LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acties / reclame Van Makro

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na 5 maanden weet ik;

Een gewone step was ooit overal te koop, moest Action lampjes op voor verlichting want was niet aanwezig.
Licht en goedkoop maar nu vrijwel overal uitverkocht in de grotere maten!

De E step is er in vele variaties, van duidelijk E Step met lompe accu en display, tot een brede plank en iets grotere wielen die
de accu vrij moeilijk zichtbaar onder de holle plank heeft zitten die ik heb.
De LED koplamp moest ik met veel moeite richten en achter is ook prima 3 Watt led voor zichtbaarheid.
De krat achterop het wiel en zitje dat opklapbaar is voor boodschappen is ook handig.

Het display, alleen een fietscomputertje met streep voor accu en + & - voor 5 standen ondersteuning!
Deze Duitse step doet dus niets, geen gashandel en ondersteunde als ik step... en bij stoppen voetje mag ik uit rollen!
Dit is dus een die ondersteunde en zou gelijk aan de E bike moeten zijn.

De meerderheid hebben gas handel en zijn illegaal... maar mijn E bike heeft ook geen RDW keuring!
Deze met step ondersteuning is dus nooit gekeurd, weegt compleet 14 kg en kan tot 16 km ondersteunen, en haalde maximaal op laagste stand 37 Km maar op hoogste ondersteuning maar 11½ km.

Deze lompe E Step met ondersteuning is naast 14 Kg wel plat te vouwen maar mede door de afneembare krat met zitje wel
een Kofferbak vulling in mijn auto.....!
Ik heb de Importeur in Duitsland gevraagd, maar die moet in China informeren want deze voldoet wel aan de E bike eisen...
Als je niet stepte val je stil!
Met de aanschaf prijs van €995,- gelijk aan goedkoopste E bike en weet niet hoeveel de keuring bij RDW gaat kosten.
Verzekeren hoeft dus niet omdat 16 Km minder is als de E bike van 25 km....

Mijn eerste E step was dus wel illegaal, maar deze met step ondersteuning en de Politie mag het controleren....
Als dit hier massaal op de markt komt is E step controle een ramp, want welke mogen dan wel of niet!
Ik heb onze Minister van verkeer en wat er Stept gemaild maar nog niets gehoord!

mr. René Polanus
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2019 09:19

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door mr. René Polanus »

"Een particulier kan zonder pasje niet kopen bij de groothandel macro. Iemand met een macro groothandelpasje is dus een wederverkoper. En die horen thuis op higher level en niet op deze consumenten site"

MAKRO weet wel beter; het pasjesysteem is comedieus; vooral op de non-food is het voor wederverkopers immers allemaal te duur.
Ik ben er al lang niet meer geweest, maar vroeger verkocht men er kleding en waren er pashokjes............. zeker voor de wederverkopers ?? Destijds waren blikken verf bij de HEMA ook goedkoper dan bij MAKRO.

Inderdaad kunnen kleine ondernemers zich vaak op consumentenkoopbescherming beroepen o.g.v. de zgn "reflexwerking".

Natuurlijk had de professionele verkoper meer (i.c. waarschuwende) info moeten geven bij haar aanbod; aan de andere kant: het was niet slechts geweest als de kandidaat-koper éérst eens vragen gesteld had. Krijg je dan de verkeerde antwoorden, heb je iets om je op te beroepen (al moet je er weer op rekenen, dat men de vragen en antwoorden zal ontkennen en je weer wat te bewijzen hebt; je zou bij aankoop een schriftelijke bevestiging moeten vragen, maar die zal men weer niet willen geven. Ergo: bij twijfel gewoon niet kopen en wachten op een volgende, betere gelegenheid)

mr. René Polanus, "advocaat in ruste"

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door berndv »

Roelof89 schreef:
07 sep 2019 11:38
Ik kwam per toeval dit forum tegen en vroeg me af of er updates zijn over deze regelgeving. Op deze site lees ik wel het een en ander (https://elektrische-steps.com/openbare-weg/regels/) maar dat correspondeert weer niet helemaal met wat ik elders lees.
Maar wat leest u dan elders? Op zich zijn de regels niet heel erg anders geworden. Het is en blijft een gemotoriseerd voertuig en het is en blijft de regel dat een dergelijk voertuig gekeurd moet zijn door de RDW alvorens je er mee op de openbare weg mag. In plaats van informatie te lezen op verkoopsites zou ik informatie lezen op de sites van overheidsinstanties, die lijken mij meer accuraat:

https://www.rdw.nl/particulier/nieuws/2 ... -nederland
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... enbare-weg
https://wetten.overheid.nl/BWBR0035848/2019-05-02
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... l=Aflopend

