LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Sandra93
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2019 10:53

Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Sandra93 »

Vandaag kregen wij de twee bestelde foto's thuisbezorgd,echter na het uitpakken blijkt dat de lichtsterkte en kleuren totaal niet overeenkomen met hoe de originele foto is aangeleverd.

Het betreft een Avondfoto van de Rotterdamse Erasmusbrug..

Zoals het nu op het canvas staat is de achtergrond een zwart geheel terwijl in het origineel linksboven een lichrgrijze lucht zichtbaar zou moeten zijn.

De tuien van de brug geven op de originele foto zouden fel wit licht moetrn geven,en op de kanvas foto is dit nagenoeg niet zichtbaar meer.

Op de originele foto zou de pilaar van de brug fel rood gekleurd moeten zijn wat op het canvas een mat zwak lichtrode pilaar is geworden.


Ik ben er met zekerheid van overtuigd dat bij het afdrukken de kleirinstellingen van de foto niet juist worden overgenomen door het afdruk apparaat.

Daar de foto zowel in mijn foto camera (Nikon D7000), op de laptop,telefoon en ook hoe de foto is aangeleverd bij de bestelling een totaal levendiger en gedetailleerder beeld gaven als wat nu is geleverd.


U zult dan ook begrijpen dat onze teleurstelling groot is.

Mijn vraag is dan ook of de canvas doeken met de juiste instellingen qua lichtsterkte en kleur zouden kunnen worden afgedrukt en geleverd?

Ik zal nogmaals een afbeelding bijvoegen van de afbeelding zoals deze bij bestelling is bijgevoegd


Hopende u voldoende te hebben geinformeerd


Deze mail meerdere malen verstuurd. NOOIT geen antwoord. Bellen heeft geen zin want ze spreken alleen Engels. En verwijzen direct naar de mail. Zeer terleur gesteld en een hoop geld armer.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kortingen van meer dan 90%, adresgegevens niet beschikbaar of ergens heel goed verstopt. Het enige telefoonnummer dat te vinden is, is van GLS. 21.850 beoordelingen in de afgelopen 9 jaar. Dat is meer dan 3600 per jaar, oftewel 9 beoordelingen per dag. Bekende cijfers is dat 20% van de klanten een review achterlaat. Dat wil dus zeggen dat ze bijna 50 bestellingen per dag binnen zouden krijgen. En dat wordt binnen 24 uur klaargemaakt?

Kwaliteit heeft zijn prijs. Deze site schreeuwt er om om geen kwaliteit te leveren. Wellicht zal de aanhouder winnen en krijgt u ooit een reactie terug.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door berndv »

dit geven zij op hun site aan:
Wat te doen als mijn product kleurafwijkingen vertoont?
Vertoont het product kleurafwijkingen, isdit meestal te wijten aan de instellingen van uw monitor. Onze printers worden regelmatig gecontroleerd en afdrukken worden gemaakt op basis van uw inzending. Vertoont uw product extra kleurafwijkingen, neem dan contact op met de klantenservice en stuur een foto mee van het product.
Door te beginnen met "Vandaag kregen wij" lijkt het net alsof u vandaag pas voor het eerst geklaagd heeft. Het aangeven van een tijdlijn is op zich wel handig bij een klacht als deze.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de foto is aangeleverd. Welk formaat, welke gebruikte kleurruimte, hoe is de foto bewerkt? Dit zijn allemaal zaken die wel van belang zijn, helemaal als u foto's vanaf een spiegelreflex instuurt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Sandra93, ik heb zelf veel goede ervaringen met Bestecanvas, ook met de bereikbaarheid en de klantenservice.
En heb wel éénmaal een bestelling teruggestuurd omdat ik net als u niet tevreden was over het contrast en de belichting.
Ik heb contact opgenomen met Bestecanvas en gemaild dat de instellingen op mijn apparatuuur in orde waren.
Een heb de foto's ook nog eens laten controleren bij een fotograaf op zijn Apple computer die de meeste beeldprofessionals gebruiken. Ook daar bleek belichting en contrast niet helemaal optimaal.
Zonder morren heb ik vervolgens vlot twee nieuwe canvassen van Bestecanvas ontvangen die er prima uitzagen.
Dat was dan ook mijn enige mindere ervaring die door de service prima opgelost is.
Opnieuw contact opnemen en uw ervaring onder de aandacht brengen zou ik zeggen.
Misschien hebt u wat aan mijn ervaring.
Succes.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
09 sep 2019 12:00
Kortingen van meer dan 90%, adresgegevens niet beschikbaar of ergens heel goed verstopt. Het enige telefoonnummer dat te vinden is, is van GLS. 21.850 beoordelingen in de afgelopen 9 jaar. Dat is meer dan 3600 per jaar, oftewel 9 beoordelingen per dag. Bekende cijfers is dat 20% van de klanten een review achterlaat. Dat wil dus zeggen dat ze bijna 50 bestellingen per dag binnen zouden krijgen. En dat wordt binnen 24 uur klaargemaakt?

