LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt een nieuwe bundel meteen bestellen, daarvoor hoeft hij niet op te zijn. Anders zou je natuurlijk een onderbreking krijgen.. Je kunt via YouTube vrijwel alle muziek en films downloaden. Dit is nooit illegaal.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door renewouters »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 09:47
@renewouters: Maar dat kost geld en het moet natuurlijk weer gratis...
Ik zie nergens dat TS gratis iets wil downloaden.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Peter Kerssebank schreef:
31 aug 2019 21:18
En nu blijkt dat ik maar 5 GB per dag mag gebruiken en dat er bovendien danig in de breedte van de band wordt geknepen. UNLIMITID USE heet dat bij TELE2, en de kleine lettertjes heten FAIR USE POLICY.
Er is sprake van een onredelijk bezwarend beding en misleidende handelspraktijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

Klaas Jan schreef:
01 sep 2019 10:34
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 10:27
Afspelen op een PC of ander medium met een paar goeie speakers lijkt me trouwens veel beter
Beter dan wat??
Een telefoon
Niet relevant. Maar TS geeft aan dat hij/zij de telefoon hier slechts als hotspot voor de pc gebruikt. En hoe het vervolgens wordt afgespeeld kan nog weer via een ander apparaat zijn.

Daarbij kan het dus prima gaan om een muziekstuk dat legaal gratis te downloaden is of waarvoor TS geld heeft betaald (al dan niet via een abonnement). Maar dat doet allemaal niet ter zake. (Al zou het natuurlijk extra frustrerend zijn als je hebt betaald voor iets wat nauwelijks te downloaden is.)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

alfatrion schreef:
01 sep 2019 11:08
Peter Kerssebank schreef:
31 aug 2019 21:18
En nu blijkt dat ik maar 5 GB per dag mag gebruiken en dat er bovendien danig in de breedte van de band wordt geknepen. UNLIMITID USE heet dat bij TELE2, en de kleine lettertjes heten FAIR USE POLICY.
Er is sprake van een onredelijk bezwarend beding en misleidende handelspraktijk.
En heb je ook een link naar die gerechtelijke uitspraak?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die tekst klopt niet. Je mag veel meer gebruiken en de bandbreedte wordt nooit beperkt.
Dus die standaard opmerkingen van jou over onredelijk bezwarend etc. van jou kun je beter bewaren voor als het wel past.
Doe dan eerst onderzoek voordat je die tekst die vast in je geheugen gegrift staat ergens naar toe kopieert.
Dit overal standaard naartoe kopiëren zonder voorafgaand onderzoek is ook misleidend met als doel om de mensen op het verkeerde been te zetten!

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Theotrucker schreef:
01 sep 2019 11:22
Die tekst klopt niet. Je mag veel meer gebruiken en de bandbreedte wordt nooit beperkt.
Op dit moment is dat slechts een bewering. TS geeft duidelijk iets anders aan.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

kweenie schreef:
01 sep 2019 11:15
Maar TS geeft aan dat hij/zij de telefoon hier slechts als hotspot voor de pc gebruikt.
Bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het staat gewoon in de voorwaarden. En als die 5G bijna op zijn kan je bij bestellen.

Unlimited Data
Bij Unlimited Data werkt het net even iets anders. Je krijgt standaard 5GB per dag. Dit wordt elke dag om 12 uur ‘s nachts automatisch opnieuw beschikbaar gesteld. Wanneer je nog 500MB over hebt, krijg je een SMS van ons dat je bundel bijna op is. Via MijnTele2 en de MijnTele2 app vraag je de gratis extra bundel aan. Deze gratis extra bundel kun je onbeperkt aanvragen. Als je dit niet doet als je al je data verbruikt hebt, wordt je data afgesloten en kun je het dus niet meer gebruiken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor sommigen is dat altijd een bewering. Daar ben je goed in.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Klaas Jan schreef:
01 sep 2019 10:34
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 10:27
Afspelen op een PC of ander medium met een paar goeie speakers lijkt me trouwens veel beter
Beter dan wat??
Een telefoon

Je bent duidelijk niet goed op de hoogte.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 12:19
Je bent duidelijk niet goed op de hoogte.
Vandaar dat ik hierboven even vriendelijk meldde dat ik weer wat geleerd had.

Van auteursrechten op muziek ben ik dan wel weer goed op de hoogte :wink:

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Peter Kerssebank schreef:
31 aug 2019 21:18
Van de rechter las ik 'n paar dagen geleden in de krant dat je nu wel de TELE2 sim kaart in 'n modem mag stoppen, omdat daar niets in die FAIR USE POLICY van te vinden is.
De rechter heeft geoordeeld dat een toestel niet automatische een telefoontoestel betreft, jouw stelling dat er in dit geval niets over te vinden was in de algemene voorwaarden (of Fair Use Policy) is dus onjuist.

https://tweakers.net/nieuws/156346/rech ... oppen.html

De kans is groot dat Tele2 hier tegen in beroep gaat of dat ze hun algemene voorwaarden aanpassen.

