LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Gicci
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2019 16:22

Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Gicci »

Volgens Van Dijk is een boek ingeleverd zonder bijlage en moet mijn dochter 40 euro betalen voor het niet inleveren van de bijlage.
De procedure tijdens het inleveren is dat het boek alleen ingeleverd kan worden met bijlage anders accepteren ze het niet.
Omdat Van Dijk zelf aangeeft dat het boek is ingeleverd kan het dus alleen met bijlage zijn ingenomen.
Reactie Van Dijk:Beste G,

Bedankt voor uw bericht.

Op 19 juli ben u al via de e-mail op de hoogte gesteld dat wij de bijlage van het boek hebben ontvangen. Op 27 juli hebben wij u nogmaals een e-mail gestuurd dat wij de bijlage niet hebben ontvangen. Wij kunnen namelijk een het Choices upper-intermediate student's book, zonder bijlage niet meer in zetten.

Omdat wij de bijlage nooit van u hebben ontvangen. Blijft de factuur, zoals mijn collega's al aan u hebben aangeven blijft staan. Als u de factuur niet betaald, zal er aanmaningskosten overheen komen na de vervaldatum na ontvangst van de herinnering. Mocht u dan nog steeds weigeren te betalen wordt u dan overgeheveld aan het incassobureau.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2019 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit zal toch niet de letterlijke tekst van de mail zijn?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij inleveren worden boeken gecontroleerd, en daar moeten ze melden of het compleet is of niet.

Ik zie dat ze achteraf ontdekte dat het niet compleet was ,dus van Dijk is te laat met goed kijken.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door RamsesII »

Als dat de echte, letterlijke tekst van de email is, zou ik daar al helemaal geen studieboeken kopen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door berndv »

RamsesII schreef:
13 sep 2019 13:17
Als dat de echte, letterlijke tekst van de email is, zou ik daar al helemaal geen studieboeken kopen.
Vaak heb je niet veel keus. Van Dijk heeft contracten met vele middelbare scholen als huisleverancier van de boeken en dan heb je alleen de mogelijkheid om de boeken te huren bij Van Dijk.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Te kopen ja, niet te huren.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door RamsesII »

Anyway, het doet er ook niet toe, het was licht sarcastisch bedoeld.

Is er bij het inleveren van de boeken niet getekend voor (complete) ontvangst o.i.d.?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door berndv »

Hypo63 schreef:
13 sep 2019 14:28
berndv schreef:
13 sep 2019 13:39
RamsesII schreef:
13 sep 2019 13:17
Als dat de echte, letterlijke tekst van de email is, zou ik daar al helemaal geen studieboeken kopen.
Vaak heb je niet veel keus. Van Dijk heeft contracten met vele middelbare scholen als huisleverancier van de boeken en dan heb je alleen de mogelijkheid om de boeken te huren bij Van Dijk.
Volgens mij zijn die boeken ook te bestellen bij de boekhandel.
tuurlijk kan dat. Maar dat is niet wat de scholen willen. Scholen hebben een deal met Van Dijk, en Van Dijk levert de boeken uit dezelfde jaargang aan 1 school. Ik heb het zelf gehad op het vervolgonderwijs dat ik boeken gekocht had uit een ander jaargang, waardoor paginanummering en indeling van sommige hoofdstukken anders was dan bij klasgenoten, dat geeft best wat verwarring.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door criticus2 »

Geldt voor al dit soort studie/schoolmaterialen bedrijven: dit soort facturen hoort lijkt het tot het verdienmodel.
Bij mijn dochter heeft Iddink iets vergelijkbaars geprobeerd, boeken gewoon ingenomen op school, achteraf met nota komen wegens beschadiging. Gelukkig had ik bij ontvangst, gezien de voorwaarden en het feit dat het al gebruikte en beschadigde boeken waren, foto's genomen op moment binnenkomst, en ook op moment inleveren. Iddink heeft heel snel de vordering ingetrokken toen ik stelde dat z het gelijk maar voor de rechter moesten brengen dan.

Probleem is dat TS waarschijnlijk lastig kan bewijzen wie er gelijk heeft. Wellicht nog even goed zoeken, en is het er echt niet gezien het bedrag wellicht dokken, is de stress van een incassotraject denk ik niet waard. En voor volgende jaren goed documenteren en controleren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een bijlage los in boek is niet op foto zichtbaar helaas....
Even getest met reclame foldertje.....

Maar bij inleveren moeten ze noteren of er schade zichtbaar is en dan later met vorige jaar uitgifte vergelijken.

een lijst afvinken en laten tekenen voor inname en je hebt bewijs van wat wel en niet en in welke staat is ingenomen!
de school van mijn zoon met eigen huur boeken had hiermee dus brief vorige jaren en dit jaar telkens op nummer als pakket!
Na tekenen papier ben je vrij van elke claim, ook achteraf ontdekte is dan voor slordige leraar die niet goed controleerde!
Daar werd elk boek door gebladerd en goed bekeken.... zowel oude als nieuwe waren altijd netter dan de andere verhuurders en gingen langer mee....

