LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbrijzelde mobiel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door alfatrion »

sake1987 schreef:
18 sep 2019 09:58
Jawel eiser beaamt dit in de uitzending
De rijdende rechter geeft om 28:12 aan dat dit niet vast is komen te staan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
18 sep 2019 10:03
sake1987 schreef:
18 sep 2019 09:58
Jawel eiser beaamt dit in de uitzending
De rijdende rechter geeft om 28:12 aan dat dit niet vast is komen te staan.
Het is niet vast komen welke mate van schade.

De 40% benoemd eiseres ook gewoon in de uitzending dat het benoemd is.

Ze sprak enkel tegen of er gesproken werd over een "schade" en/of "barst". De rijdende rechter oordeelde echter dat dit niet relevant was, immers was ze op de hoogte van de risico's.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vond dat Mr Reid te weinig rekening hield met de uitspraken van de deskundige.
Deze liet n.m.m toch wel doorschemeren dat er met verkeerd materiaal was gewerkt en dat die blaas was ontstaan door teveel hitte op die plaat en dat er door een officieel herstelbedrijf wel anders wordt gerepareerd.
Maar goed , Honkie had voor deze zaak gekozen met deze reparateur.
Ik had niet de indruk dat Honkie daar toen in die zaak veel " stampij" heeft zitten maken , ze was boos , maar dat is toch echt iets anders dan stampij maken.
Ik vond haar gisteren ook rustig overkomen.

Dan is dus nu die reparateur verantwoordelijk maar niet schuldig.
Dat is iets in de rechtsspraak wat ik , als leek , niet zo goed begrijp.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
18 sep 2019 11:21
Ik had niet de indruk dat Honkie daar toen in die zaak veel " stampij" heeft zitten maken , ze was boos , maar dat is toch echt iets anders dan stampij maken.
De ondernemer was heel duidelijk "Je bent gewaarschuwd" ik vind dan terug gaan op een zaterdag en nogmaals deze discussie starten wel onder de noemer "stampij" maken vallen.

Honkie heeft gelukt dat ze zelf deze kwestie niet voor de rechtbank had gebracht dan was de uitspraak niet anders geweest en had ze alle proceskosten gehad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door moederslink »

Teruggaan naar die zaak om nogmaals gezamenlijk tot een oplossing te komen impliceert , voor mij , niet dat er dan gelijk ' stampij ' is gemaakt.
Er werd ook niet gezegd dat ze heeft staan schreeuwen.

Met een barst had ze kunnen leven , met een verbrijzelde achterkant niet.

Maar goed, de uitspraak is er, nu moet ze wél leven met deze verbrijzelde achterkant.
Case closed...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
18 sep 2019 12:04
Teruggaan naar die zaak om nogmaals gezamenlijk tot een oplossing te komen impliceert , voor mij , niet dat er dan gelijk ' stampij ' is gemaakt.
Er werd ook niet gezegd dat ze heeft staan schreeuwen.

Met een barst had ze kunnen leven , met een verbrijzelde achterkant niet.

Maar goed, de uitspraak is er, nu moet ze wél leven met deze verbrijzelde achterkant.
Case closed...
Ze gaf zelf aan dat ze niet zo vriendelijke woorden had gebruikt in de uitzending, dat komt toch redelijk overeen met stampij maken.
Los dat ze bij haar 2de bezoek (toen ze de oude batterij liet terugplaatsen) al een antwoord had gehad, dus waarom een 3de keer er naar toe gaan? Meneer was zeer duidelijk dat er geen gezamenlijke oplossing mogelijk was omdat hij haar had gewaarschuwd op de risico's.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik heb de uitzending ook gezien.

De deskundige had gelijk. De tools die de reparateur gebruikte waren absoluut verkeerd. Wat een prutser. Als je iets niet kan, doe het dan gewoon niet. Ik zit ook in de telefoon business en als ik iets niet vertrouw, laat ik het over aan 1 van mijn collega's. Samsung begin ik niet eens aan om te repareren. Zoveel risico's. Mijn collega's kunnen een achterkant vrijwel altijd goed verwijderen (op een enkeling na als er al schade is), heel soms treed er een 'luchtbubbel' op (het is geen luchtbubbel, maar de lak laag is los gekomen van het scherm). Het is jammer dat hier verder niks mee is gedaan door de rijdende rechter.

