LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de CBW-voorwaarden is inderdaad sprake van een herroepingsrecht, als onderdeel van artikel 18:
ARTIKEL 18 - Overeenkomsten op Afstand en Buiten de
Verkoopruimte Gesloten Overeenkomsten
Dat slaat dus overduidelijk niet op een aankoop in een "stenen" winkel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
21 aug 2019 23:08
Misschien is het een idee om voortaan verkoop gesprekken op te nemen.
Misschien kan je vraagstellers beter adviseren om te lezen waar ze voor tekenen i.p.v. continu jouw ondernemershaat te ventileren. Je moet er toch niet aan denken om in een maatschappij te komen waar iedereen elkaar afluisterd om ze bij het minste geringste te pakken. Want als een klant een verkoper kan afluisteren gaat dat andersom natuurlijk ook gebeuren. Een dan wint een bedrijf altijd op feiten.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door alfatrion »

Afluisteren is het stiekem opnemen van gesprekken waar jezelf geen deel aanneemt. Ik heb het hier over het opnemen van een gesprek waar jezelf wel deel aanneemt.

Als een verkoper tijdens een beperkt zegt dat je een keuken koopt met rode kastjes en je laat tekenen voor een keuken met witte kastjes, dan zit de verkoper fout. Ik raad iedereen aan om dergelijke gesprekken op te nemen. Een verkoper die dit doet kan de opname terugluisteren en tot de conclusie komen dat er inderdaad rode kastjes waren afgesproken en hij kan vervolgens zijn verantwoordelijkheid nemen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik raad iedereen aan wat zorgvuldiger met zijn handtekening om te gaan. Dan laat je je geen knollen voor citroenen verkopen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door alfatrion »

renewouters schreef:
25 aug 2019 11:22
Want als een klant een verkoper kan afluisteren gaat dat andersom natuurlijk ook gebeuren. Een dan wint een bedrijf altijd op feiten.
Als het percentage fouten, die door een bedrijf gemaakt worden, tot nul kunnen worden gereduceerd door het maken van opnames (dat volgt namelijk uit je stelling) dan vind ik het jammer dat ondernemers niet alle gesprekken opnemen. Daarbij vraag ik me dan ook gelijk af waarom ze het niet doen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door mahadma »

@Alfatrion, ik las je stukje over afluisteren/opnemen.

Wij krijgen als bewoners op korte termijn een bewonersvergadering waarbij mij gezegd is dat ik toestemming moest vragen voor opname. Echter mag ik via draadloze mic's (6 stuks voor audioopnamen in huis) deze vergadering wel of niet opnemen als die toestemming geweigerd wordt, per slot ben ik ook gespreks deelnemer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarvoor bestaat een systeem van notulen. Als je vergaderingen op moet gaan nemen kun je beter onderhandelingen aan de advocaten overlaten.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
25 aug 2019 11:52
Wij krijgen als bewoners op korte termijn een bewonersvergadering waarbij mij gezegd is dat ik toestemming moest vragen voor opname. Echter mag ik via draadloze mic's (6 stuks voor audioopnamen in huis) deze vergadering wel of niet opnemen als die toestemming geweigerd wordt, per slot ben ik ook gespreks deelnemer.
Ja, het is niet strafbaar om te doen. Alle aanwezigen hebben auteursrecht en ook privacy aspecten maken dat je moet uitkijken wat je er mee doet. Het is geen probleem als je het voor jezelf houdt of voor bewijs doeleinden gebruikt.

Zie ook:
https://blog.iusmentis.com/2018/08/13/t ... ls-bewijs/

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Op een onzorgvuldige manier de aanbetaling kwijt bij Piet Klerkx

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
25 aug 2019 11:58
Daarvoor bestaat een systeem van notulen. Als je vergaderingen op moet gaan nemen kun je beter onderhandelingen aan de advocaten overlaten.
Vaak worden notulen opgemaakt aan de hand van... juist, geluidsopnamen. Juist omdat dan bij discussie achteraf teruggeluisterd kan worden wat er écht gezegd is.

Er is niets mis met het opnemen van belangrijke gesprekken. Sterker: het zou veel onnodige discussie en rechtszaken voorkomen.

Gesloten