Een goede administratie en bewijs van goed ingeleverd voorkomt veel gezeur achteraf!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gicci schreef:
12 sep 2019 16:34
Volgens Van Dijk is een boek ingeleverd zonder bijlage en moet mijn dochter 40 euro betalen voor het niet inleveren van de bijlage.
De procedure tijdens het inleveren is dat het boek alleen ingeleverd kan worden met bijlage anders accepteren ze het niet.
Omdat Van Dijk zelf aangeeft dat het boek is ingeleverd kan het dus alleen met bijlage zijn ingenomen.
Reactie Van Dijk:Beste G,

Bedankt voor uw bericht.

Op 19 juli ben u al via de e-mail op de hoogte gesteld dat wij de bijlage van het boek hebben ontvangen. Op 27 juli hebben wij u nogmaals een e-mail gestuurd dat wij de bijlage niet hebben ontvangen. Wij kunnen namelijk een het Choices upper-intermediate student's book, zonder bijlage niet meer in zetten.

Omdat wij de bijlage nooit van u hebben ontvangen. Blijft de factuur, zoals mijn collega's al aan u hebben aangeven blijft staan. Als u de factuur niet betaald, zal er aanmaningskosten overheen komen na de vervaldatum na ontvangst van de herinnering. Mocht u dan nog steeds weigeren te betalen wordt u dan overgeheveld aan het incassobureau.


Ik zie dat inleveren bij ons alleen nog maar via RIFD gaat. Handmatig controleren zal teveel tijd / personeel / kosten zijn.


Uit de OP:
De procedure tijdens het inleveren is dat het boek alleen ingeleverd kan worden met bijlage anders accepteren ze het niet.

Lijkt mij dan tegenstrijdig dat de bijlage er niet bij zou hebben gezeten. Hoe lever je de boeken normaliter in ? Handmatig dmv een medewerker, scan, rifd ? Dien je dan ook de bijlage te scannen oid ?


Zoals ik het lees lijkt het alsof de bijlage achteraf is kwijtgeraakt en ze jou al dan niet bewust voor de kosten proberen op te laten draaien.
40 euri zou ik niet zonder slag of stoot betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door moederslink »

Als er honderden boeken tegelijk worden ingeleverd lijkt het mij toe dat er niet direct gecontroleerd kan worden. Dat is te intensief , kost tijd, dus geld.
Ze hebben dat boek ingenomen in de veronderstelling dat de bijlage erbij zat en kwamen er later achter dat het niét zo was.
Denk ik, denk ik... :?:

Ik denk dat de TS zelf wel weet, eerlijk gezegd, of de bijlage erbij zat of niet.
Bij oprechte twijfel zowel bij dochter als moeder , zou ik de boete maar betalen en dat betekent voor volgend jaar dus extra zorgvuldig en alert zijn .

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door criticus2 »

Een bijlage los in boek is niet op foto zichtbaar helaas....
??? een losse bijlage steek je half in of zo. bijvoorbeeld............dat jij met al je inventieve voorstellen die langskomen daar zelf niet op kan komen verbaast mij..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naast of het compleet is wat je inleverde wat eventueel op gewicht zou kunnen moet je ook op schade letten, en bij veel werk meer mensen aannemen of langere inlever tijden, op het plaatselijke VWO is Mavo en Havo apart gedaan om die reden.

Het is ook handig als je bij inleveren 1e jaar de 2e jaar al kreeg en kunt kaften. Alleen de Examen klas mag eerder inleveren en als je niet alle klassen tegelijk doet gaat het beter.

Maar bij inleveren is Van Dijk Educatie of iemand die het voor hun uitvoerde verantwoordelijk voor controle of alles wel is geleverd, net zoals de leerling bij uitdelen moet controleren of ze wel alles gekregen heeft.

Na ingeleverd hebben is de verantwoording weg en ook de betaalplicht.
Had alleen nog nooit van RIFD gehoord...

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gicci schreef:
12 sep 2019 16:34
Op 19 juli ben u al via de e-mail op de hoogte gesteld dat wij de bijlage van het boek hebben ontvangen. Op 27 juli hebben wij u nogmaals een e-mail gestuurd dat wij de bijlage niet hebben ontvangen.
Persoonlijk zou ik niet betalen, maar stellen alles te hebben ingeleverd en daarbij verwijzen naar de mail van 19 juli.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Komkommertijd schreef:
16 sep 2019 14:16
Naast of het compleet is wat je inleverde wat eventueel op gewicht zou kunnen moet je ook op schade letten, en bij veel werk meer mensen aannemen of langere inlever tijden, op het plaatselijke VWO is Mavo en Havo apart gedaan om die reden.