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mr. René Polanus schreef:
08 sep 2019 10:16
"Een particulier kan zonder pasje niet kopen bij de groothandel macro. Iemand met een macro groothandelpasje is dus een wederverkoper. En die horen thuis op higher level en niet op deze consumenten site"
Elke wederverkoper is een ondernemer, maar niet elke ondernemer is een wederverkoper. Bij Makro komen niet alleen wederverkopers. Of moet ik de printer en koffiezetter die ik voor de zaak gekocht heb weer doorverkopen en mag ik deze niet zelf gebruiken? En het kopje soep voor bij de lunch moet ik verkopen aan mijn personeel?

Op deze “consumentensite” is ook ruimte voor zzp’ers. Die ruimte wordt gegeven en zij mogen ook best vragen stellen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
09 sep 2019 10:27
mr. René Polanus schreef:
08 sep 2019 10:16
"Een particulier kan zonder pasje niet kopen bij de groothandel macro. Iemand met een macro groothandelpasje is dus een wederverkoper. En die horen thuis op higher level en niet op deze consumenten site"
Elke wederverkoper is een ondernemer, maar niet elke ondernemer is een wederverkoper. Bij Makro komen niet alleen wederverkopers. Of moet ik de printer en koffiezetter die ik voor de zaak gekocht heb weer doorverkopen en mag ik deze niet zelf gebruiken? En het kopje soep voor bij de lunch moet ik verkopen aan mijn personeel?

Op deze “consumentensite” is ook ruimte voor zzp’ers. Die ruimte wordt gegeven en zij mogen ook best vragen stellen.
Ik denk de advocaat in ruste niet heel bekend is met forumsoftware, want waar hij de " zet bedoelde hij vermoedelijk een quote, want hij quote een opmerking van mahadma op pagina 1.

Verder klopt het wat je zegt hoor. Makro is juist niet direct een groothandel in de zin van inkoop voor wederverkoop, dan zul je als wederverkoper wel een hele lage marge hebben als de makro je inkoopkanaal is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Even naar E bike gekeken maar geen enkel keurmerk.
Alleen maar eisen waar je aan moet voldoen!

Dat betekend dat mijn afwijkende E step met step ondersteuning wel is toegestaan.... door elke step met voet komt er lichte verhoogde snelheid en ondersteuning en na 4 seconden niets doen stopt dat weer.

Dus eens per 4 seconden even voetje rammen en ik haal 16 Km/H boven die snelheid stopte deze en de Ebike is tot 25 Km/h maar met de iets kleinere wielen vind ik dat prima, helaas is er net als met gashandel geen duidelijke regel welke wel en niet mogen en onder de 25 km/h met ondersteuning is keuring niet nodig...
Elke E bike uit China mag hier gewoon rijden zonder enige keuring en deze step dan ook.
Niet elke step maar alleen met step ondersteuning en als Politie alle merken en types moet weten en testen voor ze iets in beslag kunnen nemen, ik heb alleen een ondersteun regelaar en geen gashendel voor zelf weg rijden....
Maar als je de diverse Displays moet uitzoeken welke wel en niet mogen?

Ik hoop op in beslag name en rechtszaak want de eerste met step ondersteuning die niet permanent zelf rijden zijn er dus al!
Helaas niet bij de Macro, waar ik alleen Benzine tank zonder Macro pasje.... gewoon Pin pas.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
09 sep 2019 11:37
Even naar E bike gekeken maar geen enkel keurmerk.
Alleen maar eisen waar je aan moet voldoen!

Dat betekend dat mijn afwijkende E step met step ondersteuning wel is toegestaan....
Een iets te voorbarige conclusie. Op de website van de RDW staat:
RDW schreef:Wanneer mag je met een elektrische step de weg op?
Je mag met een elektrische step de weg op als deze step door de minister van Infrastructuur en Waterstaat is aangewezen als bijzondere bromfiets en door de minister is toegelaten op de weg.