Een wifi hotspot via je telefoon is iets anders dan een losse 4G router en Tele2 kan dit verschil ook waarnemen in hun netwerk. Jouw probleem is waarschijnlijk compleet anders van aard maar op basis van je bericht, en je veronderstelling dat Tele2 de boosdoener is, maakt het lastig om je hiermee te helpen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De algemene voorwaarden zijn al jaren geleden aangepast. Deze rechtszaak ging erover wat er toen in de algemene voorwaarden stond. Die zijn aangepast moeten worden omdat de ACM een verschil wil tussen data en spraak verbindingen. Vanwege het tekort aan mobiele nummers moet mobiele data over 097 nummers gaan, welke twaalf cijfers hebben. Deze rechtszaak is niet bruikbaar voor de huidige contracten.


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... ak-en-data

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Een telefoon gebruikt men om te bellen en om voor zichzelf gebruik te maken van mobiel internet. 5G internet per dag gebruiken is gigantisch. Zakelijk gebruik ik er niet eens 10 per maand (en dan een combi op Ipad en telefoon).
Je verheft jezelf te makkelijk tot norm. Als je even zit te netflixen oid vliegen de GB’s eruit.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
01 sep 2019 17:01
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Een telefoon gebruikt men om te bellen en om voor zichzelf gebruik te maken van mobiel internet. 5G internet per dag gebruiken is gigantisch. Zakelijk gebruik ik er niet eens 10 per maand (en dan een combi op Ipad en telefoon).
Je verheft jezelf te makkelijk tot norm. Als je even zit te netflixen oid vliegen de GB’s eruit.
Mijn verbruik is niet de norm, dat hoort u mij ook niet zeggen. Er zijn al vaker soortgelijke topics voorbij gekomen dat gebruikers irreëel veel GB's verbruiken.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 17:32
Moneyman schreef:
01 sep 2019 17:01
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Een telefoon gebruikt men om te bellen en om voor zichzelf gebruik te maken van mobiel internet. 5G internet per dag gebruiken is gigantisch. Zakelijk gebruik ik er niet eens 10 per maand (en dan een combi op Ipad en telefoon).
Je verheft jezelf te makkelijk tot norm. Als je even zit te netflixen oid vliegen de GB’s eruit.
Mijn verbruik is niet de norm, dat hoort u mij ook niet zeggen. Er zijn al vaker soortgelijke topics voorbij gekomen dat gebruikers irreëel veel GB's verbruiken.

Je hebt over 'men' gebruikt, niet over 'ik' .En irreëel veel GB's is ook naar jouw norm. En als ik even naar mijzelf kijk: ik gebruik de smartphone de hele dag, maar nauwelijks om mee te bellen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 17:39

ik gebruik de smartphone de hele dag, maar nauwelijks om mee te bellen.
Begrijpelijk... Veel mensen nemen bij een Privénummer niet op... Laat staan bij een ZeerPrive nummer.

:mrgreen:

Peter Kerssebank
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:49

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Peter Kerssebank »

dank je voor de reacties.

Wat ik wilde zeggen is dat UNLITMITED toch echt betekent ZONDER LIMIET - en dat het me verbaast dat men zo'n Engelse term zomaar kan gebruiken. (ik woonde zelf in Engeland en beheers de taal nog steeds uitstekend).

Wat die 5 GB betreft ... die gebruik je soms als je systeem (3 GB op telefoon) vernieuwd moet worden ... de 4G verbinding is niet snel genoeg om 1080 p video te kijken. Overigens is 5 GB voldoende voor mij ... ik kijk amper tv.

Wat me opviel .. tv kijken op de telefoon gaat prima (npo start & 240 p op youtube) maar niet als ik de hotspot inschakel en op de pc wil kijken in grotere resolutie.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 17:39
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 17:32
Moneyman schreef:
01 sep 2019 17:01

Je verheft jezelf te makkelijk tot norm. Als je even zit te netflixen oid vliegen de GB’s eruit.
Mijn verbruik is niet de norm, dat hoort u mij ook niet zeggen. Er zijn al vaker soortgelijke topics voorbij gekomen dat gebruikers irreëel veel GB's verbruiken.

Je hebt over 'men' gebruikt, niet over 'ik' .En irreëel veel GB's is ook naar jouw norm. En als ik even naar mijzelf kijk: ik gebruik de smartphone de hele dag, maar nauwelijks om mee te bellen.
U haalt nu 2 zaken door elkaar. Een simkaart in een modem gebruiken is niet de norm. Net zo goed als een telefoon als basis gebruiken voor meerdere apparaten om zo met meer mensen gebruik (dus misbruik) te maken van onbeperkt internet. Dat heeft niets met MIJN verbruik te maken.
Volgens de ACM is 2GB per maand normaal en 40GB excessief. Met die 5GB per dag bij Tele2 zit je dus per maand al ver boven het excessieve dat de ACM aangeeft.

Gesloten