Kwaliteit heeft zijn prijs. Deze site schreeuwt er om om geen kwaliteit te leveren. Wellicht zal de aanhouder winnen en krijgt u ooit een reactie terug.

Allemaal suggesties en aannames.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:
09 sep 2019 12:28
NeoDutchio schreef:
09 sep 2019 12:00
Kortingen van meer dan 90%, adresgegevens niet beschikbaar of ergens heel goed verstopt. Het enige telefoonnummer dat te vinden is, is van GLS. 21.850 beoordelingen in de afgelopen 9 jaar. Dat is meer dan 3600 per jaar, oftewel 9 beoordelingen per dag. Bekende cijfers is dat 20% van de klanten een review achterlaat. Dat wil dus zeggen dat ze bijna 50 bestellingen per dag binnen zouden krijgen. En dat wordt binnen 24 uur klaargemaakt?

Kwaliteit heeft zijn prijs. Deze site schreeuwt er om om geen kwaliteit te leveren. Wellicht zal de aanhouder winnen en krijgt u ooit een reactie terug.

Allemaal suggesties en aannames.
93% korting: feit
Adresgegevens niet te vinden: feit
Telefoonnummer niet te vinden: feit
21.850 beoordelingen: feit

Er komen genoeg topics voorbij waarin uitgelegd blijft worden waar je op moet letten bij het online kopen. Deze site voldoet aan nagenoeg geen enkele tip. Is het dan een suggestie of een aanname om daar niet te willen bestellen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
09 sep 2019 12:50
Adresgegevens niet te vinden: feit
Telefoonnummer niet te vinden: feit
1 keer klikken vanaf de hoofdpagina:

https://www.bestecanvas.nl/agb/impressum.jsf

Hier staat een telefoonnummer, adres van het kantoor in Amsterdam, adres van het kantoor in Keulen, mailadres en ga zo maar door.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
09 sep 2019 12:50
93% korting: feit
Adresgegevens niet te vinden: feit
Telefoonnummer niet te vinden: feit
21.850 beoordelingen: feit

Er komen genoeg topics voorbij waarin uitgelegd blijft worden waar je op moet letten bij het online kopen. Deze site voldoet aan nagenoeg geen enkele tip. Is het dan een suggestie of een aanname om daar niet te willen bestellen?
93% korting. Ja en? Er staat tot 93% besparen. Dat zegt niks over de kwaliteit. Adverteren met kortingen zie je overal.
Adresgegevens niet te vinden Jawel hoor: United Arts GmbH, Am Gleisdreieck 5, 50823 Keulen / Cologne, Duitsland / Germany
Telefoonnummer niet te vinden Zeker wel: 0900 2255
21.850 beoordelingen Ja en? Mooi toch zoveel gedeelde ervaringen. Misschien nog even vermelden dat de score 4.39/5.00 is.
Niet perfect natuurlijk maar ook niet superslecht.

'Er komen genoeg topics voorbij waarin uitgelegd blijft worden waar je op moet letten bij het online kopen. Deze site voldoet aan nagenoeg geen enkele tip. Is het dan een suggestie of een aanname om daar niet te willen bestellen?'
Allemaal suggestie en aannames. U legt niks uit en bewijst niks. Heel vervelend dat u een bedrijf op basis van suggesties in zo'n kwaad daglicht stelt.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Erthanax »

En die korting van 93% zie ik ook niet. Ik zie wel staan:
Laagste prijs garantie - tot 93% besparen!
Tot 93% besparen is heel wat anders dan 93% korting.

