LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] staatsloterij verandert mijn nummer

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door langste adem »

nou... ik kreeg ieder jaar zo, n pasje opgestuurd per post met het lotnummer..... daarop stond dan alle trekkingen van januari tot en met december waar ik aan meedeed.

Maar goed... laten rusten idd

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Precies @Hypo63, als er een prijs op dat oude nummer valt gebeurt er niets want de topic starter heeft dat nummer niet (meer). En daarvan is hij op de hoogte.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als hij geen lot heeft met dat nummer wint hij er ook niet mee. Niemand heeft een lot voor het leven.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hypo63 schreef:
24 aug 2019 18:01
Theotrucker schreef:
24 aug 2019 17:35
Als hij geen lot heeft met dat nummer wint hij er ook niet mee. Niemand heeft een lot voor het leven.
Inderdaad en nu TS niet meer meespeelt met de staatsloterij zal deze de prijs ook nooit op kunnen eisen als deze zou vallen op het oud nummer.
@Theotrucker schrijft 'Als hij geen lot met dat nummer heeft wint hij er ook niet mee'.
Dat is wat ik ook omschreef.
Of hij op dit moment nu meespeelt of niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door moederslink »

Stel..stel dat er nu wél een megabedrag op zijn oude lotnummer valt.
Dat is dan wel héél heel erg zuur.
Hij doet nl nog één keer mee in september.
En wat kan langste adem dán doen? Zijn oude lotnummer is ongevraagd vervangen door een heel nieuw ander nummer. Is de Staatsloterij dan aan te pakken?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door kweenie »

moederslink schreef:
24 aug 2019 21:48
Zijn oude lotnummer is ongevraagd vervangen door een heel nieuw ander nummer. Is de Staatsloterij dan aan te pakken?
Tja, of het ongevraagd was, is nog maar de vraag. De verandering van lotnummer gebeurde immers bij het 'omzetten' naar XL. Ik neem aan dat die omzetting niet spontaan gebeurde, maar dat er een aanleiding/verzoek voor was.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe zou dat “aanpakken” eruit moeten zien?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat weet ik ook niet, daar zal een advocaat zich in moeten verdiepen en later een rechter.
De staatsloterij heeft op deze manier de TS dan een megabedrag ontnomen wanneer daar een enorm bedrag op is gevallen.
Ik zou er dan een zaak van maken....het wás altijd mijn lotnr, dat is nu, ongevraagd , weggegeven aan een ander.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is een kansloze exercitie. De kans dat een prijs op het oude en het nieuwe nummer valt, is even groot. Los daarvan is het niet vanzelf ontstaan, de vraag is wie daar dan aansprakelijk voor is is ook niet zo simpel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een tijdje terug was zijn lotnummer omgezet naar XL en kreeg hij een variabel nummer.
Ik begreep uit de tekst dat een medewerker ergens vergeten was een vinkje aan of uit te zetten en dat het niet meer terug te draaien was. Allemaal ongevraagd , lees ik.
Wie de uiteindelijke verantwoordelijke is lijkt mij dan de Staatsloterij ... :?:
Maar de kans op welk lotnummer zo.n grote prijs valt is even groot uiteraard.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, maar ee mate waarin TS dit had kunnen zien voordat hij zijn krabbel zette is ons onbekend. Bovendien leidt een fout niet automatisch tot aansprakelijkheid. We hebben simpelweg niet genoeg informatie.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb nergens mijn krabbel gezet om iets te veranderen, en er is mij niet kenbaar gemaakt dat mijn lotnummer zou veranderen, ook niet per email. Het zit zo : ik wilde een tijdje terug een extra lot kopen, online . Maar dat lukte niet , en ik heb toen gebeld met de staatsloterij. Het bleek dat mijn oude emailadres van jaren geleden daar mee te maken had, er moest iets "gekoppeld worden" ofzoiets. Afijn dat werd snel opgelost. De medewerker die ik toen aan de lijn had "mocht me gratis XL loten aanbieden" omdat ik al zo lang meedeed. Toen moet het ergens zijn misgegaan.....

Hoe dan ook, inmiddels weet ik van het nieuwe nummer. en statisch heb ik daarmee dezelfde winkansen, en een zaak aanspannen lijkt mij daarom ook zinloos. En om eerlijk te zijn : ik heb met het nieuwe lotnummer €7,50 gewonnen in de augustustrekking (ofwel €7,50 verloren) terwijl ik met het oude lotnummer niets zou hebben gewonnen.

Toch was ik waarschijnlijk in het gekkenhuis beland als er in Augustus wel een magabedrag was gevallen op het oude lotnummer. en dan had ik de staatsloterij daar absoluut voor aansprakelijk gesteld :lol:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door langste adem »

rsz_3rsz_20190828_181916.jpg
(108.1 KiB) 700 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
dit werd vandaag bezorgd..
bedankt Mandy van de staatsloterij!

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Netjes!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou misschien heb je geluk! 😉 Mooi!
Maar nu weten we nog niet of de Staatsloterij aansprakelijk gesteld kan worden wanneer er een mega bedrag op je oude lotnummer valt.
Ik zou best wel eens willen weten hoe dat juridisch precies zit .

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Leuk toch, zo'n reactie? Zowel van Mandy als van langste adem.
Veel succes!

Gesloten