LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Nadieh
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2019 10:23

Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door Nadieh »

Bij Zen Lifestyle heb ik een tv meubel besteld. In de omschrijving staat dat dit meubel van mango hout in combinatie met zwart staal is. Eenmaal bezorgd, blijkt het geen zwart staal te zijn maar is het grijs. Nu wil ik dat dit wordt opgehaald omdat het niet bij de rest van mijn meubels past, want die zijn namelijk wel echt van zwart staal. Echter, zegt de winkel dat ik hiervoor 35 euro retourkosten moet betalen. Mag dit zomaar? Zij zijn degene die verkeerde informatie verschaffen op hun website.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nee, met de informatie die u geeft zou dat niet mogen. Bij herroeping wel, maar u herroept uw order niet, u hebt niet ontvangen wat u hebt besteld.
U kunt de verkoper aangeven dat zij moeten leveren wat er overeengekomen is, dus zwart, en anders blijft annuleren over. Maar daar zijn voor u geen kosten aan verbonden als de verkoper in gebreke blijft.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door crazyme »

Heeft u een link naar het artikel ?


NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In de tekst staat zwart, maar op de foto lijkt het grijs. Deze fout komt voor rekening van de verkoper.

Nadieh
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2019 10:23

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door Nadieh »

Ja klopt, alleen omdat een foto toch altijd onzeker is, ging ik uit van de tekst. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.. dank voor jullie reacties!

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je hebt volkomen gelijk. Maak een print screen van de tekst voordat ze deze ineens gaan wijzigen en dien een klacht in bij thuiswinkel.org, daar zijn ze bij aangesloten.
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door tttlocke »

ik ben er niet van overtuigd dat TS niet geleverd heeft gekregen wat besteld is en dat in de beschrijving door de verkoper een fout gemaakt is. De foto toont zwart en ook grijs. Dat zag TS notabene ook, voordat ze besloot te bestellen. Dan kan TS natuurlijk nog steeds niet tevreden zijn over het geleverde artikel.
Om dat op te lossen, bestaat het herroepingsrecht.
Als daarbij de kosten van terugzending voor rekening van de klant komen, het zij zo.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 23 aug 2019 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nadieh schreef:
23 aug 2019 14:38
Ja klopt, alleen omdat een foto toch altijd onzeker is, ging ik uit van de tekst. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.. dank voor jullie reacties!
Dus je twijfelde al, maar dacht niet "ik bel even"? Met deze foto ben ik er lang niet van overtuigd dat je gelijk krijgt als je zou gaan procederen over non-conformiteit.

Ik zou nogmaals proberen een goed gesprek te voeren, en als dat niet lukt het herroepingsrecht te gebruiken. Die 35 euro zijn dan leergeld voor het geval je een volgende keer weer twijfelt :wink:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je die beschrijving leest, is het eerst van mango hout, en daarna van teak. En dat is toch echt niet hetzelfde.

Wellicht vinden zij daarom ook grijs metaal, zwart.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door riddert »

Ze zeggen toch: een foto zegt meer dan duizend woorden?

Ik had even de winkel gebeld of het meubel nu zwart of grijs gelakt is. De foto spreekt voor zich, echter de tekst ook. Lastig geval.

Nadieh
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2019 10:23

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door Nadieh »

Zen heeft excuses aangeboden, de tekst in de omschrijving aangepast en geen retourkosten. Prima afgehandeld door Zen.

Terugkomend op eerdere reactie: ik twijfelde niet want dan zou ik inderdaad even bellen. Ik zeg dat een foto altijd onzeker is oftewel misleidend kan zijn ivm belichting en vanuit welke hoek een foto wordt genomen. Daarom verwachtte ik gewoon echt een zwart stalen meubel toen ik in de omschrijving las zwart staal.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Uiteindelijk dus toch opgelost zoals het hoort. Het is goed dat je op de kleur afgaat zoals in de tekst staat. Kleur op beeldschermen zijn altijd afhankelijk van de instellingen, lichtinval etc.

In de omschrijving is de tekst aangepast, maar bovenin staat nog steeds zwart.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door renewouters »

riddert schreef:
23 aug 2019 16:15
Ze zeggen toch: een foto zegt meer dan duizend woorden?

Ik had even de winkel gebeld of het meubel nu zwart of grijs gelakt is. De foto spreekt voor zich, echter de tekst ook. Lastig geval.
Er staat zwart staal. Afhankelijk van de legering kan staal van lichtgrijs tot domker grijs zijn. Als je op zwart staal googelt, krijg je ook foto's van donkergrijs materiaal. En verderop staat grijs gelakt. Beide kunnen dus grijs zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door tttlocke »

Gelukt dankzij een bericht op dit forum.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De tekst is helemaal niet aangepast. Het is nog steeds zwart en grijs, ook nog steeds mango en teak.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
24 aug 2019 09:07
De tekst is helemaal niet aangepast. Het is nog steeds zwart en grijs, ook nog steeds mango en teak.
Niet overal is de tekst aangepast. De tekst onder 'omschrijving' is wel aangepast: 'zwart' is gewijzigd in 'grijs'.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
23 aug 2019 15:48
Nadieh schreef:
23 aug 2019 14:38
Ja klopt, alleen omdat een foto toch altijd onzeker is, ging ik uit van de tekst. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.. dank voor jullie reacties!
Dus je twijfelde al, maar dacht niet "ik bel even"? Met deze foto ben ik er lang niet van overtuigd dat je gelijk krijgt als je zou gaan procederen over non-conformiteit.
Ik denk dat procederen over misleiding betere kansen bied.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
24 aug 2019 11:46
Moneyman schreef:
23 aug 2019 15:48
Nadieh schreef:
23 aug 2019 14:38
Ja klopt, alleen omdat een foto toch altijd onzeker is, ging ik uit van de tekst. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.. dank voor jullie reacties!
Dus je twijfelde al, maar dacht niet "ik bel even"? Met deze foto ben ik er lang niet van overtuigd dat je gelijk krijgt als je zou gaan procederen over non-conformiteit.
Ik denk dat procederen over misleiding betere kansen bied.
Dus een mogelijke uitkomst bij een proces is in deze casus maatgevend ?

Wat is er gebeurd met logica en redelijkheid ?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 aug 2019 11:46
Ik denk dat procederen over misleiding betere kansen bied.
Ik denk dat praten meer zal oplossen dan onnodig tegenover elkaar gaan staan.

Slechte reclame kost meer dan een rechtszaak.
Klant: Goh verkoper, ik heb iets besteld bij u en het blijkt dat er fouten zitten in de omschrijving.
Verkoper optie 1: Dank u wel voor uw oplettendheid klant, we gaan het aanpassen en u kunt het product terugsturen. Klant blij, verkoper blij en het kost een paar tientjes.
Verkoper optie 2: Tja klant, dat had u zelf ook kunnen navragen wat nu de juiste materialen en kleuren zijn. We gaan er niets aan doen. Klant boos, slechte recensies en klanten kunnen afhaken. Dat kost dus meer dan een paar tientjes.

Maar ja, zonder te praten direct gaan procederen is natuurlijk ook een optie. Want met mensen praten is natuurlijk heel eng.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 24 aug 2019 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten