LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
CJM
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2019 14:51

Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door CJM »

Beste,

Ik heb mij speciaal op dit forum geregistreerd omdat ik hoop hier wat tips te krijgen hoe ik verder kan komen met deze kwestie.

Begin Februari heb ik online een paar Mephisto schoenen aangeschaft a 171,- euro

Deze schoenen ben ik halverwege maart ergens gaan dragen toen de weersomstandigheden daar naar waren.
Begin Augustus begonnen de schoenen een stuk minder fijn te lopen en constateerde ik dat 1 van de zolen compleet doorgescheurd was. Ik heb contact opgenomen met het contactcenter van Mephisto en mij is toen geadviseerd om het e.e.a. even op de mail te zetten. Ik heb dit gedaan, (foto's bon etc) en kreeg na 2 weken het antwoord dat ze de schoenen niet konden reparereren/vervangen en de reden hiervoor zou zijn dat ik deze verkeerd zou hebben gedragen. Nu zult u met mij eens zijn dat dit antwoord kul is en niet acceptabel
Advies gekregen van het contactcenter om vervolgens maar eein klacht in te dienen. Na verschillende telefoontjes met de behulpzame maar niet al te snuggere collega's van het contactcenter wederom hetzelfde antwoord, ze zijn verkeerd gedragen en er wordt dus niets mee gedaan. Nu ben ik van mening dat je gewoon 1 jaar garantie op schoenen hebt.

Het contactcenter heeft mij aangegeven verder niets te kunnen betekenen en geeft letterlijk aan dat het dan maar weer via externe partijen moet worden aangekaart.

Ik heb overigens deze klacht ook aangemaakt op klantcompas maar helaas ook daar geen antwoord.

Bvd, mvg CJM

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoezo kan het niet dat er verkeerd op is gelopen? Een zool scheurt niet zomaar door. Heeft u de schoenen gepast en iemand laten kijken of ze goed pasten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door berndv »

CJM schreef:
26 aug 2019 15:00
ze zijn verkeerd gedragen en er wordt dus niets mee gedaan.
Hoe dan? Hoe kan je schoenen verkeerd dragen?

Het lastige is wel het volgende.
CJM schreef:
26 aug 2019 15:00
Begin Februari heb ik online een paar Mephisto schoenen aangeschaft a 171,- euro
Omdat de aankoop meer dan 6 maand geleden is, is het aan u om te bewijzen dat de schoenen ondeugdelijk waren en dat het niet komt door verkeerd dragen.

Heeft u de schoenen rechtstreeks bij Mephisto gekocht? Of heeft u ze bij een andere webshop gekocht?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar baseert u uw mening op dat u gewoon een jaar garantie hebt op schoenen?

Loopt u veel op grind of een andere scherpe ondergrond?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door berndv »

CJM schreef:
26 aug 2019 15:00
Advies gekregen van het contactcenter om vervolgens maar eein klacht in te dienen. Na verschillende telefoontjes met de behulpzame maar niet al te snuggere collega's van het contactcenter wederom hetzelfde antwoord, ze zijn verkeerd gedragen en er wordt dus niets mee gedaan.
Dus het advies is om een klacht in te dienen, als ik de algemene voorwaarden doorlees gaat het indienen van een klacht niet via de "niet al te snuggere collega's van het callcenter", maar gaat het indienen van een klacht via het Duitse hoofdkantoor. Maar goed, ik zeg altijd maar zo, over snuggerheid valt niet te twisten.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door gosewijn »

Mijn gympen van €4.- zijn binnen een masnd al versleten.

Dat is je eigen schuld ,had je er maar niet op moeten lopen. Gaan 20 jaar mee als je ze in de kast laat staan .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik leg dit topic maar bij die niet al te snuggere collega's neer.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Theotrucker schreef:
26 aug 2019 16:13
Ik leg dit topic maar bij die niet al te snuggere collega's neer.

Ja, hier ben ik al!

@TS heeft u wel de gebruiksaanwijzing goed doorgenomen?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die medewerkers van het contact centrum waren wel zo snugger om niet een paar nieuwe schoenen toe te sturen. :lol:

mh73

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik liep altijd veel, zelfs mijn Ecco schoenen kwamen net een seizoen door, zelfs als ik meerdere paren om en om droeg.

Sinds vorig jaar ben ik eindelijk zo slim geweest voor de echte lange wandelingen wandelschoenen aan te schaffen. De gewone schoenen gaan nu een stuk langer mee, ben zelfs overgestapt op een goedkoper merk schoenen aangezien de Ecco's net zo snel slijten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door mahadma »

Nu ben ik van mening dat je gewoon 1 jaar garantie op schoenen hebt.