(Klaas Jan was me net voor, zag ik iets te laat.)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

berndv schreef:
09 sep 2019 12:59
1 keer klikken vanaf de hoofdpagina:

https://www.bestecanvas.nl/agb/impressum.jsf

Hier staat een telefoonnummer, adres van het kantoor in Amsterdam, adres van het kantoor in Keulen, mailadres en ga zo maar door.
Als ik op hun homepage ben, https://www.bestecanvas.nl/, staat er een hoop informatie. Daar zijn de zogenaamde beoordelingen te vinden. Er staat inderdaad ook 93% besparing, echter daaronder staan van/voor prijzen. Als voorbeeld 20x20 van €28,90 voor €2,80. Dat is geen besparing, maar een korting.

Geen idee hoe u bij de link met algemene voorwaarden bent gekomen, maar ik kan die niet vinden. Wel https://www.bestecanvas.nl/hulp/. Dit zou hulp en contact heten, maar contactgegevens kan ik daar niet vinden. Wel een zoekbalk, maar als ik daar zoek op telefoonnummer krijg ik alleen die van GLS te zien.
Correctie, deze is te vinden onder het kopje ABV/annuleringsverklaring/impressum. In mijn ogen niet logisch. Overigens kloppen de bepalingen van geen kanten. 19% btw en een herroepingstijd van 7 dagen.

De tips van ConsuWijzer zijn helder: https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... e-winkelen. Er is geen KVK inschrijving te vinden (logisch, Duits bedrijf), contactinfo is dan wel te vinden, maar behoorlijk goed weggestopt. Niet netjes op de homepage vermeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
09 sep 2019 16:13
De tips van ConsuWijzer zijn helder: https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... e-winkelen. Er is geen KVK inschrijving te vinden (logisch, Duits bedrijf), contactinfo is dan wel te vinden, maar behoorlijk goed weggestopt. Niet netjes op de homepage vermeld.
Dan moeten we bol.com ook maar direct als onbetrouwbaar bestempelen, want ook bij hen staat op de homepage niet het adres en de kvk gemeld. Sterker nog, bij heel veel webwinkels moet je vanaf de hoofdpagina 1 keer klikken om bij de adresgegevens te komen.

Nu bevind ik mij ook veel in Duitsland en ben aardig bekend met de term "impressum". Wat in Duitsland een verplichting is om aan te geven met wie je zaken doet. De wettelijke regels zijn daar naar mijn idee iets strakker dan dat ze hier zijn. Hier is het namelijk alleen een advies, in Duitsland is het een wettelijke plicht.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

berndv schreef:
09 sep 2019 16:51
Dan moeten we bol.com ook maar direct als onbetrouwbaar bestempelen, want ook bij hen staat op de homepage niet het adres en de kvk gemeld. Sterker nog, bij heel veel webwinkels moet je vanaf de hoofdpagina 1 keer klikken om bij de adresgegevens te komen.
Met dat verschil dat er bij Bol verschillende linkjes staat naar hun contactgegevens. Als ik bij beste canvas daar op klik krijg ik ze niet te zien.
Bij de webwinkels waar ik koop staat vaak onderaan netjes de contactgegevens. Zodra je al moet gaan zoeken naar een mailadres of telefoonnummer, dan wil je als bedrijf schijnbaar geen contact met je klant.
Overigens richt dit bedrijf zich op de Nederlandse markt, dan moet deze ook voldoen aan de Nederlandse wetgeving.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
09 sep 2019 12:02
Maar ik ben wel benieuwd hoe de foto is aangeleverd. Welk formaat, welke gebruikte kleurruimte, hoe is de foto bewerkt? Dit zijn allemaal zaken die wel van belang zijn, helemaal als u foto's vanaf een spiegelreflex instuurt.
Dit is inderdaad één van de redenen dat het vaak fout gaat: een verkeerd kleurprofiel. Is de foto in sRGB aangeleverd?
(voor meer info: lees bijvoorbeeld hier).