Vaststellen of een e-step is gekeurd is eenvoudig. Er is gewoon een lijst met goedgekeurde "bijzondere bromfietsen".

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door rvjapio »

@mahadma.

Het onderwerp is een snorfiets, geen onderzoek naar de legitimiteit van macropassen. Misschien dat u uw kennis eerst eens op higher level en dan bij de Makro kunt bijspijkeren voordat u hier commentaar geeft?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor de met gashandel is inderdaad bijzondere bromfiets!

Maar met step ondersteuning valt hier buiten, die zijn als E bike verzekering vrije voertuigen,
helaas is 99,9% nog die andere groep.
Zolang ze bij RDW niet weten dat er een extreem kleine groep met step ondersteuning bestaat blijft de foute tekst op hun website...

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
09 sep 2019 15:33
Maar met step ondersteuning valt hier buiten, die zijn als E bike verzekering vrije voertuigen,
Dan volgt nu de bekende forumvraag: Heeft u daar een bron van?
Of de andere versie: Kunt u dat onderbouwen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

onderbouwing;

RDW heeft geschreven dat ze allen wegens geen trap ondersteuning tot nu toe onder bromfiets regels vallen.

Maar, als er een nieuwe ontwikkeling is van een Step waar je zonder steppen stil valt is het gelijk aan E bike nu.
Step gebruik is net als roeien, af en toe kracht zetten, en daar was bij het vaststellen voor hun uitspraak nog geen sprake van.

De Step zonder gashandel en die niet zonder steppen zelf kan rijden is totaal anders dan de huidige massa.
Alleen bij voor de wind en harde ruk winden ziet deze step nog snelheid pieken en kan misleid worden.
De fietscomputer die snelheid meet houd niet alleen de grens van 16 Km/h in de gaten maar ook of de berijder stepte dus kracht zet af en toe, bij te lang niets doen valt de motor uit en dan moet je wel blijven bewegen en voldoende.

Bij een gewone step zonder accu zul je ook schommelingen in de snelheid hebben en die verschillen worden gebruikt voor de ondersteuning van deze laatste generatie E ondersteunde step die de huidige zelf rijdende niet heeft.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat zal allemaal wel, maar wat u vindt is niet relevant. De enige echte, relevante onderbouwing moet staan in wet- of regelgeving, of in jurisprudentie. Waar dan?

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Acties / reclame Van Makro

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Het probleem hier is dat de ontwikkelingen te snel gaan voor de wet om bij te houden. Ik zie hier dagelijks kinderen voorbijkomen op electrische contrapties waarvan ik mij afvraag wat de wettelijke status ervan is. Bv. van die electrisch aangedreven balanceboards. Die krengen gaan best hard. En voor een klein bedrag kopen ze er een aankoppelbaar zitstuk met wiel bij, en dan hebben ze een soort van electrische Kart.

Of de Makro een groothandel is, is helemaal niet relevant. Makro verkoopt ook aan particulieren, al sinds jaar en dag. Dat hele pasjessysteem etc, is er gekomen omdat lokale winkeliers teveel - terecht - gingen miepen over de Makro. Ik weet niet of dat vandaag nog zo is, maar er is bv. een tijd geweest dat docenten (lagere school/bassisschool) een Makro pas kregen.

Waar het om gaat is dat een particulier iets gekocht heeft waarbij hij/zij eigenschappen redelijkerwijze kon verwachten, op basis van de productinformatie die de Makro gaf, die het product niet had. En dan maakt het geen drol uit of het B2B is of een particulier, ook B2B ben je gehouden te leveren wat je beloofd.

Vandaar ook dat de Makro netjes heeft terugbetaald, en, gezien de reactie van een andere klant, er tegenwoordig bij heeft staan dat het product niet voor op de openbare weg is.

Drones is ook zo'n mooi voorbeeld. Hoeveel mensen hebben niet thuis een drone voor de kinderen in de kast liggen, waar ook op veel plekken mee gevlogen is, waar dat wettelijk helemaal niet mag. Als daar ongelukken mee gebeuren, ga je gigantisch nat.

Gesloten