LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het upgraden van een pc

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
DamienSlingerland
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:59

het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door DamienSlingerland »

beste allen
ik ga binnenkort mijn pc upgraden, ik ga van processor van athlon 200ge naar ryzen 5 2600, videokaart van niets naar rx 580, en opslag van 128gb ssd naar 128gb ssd + 1tb hhd veranderen. wat moet ik doen kwa software want ik hier niet echt iets op gevonden.
alvast bedankt damien

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door Revoked »

Hangt van het moederboard af. Je zult de gedeelde graphics "moeten" uitschakelen. Omleiden naar de grafische kaart gaat vanzelf met de drivers. En er is software die je gedeelde grafische kaart kan gebruiken als extra render.
Verder, je grote schijf zal misschien worden uitgezet in windhoos. Eenvoudig aan te zetten in schijfbeheer.

DamienSlingerland
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:59

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door DamienSlingerland »

bedankt voor jullie antwoord dit heeft mij echt enorm geholpen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U kunt uw vraag ook eens stellen aan de faq-man van computeridee.nl
https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door sjohie »

BIOS van het moederbord flashen naar de meest actuele versie is altijd een goed begin bij een processor upgrade, en ik weet dat bij de eerste generatie ryzen processors de combinatie moederbord+ram modules best nauw kwam, dus check ook even bij de moederbord fabrikant of je daar goed mee zit zou ik zeggen. Die videokaart gaat veel meer stroom vragen, dus check ook even of je voeding dit allemaal trekt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door sjohie »

Oh ja, en plaats niet, zoals ik met mijn AMD Thunderbird 1GHz toentertijd, de koeling maar half op de CPU, zodat die binnen 2 seconden na de eerste keer aanzetten, glorieus in een onvrijwillige barbecue veranderd. :shock:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Verkeerde forum.

Voor Windows gebruikers, Windows ziet dit als nieuwe computer en illegale versie op jou nieuwe vaak.

En het beste is deze vraag op ; www.helpmij.nl te plaatsen, daar zitten deskundige met ervaring en zelf zou ik Linux Ubuntu 18-04 adviseren als besturing, of ga je voor nieuwe windows 10 betalen omdat die komt te vervallen of als illegaal gezien gaat worden en je elke update gaat missen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door berndv »

Komkommertijd schreef:
25 sep 2019 11:50
zelf zou ik Linux Ubuntu 18-04 adviseren als besturing
zelf zou ik geen adviezen aannemen van komkommers (of stofzuigers)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

berndv schreef:
25 sep 2019 14:17
Komkommertijd schreef:
25 sep 2019 11:50
zelf zou ik Linux Ubuntu 18-04 adviseren als besturing
zelf zou ik geen adviezen aannemen van komkommers (of stofzuigers)
Daarom adviseerde ik het andere forum dat Berndv niet heeft overgenomen!
Ik weet dat Windows wel eens lastig doet na dergelijke ombouw.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
25 sep 2019 10:42
Oh ja, en plaats niet, zoals ik met mijn AMD Thunderbird 1GHz toentertijd, de koeling maar half op de CPU, zodat die binnen 2 seconden na de eerste keer aanzetten, glorieus in een onvrijwillige barbecue veranderd. :shock:
Ik heb een goede 2 jaar terug nog een desktop gebouwd met een Ryzen 5 erin. Die koeler wordt er bij geleverd en past echt maar op 1 manier.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Eerst uitzoeken of je moederbord en Dimm de Ryzen wel ondersteunen.
Ryzen stelt eisen aan je mobo en Dimm.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: het upgraden van een pc

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
25 sep 2019 19:37
sjohie schreef:
25 sep 2019 10:42
Oh ja, en plaats niet, zoals ik met mijn AMD Thunderbird 1GHz toentertijd, de koeling maar half op de CPU, zodat die binnen 2 seconden na de eerste keer aanzetten, glorieus in een onvrijwillige barbecue veranderd. :shock:
Ik heb een goede 2 jaar terug nog een desktop gebouwd met een Ryzen 5 erin. Die koeler wordt er bij geleverd en past echt maar op 1 manier.
Dat met die Thunderbird was ~19 jaar geleden, toen ze net over waren van zo'n "slot A" insteekkaart met CPU en geïntegreerde koeler, naar een losse socket waar de cpu met pinnetjes in ging. En toentertijd zaten de gaten voor de CPU koeler niet symmetrisch tov de socket op het moederbord. (maar wel vierkant). Dus als je 'm verkeerd om monteerde, was er een paar mm van de CPU niet gedekt door de heatsink.

Gesloten