Het is ook handig als je bij inleveren 1e jaar de 2e jaar al kreeg en kunt kaften. Alleen de Examen klas mag eerder inleveren en als je niet alle klassen tegelijk doet gaat het beter.

Maar bij inleveren is Van Dijk Educatie of iemand die het voor hun uitvoerde verantwoordelijk voor controle of alles wel is geleverd, net zoals de leerling bij uitdelen moet controleren of ze wel alles gekregen heeft.

Na ingeleverd hebben is de verantwoording weg en ook de betaalplicht.
Had alleen nog nooit van RIFD gehoord...

Excuus, typo. Moet zijn RFID.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Radio-fre ... tification

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

RIFD of RFID, ik was de naam van de Chip zelf ook vergeten en vond online niets....

Bedankt voor de link maar als de bijlage geen aparte Chip heeft is daar het probleem.
Ook zie je niet ontbrekende pagina's, uitgescheurde plaatjes en kijk je even de stapel aan alle kanten, buitenkant mooi, en niet in het boek meer.....

Zelf ben ik tegen Van Dijk Educatie, zij willen ook verdienen en als scholen zelf inkopen voor meerdere jaren moeten ze alleen rekening houden met extra leerlingen in toekomst en verlies van boeken, maar Van Dijk doet dat ook dus er komen als ze een boek niet meer gebruiken en andere kregen altijd nieuwe ongebruikte boeken in de oud papierbak.

Maar in eigen beheer is voor school iets meer werk maar als je geld overhoud voor andere dingen en er ouders dit willen doen, en op 1 dag oude leerjaar inleveren en volgende jaar uitdelen in 1x is handiger dan het voor en na vakantie te moeten doen.

En mensen die op vakantie willen of ziek zijn, iets later omruilen is zelden een probleem en je bent niet afhankelijk welke een andere school ingeleverd heeft.... eigen boeken zijn meestal netter dan Van Dijk is helaas de ervaring van vele.....

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
16 sep 2019 18:23
(...) Maar in eigen beheer is voor school iets meer werk
Iets meer? Het is véél meer werk.

maar als je geld overhoud voor andere dingen
Geld overhoudt? De school moet juist een enorm boekenbestand voorfinancieren.

en er ouders dit willen doen, en op 1 dag oude leerjaar inleveren en volgende jaar uitdelen in 1x is handiger dan het voor en na vakantie te moeten doen.
Je hebt kennelijk geen ideen van de logistiek van het inleveren van 2000 boeken pakketten, controleren, ontbrekend of beschadigd materiaal aanvullen of vervangen, en vervolgens weer 2000 kinderen van een ander pakket voorzien.

En mensen die op vakantie willen of ziek zijn, iets later omruilen is zelden een probleem en je bent niet afhankelijk welke een andere school ingeleverd heeft....
Afgezien dat eerder met vakantie niet mag, waarom is later inleveren geen probleem? Is er personeel op afroep beschikbaar met de juiste kennis om te controleren, administreren, opslaan, opzoeken en uitgeven?

eigen boeken zijn meestal netter dan Van Dijk is helaas de ervaring van vele.....
Eigen als in zelf nieuw gekocht, inderdaad. Eigen in de zin van "boekenfonds van eigen school" is niet beter dan van Van Dijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een magazijn medewerker die bij webshop werkte ziet eerder en sneller hoe je boeken kunt verwerken dan leraar....

Zijn systeem als nu inmiddels afgekeurde is onmisbaar om snel en efficiënt dit te controleren.
Het controleren van boeken is een ander vak dan les geven en niet inname en uitgifte maar gelijk ruilen voor volgende jaar bespaarde veel.....
Dan komen de boeken van groep 6 VWO binnen en na controle gelijk naar 5, en dan 4 enz...dus systeem zonder boeken sjouwen en opslag, Alleen aanvullen en weghalen als de leerling aantallen wisselen!

De leerlingen moeten naast inleveren ook hun aangeboden controleren en elke twijfel melden, als ze niet doen betalen ze volgend jaar voor fouten van vorige leners.... en dat weten ze.....
Het is een systeem dat op relatief kleine school goed werkte maar het systeem kan veel uren besparen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Meteen ruilen. Briljant idee weer komkommer. Enig idee van de verschillende aantallen en vakken? Hoe uitgesorteerd en aangevuld moet worden? Afgekeurde exemplaren omgeruild? En foutloos geadministreerd? De gigantische puinhoop die dat wordt? Je hebt werkelijk geen enkel idee waar je het over hebt.

Gesloten