Zou echt leuk zijn. U meent het kennelijk serieus. Jammer, is niet zo, in het echt.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Aygulf »

Dat is volkomen nieuw voor mij: een jaar garantie op schoenen? Zit daar dan een garantiebewijs bij? En dan beweren dat de medewerkers niet al te snugger zijn.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je voeten een verkeerde stand tijdens het lopen hebben kan ik begrijpen dat ze bv aan de zijkanten kunnen gaan slijten.
Maar één zool door midden gescheurd? Dat wil er bij mij niet in binnen 6 maanden.
En die andere zool is nog wél heel?
Vreemd🤔

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door 16again »

Aygulf schreef:
26 aug 2019 18:05
Dat is volkomen nieuw voor mij: een jaar garantie op schoenen? Zit daar dan een garantiebewijs bij?
Natuurlijk heb je gewoon recht op een deugdelijk product.

Ik kocht ooit een paar schoenen (Ecco), liet die maanden staan, en op de eerste kantoordag begon de zool uit elkaar te vallen. Rubber brokkelde gewoon af. Bij de winkelier kreeg ik redelijk eenvoudig het aankoop bedrag terug, zal wel een bekend probleem geweest zijn met samenstelling van het rubber.

Voor de duidelijkheid: normale slijtage is natuurlijk uitgesloten. En ik ben nog steeds tevreden Ecco klant

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
26 aug 2019 19:41
Ik kocht ooit een paar schoenen (Ecco), liet die maanden staan, en op de eerste kantoordag begon de zool uit elkaar te vallen. Rubber brokkelde gewoon af. Bij de winkelier kreeg ik redelijk eenvoudig het aankoop bedrag terug, zal wel een bekend probleem geweest zijn met samenstelling van het rubber.
Dan heeft u geluk gehad. Schoenen moet je namelijk dragen. Door het lopen in alle weersomstandigheden blijft de schoen soepel. Als schoenen hele dagen binnen liggen (droog warm huis) droogt het rubber uit. Dit is een heel veel voorkomend probleem bij (wandel)schoenen die te weinig gedragen worden.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Kolibrie »

De zool van zo’n dure merkschoen mag niet na enkele maanden al gescheurd zijn, eigenlijk na jaren nog niet.
Het kan een productiefout zijn.
En fout gedragen, wat moet ik me daarbij voorstellen, u loopt toch niet de hele dag op uw tenen neem ik aan.
En waarom is het maar één zool als u ze verkeerd gedragen heeft.
U zou de belbus van kassa eens moeten contacten of ze voor u kunnen bemiddelen.
Het gaat niet om duizend euro maar het antwoord van Mephisto zou al een goede reden kunnen zijn, Mephisto moet dat ‘verkeerd gedragen’ maar eens toelichten.

https://kassa.bnnvara.nl/rubrieken/belbus

Zelf schoenen welke in een schoenwinkel gekocht waren, geen Mephisto, waarvan beide zolen op verschillende plaatsen waren gescheurd na ruim een jaar vergoed gekregen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als er één zool doorgescheurd is, zou het dan niet logischer dat er op iets heel scherps gestapt is, wat in de zool is blijven zitten?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door kokka »

Ik vind dat 6 maanden erg kort is voor het doorscheuren de zool van de schoenen van 171 euro. Ik vind dat memphisto de schoenen gewoon kosteloos moet laten repareren.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
26 aug 2019 20:26
Maar als er één zool doorgescheurd is, zou het dan niet logischer dat er op iets heel scherps gestapt is, wat in de zool is blijven zitten?
Zou kunnen. Maar een productiefout lijkt me ook niet onlogisch. Een snede zou je overigens nog moeten kunnen zien.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mephisto Schoenen weigert kapotte schoenen te repareren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je voor veel minder dan €171,- bij de plaatselijke bouwmarkt een lage veiligheidsschoenen probeerde, die zijn slijtvast en gaan vaak meer dan jaar mee, de stalen neuzen, meestal licht kunststof tegenwoordig, en als iemand je lastig valt, kun je stevig terug trappen, en ik weet dat ze lomp en niet bepaald mooiste zijn, maar worden steeds beter.
Er zijn zelfs sportschoenen als veiligheidsschoenen en die ruim onder de €171,- gaan wel langer mee... zelfs als je scheef loopt of op scherpe randen ging staan, daar zijn ze juist voor gemaakt.

Gesloten