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:
09 sep 2019 13:08
Heel vervelend dat u een bedrijf op basis van suggesties in zo'n kwaad daglicht stelt.
Ik stel niemand in een kwaad daglicht. Er is gewoon regelgeving omtrent online shops: https://www.mkbservicedesk.nl/1070/wat- ... bshops.htm
Ik citeer: “Als webwinkelier ben je verplicht de bezoekers van je website tijdig te informeren wie je bent en hoe je zaken doet.”
Een paar puntjes uit de lijst:
Naam onderneming: je zou denken beste canvas, maar het blijkt United Arts te zijn.
Adres onderneming: deze is enkel te vinden na een onlogische vertaling in een link onderaan de AV.
Telefoonnummer: idem
Registratie Kamer van Koophandel: is er niet
Algemene voorwaarden: niet conform de Nederlandse wet
Bedenktijd: niet conform de Nederlandse wet.

Het bedrijf richt zich op de Nederlandse markt en heeft een fysiek adres in Nederland. Dan behoren ze zich gewoon aan de Nederlandse wet te houden.

Naast de wettelijke regelgeving komen de andere tips die al gegeven worden. Een site die zich niet aan de wet wil houden, slecht vindbare contactgegevens heeft en strooit met hoge kortingen maakt het voor zichzelf lastig.

En over de reviews gesproken: klagen over een lange levertijd en toch een goed gegeven, een beschadigd aangekomen levering krijgt een uitstekend, vouwen in een kussenhoesje toch uitstekend, de kleur viel tegen maar wel een goed, een pakket ontvangen die niet besteld was geeft wederom een goed, enz.

Voor mij, en ja dat is mijn mening, reden genoeg om dit bedrijf niet serieus te nemen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De feiten op een rijtje:

-Er is op het forum hier iemand die niet tevreden is over een product van Bestecanvas. Dat kan.
-Er is op dit forum een lid die dit bedrijf middels insinuaties, suggesties en aannames in diskrediet brengt.

Jammer dat de moderatie hier niet ingrijpt.

Ik ben er wel klaar mee en ga verder een kleurige en onbedrukte dag tegemoet :wink:

JoBV
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2020 17:06

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door JoBV »

Mijn bestelling bij bestecanvas.nl is nooit aangekomen. bestecanvas.nl gaat niet in op het feit dat het nooit bezorgd is en verschuilt zich achter Duitse wetgeving. We schrijven al een tijdje heen en weer en ze geven niet toe. Wat een verspilling van tijd en geld.
Ze begrijpen niet dat als een online bedrijf niet bezorgd dat de fout is van het online bedrijf en niet van de klant.
Laten we hopen dat ze snel failliet gaan en er mee ophouden mensen te bedriegen en voor te liegen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt een klacht indienen bij ECC, kijk op Google.

Justinderksen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2020 14:04

Re: Bestecanvas.nl zeer slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Justinderksen »

Ik zal even bij het begin beginnen. Er wordt geadverteerd met onwijs hoge kortingen. Iets wat uiteraard heel aantrekkelijk is gezien de prijs die je er nu voor betaald. Tevens word erbij vermeld dat alles geleverd word voor de kerstdagen. Uiteraard ook iets wat heel fijn is, want je wilt toch zeker wat kunnen geven tijdens deze dagen. Al snel wordt dit als gemaakt en onderweg gemeld in je mail. Je gaat ervan uit dat dit klopt. Maar dan begint het hele gedonder. Je ontvangt precies niks. Wanneer je mailt krijg je of een robot waar je mee chat of er word gewoon letterlijk niks gezegd. Bellen kun je ze niet want telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Wanneer je eens verder in het bedrijf duikt vliegen de slechte recensies je om de oren. Wanneer je toch sporadisch 1 antwoord terug krijgt op Instagram wordt er met de vinger continu naar andere gewezen. Kortom, uiteindelijk heb je geen product. Je word niet verder geholpen met je probleem en je bent je geld kwijt. Wat is dit bedrijf een aanfluiting. En als leuke bij vermelding. Je krijgt wel elke dag aanbiedingen via de mail of je toch alsnog gebruik wil maken van hun hoge kortingen. Nou, mij niet meer gezien. En de mensen die dit lezen. Behoed je zelf, je kan het geld wat je eraan uitgeeft net zo goed weg gooien

Gesloten