LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Andriesen
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2015 21:29

Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door Andriesen »

Ik ben op zoek naar een lening en weet bij God niet waar ik terecht moet. Het liefst start ik ergens met vergelijken maar al die vergelijk sites lijken op elkaar en prijzen dezelfde banken aan... Heeft hier iemand ervaringen met dit soort sites en zo ja welke is betrouwbaar?

Het gaat om een relatief laag bedrag van 2500 euro dat ik binnen een jaar terug kan betalen.

Hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mei 2018 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Pak eens de telfoon en ga eens een paar grote banken bellen. Of beter, als het kan, ga niet lenen maar een jaar sparen, dan heeft u ook € 2.500 en kost het geen rente.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Begin eens te informeren bij uw eigen bank. Hoewel sparen veel verstandiger is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat de zelfde banken bij verschillende sites bovenaan staan kan natuurlijk ook betekenen dat dat de 'beste' keuzes zijn...

Maar wat al aangegeven is, kijk naast de vergelijkingssites ook eens op de sites van een paar banken. En kijk wat die bieden. Misschien scheelt jouw bank niet eens zo veel met de beste van de vergelijkingssites en is dat dan de meest eenvoudige optie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je zit al snel op een 7%, heb je een eigen huis daar een lening op nemen misschien?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij een lening van 2500 die je binnen een jaar terugbetaalt zit je bij 7% rente op minder dan 100 euro aan rente. Ik denk dat het dan meer zin heeft om te kijken naar afsluitkosten e.d. dan naar de laagste rente.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door scontra »

Andriesen schreef:Ik ben op zoek naar een lening.
Het gaat om een relatief laag bedrag van 2500 euro dat ik binnen een jaar terug kan betalen.

Hoor het graag.
Ga gewoon naar de bank waar u uw reguliere bankzaken ook doet.
Aangezien het een kortdurende lening betreft en het leenbedrag niet al te hoog is zal een persoonlijke lening met een looptijd van een jaar mogelijk het beste uit komen.

Andriesen
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2015 21:29

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door Andriesen »

Bedankt voor de reacties en excuus dat ik niet direct reageerde! Er cirkelen steeds twee jonge kids om me heen waardoor het er steeds niet van kwam om te reageren :D Ik heb veel aan jullie reacties gehad. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om ongeveer de helft bij elkaar te sparen en daarnaast een kleinere lening af te sluiten die de boel aanvult. Die lening zullen we zo laat mogelijk aanvragen zodat we zo lang mogelijk geen rentekosten hebben. Ik denk dat we nog 4 maanden nodig hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Verstandig.

Mike NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2019 13:52

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door Mike NL »

Jezelf goed inlezen is altijd een eerste stap. Er is zoveel informatie te vinden op het internet dat je inderdaad door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb zelf ook ooit een soort gelijk bedrag geleend, ik heb dit destijds via een zogeheten persoonlijke lening gedaan. Ik heb toen heel veel informatie gevonden bij Bankr. In tegenstelling tot veel andere sites wordt deze website gerund door mensen die altijd nog in de financiële sector werken als adviseur of bemiddelaar. Wellicht dat je daar verder mee komt dit is de website: https://bankr.nl/

Succes!

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door henk51 »

Topic is meer dan 1 jaar oud. Weinig nut meer voor TS


groeten Henk

Mike NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2019 13:52

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door Mike NL »

henk51 schreef:
03 sep 2019 09:31
Topic is meer dan 1 jaar oud. Weinig nut meer voor TS


groeten Henk
Excuus! Wellicht dat hij er in de toekomst of iemand anders er nog wat aan heeft.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leningen vergelijken: waar te beginnen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mike NL schreef:
03 sep 2019 10:13
henk51 schreef:
03 sep 2019 09:31
Topic is meer dan 1 jaar oud. Weinig nut meer voor TS


groeten Henk
Excuus! Wellicht dat hij er in de toekomst of iemand anders er nog wat aan heeft.
En dan ook nog verwijzen naar ern site voor minileningen met een rente van 14%?

Gesloten