Nu ben ik wel mee eens dat hij heeft het vooraf aangegeven dat er een barst dan wel schade kan optreden. Mevrouw is hiermee akkoord gegaan. Er zijn meerdere reparaties die een risico meebrengen. Bij een kapot scherm van Phone 7 is de kans groot dat, als de barst om de home button heen zit en we vervangen het scherm, dat het touch ID dan niet meer werkt. Dit is bijvoorbeeld iets wat we vooraf aangegeven en dit heeft puur te maken met de codering van Apple, niet met onkundig vakmanschap. Er kan wel een nieuwe home knop worden gezet, maar dit is niet de originele die erop is gezet vanuit de fabriek en dan werkt touch ID alsnog niet.

Als monteur moet je soms ook een zekere verantwoordelijkheid nemen. Al is dit maar om de klanten tevreden te houden. Nu een nieuwe Samsung S6 meegeven is zinloos. Vervang de achterkant en de accu en neem het verlies voor lief in dit geval.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door berndv »

Icasheb schreef:
19 sep 2019 11:53
Als monteur moet je soms ook een zekere verantwoordelijkheid nemen. Al is dit maar om de klanten tevreden te houden.
Hier ben ik het volledig mee eens. Klant is koning. Mits die zich ook koninklijk gedraagt. En vooral dat laatste vergeten veel mensen, die vinden dat ze een koninklijke behandeling verdienen, terwijl ze zich als boer(in) gedragen.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door Icasheb »

berndv schreef:
19 sep 2019 15:43
Icasheb schreef:
19 sep 2019 11:53
Als monteur moet je soms ook een zekere verantwoordelijkheid nemen. Al is dit maar om de klanten tevreden te houden.
Hier ben ik het volledig mee eens. Klant is koning. Mits die zich ook koninklijk gedraagt. En vooral dat laatste vergeten veel mensen, die vinden dat ze een koninklijke behandeling verdienen, terwijl ze zich als boer(in) gedragen.
Klant is koning, maar de koning is ook maar een mens zeggen wij altijd.

honkie
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2010 13:36

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door honkie »

Het recht heeft gesproken meningen zijn verdeeld en de (ongezouten) meningen zijn gegeven. Ik ben niet speciaal op zaterdag naar hem terug gegaan maar de reparatie is op een zaterdag gedaan. Ik ben eerlijk geweest over wat meneer tegen mij heeft gezegd. Kans op een barst van 40%. Dat is bij mij nog steeds wat anders dan een totall loss schade. Dat hij geen origineel gereedschap gebruikt om een reparatie uit te voeren Oke. Maar hij trekt een lade open om maar iets te gebruiken wat voor handen ligt. Er was veel meer niet voor elkaar wat helaas in de uitzending niet naar voren is gekomen maar wel door deze deskundige is aangegeven. Meneer heeft ( zoals het hoort) mij gewaarschuwd van te voren. Het is nu klaar voor mij. Een goede les voor de volgende keer en in het vervolg naar een gecertificeerde winkel gaan.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door kokka »

deze meneer is niets meer als een prutser, hij heeft wel gewaarschuwd.
als je met een scalpel een telefoon open maakt, dan is er zo'n punt belasting dat er wel schade moet ontstaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verbrijzelde mobiel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na nogmaals kijken Herhaling;

Ik zie warme plaat voor losweken lijm van glasplaat.
Dat ging even snel op temperatuur buitenkant maar niet voldoende door gewarmd toestel.

Ik zou 1 minuut langer door warmen voor binnenkant, buitenkant leuk maar plakband moet los komen.
Ook het peuteren, koelde toestel iets bij af, en goed op temperatuur is het wel te doen.

Deze man kan het beste bij 40% breuk een ½ glas rekenen voor elke van dit model.
Dan mag hij tot 50% nieuwe plaatsen, en is het iets duurder dan de gerekende €55,- maar nog best redelijk bedrag.

Ik heb ooit een zelf vervangen, ook tekort opgewarmd en breuk!
Alleen heb ik de achterkant het glas vervangen door plastic plaat en dat is iets minder mooi, en had geen zin om te bestellen en in winkels zijn deze veel duurdere dan op Ali Express met 6 weken levertijd.

Ik weet dat te kort opwarmen mijn eigen fout was, bij meer warmte was het vermoedelijk wel gelukt.
En nee, ik heb ook alleen een Gitaar in de hoek staan en echt geen speciaal gereedschap.
Ook heeft het plastic ooit bij I Phone 5S erbij gekregen beperkte levensduur.

Gesloten