LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ipad met schade geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Koper123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2017 22:55

Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Koper123 »

Wij hebben op 8-8-2018 een nieuwe Apple Ipad gekocht twv €396,12.
Deze ipad is in februari 2019 gevallen waarna het scherm is vervangen op 13-2-2019 (factuur aanwezig)
Tot 30-7-2019 heeft de Ipad goed gefunctioneerd. Maar op die dag deed de Ipad niks meer en bleef het scherm zwart.
Ipad naar leverancier gebracht in verband met 2 jaar garantie.
De Ipad is defect en kan niet gerepareerd worden en zal door Apple omgeruild worden. Echter, vanwege de schade op het apparaat (als gevolg van de val in februari) is de garantie vervallen en wordt de Ipad niet gerepareerd cq vervangen.

Wij voelen ons enorm in ons hemd gezet. Garantie is garantie. De Ipad heeft het na de val gewoon gedaan.
Als ik motorpech heb tijdens mijn garantie periode, vervalt de garantie niet wanneer er een schade op de bumper zit.

Graag uw hulp/advies

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar door wie heeft toentertijd de schade laten repareren?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar stel dat de schade aan de motor is ontstaan door de klap op de bumper? Of in uw geval dat er intern schade is ontstaan die nu naar buiten komt. Iets binnenin wat op punt van afbreken stond en doordat de iPad iets te hard is neergelegd verder kapot is gegaan.
De IPad is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u dat de problemen zijn ontstaan door een productfout en het geen verband heeft met het vallen.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe luidt de garantievoorwaarden op het punt van het vervallen? Dit lijkt mij namelijk op het eerste gezicht onredelijk bezwarend.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Icasheb »

Is de iPad bij apple zelf gerepareerd, of een extern reparatie bedrijf?

Bij apple geven ze op het product 1 jaar garantie en bij de leverancier het tweede jaar. Als die bij Apple zelf gerepareerd is, dan kan u nog het tweede jaar verhalen via de leverancier. Apple zelf geeft 3 maanden garantie na de reparatie. Als die bij een ander, extern bedrijf, is gerepareerd, is de garantie vervallen. Dit staat ook in de voorwaarden van Apple.

Evenueel zou ik dan nog met de iPad naar het externe reparatie bedrijf gaan waar u hem heeft laten repareren. Voor hetzelfde geld is het wel een fout dat door hun geplaatste scherm is veroorzaakt. Kijk ook hoeveel garantie zij geven op de reparatie. Meestal is dat tussen de 3 en 6 maanden.

sake1987

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
12 sep 2019 16:01
Maar door wie heeft toentertijd de schade laten repareren?
Voordat de discussie weer losbarst, wie heeft het scherm vervangen en is dit in opdracht met goedkeuring van Apple gebeurt?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
12 sep 2019 16:35
Hoe luidt de garantievoorwaarden op het punt van het vervallen? Dit lijkt mij namelijk op het eerste gezicht onredelijk bezwarend.
Voordat u weer allerlei aannames doet, er is niets bekend waarom de garantie is afgewezen. Als de klacht nu verband houd met het vallen van de Ipad, dan is het niet zo vreemd dat er geen garantie gegeven wordt. En dat is niet onredelijk bezwarend.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
12 sep 2019 16:35
Hoe luidt de garantievoorwaarden op het punt van het vervallen? Dit lijkt mij namelijk op het eerste gezicht onredelijk bezwarend.
Op basis van voorwaarden die je niet kent (anders stel je de vraag niet) trek je al een conclusie. Typisch.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Kolibrie »

wat voor de iphone afgesproken is geldt niet voor de ipad?
https://www.onemorething.nl/2017/02/iph ... reparatie/

Heeft u contact gehad met de Apple store over het vervallen van de garantie?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
12 sep 2019 19:55
alfatrion schreef:
12 sep 2019 16:35
Hoe luidt de garantievoorwaarden op het punt van het vervallen? Dit lijkt mij namelijk op het eerste gezicht onredelijk bezwarend.
Op basis van voorwaarden die je niet kent (anders stel je de vraag niet) trek je al een conclusie. Typisch.
Wat begrijp je niet aan “lijkt” en “op het eerste gezicht”? :roll:

