LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hudson's Bay

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

De kogel is door de kerk: Hudson's Bay vertrekt uit Nederland. Voor weinigen een verrassing. Vanaf het begin zat het er al aan te komen.

Hoe kon het zover komen? Hebben jullie er ooit gekocht? Was het jullie favoriet, of juist niet?

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... -op-straat

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog nooit geweest.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

In het verleden heb ik heb er een paar dekbedovertrekken in de opruiming gekocht. En dat was het. In de loop van de tijd ben ik bij verschillende filialen binnen gelopen, maar het is mijn winkel gewoon niet. Harde housemuziek, ongeïnteresseerd personeel, te duur, een kille sfeer, identieke producten kun je elders in leukere en betere winkels kopen, en soms ook slechte kwaliteit tegen belachelijke prijzen.

Het is gevoelsmatig een soort Primark maar dan voor Bijenkorfprijzen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door kuklos »

Ook hier, ben er nog nooit geweest, Als ze niet zoveel in de pers waren geweest had ik niet eens geweten dat ze in Nederland gevestigd waren.

Overigens wel mooi, in de serie Frontier op Netflix wordt gesproken van een bedrijf Hudson's Bay, dit bedrijf is hetzelfde als het bedrijf dat nu in NL winkels exploiteert.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ken het alleen van naam, heb er nooit iets gekocht.
Waarom zij het niet redden? Geen idee dus.
Waarom bv Primark wél goed draait....lekker goedkoop en trendy.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door kweenie »

Het deed mij sterk aan de Bijenkorf denken. Op zich niets mis mee, maar weinig toegevoegde waarde; je kunt dan net zo goed naar de 'vertrouwde' Bijenkorf gaan.

Bovendien, als de Bijenkorf, met de lange ervaring met de Nederlandse consument, het al moeilijk heeft en zich op een aantal kernlocaties concentreert, dan is dat niet echt een markt waar je als nieuwkomer makkelijk een plaatsje krijgt.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik ben er weleens geweest, wel grappig om die prijzen te zien.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

De Bijenkorf vind ik een veel prettigere zaak, als ik de zaken in Amsterdam vergelijk. Veel warmer zeg maar, beter assortiment ook. Niet dat ik daar zoveel koop, maar gevoelsmatig is het er veel fijner. Ook overzichtelijker.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik ben er 2x geweest, maar de vergelijking met Primark ontgaat mij. Het is eerder vergelijkbaar met de Bijenkorf, maar de sfeer in de Bijenkorf vind ik veel prettiger, dus geen reden om vaker naar HB te gaan. Ook een keer in de Primark geweest, binnen 5 minuten stond ik met lege handen weer buiten. Verschrikkelijke rommelige zaak en goedkope rommel.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is dus de vergelijking met Primark. Ik vind Hudson's Bay qua assortiment rommelig, en soms slechte kwaliteit.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Ik heb het steeds een bijzonder concept gevonden. Een overload aan niets-doend personeel in een extreem ruim opgezette ruimte. Schijnbaar werkt dit op andere plekken op de wereld wel...
Bij de uitgang opvallend weinig mensen die zichtbaar aankopen hebben gedaan.
Conclusie: Nederland zat hier niet op te wachten.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

In het bericht van het FD staat onder andere:
Hudson's Bay dook in het gat dat achterbleef nadat V&D failliet was gegaan. Klanten hoopten op een nieuw soort V&D maar kregen een warenhuis dat qua prijzen veel meer op de Bijenkorf leek. Hudson's Bay greep al snel in door goedkopere artikelen toe te voegen. Daarmee wist het bedrijf echter niet de bezoekers naar zijn winkels te lokken.
Dan krijg je inderdaad die rommeligheid in het assortiment.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 aug 2019 13:11
In het bericht van het FD staat onder andere:
Hudson's Bay dook in het gat dat achterbleef nadat V&D failliet was gegaan. Klanten hoopten op een nieuw soort V&D maar kregen een warenhuis dat qua prijzen veel meer op de Bijenkorf leek. Hudson's Bay greep al snel in door goedkopere artikelen toe te voegen. Daarmee wist het bedrijf echter niet de bezoekers naar zijn winkels te lokken.
Dan krijg je inderdaad die rommeligheid in het assortiment.
Ik vind de winkel en het assortiment totaal niet te vergelijken met de Primark.
Zelfs toen Hudson’s Bay wat “goedkopere” artikelen toevoegde, was het nog flink aan de prijs.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zeg ik:

Het is gevoelsmatig een soort Primark maar dan voor Bijenkorfprijzen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 aug 2019 13:20
Dat zeg ik:

Het is gevoelsmatig een soort Primark maar dan voor Bijenkorfprijzen.
Persoonlijk vind ik Primark een vreselijke winkel, 1x geweest en snel naar buiten gevlucht. Overal bergen met kleding, waar mensen zich als hongerige wolven op storten, kleding uit elkaars hand trekkend. De kwaliteit is nog geen euro waard.
Dat kan ik toch echt niet zeggen van de spullen bij Hudson’s Bay hoor.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door piet987654 »

Hier in Tilburg zit er ook een. Nog nooit binnen geweest. Ook nooit zelfs maar 1 folder van hun gezien.
Wist niet wat ze daar verkochten. Iedereen vertelde dat het een soort V&D was maar dan een andere naam.
Toch maar eens even op hun site gekeken. Viel dermate tegen dat ik er nooit binnen ben geweest.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
31 aug 2019 13:24

Persoonlijk vind ik Primark een vreselijke winkel, 1x geweest en snel naar buiten gevlucht. Overal bergen met kleding, waar mensen zich als hongerige wolven op storten, kleding uit elkaars hand trekkend. De kwaliteit is nog geen euro waard.
Dat kan ik toch echt niet zeggen van de spullen bij Hudson’s Bay hoor.

Oh, was jij dat die - nog net niet gillend - naast mij de winkel uit rende...

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door Erthanax »

De Bijenkorf richt zich heel bewust op het "hogere" segment. Dat is dus "duur", maar inrichting en assortiment stralen dan ook luxe en exclusiviteit uit. Ook als je de spullen niet kunt of wilt betalen, zijn het mooie, leuke winkels om te bezoeken.

HB biedt/bood niets extra's boven andere winkels, alleen hogere prijzen in een sfeerloze omgeving. Bij de Zeeman in ons wijkwinkelcentrum is het personeel aardiger en behulpzamer dan bij de HB in de binnenstad. (En de boxershorts zijn er vele malen goedkoper.)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door moederslink »

Je kunt de Bijenkorf ( of kennelijk HB ) uiteraard niet vergelijken met bv een Primark.
Ik vroeg mij alléén af waarom dat concept wél werkt blijkbaar en mijn idee is dat het goedkoop en trendy is voor jonge meiden die misschien niet veel te besteden hebben....en een goedkoop flodder zomerjurkje willen scoren.
Voor kwaliteit moet je daar niet zijn.
Zeeman en een HM draaien óók goed.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hudson's Bay

Ongelezen bericht door scontra »

Ben er nog nooit binnen geweest, denk ook niet iets gemist te hebben, "weg is weg" en ik zal er geen traan om laten !

Gesloten