LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ipad met schade geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
13 sep 2019 14:06
Je zult een vermoeden dat iets bezwarend is moeten baseren op een gegeven waaruit dat blijkt, niet op een vraag of dat zo is.
Onjuist. Een vermoeden (de naam zegt het al...) baseer je op redelijke aannames, een mening/ standpunt baseer je op feiten.

Maar vraag jezelf sowieso eens af of dit soort gezeur niet veel meer ruis opwerpt dat een uitgesproken vermoeden... én vraag je eens af waarom je deze discussie écht begint. OM het punt of om de schrijver...?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik het goed begrijp, zit het zo:
- TS geeft aan dat Apple stelt dat de garantie is vervallen omdat de iPad eerder is gerepareerd.
- Alfa vraagt naar de voorwaarden, om te zien of dat er zo in staat.
- Mocht dat zo zijn, dan vermoed hij dat die bepaling onredelijk bezwarend zou kunnen zijn.

Daarmee is volgens mij niets mis.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vermoed dat de bepaling onredelijk bezwarend is, omdat TS beschrijft dat zijn gedraging resulteert in verval van rechten.
Artikel 6:237 aanhef en onder h BW schreef: Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat als sanctie op bepaalde gedragingen van de wederpartij, nalaten daaronder begrepen, verval stelt van haar toekomende rechten of van de bevoegdheid bepaalde verweren te voeren, behoudens voor zover deze gedragingen het verval van die rechten of verweren rechtvaardigen.
Koper123 schreef:
12 sep 2019 15:58
Deze ipad is in februari 2019 gevallen
Gedraging van de consument
Koper123 schreef:
12 sep 2019 15:58
de garantie vervallen
=> verval van rechten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kan de Ts laten weten wat er precies gezegd is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
13 sep 2019 16:08
Koper123 schreef:
12 sep 2019 15:58
Deze ipad is in februari 2019 gevallen
Gedraging van de consument
Koper123 schreef:
12 sep 2019 15:58
de garantie vervallen
=> verval van rechten.
Ik lees het anders, maar goed, dat is ook evengoed een aanname
Koper123 schreef:
12 sep 2019 15:58
Deze ipad is in februari 2019 gevallen ... vanwege de schade op het apparaat (als gevolg van de val in februari) is de garantie vervallen
Ik lees het dat in verband met de gevolgen van de val, namelijk schade op het apparaat, wordt er geen garantie verleend.

Daarbij is het apparaat ouder dan 6 maand, dus dan is het aan ts om te bewijzen dat het apparaat het nu niet meer doet door een fabrieksfout en niet als gevolg van de schade.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ipad met schade geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verschillende interpretaties is alleen een extra aanleiding om meer informatie te willen zodat de onduidelijkheden worden weggenomen.
berndv schreef:
13 sep 2019 16:53
Daarbij is het apparaat ouder dan 6 maand, dus dan is het aan ts om te bewijzen dat het apparaat het nu niet meer doet door een fabrieksfout en niet als gevolg van de schade.
Die is te kort door de bocht. In de garantievoorwaarden kan daarover wat staan, zodat je op een ander resultaat kan uitkomen.

Gesloten