LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Bubbles90
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2019 18:08

Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Bubbles90 »

Hoi allemaal

Sinds mei heb ik na 11 jaar wachten eindelijk een woning gekregen. Leuke benedenwoning met een klein tuintje

Helemaal gelukkig begonnen met.opknappen en 14 juni was de dag dat ik officieel verhuisd ben

Na 1 maand lekker te hebben gewoond begonnen de ventielen in huis (keuken, wc en badkamer) op bepaalde tijden te blazen. Ik heb een open keuken en heb er echt.last van

Ik heb zelf geen bediening in huis omdat het collectief is.

Ik de woningbouw gebeld en na 8x bellen (ze zeiden dt geluiden erbij hoorden maar ik accepteerde dit niet) hebben ze Feenstra laten komen. Zij belden mij om te zeggen wanneer ze kwamen en ik hoefde niet thuis te zijn want ze moesten.op het dak zijn

Kom ik thuis van het werk zit er een briefje in de brievenbus van Feenstra: ventilator draait goed. Zacht en op deze tijden harder van 7:00-09:00, 12:00-14:00 16:00-21:00

Joh echt? Dit had ik niet zelf al geconstateerd pfff

Ik WEER de woningbouw bellen, toen kwam er een vastgoedconsulent. Oja ik hoor het en ga het onderzoeken

Omdat k maar niks hoorde heb ik vanmorgen zelf maar weer gebeld. Nu hebben ze de klacht doorgezet naar het aannemersbedrijf.

Die.moeten mij nu bellen voor een afspraak.

Maar wat ik me nu afvraag is, als Feenstra hier niks aan (kan) doen, kan een aannemer dit dan wel?

Ik heb echt geen idee wat ze komen doen en krijg ook niet de indruk dat de woningbouw dit wel weet.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2019 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Rond eten kooktijd doen ze het afzuigen harder en heeft U meer verwarming nodig, bekend feit.

Maar blazen, als je buren een illegale wasemkap zonder recirculatie aansluiten en gaan koken blazen ze hard in het systeem en kan er bij jou naar binnen geblazen worden.
Dat mag niet dus als je ruikt wat ze koken is het blazen verklaard en moet je op zoek naar welke buur dit zo doet.
Feenstra kan hier niets doen, de woningbouw kan controleren of er een foute keuken tussen zit met hard blazende wasemkap.
Een motorloze mag maar met motor geeft ontregeling.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb individuele mechanische ventilatie, maar die blaast altijd. Kan hem alleen harder of zachter zetten, maar lawaai maakt hij altijd. Daar doe je weinig aan. Hooguit kun je verhuizen naar een woning zonder die nieuwerwetse onzin, maar dat gaat nog wel even duren. Net als hier trouwens.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
13 aug 2019 10:49
Ik heb individuele mechanische ventilatie, maar die blaast altijd. Kan hem alleen harder of zachter zetten, maar lawaai maakt hij altijd. Daar doe je weinig aan. Hooguit kun je verhuizen naar een woning zonder die nieuwerwetse onzin, maar dat gaat nog wel even duren. Net als hier trouwens.
Nieuwerwetse onzin? Efficient gebruik maken van energie is raar volgens jou? Of is het "na mij de zondvloed"?

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij kosten die dingen alleen maar energie. Wat is er mis met af en toe een raam open?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of is het "na mij de zondvloed"?
Dat dus

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door crazyme »

Een keerklep of terugslagklep is de oplossing.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
13 aug 2019 23:02
Een keerklep of terugslagklep is de oplossing.
Als je afzuiging begint te blazen, dan ligt het voor de hand dat iemand anders een actieve afzuiger op het system heeft aangesloten, waardoor bij de buren de luchtstroom ineens van richting verandert.
Terugslagklep houdt dat tegen, maar dan heb je zelf geen afzuiging meer. De echte oplossing is natuurlijk die actieve afzuiger weren van het system.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit het eerste bericht krijg ik de indruk dat de mechanische ventilatie op gezette tijden begint te suizen, dus meer geluid maakt, niet dat hij ineens lucht de woning inblaast.

Bubbels90 heeft immers last van het geluid op de tijdstippen dat het systeem volgens de monteur harder staat.

Van een "illegale afzuigkap" elders is dan geen sprake en een terugslagklep zal niet helpen. Een grotere doorstroomopening helpt waarschijnlijk wel, al kan dat weer invloed hebben op de werking van het systeem.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet eens een paar ramen of deuren tegen elkaar open.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ramen tegen elkaar open? :shock: Dan breekt de eindtijd aan, maak ik op uit eerdere reacties.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door BL2 »

Het voordeel van een woning met eigen ventilatie systeem, je zet hem uit en hij staat na 10 jaren nog uit.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heremijntijd, nog zo iemand. Aanstonds naar de houthandel; ik ga een boot bouwen. Het bouwplan ligt al klaar (Genesis 6:14-16).

Maar serieus: als de luchtbehandeling even stilviel in het voorlaatste gebouw waar ik werkte, verbaasde iedereen zich overcde weldadige stilte. Ik kan me goed voorstellen dat TS last heeft van dat gesuis, juist omdat het driemaal daags varieert.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 14 aug 2019 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door kokka »

Het lijkt me dat Bubbles eerst moet verduidelijken wat er nou precies aan de hand is. een centraal afzuigsysteem dat blaast is inderdaad raar. dus Bubbles, gaat het om het maken van een hinderlijk geluid of blaast hij daadwerkelijk lucht je huis in?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

centraal ventilatiesysteem welke blaast EN afzuigt is er wel degelijk, deze zuigt op gezette tijden extra lucht uit de woning maar brengt dit tegelijk ook terug...

dan is het heel vervelend dat de uitblaasopenoingen bloijkbaar op een plek zitten waar je er last van hebt...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door kokka »

Hawk-Eye schreef:
30 aug 2019 16:39
centraal ventilatiesysteem welke blaast EN afzuigt is er wel degelijk, deze zuigt op gezette tijden extra lucht uit de woning maar brengt dit tegelijk ook terug...

dan is het heel vervelend dat de uitblaasopenoingen bloijkbaar op een plek zitten waar je er last van hebt...
Dat is vooral fijn als je liever kookluchtjes in je WC wil hebben.

petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door petersch1 »

Kijk eens bij WTW . Warmte Terug Win .....dus zuigt af en blaast via separate kanalen terug in de woning. Misschien zoiets ?

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Het is niet zoals het hoort, maar het werkt wel. Ga naar een coffeeshop, koop een flinke lading wiet, dan naar de bouwmarkt voor een buisventilator (bv itho) en blaas flinke voorraaden wietlucht de ventilatie in.

Gevolg: iedereen gaat klagen. Gevolg2: de woningbouw gaat uitzoeken waar de illegale actieve afzuigingen zitten en deze verwijderen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

komkommer zal zijn meerdere moeten erkennen in het geven van idiote en gevaarlijke adviezen.....

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Collectieve mechanische ventilatie begint ineens te blazen

Ongelezen bericht door witte angora »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 20:45
Gevolg2: de woningbouw gaat uitzoeken waar de illegale actieve afzuigingen zitten en deze verwijderen.
Gevolg2 moet zijn: de wouten komen een bezoekje brengen, op zoek naar een illegale wietplantage. Gevolg3: de wbv knikkert je zo gauw mogelijk de woning uit.

Gesloten