken niet veel mensen die erg te spreken zijn over het bereik van hun ipace. Maat van mij had met zijn Tesla S (ruimschoots verste bereik van iedereen) voor een trip naar mijn vakantie adres (1250km) al 5 uur extra nodig ivm onderweg laden.
Als er een elektrische Panda zou zijn...dan was ik er snel uit.
Een elektrische Panda is er niet, maar er zijn toch genoeg elektrische auto's van dat formaat?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door renewouters »

Revoked schreef:
16 aug 2019 23:45
Mijn wederhelft wil haar 4 maanden oude iPace al inruilen op een E-tron of een EQC.
Iemand argumenten vóór- of tegen? Wachten op de nieuwe Taycan wil ze ook wel, levertijden zijn overigens nog onbekend.
En waarom wil zij de auto inruilen? Wat wij vinden is niet zo belangrijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gezien de levertijden bij diverse merken zou je reeds bij aflevering nieuwe voertuig al een andere gelijk moeten bestellen!

En Panda, wel is de oude Fiat 500 of de 126 om te bouwen met een Kit naar E auto, niet goedkoop, wel leuk.
Ik ga geen reclame maken voor deze Nederlandse firma, zoek zelf maar even!

Schrik vooral niet van de prijzen, want de afdeling Cardiologie heeft weinig ruimte in deze drukke vakantie tijden!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door kweenie »

Revoked schreef:
17 aug 2019 01:06
Als er een elektrische Panda zou zijn...dan was ik er snel uit. Mijn wederhelft rijdt het liefst een tank.
Nou... die was er 25 jaar geleden al! Maar de elettra van de jaren '90 was nou niet echt praktisch. Maar ombouwen van een moderne Panda naar elektrisch is best een reële optie, vooral als je voordelig een panda met motorschade op de kop zou kunnen tikken.

Anders nog even wachten op de Centoventi?

jonis
Berichten: 2735
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door jonis »

kweenie schreef:
17 aug 2019 10:46
Revoked schreef:
17 aug 2019 01:06
Als er een elektrische Panda zou zijn...dan was ik er snel uit. Mijn wederhelft rijdt het liefst een tank.
Nou... die was er 25 jaar geleden al! Maar de elettra van de jaren '90 was nou niet echt praktisch. Maar ombouwen van een moderne Panda naar elektrisch is best een reële optie, vooral als je voordelig een panda met motorschade op de kop zou kunnen tikken.

Anders nog even wachten op de Centoventi?
Je was me nog voor;

https://www.groen7.nl/rijden-in-een-fiat-panda-elettra/

Uiteraard kun je een tesla gewoon inruilen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door scontra »

Revoked schreef:
16 aug 2019 23:45
Mijn wederhelft wil haar 4 maanden oude iPace al inruilen op een E-tron of een EQC.
Iemand argumenten vóór- of tegen? Wachten op de nieuwe Taycan wil ze ook wel, levertijden zijn overigens nog onbekend.
Als het persoonlijk eigendom is en je weet niet waar je met je pecunia naar toe moet, wat is dan het probleem om nu al in te ruilen.
Levertijd van de andere optie zal lang, langer, langst en mogelijk nog langer zijn en tegen die tijd is het huidige 'brikkie' zeker al weer aan vervanging toe.
Je kan er vandaag de dag niet vroeg genoeg bij zijn om achter in de wachtrij voor een dergelijk speeltje aan te sluiten.

En bij een huurcontract autootje is het een kwestie van van plussen en minnen, wikken en wegen, zuchten en steunen en het contractje toch maar afkopen en een nieuw contractje afsluiten.

Maar ja, wie zegt dat de wederhelft dan wel tevreden is met het transportmiddel ?? :oops:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door scontra »

Revoked schreef:
17 aug 2019 01:06
. En ook ik wil em inruilen. Voor iets kleins. Omdat ik die grote bak niet echt nodig heb. Als er een elektrische Panda zou zijn...dan was ik er snel uit.
Fiat 500e !!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Revoked »

De iPace is blijkbaar niet helemaal haar smaak. De EQC heeft een fraai Duits interieur, en is stukken stiller.
Maar goed, jullie hebben niet méér of minder argumenten dan ik. Jammer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, als het niet helemaal haar smaak is, waarom heeft ze die auto dan überhaupt uitgekozen? En als het zo'n smaakgevoelige keus is, dan zal ze toch vooral zelf moeten kijken wat wél aan haar smaak voldoet. Daar kunnen anderen weinig in adviseren.

(Alleen al de zinsnede 'fraai Duits interieur' geeft aan dat over smaak niet te twisten valt...)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Valt mee dat niemand een andere Partner adviseerde..... probleem opgelost?


Peugeot Partner was ook met zware Lood Accu's ooit....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:
17 aug 2019 17:29
Tsja, als het niet helemaal haar smaak is, waarom heeft ze die auto dan überhaupt uitgekozen?
De iPace was veel eerder te leveren dan EV's van de achterlopende Duitse auto-industrie.

Arizonakid
Berichten: 1111
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gewoon een Tesla X, of even wachten op de Y?

Ik rij zelf nog steeds met mijn 2014 p85+, en wacht af wat Tesla doet met het interieur, geruchten zijn dat dat drastisch vernieuwd wordt.

Overigens levert Fiat een leuke 500e, volledig electrisch.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Revoked »

De ModelX is ingeruild op de iPace. Zodra een ModelX op zand rijdt, vervalt de garantie. En hier in de Achterhoek hebben we nogal wat zandpaadjes. Daar heeft ze keurig omheen gereden met de X. Tesla houdt niet van offroaders, vandaar. De elektrische pickup uit den VS is voorlopig niet leverbaar hier in NL.
Afijn...truste allemaal.

Arizonakid
Berichten: 1111
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Decadentie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

De X is niet uitgesloten van garantie bij terreinrijden, de S en 3 wel.

Gesloten