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
12 sep 2019 18:13
alfatrion schreef:
12 sep 2019 16:35
Hoe luidt de garantievoorwaarden op het punt van het vervallen? Dit lijkt mij namelijk op het eerste gezicht onredelijk bezwarend.
Voordat u weer allerlei aannames doet, er is niets bekend waarom de garantie is afgewezen. Als de klacht nu verband houd met het vallen van de Ipad, dan is het niet zo vreemd dat er geen garantie gegeven wordt. En dat is niet onredelijk bezwarend.
Jij bent hier de gene die aan het speculeren is. Stel dat de interne schade is ontstaan door iets van buiten, stel dat er iets op het punt van afbreken stond en de bewijslast ligt bij de koper zijn alle speculaties. Je weet niets over de oorzaak dus het het geen zin om daar scenario's voor te verzinnen en je kent de voorwaarden niet dus je weet niet waar de bewijslast ligt. Er zijn honderd duizend scenario's te verzinnen. We hebben niets aan wat als dit en wat als dat, zonder dat er een reële aanwijzing is dat daar sprake van zou kunnen zijn of het aantal scenario's tot enkele beperkt beperkt blijft.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
12 sep 2019 23:57
NeoDutchio schreef:
12 sep 2019 18:13
alfatrion schreef:
12 sep 2019 16:35
Hoe luidt de garantievoorwaarden op het punt van het vervallen? Dit lijkt mij namelijk op het eerste gezicht onredelijk bezwarend.
Voordat u weer allerlei aannames doet, er is niets bekend waarom de garantie is afgewezen. Als de klacht nu verband houd met het vallen van de Ipad, dan is het niet zo vreemd dat er geen garantie gegeven wordt. En dat is niet onredelijk bezwarend.
Jij bent hier de gene die aan het speculeren is.
Stel dat het aan de onredelijk bezwarende voorwaarden ligt, wiens woorden zijn dat? Ik zeg ten minste nog ‘stel’ om aan te geven dat niet alles onder garantie zou kunnen vallen. U neemt stelling in door de zeggen dat de garantievoorwaarden mogelijk onredelijk bezwarend zijn zonder deze te kennen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door chrisd1 »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2019 06:36
Stel dat het aan de onredelijk bezwarende voorwaarden ligt, wiens woorden zijn dat? Ik zeg ten minste nog ‘stel’ om aan te geven dat niet alles onder garantie zou kunnen vallen. U neemt stelling in door de zeggen dat de garantievoorwaarden mogelijk onredelijk bezwarend zijn zonder deze te kennen.
Idd; in 031 gaan we er momenteel van uit dat deze redelijk zijn; natuurlijk totdat het tegendeel gebleken is.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2019 06:36
Stel dat het aan de onredelijk bezwarende voorwaarden ligt, wiens woorden zijn dat? Ik zeg ten minste nog ‘stel’ om aan te geven dat niet alles onder garantie zou kunnen vallen. U neemt stelling in door de zeggen dat de garantievoorwaarden mogelijk onredelijk bezwarend zijn zonder deze te kennen.
Ik neem daar geen stelling over in. Ik vraag naar de inhoud van de voorwaarden omdat ik daar aanleiding voor zie. Jij spreekt mij daarop uit het niets aan over aannames.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 sep 2019 07:46
NeoDutchio schreef:
13 sep 2019 06:36
Stel dat het aan de onredelijk bezwarende voorwaarden ligt, wiens woorden zijn dat? Ik zeg ten minste nog ‘stel’ om aan te geven dat niet alles onder garantie zou kunnen vallen. U neemt stelling in door de zeggen dat de garantievoorwaarden mogelijk onredelijk bezwarend zijn zonder deze te kennen.
Ik neem daar geen stelling over in. Ik vraag naar de inhoud van de voorwaarden omdat ik daar aanleiding voor zie. Jij spreekt mij daarop uit het niets aan over aannames.
Een aanname is iets anders dan een voorbeeld. U vraagt niet alleen naar de voorwaarden, maar u zegt er meteen achteraan dat deze mogelijk bezwarend zouden zijn. En waarom denkt u dat? Omdat de garantie afgewezen wordt? En om welke reden wordt deze afgewezen? Inderdaad, dat weten wij niet. Dus om te spreken over een mogelijk bezwarend is natuurlijk kolder.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik spreek slechts een vermoeden uit. Dit vermoeden heb ik omdat het verhaal van TS aansluit bij art. 6:237 sub h BW. Je maakt van een mug een olifant en verder is het niet jouw taak om mij terecht te wijzen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn taak is het ook niet om jou terecht te wijzen, maar wie is er eigenlijk voor aangewezen?
Met dat vermoeden dat het mogelijk bezwarend is en er dan nog een artikel of wet nummer aan geknoopt zet je in veel gevallen de topicstarter op het verkeerde been en laat je hem of haar in verwarring achter.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toen dat scherm kapot gegaan was door een val, mag je aannemen dat als een en ander gerepareerd was door Apple, zij ook verder gekeken zouden hebben of die val nog andere schade veroorzaakt had.

Dus het is van belang te weten waar die vervanging van het scherm heeft plaatsgevonden.

En het lijkt me niet onredelijk bezwarend dat de Ts die informatie verstrekt. :P

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
13 sep 2019 13:29
Met dat vermoeden dat het mogelijk bezwarend is en er dan nog een artikel of wet nummer aan geknoopt zet je in veel gevallen de topicstarter op het verkeerde been en laat je hem of haar in verwarring achter.
Wat een onzin. Lees eens terug wat Alfatrion écht schreef. Hint: hij begon met een vráág...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je zult een vermoeden dat iets bezwarend is moeten baseren op een gegeven waaruit dat blijkt, niet op een vraag of dat zo is. Op die manier is dat inderdaad in vrijwel elk topic in te voegen. .

Gesloten